Ga naar inhoud

Littekens wissel


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan, na lang nadenken, een borstvergroting te laten uitvoeren misschien in combinatie met een lift. Mijn rechterborst is veel kleiner dan mijn linker en dat stoort mij echt al heel lang. Ook 'hangt' mijn linker een beetje. Ik weet nu niet of een lift nodig is maar dat ga ik bespreken met de chirurg. Ik heb een afspraak met dokter Plovier uit Brussel maar dat is nog wel even.

Ik heb nu een paar vragen voor de vrouwen die dat gehad hebben :-)

Ik had gelezen dat zo'n prothese/silicoon maar 10 tot 15 jaar meegaat en dat het dan zegmaar vervangen moet worden? Is dat zo? Want elke 10 jaar die operatie ondergaan lijkt mij best wel heftig. En na verloop van tijd kan dat toch niet meer litteken vrij zijn? En is er een kans dat die na een tijdje terug gaan 'hangen'? Ik had gelezen van wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prothesen/siliconen dienen vervangen te worden na 10/15 jaar. Omdat de kans dan groot is dat ze terug gaan hangen. Ik ben zelf bijna 21 en dien dus rond mijn 35ste mijn prothesen terug te vervangen. Ga ik dan na verloop van tijd als ik 45 jaar oud ben geen superlelijke littekens krijgen? Hoe zit dat bij de vrouwen hier die een wissel hebben gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vraag ik me ook af... Ik lees mee want ik ben nu 28 als ik straks moet wisselen ben ik in de 40 dan wil ik gelijk ook een lift. Ik hoop dat ze in 2030 een andere techniek vinden voor lift want die littekens rond je tepels en dan vertical horizontal jemig die steken alle kanten op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mijns inziens niet zo zeer dat borsten gaan hangen na een bv.. Ik heb ze nu al bijna vier jaar.. en echt, ze zijn echt niet gaan hangen, nog lang niet! Nu draag ik wel steeds een bh hoor, omdat ik gewoon ook wil dat ze mooi blijjven :)
Ook 's avonds op de bank draag ik mijn bh, of een sporttop. 

De reden om ze te vervangen zou zijn omdat ik gewoon groter wil, of omdat ik ze al 15/20 jaar heb.. Tenzij er eerder problemen zijn.. Denk dat ik ze met 10 jaar wel eens laat controleren, maar ach.. voor hetzelfde geld doe ik dat pas met 15 jaar.. Als ik verder geen klachten heb?

Littekens worden er niet lelijker op bij een wissel.. Het oude littekenweefsel wordt meestal weggesneden en op die manier wordt er een nieuw litteken gecreëerd :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.