Ga naar inhoud

Maria-karen : 12 mei 2016 : Dr. Luijendijk : Diakonessenhuis Utrecht


Maria-karen

Aanbevolen berichten

Vandaag precies 1 wk PO. Soms denk ik, wat gaat dit langduren! En op ander moment denk ik, zo de eerste week zit erop! 

Hoe staan de zaken nu:

- Vandaag is mijn man terugegaan naar zijn werk en ik ben voor de eerste keer beneden geweest (en dan ook al gelijk 2 keer gedaan). Het ging heel goed. Mijn man had ook alles klaargeled voor mij op een hoogte dat ik er makkelijk bij kon, dus heb ik mijn eigen lunch en thee voorbereid. Mijn ontbijt was nog op bed! ;)

ik heb op de bank gezeten en een beetje rondgelopen. Dat gaat allemaal redelijk zonder pijn, maar met een verbogen rug.

Over pijn gesproken neem ik steeds minder pijnstiller. Ik zit nu nog alleen met paracetomol en vandaag heb ik alleen maar eentje gehad vanochtend. En waarschijnlijk neem ik nog 1 of 2 vanavond, want het is nu overal gevoelig en de nachtrust voor mij is een must voor een goed herstel en energie voor de dag.

waar ik vreselijk veel last van heb is van constipatie,of beter gezegd, probleem met stoelgang. Het is een heel normaal probleem als gevolg van de narcose, pijnstillers, weinig bewegen, meer proteinen eten, enz, dus de meeste mensen krijg hier last van, maar Ik heb nooit geweten dat dit zo vervelend kon zijn! Je voelt de druk, je voelt de drang, maar je krijg niet voor elkaar om 'uit te persen' :77:

Gisteren contact gehad met mijn huisarts en de situatie uitgelegd, mocht op de eind van de dag een recept bij de apotheek halen: 2 klysma en wat laxeermiddel in zakjes om te zorgen dat het wat soepeler gaat worden. Zelfs met de eerste klysma gisteren kreeg ik een beetje opluchting, maar de druk en de drang was er nog. Het probleem is dat bij elke poging dat je naar de wc gaat, moet je toch veel kracht zetten en je span je buik. Het kost me zoooo veel energie dat ik daarna helemaal uitgeput ben! 

Vanochtend toen mijn man en de kinderen weg waren heb ik de 2e klysma gebruikt. Alweer zoveel kracht gebruikt dat ik bang was dat ik van binnen al mijn hechtingen kapotmaakte en bloedingen kreeg.:blush: uiteindelijk was het gelukt en ik was enorm opgelucht. Ik was zo moe geworden dat ik daarna gelijk 2u heb geslapen.

Mijn buik is nu super-hard als cement. Ik denk door al die spanningen. Af en toe voel ik iets raars en dan bleef ik maar hopen dat ik geen interne bloedingen heb. Mijn grootste angst is dat er iets gebeurt waardoor ze zeggen dat ze mijn buik opnieuw moeten openmaken...:blink: Erg, hé?!

Voor de rest ben ik nog steeds tevreden met alles. Ik hoop alleen echt dat het beter gaat met mijn stoelgang.

Dus voor mij als tip voor diegene die een bwc willen ondergaan. Koop al van tevoren laxeermiddel en begin te nemen na je operatie. Had ik het geweten, dan had ik dit ook gedaan! 

Verder heb ik foto's toegevoegd aan het album. Ik heb nog een bollige buik, want ik hou nog veel vocht vast. En ik begin jeuk te krijgen bij de hechtingen. Dat moet volgens mij een goed teken zijn, toch?!

Tot de volgende keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn eerste controle gehad met Dr Luijendijk. Ik ben vandaag 13 dagen po.

De pleisters zijn eraf gehaald en losse hectingen zijn er uitgetrokken of geknipt (weet ik niet zeker. Ik durfde niet te kijken, maar dat trekken aan de punten vond ik niet zo fijn...).  Thuisgekomen merk ik dat er eentje is vergeten. Wat moet ik nu doen? Zelf proberen te trekken of af te knippen?

Voor de rest zien er alle littekens rustig uit. Bij beide borsten is een klein puntje open bij de drielandspunt. Er komt wat vocht en een beetje bloed uit, maar de verpleegster zei dat ik geen zorg hoef te maken. Even een gaasje erop (geen zalfgaasje, want dan gaat de wond weken zei ze. Ik hoop alleen dat bij verschonen dat de wond niet elke keer opengaat door het los te trekken). :blink: 

Ergens op het forum heb ik gelezen dat medicijn honing heel goed is voor de wond (om dicht te laten doen) en ook voor het litteken. Ik heb eentje besteld. Best duur (50gr - 35€) maar dat wil ik wel proberen!

dr Luijendijk zei dat ik vanaf nu mijn armen omhoog (dat is: boven schouderhoogte ) kan doen (mooi! Ik kan mijn eigen haren wassen! ;)) en op mijn zij kan proberen te slapen. Ik mag nu weer van alles doen, maar met mate. Auto rijden probeer ik misschien een klein stuk volgende week en ik ga weer koken, maar geen zware dingen tillen.

Nu maar hopen dat de wonden en litekken goed blijven genezen voor een mooi eindresultaat. Zelf ben ik nu hartstikke blij met wat ik zie op de spiegel! Ik voel me heel goed en gelukkig! :D:D

ps: nieuwe foto's toegevoegd aan het album

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Hoe is het nu? Heb je zelf nog iets met de hechting gedaan? Want zoals ik het lees zijn alleen de knoopjes eraf geknipt, als er nog iets zit, mag je proberen er voorzichtig aan te trekken,maar als je weerstand voelt, lekker laten zitten,want uiteindelijk als de hechtingen binnenin oplossen valt het knoopje er vanzelf vanaf.

Jammer dat je geen recept hebt gekregen voor de honing gazen, had je weer geld gescheeld,want ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar wel heel goed, hoop dat de wondjes snel dicht zijn daarmee.

Heerlijk he dat je vanaf nu weer langzaam kleine dingen mag gaan doen, maar doe het wel rustig aan he?

Meis, lekker verder herstellen en het ziet er echt hel erg mooi uit.

xxx

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Desert-rose,

Mijn zus (ze was vroeger verpleegster) heeft 2 losse hechtingen afgeknipt. Gelukkig, want die losse puntjes begonnen mij te irriteren! :blink:

Gisteren ben ik begonnen met de medicijn honing. Tja, die ding is duur, maar volgens mij werkt erg goed! Mijn zus zei ook dat de beste medicijn was en dat goed zal komen. Sinds vanacht geen vocht meer gehad van de rechterborst. Daar zit al een korstje op. ;) Van de linkerborst komt nog een beetje vocht uit. De helft van gisteren, dus gaat ook de goede kant op. Ik smeer die honing ook op het litteken op mijn buik en dat ziet er ook rustig uit. Dus, hopelijk gaat dit een mooi litteken worden (voor zover littekens mooi kunnen zijn). En... ik kan al rechtop lopen! Vind bijna ongelooflijk!

Maar, ik doen nog rustig gaan, ook al ben ik begonnen met koken en 30min buiten een wandeling te maken. Ik blij nog tenminste 2x per dag op mijn bed te liggen. (Soort rust pause of siesta! ;))en  Ik blijf netjes mijn vitamines nemen en veel brandnetel en groene thee drinken. Het gaat echt goed!

ik kan niet anders zeggen dat ik zo trots ben dan ik deze mega-operatie gedurfd heb! Ik voel me veel meer zelf-vertrouw en ik zal dit aan iedereen dit gevoel toewensen!  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn dat je zus dat even voor je gedaan heeft,zo kan de irritatie gelukkig minder gaan worden.

En ongelooflijk he dat honing zo'n goede genezing geeft,en zoals ik het lees gaat het inderdaad de goede kant op bij je.

En littekens kunnen best heel mooi worden hoor, ligt natuurlijk aan je huid, maar soms hoef je er niet veel meer van te zien dan een wit lijntje, maar dat heeft tijd nodig.

Buiten lopen is alleen maar goed,want van niet bewegen krijg je alleen maar andere klachten, en daar zit niemand op te wachten, precies, heerlijk een siesta houden, want je lichaam heeft echt ook de rust nog steeds nodig, en rust geneest.

Meid je enthousiasme en trots spat van het scherm af, heerlijk om te lezen dat je zo blij bent, en dat je zelfvertrouwen weer zoveel meer word.

Nog heel even en je kunt mooie bikini's aan gaan schaffen :D

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat. En wil je even bedanken dat je je album openbaar hebt staan zodat ik naar je mooie resultaat kon kijken. Ik heb een vergelijkbaar figuur als jou waardoor het me een goed beeld geeft van hoe mooi het worden kan. En heb je ook liposuctie gehad op je buik ? Want jeetje, wat ben je slank. Blij voor je !

M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi M.S,

Met mij gaat prima! Ik ben blij met het resultaat.  Ik ben nu aan het sporten (krachttraining) om alles netjes strak te krijgen. Ik heb geen last van de borsten of de buik: geen pijn, geen trekkerig gevoel meer of zo. Littekens zitten er netjes uit, ook al zijn ze onder de borsten wat groter omdat de gaten open zijn gegaan bij het uithalen van de hechtingen.

Over de lipo. Ja, dr Luijendijk doet altijd lipo bij de buikwandoperatie voor het mooiste resultaat (het is in de prijs inbegrepen). Op 17 aug moet ik terug voor mijn controle (3 maanden po).

Tot nu toe hou ik mij ook netjes aan mijn gewicht (ik ben zelfs iets afgevallen - van 86,6KG - na 72,5kg / 73Kg.

Ik ben blij dat ik de mommy-make over heb gedaan in 1 keer. Ik ben echt een ander mens geworden! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Maria-Karen,

Wat een heerlijk positief bericht ! Enne, een beetje afgevallen...dat is best een hoop ! Ben je daarvoor of na zo afgevallen ? Ik wil zeker 10 tot 12 kilo kwijt voor ik onder het mes ga. Daar ben ik nu druk mee. Let erg op mijn voeding enzo. Omdat ik denk dat ik dan het mooiste resultaat krijg. Niet dat ik na de lift 10 kilo afval en weer terug ben bij af...of bijna.

Hoe voelde jij je na de operatie ? Hoe kon je je bed uitkomen e.d. ? Hoeveel hulp had je nodig en hoe lang ? Ik heb het waarschijnlijk al gelezen, maar heb zoveel gelezen de laatste dagen dat ik helaas dingen (verhalen en mensen) door elkaar aan het halen ben...

Maareh, nog even over dat gaatjes onder je borsten. Zijn ze dan niet een beetje te snel geweest met het eruit halen van de hechtingen ? Dat lijkt me best een beetje griezelig... Krijgt het wel lang genoeg de tijd om te genezen voor ze die dingen verwijderen ?

M.S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi M.S.,

 

Ik was rond 8/9kg afegevallen voor de operatie. Met de operatie en na de operatie ben de rest kwijt geraakt. Eerste week is de moeilijkste en ja, uit bed komen zonder kracht te zetten met je borsten (door je armen te gebruiken) en buik is best lastig! Eerst moet je draai op je zij, dan de rug van het bed omhoog doen (heb eentje met afstandbediening! super-handig!) dan je benen/ voeten op de grond en dan ruuuuustig opstaan (met een klein kussen tegen de buik). Mijn grootste probleem was met ontlasting. Ik was helemaal verstopt na een paar dagen en heb een paar klysma's moeten regelen via mijn huisarts. De eerste week had ik volledig rust genomen. Het was bed & badkamer. Mijn man heeft voor mij volledig moeten zorgen: helpen met douchen, eten brengen, helpen met aankleden..Na een week kon ik beetje bij beetje meer zelf doen. Na 6 weken voelde ik mij prima en had nergens meer last van! :-)

Over de hechtigen - het was niet te vroeg - het was 13 dagen p.o.. Bij sommigen punten ging de hechtingen irriteren en dat is dus niet fijn. 

In mijn album zie je de foto's - er is een album bij bvk en eentje bij mommy make over. Ik ga straks nieuwe foto's plaatsen. Vandaag is het precies 3 maanden geleden! (ik geloof zelf bijna niet!). De foto's heb ik gisteren genomen. 

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo,

Ik wil je graag volgen, hoe is het nu??

Ik heb 3 mnd geleden een borstvergroting gedaan en zit ook wel eens te denken aan een buikcorrectie, vandaar dat ik bij jou foto's terecht kwam en het sprak me aan.....

Ziet er idd mooi uit, tot wat ik gezien heb.....

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat....

Gr P:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ptries,

Met mij gaat goed. Het is alweer 5 maanden geleden dat ik onder de mes ging. Helemaal geen spijt gehad. Ik voel mij lekker in mijn vel. Kleren passen nou een keer goed en ik blijf op gewicht. Ik heb een klein dogear aan de rechterkant. Chirurg zei dat ik nog moet wachten anders kunnen ze die makkelijk weg latenhalen zonder operatie of opname. Gewoon bij een consult. Ik merk nog steeds verandering, maar ik ben nu al heel blij met het resultaat. Litteken is donker roze maar geneest goed. Na 1 jaar zou het wit moet zijn. Ik begon met sporten na 12-13 weken na de operatie. Ik ben ook heel tevreden met Dr Luijendijk. 

ik zou opnieuw foto's moeten maken, maar er is een max van albums en aantal foto's dat je kunt plaatsen. Dus mijn volgende foto's zullen dan de laatste zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.