Ga naar inhoud

Micky80 : 17 maart 2016 : Dr. van der Meulen : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hee hallo!

Ik ben een moeder van 2 prachtige zoons en heb in 2007 al een BV gehad. Alles perfect naar wens, geen klachten. Alleen blijk ik PIP-implantaten te hebben dus moeten ze vervangen worden.

Toen PIP net in opspraak kwam heb ik het kaartje gezocht wat ik destijds had meegekregen, maar helaas kwijtgeraakt. Kliniek gebeld, nee hoor ik stond niet op de lijst dus ik had ze niet. Gelukkig!

Toch bleef het knagen dus vroeg ik m'n medisch dossier op, wat denk je, dossier kwijt! De kliniek zei dat de enige manier om erachter te komen was door ze te laten vervangen, op eigen kosten welteverstaan.

gelukkig heb ik een rechtsbijstandsverzekering dus die heeft het na een heel jaar druk zetten op de kliniek toch voor elkaar gekregen om de medische dossiers van de chirurg van toen op tafel te krijgen en daar stond ik, naam, adres, volume en PIP achter m'n naam.

twee weken geleden ben ik bij Velthuis kliniek geweest voor een intake en ze hebben een aanvraag voor vervanging gedaan bij de zorgverzekeraar. Hopelijk krijg ik daar volgende week bericht over.

De arts zag meteen dat ze te ver uit elkaar staan en zou dat makkelijk kunnen verhelpen. Krijg ik eindelijk eens een decolleté haha, heb ik nu niet echt.

Anyway, ik heb nu ronde implantaten van 330cc en de arts adviseerde me anatomische protheses van 375 of max 440cc.

Lang zitten twijfelen over het volume dus gisteren eens foto's van m'n borsten gemaakt en héél kritisch bekeken, nu neig ik toch naar 440 omdat dat denk ik iets beter bij m'n lichaam past (ik ben 176cm en weeg 65kg).

heeft er iemand ervaring met een prothesewissel? Hoe is dat jullie bevallen in de zin van vorm? Werd het mooier of juist niet, groter of misschien kleiner?

ben heel benieuwd! Hopelijk krijg ik snel positief bericht over de vergoeding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vanochtend was het al zover, op naar de kliniek in Rotterdam (dr. Van Der Meulen, Velthuis).

helemaal niet zenuwachtig totdat m'n infuus werd aangebracht. Vervolgens een mooie tekening op m'n borstkas en hop, naar de OK.

alles werd gecheckt en aangesloten en het volgende wat ik weet is dat ik dacht "autsj, oh ja, zó voelde het inderdaad" haha.

ik heb twee drains omdat bij een wissel schijnbaar het al aanwezige kapsel zorgt voor een wat bloederig geheel. Ben er nu aan gewend maar was wel even akelig om te zien.

Pijn valt me reuze mee gelukkig. Ik heb m'n medicatie dan wel stipt ingenomen, dat zal uiteraard schelen.

nu lekker op de bank Netflixen met een aanstaande die me echt in de watten legt, heerlijk!

Als er morgen minder dan 30cc per borst uit de drains is gekomen moet ik even terug naar de kliniek om ze eruit te laten halen, daar zie ik wel een beetje tegenop, maar ja, wat moet dat moet.

ik ben trouwens van PIP 330cc rond naar Mentor anatomisch 440cc hp gegaan, beiden onder de spier. 

Kan niet wachten op het eindresultaat, zó bij dat dit traject achter de rug is :-)

zal straks trouwens eens proberen om de voor-foto's op m'n profiel te zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie!

eerlijk gezegd weet ik nog niet of ze nog intact waren maar ik vermoed van wel; in het voortraject heb ik een MRI gehad om te checken of ze lek waren en dat was toen niet het geval, maar je weet natuurlijk nooit wat er daarna nog is gebeurd.

als het goed is weet ik het volgende week bij m'n controle, heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Micky80:

Vanochtend was het al zover, op naar de kliniek in Rotterdam (dr. Van Der Meulen, Velthuis).

helemaal niet zenuwachtig totdat m'n infuus werd aangebracht. Vervolgens een mooie tekening op m'n borstkas en hop, naar de OK.

alles werd gecheckt en aangesloten en het volgende wat ik weet is dat ik dacht "autsj, oh ja, zó voelde het inderdaad" haha.

ik heb twee drains omdat bij een wissel schijnbaar het al aanwezige kapsel zorgt voor een wat bloederig geheel. Ben er nu aan gewend maar was wel even akelig om te zien.

Pijn valt me reuze mee gelukkig. Ik heb m'n medicatie dan wel stipt ingenomen, dat zal uiteraard schelen.

nu lekker op de bank Netflixen met een aanstaande die me echt in de watten legt, heerlijk!

Als er morgen minder dan 30cc per borst uit de drains is gekomen moet ik even terug naar de kliniek om ze eruit te laten halen, daar zie ik wel een beetje tegenop, maar ja, wat moet dat moet.

ik ben trouwens van PIP 330cc rond naar Mentor anatomisch 440cc hp gegaan, beiden onder de spier. 

Kan niet wachten op het eindresultaat, zó bij dat dit traject achter de rug is :-)

zal straks trouwens eens proberen om de voor-foto's op m'n profiel te zetten.

 

Hoi Micky

Volgens mij ben de eerste dame die hier reageert met de PIP prothese's die zijn verwijderd.

Dank je wel voor je verhaal zie hier het topic http://www.borstenforum.com/forum/163-pip/.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks dames!

ik heb de PIP-topics inderdaad gezien maar ze zijn al wat ouder. Ook omdat ik het zelf zie als een 'gewone' prothesewissel heb ik 'm hier gezet :-)

vannacht goed geslapen, tegen de verwachting in! Ben een echte zij-slaper maar dat kan nu even niet, maar het viel niet tegen!

Pijn valt ook reuze mee, alleen het wondvocht van m'n rechterborst blijft flink oplopen. Straks krijg ik een belletje van de kliniek, denk zelf dat ze er vandaag nog niet uitmogen maar dat geeft niet. Heb liever een dag langer drains dan dat al het vocht ophoopt in m'n lijf :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mickey, 

Gefeliciteerd met je nieuwe implantaten. Fijn dat de PIPs nu verwijderd zijn. Geeft denk ik toch een rustiger gevoel. Zijn de drains inmiddels al verwijderd? Ik wens je een goed herstel toe! 

Xxx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe implantaten! En mooi dat de PIP implantaten verwijderd zijn.

 Zijn de drains inmiddels al verwijderd?

Verder ben ik heel benieuwd naar hoe het eruit ziet en wens ik je een goed herstel toe! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames!

Afgelopen zondag had de drain er weer 100cc bij dus ik ging er vanuit dat ze moesten blijven zitten. Ik moest wel sowieso naar de kliniek, want één fles was bijna vol.

Toen ik daar aan kwam werd me verteld dat ze er tóch uit mochten, omdat het vocht wat er nog uitkwam heel lichtroze was en dat was een teken dat 'de grote hoop' eruit was. Yesssss!!!! Ik maakte bijna een vreugdedansje haha!

Het eruit halen was een eitje, moest even hoesten en hij was er al uit.

De zwelling is nu een heel stuk minder maar ik moet nog wel héél erg wennen aan m'n nieuwe borsten hoor. Ik weet dat ze nog moeten 'zetten' en dat het nog gezwollen is maar toch, als ik in de spiegel kijk denk ik "wat moet dit in godsnaam worden?"

ik heb geprobeerd om foto's te plaatsen maar via m'n telefoon krijg ik telkens de melding dat het bestandstype niet juist is, iemand hier misschien ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.