Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Karin1985:

Heb jij ff mazzel. Weet wel dat je nu meer premie betaald. Reken je

dit terug, scheelt het ongeveer €275 in je voordeel. ;). Altijd beter dan €500 extra betalen 

 

Klopt, die berekening had ik ook gemaakt! En nu maar hopen op vergoeding Haha :wacko:

 

@Roadster Yes inderdaad!

hoe gaat ie met jou? En de pijn? En bovenal, ben je blij?? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie
9 uur geleden zei ladycoco:

Roadster bij welke verzekeraar zit je en had je ook bewijzen moeten aanleveren bij je verzekeraar?? Los van de verwijzing van je huisarts. Hoor graag van je! :blush: @Roadster

 

 

Ik reageer ff :)

ja, je moet bewijzen aanleveren zoals de echo die genaakt wordt en soms maakt de PC ook foto's die hij meestuurt met de aanvraag. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... even gallen... mag dat?

 

al 1,5 week in spanning over mijn vergoeding. Krijg ik vandaag de uitslag per mail, nee geen vergoeding. Zie onderstaand.

 

in de brief staat dus dat ze beoordelen volgens de VAGZ wijzer. Als ik die op zoek op internet, dan dateert deze uit 2012!!! De nieuwe regelgeving is hier dus niet in opgenomen... hierin staat dat dames absoluut niet in aanmerking komen bij geen borstontwikkeling en transgenders ook niet. 

 

Ik heb de assistente van de PC direct gebeld en zij was zwaar verbaasd. Alle dames met soortgelijke situaties hebben vergoeding gekregen bij hun. Ik val verdorie ook onder die doelgroep! Ik ben zo boos en verdrietig tegelijk... 

 

ik heb direct de klantenservice gebeld maar uiteraard was degene die er meer van weet al weer naar huis. Morgen tussen 09.00-14.00 word ik terug gebeld. 

 

De klantenservice zei dat ik morgen hoor waarom ik afwijzing heb gekregen, of dat ik te horen krijg dat ze een fout hebben gemaakt en idd niet goed op de hoogte zijn van de nieuwe regelgeving.

 

grrrrrr!!! 

 

Sorry voor mijn negatieve bericht maar baal echt ontzettend!

 

liefs

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Zuster89:

Pffff....Omdat nieuw is weten meeste verzekeringen zelf nog eens niet hoe en wat. Zou het hier idd niet bij laten zitten. Is landelijk bepaald dat het in de basisverzekering zit vanaf dit jaar

 

 

Ja daarom!!! 

Ohhhhh ik barst echt even van de stress... bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de volgende website staat een PDF docu, waarin de voorwaarde staat vermeld. Misschien hebben jullie er wat aan! 

 

https://www.zorginstituutnederland.nl/Verzekerde+zorg/p/plastische-chirurgie-zvw/documenten/adviezen/2016/03/31/advies-uitbreiding-basispakket-zvw-met-enkele-behandelingen-van-plastisch-chirurgische-aard-en-medisch-noodzakelijke-circumcisie

Ik had zelf ook een vraag.. Weet er iemand wat de kosten zijn van een consult bij het ziekenhuis voor het maken van de echo's etc. Voor het geval ik het niet vergoed krijg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Durf de kosten niet te zeggen. Zal eigen risico worden maar die zie ik dit jaar toch ook al op gaan dus ik ga van 385 uit max. Kan het altijd meevallen. Val er waarschijnlijk niet onder dus extra kosten maar stel ik had er wel recht op en betaal dan 4760 zelf..dan had ik me pas echt voor mijn hoofd geslagen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ladycoco thnx! Ik had die inderdaad ook al gevonden... als je de werkwijzen van het vgaz bekijkt (plastische chirurgie) dan zie je dat het een oude regel is. Het document waar ze in mijn brief naar verwijzen dateert uit 2012... daarin staat inderdaad dat vrouwen met agnesie/aplasie idd geen vergoeding krijgen. Maar dat is dus aangepast. Weet niet welke dodo mijn aanvraag behandeld heeft, maar vast 1 die er niets van snapt.

 

ik heb geen idee wat een echo kost.... kan het ook niet vinden op internet. Misschien weet @Roadster het wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Zuster89:

Durf de kosten niet te zeggen. Zal eigen risico worden maar die zie ik dit jaar toch ook al op gaan dus ik ga van 385 uit max. Kan het altijd meevallen. Val er waarschijnlijk niet onder dus extra kosten maar stel ik had er wel recht op en betaal dan 4760 zelf..dan had ik me pas echt voor mijn hoofd geslagen 

 

 

Wanneer verwacht jij de uitslag van je verzekeraar? Is je echo al gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

A.s. Wo. Krijg ik de echo. Als klierweefsel meer dan 1cm is dan hoef ik met alles niets te doen. Is het minder dan moet ik de uitslag (foto's) naar bergman mailen en die doet een aanvraag van vergoeding bij mijn zorgverzekering. Per zorgverzekeraar verschilt het nu nog of ze de foto's erbij opvragen of alleen van de vragenlijst die bergman in moet vullen uitgaan.

 

 

Ik verwacht dat als het ingediend wordt ik het in 2 weken weet. Sommige hier wisten het in een week al

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Madam.K:

 

Getver, wat een sukkels bij Ditzo om niet eens op de hoogte te zijn van de nieuwe regels. Gewoon bezwaar indienen, ze moeten zich aan de nieuwe voorwaarden houden. 

Ik hoop voor je dat het lukt alsnog !

 

Ik ga morgen voor de echo, hoop dat Anderzorg wel op de hoogte is.

36 minuten geleden zei Madam.K:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Madam.K:

@ladycoco thnx! Ik had die inderdaad ook al gevonden... als je de werkwijzen van het vgaz bekijkt (plastische chirurgie) dan zie je dat het een oude regel is. Het document waar ze in mijn brief naar verwijzen dateert uit 2012... daarin staat inderdaad dat vrouwen met agnesie/aplasie idd geen vergoeding krijgen. Maar dat is dus aangepast. Weet niet welke dodo mijn aanvraag behandeld heeft, maar vast 1 die er niets van snapt.

 

ik heb geen idee wat een echo kost.... kan het ook niet vinden op internet. Misschien weet @Roadster het wel? 

Hallo,

 

ik heb de echo in het ziekenhuis laten maken, gaat gewoon van eigen risico af, geen idee wat dat kost. Nog geen rekening gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Haassie:

Getver, wat een sukkels bij Ditzo om niet eens op de hoogte te zijn van de nieuwe regels. Gewoon bezwaar indienen, ze moeten zich aan de nieuwe voorwaarden houden. 

Ik hoop voor je dat het lukt alsnog !

 

Ik ga morgen voor de echo, hoop dat Anderzorg wel op de hoogte is.

Succes morgen @Haassie! Ben heel benieuwd, laat je het snel weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.