Ga naar inhoud

Geluk bij een ongeluk, van geplande borstvergroting naar borstkanker


Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Stephanie89:

Daar ben ik weer ! En nu met siliconen :D.

Ben vorige week woensdag geopereerd. Tissue expanders eruit en 410cc rond ultra high profile erin. En wat is het heerlijk om enigszins zachte boobies te hebben ! 

Ben aardig blij met het resultaat. Ookal zijn mijn tepels een beetje scheef maar ik mag echt niet klagen (ik ben volgens mij de enige die het ziet :lol:). En het gaat misschien weg als de lijm weg is. Want mijn litteken loopt onder mijn tepel door.

Volgens mijn pc is het de beste reconstructie die ze ooit gezien heeft dus hou ik me daaraan vast.

Zoals jullie merken gaat het dus uitstekend met mij :D:D.

xxxx

Woorden schieten te kort met wat jij heb moeten doorstaan.

Maar je ben nu op de goede weg met je borsten waar je tevreden mee zal zijn in de toekomst :147:.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Stephanie89:

Daar ben ik weer ! En nu met siliconen :D.

Ben vorige week woensdag geopereerd. Tissue expanders eruit en 410cc rond ultra high profile erin. En wat is het heerlijk om enigszins zachte boobies te hebben ! 

Ben aardig blij met het resultaat. Ookal zijn mijn tepels een beetje scheef maar ik mag echt niet klagen (ik ben volgens mij de enige die het ziet :lol:). En het gaat misschien weg als de lijm weg is. Want mijn litteken loopt onder mijn tepel door.

Volgens mijn pc is het de beste reconstructie die ze ooit gezien heeft dus hou ik me daaraan vast.

Zoals jullie merken gaat het dus uitstekend met mij :D:D.

xxxx

Heyyyy,

Gefeliciteerd met je boobs en heel erg happy voor je :) Die boobs zullen je vast prachtig staan. Rustig aan en de littekens goed laten herstellen. Straks kun je weer leuke dingen doen met de kids. Thanks for the update .. blij om te lezen dat het uitstekend met je gaat :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Lieve Stephanie89,

 

ik wens jou enorm veel sterkte en veel zonnestraaltjes en beterschap toe.

 

Mijn mama heeft in October 2017 haar eierstokken en baarmoeder laten weghalen wegens pijnlijke cysten op de eierstokken. Heeft een volledige hysterectomy ondergaan. Een maand later vertelde de huisarts dat de patholoog een verdacht plekje had gezien. Ook een heel vroeg stadium van eierstokkanker. Alles weg nu gelukkig en geen chemo of bestralingen vereist bij haar. Ze mag wel geen hormonen gebruiken om de hormonale activiteit niet te veel te stimuleren, daar eierstokkanker evenals borstkanker vaak hormoongevoelig is. Hormoonafhankelijke kankers hebben gelukkig een gunstige prognose indien vroeg vastgesteld en indien de hormonale activiteit wordt stilgelegd. Ben blij dat mijn moeder geen hormonen gebruikt. Ben er van overtuigd dat dat een recidief verhinderen zal. Ze heeft wel last van warmteopwellingen en gaat door een chirurgische menopauze nu maar voor de rest gaat het goed met haar. Als je leest hoeveel vrouwen het geluk niet hebben er op tijd bij te zijn mogen we in ons gezin van geluk spreken. Mijn moeder wil ik netjes 100 jaar zien worden. Komt daar nog het enge feit bij dat mijn oma aan longkanker gestorven is in 2010 en mijn oma haar mama aan baarmoederkanker. Dus de familie aan moeder’s kant is sowieso al vatbaarder voor kankers. Ben blij dat mijn moeder niet door die hel is moeten gaan door het kordate optreden van haar artsen.

 

Krijg jij na je chemo preventief vijf jaar lang Tamoxifen of Arimidex toegediend?

Tegenwoordig wordt Nolvadex ( Tamoxifen ) of Anastrazol ( Arimidex ) 5-7 jaar toegediend bij hormoonafhankelijke borstkankers.

Ben je overigens ook op het Her2Neu eiwit getest? Herceptin en Perjeta maken een beduidend verschil in overlevingskansen wanneer een borstkanker Her2Neu positief is. 

 

Krijg jij nu antracycline kuren of taxol? 

 

Hou je taai meid.

 

Dikke knuffel,

Elissa 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stephanie89 Wauw, wat heftig zeg! 

Heel erg goed dat je dit deelt.

 

Tegenwoordig krijgt 1 op de 7 vrouwen in Nederland borstkanker. En tegenwoordig hebben ook steeds meer vrouwen protheses, er word dan vaak ook meteen geleid naar de protheses, terwijl dit niét zo hoeft te zijn. Dit geeft wel aan hoe goed het is om jezelf eens te laten onderzoeken. Jij bent het een stapje vóór, You Go Girl! :43:

 

Heel erg veel succes bij de operatie en een goed herstel gewenst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Hoi ik heb op eigen initiatief een mammo laten maken voor mijn eerste BV, alles was goed dus 2 weken later kreeg ik mijn protheses, wat was ik blij en wat waren ze mooi. Ongeveer een half jaar of iets langer  na de BV vond ik toch wel dat ik nog veel vage klachten had en ging ik op consult bij mijn PC dr de Boer van Mediconsult, die zei me dat er waarschijnlijk  nog wat zenuwtjes moesten herstellen en dus niks aan de hand. in eerste instantie heb ik het aangekeken omdat je vertrouwd op je arts, maar iets in mij knaagde er toch dus ging ik voor een second opinion naar het MC zuiderzee in Lelijstad bij dr Koeijers, die vond dat ik eerst voor de zekerheid een mammo moest doen.... en toen begon de hel, borstkanker, en inmiddels in stadium 3. Ik heb uiteindelijk die mooie borsten maar een jaartje ongeveer gehad. Eerst chemo toen alle borstweefsel weggehaald plus tissue expanders erin. daarna nog drie keer ofzo op laten vullen en weer een half jaar later de definitieve protheses erin. omdat mijn linkerkant ook bestraald is geweest kreeg ik steeds complicaties, meestal kapselcontractie in ernstige vorm. Steeds weer de protheses eruit en nieuwe erin. Ik ben nu ruim 5 jaar later en heb nog steeds hetzelfde probleem, de borst die bestraald is heeft weer kapselcontractie en de borst is omhoog getrokken en gaat nu ook steeds meer richting mijn oksel, met als gevolg dat eerst mijn oksel zeer ging doen, toen ook mijn arm en nu heb ik een gedeeltelijke gevoelloze arm en tintelende vingers. Ik heb 8 operaties gehad en de vechtlust is eruit. de borst aan de rechterkant gaat overigens wel goed. Ik denk dat mijn problemen komen door de bestralingen in combinatie met het feit dat ik ook Fibromyalgie heb, ik krijg nu fysiotherapie en loop bij een psycholoog, verder probeer ik tot nu toe zonder resultaat verschillende pijnstillers. Ik hoop dat jij geen bestralingen nodig hebt, want dan denk ik dat jij grote kans hebt dat je straks gewoon met mooie borsten verder door het leven mag gaan. Bovendien is een ieder zijn situatie natuurlijk anders en de resultaten dus ook. Ik wens je heel veel sterkte en succes toe, en probeer het gewoon per dag te bekijken hoor, teveel nadenken veroorzaakt alleen maar stress. Ik ga voor je duimen dat het goedkomt, heel veel liefs en succes !!! groetjes Jolly

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw @jolly, wat een verhaal zeg. Je hebt al veel ellende moeten doorstaan. Ben je wel genezen verklaard? Want dat is uiteindelijk toch wel het allerbelangrijkste. Ik weet alles van die rotziekte, want mijn zus is eraan overleden en twee jaar geleden kreeg haar dochter van 35 dezelfde diagnose en begin dit jaar de dochter van mijn broer, die pas 40 is. Gelukkig ben ik geen gendrager van het BRCA2-GEN (dus dan kan ik het Godzijdank ook niet doorgeven aan mijn kinderen), maar mijn broer en zus waren dat beiden dus wel. 

Ik wens je heel veel sterkte, meis. Hopelijk ben je helemaal genezen. Want uiteindelijk gaat gezondheid toch boven alles. 

 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi Jaydee! Dank voor je lieve berichtje, ik ben genezen en dat is inderdaad eerste prioriteit, daarna wil ik toch wel heel graag kwaliteit van leven terug, waar heb ik anders zo hard voor gevochten? Ik heb mij trouwens ook laten testen op het gen en dat heb ik ook niet! schijnbaar zegt dat dus niet alles want helaas kreeg ik toch borstkanker. inmiddels zit ik aan de oxycodon en kan bijna niks meer, ik ben heel erg verdrietig dat ik na 5 jaar vechten nog zoveel pijn heb, ik heb besloten dat de protheses eruit gaan, hopelijk gaat het dan beter. Wat vreselijk trouwens voor jou dat je je zus bent verloren aan deze afschuwelijke ziekte! Zorg je zelf wel dat je goed gecontroleerd word? Ik wens je het allerbeste en heel veel liefs!  groetjes, Jolly

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.