Ga naar inhoud

Geluk bij een ongeluk, van geplande borstvergroting naar borstkanker


Aanbevolen berichten

Jeetje, wat een verhaal.. wat goed dat ze hebben aangeraden toch een onderzoek te laten doen en dat je er nu op tijd bij bent & wat super dat je zo positief denkt!

Fijn dat je je verhaal met ons wou delen, dat zet je echt wel aan het denken. Veel sterkte komende tijd xx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauww wat een geluk dat je het toch nog na liet kijken vantevoren zeg!!! Zou inderdaad elke pc moeten adviseren. Het zal een achtbaan van emoties voor je zijn, maar je bent straks gezond mét mooie borsten!! Zeker weten een engeltje op je schouders ! Hou je goed meis! Xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Wat moet dat verschrikkelijk zijn. Maar wat fijn dat je het positief kan bekijken. Wat goed dat de assistente jou heeft doorverwezen. Ik ben benieuwd wat de reactie van jouw huisarts is. Dit is toch niet te geloven dat hij daar zo makkelijk mee om is gegaan. Je zou denken dat ze altijd voor de zekerheid een controle laten uitvoeren.  

Bespreek goed met de arts wat eventuele risico's zijn bij het direct plaatsen van protheses. Het gaat immers om je gezondheid!  Ik weet van een kennis dat het haar werd afgeraden. 

 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh lieve meid, ik zit vol ongeloof je verhaal te lezen..wat een geluk bij een ongeluk, maar een ontzettende klap in je gezicht..

 

Hoe zit het nu met je afspraak/aanbetaling bij de PC, is het zo dat je dat terugkrijgt/blijft staan voor de toekomst? Ik hoop dat ze je redelijk snel kunnen helpen en je van dat vieze ding in je lichaam af bent en gezond en met mooie borsten door het leven kan gaan! X

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eva86 ik denk omdat ik weinig borstweefsel heb het wellicht makkelijker gaat. Ik heb namelijk navraag gedaan bij Antonie van Leeuwenhoek en die stellen dezelfde behandeling voor.

En hoewel mijn huisarts uiteraard een flapdrol is, mag ik hier ook weer van geluk spreken. Als ik namelijk 2 of 3 jaar een onderzoek hat laten doen had ik geweten dat het bobbeltje rechts niets voorstelde en niet opnieuw een mammografie gedaan. Waardoor ik niet achter de DCIS links gekomen was want dan zit er nog niet zolang.

Bedankt iedereen voor de berichtjes, doen me goed !

En spread the word ! :P

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@TessaDLCDP ik had nog niet betaald ivm  de uitslag. Dus alles is direct geannuleerd.

Als het goed is wordt straks alles in 1 gedaan, dus heb geen vergroting meer nodig. Dit ook omdat het lastig is na zo'n operatie een borstvergroting te ondergaan.

Dan nog een laatste voordeeltje, nu wordt alles vergoed door mijn verzekeraar. Als had ik natuurlijk liever gehad dat dat niet nodig was. 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Stephanie89:

@TessaDLCDP ik had nog niet betaald ivm  de uitslag. Dus alles is direct geannuleerd.

Als het goed is wordt straks alles in 1 gedaan, dus heb geen vergroting meer nodig. Dit ook omdat het lastig is na zo'n operatie een borstvergroting te ondergaan.

Dan nog een laatste voordeeltje, nu wordt alles vergoed door mijn verzekeraar. Als had ik natuurlijk liever gehad dat dat niet nodig was. 

 Dat is wel fijn zeg, heb je in ieder geval geen financiele zorgen erover.. en wat je zegt, nu wordt het verzekerd.. ook al had je het liever anders gezien natuurlijk

 

Ik vind het wel tof en getuigd van respect hoor, hoe je je verhaal hier verteld, zo veel vrouwen durven dat niet, terwijl je hiermee anderen kan waarschuwen..

 

Meid, als die rotzooi uit je lijf is, krijg jij een mooi stel borsten dat weet ik zeker, heb het vaker gezien, ook dat wordt prschtig!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, brok in mijn keel van dit verhaal.. Wat schrikken zeg!

Ik heb 2 jaar geleden mijn vader verloren aan die vreselijke ziekte, maar heb zelf nu geen mammografie laten maken.. Over 5,5 week is mijn operatie, dus ik ga toch maar proberen een mammografie in te plannen na het lezen van jouw verhaal.

Heel veel sterkte de komende tijd!

X

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow!!!

Een kennis van mij heeft in november hetzelfde als jij ondergaan.

bii haar was het wel erfelijk.

alles is weggehaald en verbrand aan de binnenkant

zij had 93% kans dat ze het zou krijgen en het was een vorm waarbij je te laat bent tegen de tijd dat je het ontdekt.

bij haar zijn er meteen ballonnetjes ingezet en deze worden elke keer iets meer opgepompt om plaats te maken coor evt silleconen.

Het is niet niks zeg! Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Even een update:

Ik krijg de 21ste een dubbele borstamputatie. Ik heb zelf voor beide borsten gekozen omdat ik erg jong ben en de kans aanwezig is dat het terug kan komen. Dus liever de kans zo klein mogelijk maken.

Zoals vele van jullie al zeiden krijg ik inderdaad eerst zogeheten tissue expanders. Dit zijn ballonnetjes die elke keer met een x aantal cc worden opgevuld tot dat ik de gewenste grote heb (dit kan ik dan zelf beslissen). Zal waarschijnlijk ook 375 cc worden. 

Dan 3 maanden wachten en dan de wissel voor silliconen. 

Gelukkig krijg ik 1 litteken minder (de horizontale of verticale) dan de meeste vrouwen met een borstamputatie omdat ik erg weinig weefsel heb. Het zal natuurlijk niet worden zoals ik ooit had gewenst maar he, liever gezond dan mooi ! 

Weet iemand toevallig hoe borsten met tissue expanders eruit zien ? Mijn plastisch chirurg zegt dat ik moet rekenen op hele hoge plastic ballen. Beetje balen net tijdens de zomermaanden maar het is voor een goed doel :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Stephanie89:

Even een update:

Ik krijg de 21ste een dubbele borstamputatie. Ik heb zelf voor beide borsten gekozen omdat ik erg jong ben en de kans aanwezig is dat het terug kan komen. Dus liever de kans zo klein mogelijk maken.

Zoals vele van jullie al zeiden krijg ik inderdaad eerst zogeheten tissue expanders. Dit zijn ballonnetjes die elke keer met een x aantal cc worden opgevuld tot dat ik de gewenste grote heb (dit kan ik dan zelf beslissen). Zal waarschijnlijk ook 375 cc worden. 

Dan 3 maanden wachten en dan de wissel voor silliconen. 

Gelukkig krijg ik 1 litteken minder (de horizontale of verticale) dan de meeste vrouwen met een borstamputatie omdat ik erg weinig weefsel heb. Het zal natuurlijk niet worden zoals ik ooit had gewenst maar he, liever gezond dan mooi ! 

Weet iemand toevallig hoe borsten met tissue expanders eruit zien ? Mijn plastisch chirurg zegt dat ik moet rekenen op hele hoge plastic ballen. Beetje balen net tijdens de zomermaanden maar het is voor een goed doel :) 

 

Ach meis. .... Volgend jaar komt er weer een zomer hè. En dan heb jij je siliconen van 375cc en dan zie jij er in bikini uit om op te vreten. En de littekens vervagen ook zowiezo na verloop van tijd. Ik weet niet of je altijd een bikini draagt of liever topless loopt, maar dan kun je volgens mij d.m.v. medische tatoeage je littekens weg laten werken en ook tepels laten tatoeëren. Maar dan ben jij er iig wel zeker van dat je geen borstkanker krijgt....... Heel verstandig van je, meis! Mijn zus is aan borstkanker overleden en dat wens je niemand toe! 

Ik wens jou de 21ste een goede operatie toe met een voorspoedig herstel. Je bent een dappere meid en ik heb echt diepe bewondering en respect voor jou! 

Xxx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh dat is al lekker snel zeg! Wat een keuze om te maken op jou leeftijd......Wel super spannend allemaal. Ik vind je er zo cool onder. Maar dat is alleen maar een pluspunt denk ik. Je kunt toch niks aan de situatie veranderen....

 Wat knap dat ze gelijk kunnen voorbereiden op implantaten. Kan je er geen foto's van vinden op internet hoe dat eruit ziet? Misschien krijg je nog een goede tip.

ik hoop en duim voor je dat alles spoedig verloopt en dat je over een half jaar twee mooie borsten hebt. Voor nu heel veel succes met je operatie straks. En blijf zo positief, dat bewonder ik.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik vind het een moedige beslissing van je, om beide borsten te laten amputeren, maar ik vind het tegelijkertijd ook een hele wijze beslissing. 
Hoe gaat het verder eigenlijk met je? Kan me voorstellen dat het toch wel een enorme klap moet zijn, niet? Of is het vooral vooruit kijken en zorgen dat je beter wordt?
Zorg goed voor jezelf hoor!!

Wat fijn dat je dat litteken overdwars niet gaat krijgen!! Dat moet ergens ook wel een opluchting zijn! Worden je tepels trouwens gespaard? (heb wel vaker gehoord dat mocht het geen diffuse tumor zijn, dat tepels 'overleven'  in de liezen. Geen idee of dit een optie is bij jou, of dat dat nog toegepast wordt, maar vroeg het me af.

Met tissue expanders heb je idd wel een beetje het plastic ballen effect, zeker in het begin, omdat je steeds eigenlijk een te strakke huid hebt. Maar, het trekt ook steeds weer bij, zover ik weet, en als je daarna je echte prothesen hebt, is het alleen maar mooier :)

Heel veel succes in ieder geval al over een paar weekjes. Gelukkig kun je zo snel geholpen worden. Ook niet onbelangrijk..

Deze zomer zal even een minder goede worden, misschien dat als alles achter de rug is, dat je ook nog wel even een dipje krijgt, maar dat je nu zo positief bent, is echt een plus.. Ik denk ook wel dat het een soort vechtdrang is, een overlevingsdrang. 
Heel veel succes met je operatie!

Liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de complimenten en de steun !

 Mijn tepels worden inderdaad gespaard. Dit omdat ik hoogstwaarschijnlijk nog geen uitzaaiing heb (het is nog in een voorstadium) en omdat er dan zo'n kleine hoeveelheid weefsel achter blijft dat de kans nog steeds heel klein blijft dat het terug komt. 

Ik denk dat je gelijk heb BB, het is een soort vechtersdrang denk ik. Ik zei ookal tegen mijn vriend: ik moet nu gewoon met mijn hoofd denken en straks is er plaats om met mijn hart te voelen. Maar het helpt ook dat ik gewoon echt geluk heb gehad dat het zo vroeg (per toeval) ondekt is. 

Het enige vervelende is dat mijn dochtertje 24 april 1 wordt, 3 dagen na de operatie. De kans is aannemelijk dat ik dan nog in het ziekenhuis lig. Ik denk dat ik het dan wel even moeilijk krijg :( 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om weer even een update van je te lezen, en wat fijn dat het zo snel kan!

ik heb zoveel respect voor je keuze, en weet je, volgend jaar zomer sta jij gewoon even te shinen met bloedmooie borsten, let maar op!

heel veel succes, en ik hoop dat het alles mee gaat vallen xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey Stephanie89,

Je hebt je operatie al ondergaan en hoop dat alles goed is verlopen en rustig aan het bijkomen bent!! Nog van harte met je kleintje die onlangs jarig is geweest. Voor nu heel veel kracht en sterkte in deze fase. Weer een stap verder in het proces al zal het wellicht niet makkelijk zijn.

Moest toch effe aan je denken hoor :) 

BrownieG xx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG wat lief dat je aan me denkt !

ik ben inmiddels 11 dagen po en het is een klein drama.

Ten eerste hebben ze een 3de graads brandgat gemaakt precies op me decolleté tijdens de operatie. Zit nu dus een zwart gat.

Ten tweede sterft er momenteel een klein laagje van mijn tepel af omdat hij niet goed doorbloed is... Hopelijk blijft het blij een klein laagje.

En als allerlaatste en het allerergste... Het bleek geen voorstadium te zijn maar er had zich al een mini tumor ontwikkeld van 0,3 cm. Die is nu weg dus ik ben nu schoon. Alleen moet ik wellicht nabehandeld worden met chemo omdat ik pas 26 ben en mijn cellen dan actiever zijn. Ik hoor dit volgende week donderdag.

positiviteit loont dus niet.... De kans op nercrose van de tepel was 10% dat gebeurt, de kans dat ik nog chemo zou moeten was ook 5 a 10 %. Echt alles zit tegen en het is echt super moeilijk positief te blijven maar ik kan niet anders ! 

Ik hoop dat ik volgende week donderdag eindelijk eens goed nieuws krijg :unsure: want mijn haar verliezen kan ik er echt niet bij hebben, maar ja beter dan ooit weer kanker krijgen....

  • Upvote 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och lieve meid, ik had toch gehoopt een goed bericht te lezen zeg!! Bah, ik gun je zo dat alles goed komt, dat je geen chemo hoeft en dat de necrose niet door zet

 

Sterkte x

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ships, hier schrik ik ook effe van want had ik ook niet zien aankomen :( 

Vind je dapper hoor en al helemaal als je nu weet wat er nog volgt! Heb het zelf van heel dichtbij meegemaakt en 6 maanden lang voor mn nicht gezorgd dus kan mij er enigzins wat bij voorstellen :53: Het is een heel proces wat nu door je heen gaat!  Hoop dat je weinig chemobehandelingen krijgt en je borsten zich goed gaan herstellen want is niet niks wat ik lees..

Jij gaat mee in mijn gebedjes de komende tijd...:53::53::53:

xxx BrownieG

  • Upvote 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och meid, 

Dat is schrikken, had je helemaal niet verwacht.Dat is dan allemaal tegenslag op tegenslag.

Wel goed nieuws dat alles nu weg is en het schoon is,maar wat zal dit zwaar voor je zijn, ik kan me er nog niet eens een voorstelling bij maken waar je doorheen gaat.

Hoop echt voor je dat er geen chemo nodig zal zijn, maar als het moet dan weet je ook wel waar je het voor doet, en hoe hard het ook is, er zijn best hele leuke pruiken te krijgen voor zolang het nodig is,het belangrijkste is dat je blijft vechten, en daarbij komt natuurlijk de emotionele rollercoaster behoorlijk om de hoek kijken, zowel voor jou als iedereen die dicht bij je staat.

Positief blijven is soms heel moeilijk, maar over het algemeen toch wel iets wat er voor kan zorgen dat je rechtop blijft staan.

Nou meis, ik wens je nog een heel goed herstel, hoop ook dat de necrose niet verder door gaat zetten, en heel veel succes volgende week donderdag.

xxx

  • Upvote 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.