Ga naar inhoud

Geluk bij een ongeluk, van geplande borstvergroting naar borstkanker


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zou morgen een borstvergroting krijgen bij schiettecatte.

Bij mijn intake bij Joanna had ik aangegeven dat ik al 3 jaar bij mijn rechterborst een bobbeltje heb. Huisarts heeft al meerdere keren gekeken en het was niks dus nooit onderzoek naar gedaan. Joanna gaf aan toch maar een onderzoek te doen om het uit te sluiten.

Zo gezegd zo gedaan. Borstkanker komt immers in mijn hele familie niet voor. Sowieso komt kanker niet voor.

Ik dus een mammografie gedaan en een echo. Daar was al te zien dat rechts inderdaad niks was (adenoze) maar links wel iets raars. Vervolgens een mri en een punctie. De uitslag kreeg ik afgelopen vrijdag en die was verschrikkelijk.

Ik ging in mijn eentje naar het ziekenhuis, mijn 2 kindjes bij mijn moeder achtergelaten. Ik was er toch zeker van dat ik niks had, ik ben 26 en zoals ik al zei kwam er niks in de familie voor. 

De arts begon het gesprek met een samenvatting, waarop ik gelijk al dacht: huh moet jij niet zeggen de uitslag is negatief?? Wat toen volgde was een klap in mijn gezicht. Ik heb DCIS links. Een voorstadium van borstkanker. Het is nu nog geen kanker maar dat wordt het met 1 à 2 jaar wel. Ik moet een erfelijkheidsonderzoek omdat ik wellicht hetzelfde gen heb als Angelina Jolie, die heeft haar borsten preventief laten amputeren.

De behandeling: amputatie van de borst (gelukkig alleen het weefsel) borstbesparend is helaas niet mogelijk omdat ik te kleine borsten heb. Ja echt fml, zo plat als een deur en toch borstkanker.

Maar nu komt het geluk, stel dat ik niet dat onderzoek had gedaan. Had ik morgen silliconen, over een jaar last gehad, dat afgedaan op de borstvergroting want ik ben geen pieper. Dan was het catastrofaal geworden. 

Gelukkig snapt de oncoloog mijn cosmetische wensen en hoogstwaarschijnlijk krijg ik tijdens mijn borstamputatie gelijk silliconen. 

Kortom, leer van mijn verhaal. Doe alsjeblieft een mammografie voordat je een bv ondergaat. Het is gratis (alleen je eigen risico) en dan ben je in ieder geval zeker ! Ik ben 26 en heb echt niemand met kanker in mijn fam en toch heb ik dit.

Dan nog een vraagje, zijn hier dames die een amputatie gehad hebben en direct silleconen gehad hebben? Mijn oncoloog zegt dat dit tegenwoordig altijd gebeurt.

Ik heb in ieder geval een engeltje op mijn schouder :) 

xxxx

 

  • Like 2
  • Upvote 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

Jeetje, wat heftig zeg !!! En wat fijn dat je dit zo positief kunt bekijken. Vind dat je helemaal gelijk hebt, maar het is natuurlijk wel vreselijk schrikken. Fijn dat je er zo vroeg bij bent, pfff, wat zal er allemaal door je heen gegaan zijn.................. Sterkte en hou ons op de hoogte hier !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een heftig verhaal hoop dat je straks toch nog een paar mooie borsten krijgt maar gezondheid gaat boven alles, inderdaad een engeltje op je schouders, heel veel sterkte voor je xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow meis, wat een geluk bij een ongeluk zeg..echt bizar!! En wat een ongelofelijke pech :-( goed dat je je verhaal zo verteld zo word iedereen weer even tot de realiteit geroepen  & wens jou onwijs veel sterkte en gezondheid toe. Dat je operatie maar goed mag verlopen!

veel liefs BigBoobies 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig verhaal Stephanie, moet je serieus geschrokken zijn! 

Gelukkig staat de geneeskunde niet stil en kan je geholpen worden. Je bv zal er dan uiteindelijk wel komen maar via een omweg dan. Al zal dit nu niet je grootste zorg zijn...

Ik heb voor mijn bv een onderzoek laten doen, denk dat het bij mijn pc standaard is geworden.

Veel sterkte de komende maanden en hou ons op de hoogte.

Kan er verder niet veel over vertellen, heb er geen ervaring mee.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig! Je bent even oud als ik zeg!

Mijn moeder heeft het zelfde gehad, gelukkig nog wel borstbesparend.
Vreselijk, maar ook inderdaad wat een geluk bij een ongeluk!

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, dit is niet mis!

Gelukkig dat je het bobbeltje toch eerst nader hebt laten onder zoeken. Ik ken iemand die  borstkanker heeft gehad en inderdaad bij de amputatie is er meteen een implantaat geplaatst. 

Ik wens je heel veel sterkte.

Groeten Essi4

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wowww, praise your angel!!!!

Dat is toch effe schrikken zulk nieuws maar zo te horen sta je er sterk en positief in. Je advies om alvorens een bv een mammografie te doen, sta ik helemaal achter. Heb ik zelf ook gedaan maar werd hier ook bewust door gemaakt omdat mijn nichtje borstkanker heeft gehad en het voormezelf ook wilde uitsluiten. 

Wens je veel sterkte toe naar je operatie en hou vast aan je positiviteit :53:

BrownieG

 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Mijn hemel, dat is echt ontzettend schrikken!! Maar wat een geluk bij een ongeluk dat ze het nu  ontdekt hebben!!!!! Pffff, wat een verhaal!!! 

Wat goed dat je idd onderzoek hebt laten doen, en zo apart dat je dan voor je rechter borst gaat omdat je daar iets voelt, en links dan iets hebt! Maar zo goed dat er wel verder onderzoek gedaan is zeg.. Poeh..

Wat betreft mastectomie in combinatie met prothesen, dat wordt idd tegenwoordig heel vaak gedaan. Zolang het veilig is om meteen een prothese te plaatsen, doen ze dat, omdat dat het beste resultaat geeft. 

Heel veel sterkte, want het is toch wel een klap in je gezicht zoiets! Maar wat een geluk dat je er zo op tijd bij bent!!!!

xxxx
 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffffff, Stephanie..... Wat een heftig verhaal. En wat heb je idd geluk gehad. Ik weet er alles van. ..... Ben 23 jaar geleden mijn zus kwijt geraakt aan borstkanker en heb zelf ook 25% kans op borstkanker. Maar ik heb 21 jaar geleden juist om die reden protheses in laten brengen;  op die manier werd mijn eigen borstweefsel naar voren geduwd, zodat ik eventuele knobbels en bobbels sneller op zou kunnen sporen. En vanaf die tijd laat ik ieder jaar een mammografie maken (de laatste jaren om de twee jaar, omdat teveel straling juist weer borstkanker kan veroorzaken). Mijn dochter (ook van 1989) heeft ook op haar 21ste al een knobbel weg laten halen. ... Gelukkig was dit een fibro-adenoom, een  goedaardig gezwel, maar dat had idd ook kwaadaardig kunnen worden. Gelukkig valt het bij jou ook nog mee en ben je er op tijd bij. Maar hou het alsjeblieft goed in de gaten. ... Ook je andere borst. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je uiteindelijk op de eerste plaats gezonde borsten zult hebben en op de tweede plaats mooie borsten. Komt vast allemaal goed. Succes en sterkte met het verdere verloop. Het komt vast allemaal goed met jou. Ik ga je iig volgen, meis..... En uiteraard voor je duimen!!! Good luck!!!

Veel liefs, Jaydee

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje.. wat ben jij in een achtbaan van emoties belandt. Fijn dat je het hier met ons deelt. Wens je heel veel kracht toe voor de komende tijd. :71: liefs van mij

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel allemaal! Ja ik ben altijd heel rationeel in zulk soort dingen haha. Mijn dochtertje heeft ook op de ic gelegen toen ze 2 maanden oud was en toen was ik ook heel sterk. Dat is ook het enige redmiddel. Ik kan wel denken waarom ik, maar ik denk juist: wat super dat ik nu de beslissing genomen heb voor een bv. Alsof het zo moest zijn (ben behoorlijk atheïstisch maar dit veranderd het een beetje :P

Wat betreft de operatie: ik ga wss van beide borsten het weefsel weg laten halen en dan vullen met silliconen. Zal waarschijnlijk niet worden wat ik wensde maar dan ben ik iig gezond! Ik hoop binnen 8 weken geopereerd te zijn en zal jullie ook op de hoogte houden. 

En laten we eerlijk zijn, ook props voor Joanna en iedere pc die dit adviseerd. 

  • Upvote 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

BB. .... Mijn telefoon sloeg op hol en heeft het bericht meerdere malen geplaatst. Kun jij dat weer ongedaan maken, zodat het bericht er maar één keer staat? ??? Thanks alvast. 

Xxx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg wat een heftig verhaal......ik heb op verzoek,van mijn arts ook een mammografie laten maken. Gelukkig geenslechte uitslag maar zo zie je.......leeftijd speelt geen rol hier....

heel veel sterkte hoor.....ik hoop zo dat je weer een mooie borst terug krijgt...xx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

WoW! Wat n heftig verhaal! Je gaat voor een bv en komt er met heel ander nieuws uit! Gelukkig ben je er idd op tijd bij en daar ben je dankbaar voor, maar de emotionele schok die het teweeg brengt is voor ons als lezers al zwaar. Kan me niet eens voorstellen hoe moeilijk jij het zult hebben!

wat n rollerscoaster is alles nu even! Ik wens je veel sterkte en succes met alles wat de komende tijd op je pad gaat komen.

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid! Dat is schrikken! 

Je zei vorige week nog tegen me dat je het moest laten onderzoeken maar dat het vast niks zou zijn en dan nu dit..

gelukkig ben je er vroeg bij maar dit moet natuurlijk een nachtmerrie voor je zijn! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles helemaal goed gaat komen met je!

xx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wauw, wat een toestand. En dat zo jong al. Gelukkig hebben ze het op tijd gevonden! En als ze de operatie's kunnen combineren, zou natuurlijk top zijn.

Ik heb ook knobbeltjes en moest die ook laten onderzoeken van mijn chirurg. Gelukkig is het bij mij goedaardig, maar ik had er niet aan moeten denken als ik in jouw schoenen stond :147:

Heel veel sterkte meis!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stil, heel stil word ik van jouw verhaal.........2 weken geleden ook een mammografie laten maken en toch ook weer spannend voor de uitslag. Mooi en sterk dat je jouw verhaal wil delen.

Gelukkig ben je er op tijd bij en is er iets aan te doen. Iedereen is het waard maar jij helemaal, zeker op jouw leeftijd.
Ik wens je wel heel veel sterkte toe de komende tijd :54:

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stephanie

Wat vind ik dit zo erg voor je ik heb kippenvel bij het lezen van je verhaal :139:

Maar mijn complimenten aan Joanne die jou wel serieus neemt , maar wat een flut Huisarts :30:

Heel veel sterkte

XX Ank

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.