Ga naar inhoud

Wondgenezing borstverkleining


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik ben bezorgd over mijn wondgenezing. 

Mijn litekens onder mijn borsten en het 3 landenpunt ziet er zo raar uit en er komt nog steeds 3 weken na de operatie veel wit vocht uit. Ook zie ik allelei verdikking.

Ik maak me zorgen. Ik had vorige week wel al foto's naar de verpleegkundige gestuurd,  en zij zegt dat die verdikking een meegehecht stuk huid is. Maar ik ben bang dat het een verdikt litteken is :-(

 

Als het mee gehecht huid is, lijkt mij dat al helemaal niet goed. Zo sterft dat gedeelte huid toch af? Hij wordt ook al wat donkerder paars. 

 

Ook heb ik nog steeds "nu 3 weken na borstverkleining " pijn bij bewegen.

Is er iemand die de zelfde soort wondgenezing heeft of had?

Alvast bedankt! 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid!!

Qua wond vind ik het er rustig uit zien, en helaas komt dit heel vaak voor na een bvk. Probeer het elke dag even uit te douchen, en daarna goed drogen (deppen!! en aan de lucht laten drogen, niet wrijven)
Leg er een gaasje op, zodat er geen vocht kan blijven staan in plooitjes (overal waar het nat kan worden, gaasje erop)

Verder dus proberen goed droog te houden. Normaal gesproken komt het dan echt goed!!

Het bubbeltje in je litteken is wel een beetje apart.. Ik weet ook niet in hoeverre dit nog weg gaat trekken. Heb je nog een controle opstaan met je chirurg? Lijkt me een vraag voor hem (of voor diegene die je gehecht heeft)
Ik weet wel dat littekens in de loop der tijd echt enorm kunnen veranderen. Dus het eerste jaar, en zelfs de eerste twee jaar, gaat er echt nog vanalles bijtrekken en veranderen.

De pijn die je ervaart is ook wel normaal.. Je moet er toch rekening mee houden dat er heel veel gebeurd is in je borsten.. Dat moet allemaal genezen, en dat duurt wel zeker een week of zes.. In die tijd ook rustig aan :) Pijn is toch vaak een teken dat er nog genezing aan de gang is, en dat je wat rustig aan moet doen.

Een goed herstel verder!! En maak je je zorgen, dan zou ik even proberen rechtstreeks contact op te nemen met je pc.. DIe weet er toch vaak net wat meer van.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo BB,

Heel erg bedankt voor jouw reactie. Super lief , dat je daar even de tijd voor genomen hebt. 

Ik spoel mijn wonden iedere dag 2x

Omdat ik heel moeilijk in de plooi kan komen om te drogen, maak ik de wond droog met de föhn. En dek ze af met absorberende vette gaasjes.

Ik zit nu in mijn 3e week na mijn operatie. Ik kan ook nergens wonden vergelijken van mede forumleden. Dus vandaar ik mij zorgen maakte om wat ik zag aan mijn eigen wonden/littekens .

Maar BB , je hebt mij wel wat gerustgesteld. Dank je nogmaals.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, graag gedaan hoor.
Heel goed dat je twee keer per dag spoelt, en drogen met de fohn is heel goed. Zet de fohn niet te warm, want dat zou minder goed zijn :P

Je hebt meer wondmaterialen in huis dan ik dacht, adhv je bericht :P De Vette gazen zijn prima!! Dan plakt er tenminste niks in!!

Ik zorg ff dat je premium member word, dan kun je in de galerij kijken bij meiden met een bvk.. Ik weet niet hoeveel foto's er openbaar staan, maar het biedt je tenminste al de mogelijkheid te kijken :)

Als je af en toe wilt updaten, dan mag dat hoor! Ik kijk wel ff met je mee. 
Wel dan graag in dit topic, of in pb, met deze foto's er ook bij. Ik heb het liefst altijd alles bij elkaar staan, anders weet ik niet meer welke tiet bij wie hoort ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wittige heb ik ook nog op 1 klein plekje bij het drielandenpunt. Het is nu bijna 5 wkn po. Het wordt met de dag minder. Ik doe er een reepje vettig gaas op en daar een verbandje op. Dat gaat prima. 2x per dag douchen en verschonen.

Die plooi vind ik een beetje gek, maar komt misschien vaker voor? Doet het pijn daar? Ik heb ook nog steken in mijn borsten, in mijn oksels, er is ook veel gebeurd he. In verband met een complicatie rust ik ook nog veel, dat helpt wel.

overigens staat dit topic bij borstvergroting.... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Channah:

Dat wittige heb ik ook nog op 1 klein plekje bij het drielandenpunt. Het is nu bijna 5 wkn po. Het wordt met de dag minder. Ik doe er een reepje vettig gaas op en daar een verbandje op. Dat gaat prima. 2x per dag douchen en verschonen.

Die plooi vind ik een beetje gek, maar komt misschien vaker voor? Doet het pijn daar? Ik heb ook nog steken in mijn borsten, in mijn oksels, er is ook veel gebeurd he. In verband met een complicatie rust ik ook nog veel, dat helpt wel.

overigens staat dit topic bij borstvergroting.... 

 

 

Hallo B.B. , bedankt voor het opweg helpen en wegwijs maken op dit forum. Voor mij nog een beetje uitvinden hoe het allemaal moet. Ik had ook perongeluk mijn berichtje bij borstvergroting inplaats bij borstverkleining gezet. 

Wat ik ook nog even moet uitzoeken is, waar ik op moet klikken om te antwoorden op de reacties die ik gekregen heb.  

Ook wilde ik graag reageren op Channah. Ik wil haar graag antwoorden op haar vragen geven. 

Ik hoop dat je mij een beetje kunt uitleggen hoe ik het moet doen.

Alvast bedankt!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met @best_boobie  eens , vind het er ook vrij rustig uit zien .

Heb eigenlijk hetzelfde gehad , het drielanden punt is vrijwel altijd een probleem punt .

Heb toen ook 2 x per dag gedoucht , verder alleen een schoon gaasje erop .

Zal je toevoegen bij mijn album , dan kun je mijn wondgenezing zien .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Wendely:

Hallo B.B. , bedankt voor het opweg helpen en wegwijs maken op dit forum. Voor mij nog een beetje uitvinden hoe het allemaal moet. Ik had ook perongeluk mijn berichtje bij borstvergroting inplaats bij borstverkleining gezet. 

Wat ik ook nog even moet uitzoeken is, waar ik op moet klikken om te antwoorden op de reacties die ik gekregen heb.  

Ook wilde ik graag reageren op Channah. Ik wil haar graag antwoorden op haar vragen geven. 

Ik hoop dat je mij een beetje kunt uitleggen hoe ik het moet doen.

Alvast bedankt!!

 

Nou, als je op 'citeren' klikt onder het bericht dat je wilt citeren, dan krijgt diegene waarvan het citaat is, daar een melding van. Dus kun je onder dat citaat je bericht kwijt :)

Je kunt iemand ook 'taggen'

Dat doe je dmv het apenstaartje met eraan vast de naam van het lid. Je krijgt keuzemogelijkheden als je aan het typen bent en dan moet je de juiste keuze/naam aantikken. Dus zo: @Wendely

Hij doet het niet altijd meteen en soms moet je voor de keuzemogelijkheden even iets naar beneden scrollen ,  maar zo krijgt diegene die je tagt er een bericht van :)

Bij vragen: shoot! :35:

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 12-3-2016 om 19:47 zei Wendely:

Hallo BB,

Heel erg bedankt voor jouw reactie. Super lief , dat je daar even de tijd voor genomen hebt. 

Ik spoel mijn wonden iedere dag 2x

Omdat ik heel moeilijk in de plooi kan komen om te drogen, maak ik de wond droog met de föhn. En dek ze af met absorberende vette gaasjes.

Ik zit nu in mijn 3e week na mijn operatie. Ik kan ook nergens wonden vergelijken van mede forumleden. Dus vandaar ik mij zorgen maakte om wat ik zag aan mijn eigen wonden/littekens .

Maar BB , je hebt mij wel wat gerustgesteld. Dank je nogmaals.

 

Hey meid,

Ik vroeg me af hoe het nu met je gaat! Hoe gaat het met de littekens,is het wat beter geworden?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

hallo dames,

ik ben nieuw hier ! net 3 weken geleden een bvk gehad. operatie is goed verlopen alleen het herstel niet zo.

mijn littekens zijn bijna allemaal open gegaan, geen infectie maar het ziet er wel heer erg raar en naar uit. ik deed eerst kleine stukjes vette gaas met een verbandje erop, maar dit plakte continu in de wonden vast waardoor ik het opentrok. ik ben zelf heel bang dat dit nooit helemaal goed zal komen, zal een foto plaatsen van deze week.

iemand nog andere tips??

 

Groetjes Elise

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@xelise

 

hoi hoi,

 

Wat zegt jouw pc over hoe je de wonden moet behandelen, heeft hij of zij een wondbeleid voorgesteld? 

 

Vette gazen zijn in de meeste gevallen goed, wat je kunt proberen, is om de vette gazen, dubbel of driedubbel op de wonden te doen, doordat je een dubbele of driedubbele laag erover legt, droogt het minder snel in.

Leg het ook ruim over de wond heen.

 

Dit soort wonden komen helaas vaker voor bij een bvk (  of een borstlift ) maar uiteindelijk sluit de wond wel, de wond groeit van binnen naar buiten dicht, en dit heeft tijd nodig.

 

Maar het is wel verstandig om advies aan je pc te vragen.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.