Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 18-3-2016om10:07 zei Kattie:

Is er hoop voor een vergoeding vanuit de zorgverzekering in 2017?

http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2017/plastische-chirurgie-gedekt-door-zorgverzekering

Ik weet niet of het echt door gaat maar wil toch even het artikel met jullie delen. Wie weet heeft iemand er iets aan.

Hallo Kattie

Bedankt voor het delen van deze informatie:)

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
2 uur geleden zei Roadster:

Bi mijn weten is dit erdoor toch? Heb voor 10 januari een BV gepland, maar wist hier nog niks van. Las het net pas. Hoe zou het werken mbt medische indicatie??? Moet de pc die schrijven of de huisarts?

lfs, roadster

Een medische indicatie wordt vastgesteld door de PC!  Ik las laatst onderstaande tekst op internet dus ga ervan uit dat het een mallemolen wordt eer je voor een vergoeding in aanmerking komt! Uiteraard zal dit ook per zorgverzekeraar ( aanvullende pakket) verschillen in hoeverre zij dit vergoeden. Bij je consult altijd aangeven of je hiervoor in aanmerking kunt komen...niet geschoten, is mis geschoten ;) 

xx

Indien een borstvergroting wordt gedaan om enkel een cosmetische reden wordt dit niet vergoed door de zorgverzekering. Wanneer er sprake is van een duidelijke medische reden (aanlegstoornis, minimaal 1 cupmaat verschil, een borstreconstructie na verwijderen van de borst door borstkanker) wordt vaak wel overgegaan tot een (gedeeltelijke) vergoeding. Belangrijk hierbij is of de vrouw psychische en sociale problemen heeft door hoe de borsten er nu uit zien. Hiervoor moet een medisch adviseur van de verzekeringsmaatschappij de vrouw beoordelen of de operatie voor vergoeding in aanmerking komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik zou graag willen weten wat de norm is voor aanleg stoornis. Helemaal niets of cup aa nog te groot? 

En hoe ga je te werk, via de huisarts of een kliniek ? 

Ik krijg echt hoop nu ik lees dat dit mogelijk zou zijn, want ik kan het echt niet betalen. 

Ik ben 1:80 weeg 63 kilo een echt blij met push up bh's, die in mijn geval niets pushen maar in ieder geval nog een idee van borsten geven.

Wie kan me tips geven? Ik wil eigenlijk eens een normale vrouw zijn en me niet dood te hoeven schamen op het strand oid. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎-‎12‎-‎2016 om 21:04 zei Haassie:

Ik zou graag willen weten wat de norm is voor aanleg stoornis. Helemaal niets of cup aa nog te groot? 

En hoe ga je te werk, via de huisarts of een kliniek ? 

Ik krijg echt hoop nu ik lees dat dit mogelijk zou zijn, want ik kan het echt niet betalen. 

Ik ben 1:80 weeg 63 kilo een echt blij met push up bh's, die in mijn geval niets pushen maar in ieder geval nog een idee van borsten geven.

Wie kan me tips geven? Ik wil eigenlijk eens een normale vrouw zijn en me niet dood te hoeven schamen op het strand oid. 

 

Ik heb je even getagd in het topic van Roadster.. Zij gaf daar enkele criteria aan. Misschien dat zij ook verder weet waar je info hierover kunt vinden, of weet zij nog meer.

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik kan alleen mijn mening geven wat er bij veel zorgverzekeringen wordt gezegd in de polisvoorwaarden: bij ernstige verminking door bijv borstreconstructie waarbij 1 borst is verwijderd, aantoonbare psychische klachten door jarenlang als 'jongen' door het leven te zijn gegaan (dit wordt door een psycholoog helemaal onderzocht en of therapie alleen niet genoeg is), zwaar verschil in de borsten minimaal 1 cupmaat. Tsja het verschilt erg per verzekering, maar sommige hebben ook nog de criteria: bij geen borstenplooi (noemen ze met een duur woord inframammairplooi geloof ik) met daarnaast minder dan 1 cm aan klierweefsel (dit moet worden aangetoond door een echo).De plastische chirurg moet het een medische noodzaak vinden, die kan dit dan indienen bij je zorgverzekering. Huisarts kan dit ook, maar dan zou je waarschijnlijk alsnog door een plastische chirurg moeten worden beoordeeld denk ik door de verzekering. Het gebeurd praktisch nooit dat het vergoedt wordt, niet om je te ontmoedigen maar er zijn gewoon hele strenge criteria (en terecht gezien de hoge kosten van een bv operatie). Nogmaals pin me niet op dit alles vast, ik geef mijn mening en doe mijn best je te helpen, maar mocht er achteraf iets niet kloppen dan hoor ik het graag maar niet boos worden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooja vergat nog wat te zeggen, mocht je geen vergoeding krijgen denk dan even na over gespreid betalen. Nee ik ben hier geen voorstander van, maar mocht je echt met je handen in je haar zitten en dus geen vergoeding krijgen dan hoop ik dat dat misschien voor je een oplossing is. Uiteraard alleen bij een goede kliniek, goede plastische chirurg en anders helaas wachten op werk of loterij :( Sterkte! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 51, dus nog langer wachten ?

Ik zit hier al mijn hele leven mee. In de tijd dat het nog wel werd vergoed waren ze te groot ! Maar, zoals je ziet op de foto, geen plooi (strepen van mijn bh) en het kan niet eens zakken, wat normaal gebeurd op mijn leeftijd, alleen de tepels gaan hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Haassie

Vanaf januari 2017 zijn de criteria inderdaad iets veranderd bij vergoeding protheses bij ontbrekende borstvorming, en de belangrijkste zijn nu, de afwezigheid van een borstplooi, en minder dan 1 cm klierweefsel.

Dus ik zou gewoon een consult aanvragen bij een pc, en deze de echo en de aanvraag laten doen bij de zorgverzekering.

Gespreide betaling zou ik echt nooit aanbevelen, omdat je aan het einde van het verhaal zoveel rente betaald, want je gaat een lening aan.

En meid geef de moed niet op,want deze regel is sinds kort, dus dat moet je zeker gaan proberen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose daarom zeg ik ook ik ben hier geen voorstander van en de rest had ik idd dus wel goed gezegd :) Fijn dat mensen mekaar kunnen helpen op dit forum. En @Haassie ik snap je frustratie maar zoals je leest in mijn stukje probeer ik te helpen en vind het echt zwaar rot voor je. Had je niet 51 geschat gezien je lichaam (complimentje dus ! ;) ) Hopelijk heb je er wat aan en komt er een oplossing voor je. Laat je het weten? Zal duimen. Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Miss91:

@Desert-Rose daarom zeg ik ook ik ben hier geen voorstander van en de rest had ik idd dus wel goed gezegd :) Fijn dat mensen mekaar kunnen helpen op dit forum. En @Haassie ik snap je frustratie maar zoals je leest in mijn stukje probeer ik te helpen en vind het echt zwaar rot voor je. Had je niet 51 geschat gezien je lichaam (complimentje dus ! ;) ) Hopelijk heb je er wat aan en komt er een oplossing voor je. Laat je het weten? Zal duimen. Liefs 

Snap ik meis, maar ik haak er juist op in omdat het bij diverse klinieken zo makkelijk omschreven staat,en het verleidelijk klinkt om het gespreid te betalen,en pas later komt er te staan dat je dus een lening aangaat.

Het andere klopt idd bijna ,en aan de ene kant zijn deze nw criteria heel fijn voor degene die dus echt geen borstvorming hebben, en dat is al weer een verschil met de criteria die bestond.

En precies,we zijn hier om elkaar te helpen en te steunen waar we maar kunnen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Miss91:

Ja, mijn figuur is bijna 15 ipv 51, dat is nu juist het probleem ;)

Afbetalen is voor mij heen issue, daar begin ik niet aan. Wat ik er ooit voor had gespaard is helaas door andere omstandigheden verdwenen. Maar ik hoop echt dat ik nu de weg kan vinden om dit wel te kunnen doen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil nogmaals benadrukken dat ik absoluut geen voorstander ben van een lening, dat is ook 1 van de redenen dat ik geen koophuis heb ;) Ik wil alleen aangeven dat in sommige situaties er geen andere oplossing is en soms betaal je aan het einde van de rit maar iets meer en niet zoals bij sommige naaiballen extreem veel meer doordat je een lening aangaat met hoge rente. Lenen doe ik niet aan laat dat duidelijk zijn ik wilde het alleen ff kenbaar maken. Ik ken trouwens iemand die heeft ooit het geluk gehad een rentevrije lening aan te kunnen gaan, betaalde bepaald bedrag per maand en aan het einde van de rit niks meer betaald maar dit was in de goede tijd en haast niet voor te stellen :o 

Ik ken het helaas @Haassie, ik had al het geld ook bij elkaar en door mijn ongeval was dat geld binnen no time weg :( Maar ons leeftijdsverschil is natuurlijk heel wat anders en ik ben er nu weer opnieuw, had gehoopt dat dat voor jou ook zo was.. Rotte situatie, maar hey laten we positief zijn! 2017 een nieuw jaar, nieuwe polisvoorwaarden dus probeer het gewoon :D Wie weet, gezien je situatie maak je misschien best een goede kans. 

En idd @Desert-Rose daarom is dit forum zo mooi! Ook wel leuk vind ik dat je soort lotgenootjes met elkaar bent, wat het zo gezellig en leuk maakt :) Welterusten alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Miss91:

[ ] Had je niet 51 geschat gezien je lichaam (complimentje dus ! ;) ) Hopelijk heb je er wat aan en komt er een oplossing voor je. Laat je het weten? Zal duimen. Liefs 

Heel lief xxx

Complimentje zit in de pocket (y)

Ik ga contact opnemen met dr. Lapid in het amc.

Ik laat het weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-12-2016 om 21:13 zei best_boobie:

Ik heb je even getagd in het topic van Roadster.. Zij gaf daar enkele criteria aan. Misschien dat zij ook verder weet waar je info hierover kunt vinden, of weet zij nog meer.

Succes!!

xx BB

@Haassiestuur me anders even een pb! Ik heb er ook al een en ander over geschreven in mijn topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Oh, wow. Ik kom niet verder zonder verwijzing van mijn huisarts. En die is tegen elke vorm van plastische chirurgie. Op jou leeftijd nog, niet nodig je bent een mooiere vrouw blablabla. Ik hang even in de treurwilg stand na mijn optimisme begin dit jaar.

Mooie vrouwen ...   

 

Veel succes, ik duim voor je. 

Laat je het weten ????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet alles gelezen en miss is het antwoord al gegeven maar de criteria om in aanmerking voor vergoeding te komen is:

 

Geen borstplooi en minder dan 1 cm dikte aan borstweefsel.

 

Je hebt ook een verwijzing van je huisarts nodig (heb ik)

 

Ik heb 28-1 een afspraak bij de pc bij bergman in bilthoven en als deze denkt dat je in aanmerking komt verwijst die je door voor een echo te laten maken om de dikte van het borstweefsel te meten. Die uitslag gaat dan naar de zorgverzekeraar en die keuren het (gedeeltelijk) goed of af voor een vergoeding. Echo kan bergman zelf niet maken dus moet ik los in een ziekenhuis doen op verwijzing van pc. Ziekenhuis doet normaal los geen Echografie maken; gaan er vanuit dat je dan daar gelijk een bv laat doen.

 

Ik heb niet veel dus ben benieuwd. Ben niet uit op onderste uit te kan maar wil ook geen dief van mijn eigen portemonnee zijn!

 

Ps: bergman zei dat niet eens elke verzekering om die echo vraagt dus dat we ff moeten kijken of ze denken dat ik in aanmerking kom. En je verzekering moet natuurlijk de instellingen waar je je laat behandelen erkennen.

 

Hou jullie op de hoogte!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2017 om 13:58 zei Zuster89:

Ik heb niet alles gelezen en miss is het antwoord al gegeven maar de criteria om in aanmerking voor vergoeding te komen is:

 

Geen borstplooi en minder dan 1 cm dikte aan borstweefsel.

 

Je hebt ook een verwijzing van je huisarts nodig (heb ik)

 

Ik heb 28-1 een afspraak bij de pc bij bergman in bilthoven en als deze denkt dat je in aanmerking komt verwijst die je door voor een echo te laten maken om de dikte van het borstweefsel te meten. Die uitslag gaat dan naar de zorgverzekeraar en die keuren het (gedeeltelijk) goed of af voor een vergoeding. Echo kan bergman zelf niet maken dus moet ik los in een ziekenhuis doen op verwijzing van pc. Ziekenhuis doet normaal los geen Echografie maken; gaan er vanuit dat je dan daar gelijk een bv laat doen.

 

Ik heb niet veel dus ben benieuwd. Ben niet uit op onderste uit te kan maar wil ook geen dief van mijn eigen portemonnee zijn!

 

Ps: bergman zei dat niet eens elke verzekering om die echo vraagt dus dat we ff moeten kijken of ze denken dat ik in aanmerking kom. En je verzekering moet natuurlijk de instellingen waar je je laat behandelen erkennen.

 

Hou jullie op de hoogte!

 

 

 

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou verloopt. Hangt het nog van je verzekeraar af of je bij een bepaalde kliniek wel of niet terecht kunt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.