Ga naar inhoud

claddie : 17 juli 2017 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Ik zal me eerst even voorstellen, Claddie en 24 jaar en ben momenteel aan het oriënteren voor een BVK. Heb al erg veel gelezen op verschillende fora en nu hier terecht gekomen!

Ik heb nu cup 80F en het past niet goed bij mijn bouw (170 cm en verder normale bouw) en heb last van schouder/rug/nekklachten (de bekende klachten denk ik). Vanochtend een doorverwijzing gekregen van de huisarts en net afspraken ingepland bij een ziekenhuis(dr Staut) en Veldhuiskliniek bij dr. Laura Moojen. Iemand toevallig ervaring bij één van deze twee artsen?

Momenteel twijfel ik nog wel, omdat ik bang ben dat mijn borsten na de operatie alsnog weer groot groeien en vraag ik me af als ik kilo's afval of ik het probleem dan niet 'vanzelf' op los, mn huisarts gaf vanochtend aan dat die kans wel vrij klein is, maar alsnog die twijfel... ik ga in ieder geval hier even lekker lezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claddi , welkom op het forum. 

Zelf heb ik in 2014 een bvk operatie gehad bij Bergman Clinics door Dkt Maas . 

Qua maat heb ik nog precies hetzelfde als 2 jaar geleden NL een 85/B . Ik kom van een 85/F . 

Als je afvalt krijg je idd ook kleinere borsten .. Ik zelf had na 30 kg afgevallen te zijn nog steeds een F cup en mijn borsten waren zwaar en uitgehangen . 

Als je nog wat wilt/ moet afvallen zou ik fat idd voor de operatie doen . 

Met de beide artsen die je noemt heb ik geen ervaring . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jeanette, Dankjewel!

Ik ben net 7 kilo afgevallen en er is dus echt geen centimeter van mn borsten verdwenen, super frustrerend! Huisarts gaf ook aan dat ik nog wel 5 kilo af kan vallen, maar daarna is dat ook wel klaar. Ze gaf aan dat ik niet in 5 kilo een enorm verschil in mn borstomvang ging maken, maar wie weet is het toch het proberen waard.

Ik heb in ieder geval 1 maart een afspraak bij Laura Moojen en in maart nog een afspraak in het rode kruis in Beverwijk en in Haarlem. Ben heel erg benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claddie,

Klinkt bekend je verhaal! Ik ben me ook al een tijdje aan het orienteren voor een BVK. 1.62 en cupmaat H/I. Ben al een jaar of 2 stabiel kwa gewicht maar het lijkt wel of het toe blijft nemen. Ben daarvoor ook een tijd 10 kilo lichter geweest maar kwa cupmaat scheelde dat weinig.

Dus afvallen heeft idd niet altijd effect op de maat,

Ik heb volgende week diinsdag mijn eerste consult bij de Bergman Clinic, ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Eline,

Spannend zeg! Heb je ook nog bij andere klinieken/ziekenhuizen consulten ingepland? Ik vind het zo lastig om te besluiten waar zo'n operatie uit te laten voeren. Helemaal omdat mijn huisarts ook nog eens aangaf dat haar voorkeur uitgaat naar een ziekenhuis, omdat ze de ervaring heeft dat als er 's nachts complicaties ontstaan, privéklinieken ineens niet of slecht bereikbaar zijn en je dan alsnog in een ziekenhuis verder geholpen wordt door een andere arts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie , nee ..bij 5 kilo afvallen zul je dat idd waarschijnlijk niet aan je borsten werken .

Ik ben in totaal 37 kilo kwijt ..en dan worden je borsten ook minder .

Ik ben 2 X in een privé kliniek geopereerd en heb dat als heel prettig ervaren .

Vooral zijn de wachttijden daar korten ..en je word als cliënt gezien en niet als patiënt ..

Maar wat natuurlijk belangrijk is dat je een heel goed gevoel bij de plastisch chirurg moet hebben , en hij of zij

uiteraard kundig is .

Op welke locatie ga je voor een consult Eline33 ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie nee heb me niet bij andere klinieken/pc's ingepland. Ik ben nogal een twijfelkont en vind het soms lastig bepaalde beslissingen te maken. Als ik nu met meerdere mensen in gesprek ga wordt ik daar eerder onzeker van. Ik ga eerst dit consult afwachten en als ik daar geen goed gevoel bij heb kan ik dan alsnog verder kijken.

@JeanetteIk ga nu op consult bij de Bergman in Heerenveen. Zou fijn zijn als het hier zou kunnen omdat ik er vlakbij woon, ook vrienden en familie. Kan dus ook makkelijk heen en weer mocht er iets zijn. Maar ik wacht uiteraard eerst af wat voor gevoel ik erbij heb. Ik ben inderdaad heel benieuwd wat de wachttijd daar is, wat is een reële verwachting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook ..een BV is de meest uitgevoerde operatie in NL geloof ik ..

Toen ik in 2014 een Bvk had , waren er 5 bvk die dag ..wel door 2 plastisch chirurgen .

Qua operatie tijd duurt een bvk ook langer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeanette jeetje meest uitgevoerde? dat had ik niet verwacht! Ken ook weinig mensen in mijn omgeving de dat hebben laten doen. Ik ken er meer die een verkleining hebben gedaan;) Maakt me vooral het meeste zorgen over het herstel, of dat allemaal spoedig mag verlopen, hoe ik in vredesnaam mijn tijd daarna moet gaan vullen!!:P:P Ik woon alleen, heb wel een groot sociaal netwerk maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ook alleen ..ben 1 week bij mijn broer en schoonzus in huis geweest ..

De eerste 6 weken moet je oppassen met tillen strekken etc ..je mag niet vergeten dat er onderhuids ook het

een en ander moet herstellen .

Je kunt iig maaltijden voorkoken , heb ik voor mijn buikwandcorrectie ook gedaan ...

Ben toen wel gewoon meteen naar huis gegaan ..en dat was geen probleem .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zie ik echt enorm tegen op ook, hoe als het straks uitgevoerd is? Woon ook alleen en zou dan eerst een poosje bij mn zus in huis gaan, maar ben als de doods ook voor complicaties, wonden die niet goed helen, stukjes die open blijven etc. Heb heel heldhaftig vanmiddag wat foto's opgezocht, maar kan er ook niet naar kijken. Daar zie ik ook echt het allermeeste tegenop. Lees ook bijna bij alle verhalen wel dat er wondjes open zijn etc.

 

@Eline33 wat fijn dat je ook al zo snel terecht kan zeg! Vond een wachttijd van 2 weken al kort voor consult haha. In het ziekenhuis kan ik pas 13 april terecht voor enkel het consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow dat duurt inderdaad nog wel even! Ik denk dat @Jeanette wel gelijk heeft met kortere of geen wachttijden bij een privekliniek. Gelukkig kan ik wel goed tegen wondjes etc, werk zelf in de verpleging en heb heel wat wonden gezien/verzorgd. Daardoor weet ik ook dat je daar echt alle geduld voor moet nemen en vooral je herstelperiode nemen!

Dus ik bekijk juist die foto's^_^ en lees de verhalen, weet ik een beetje waar ik op moet letten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, denk ik ook! En merkte ook wel direct verschil met hoe ze met je omgaan zeg maar, en dit was enkel telefonisch! Ben wel benieuwd naar de verschillende ervaringen. Ik wil de eventuele operatie sowieso pas in het najaar laten uitvoeren, dus heb gelukkig ook zat tijd om me te laten oriënteren!

Ik word juist heel bang van al die foto's, kan heel slecht tegen wondjes, bloed en nog veel slechter tegen ontstekingen etc. Dus dat is wel echt mijn grote angst hoor.

Ben jij er voor jezelf al helemaal uit of je de operatie wilt eline?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie Nog niet 100%, laten we zeggen 90% haha. wil echt even afwachten wat de pc zegt. Over wat hij precies gaat doen en hoe het er ongeveer uit komt te zien. Vooral omdat ik mijn borsten niet heel erg lelijk vind, maar vooral veel te groot. Hoop eigenlijk dat er wat cupmaten afkunnen maar dat de vorm/model een beetje hetzelfde blijft. Of dit kan weet ik natuurlijk niet.

 Daarom ben ik wel blij dat dat consult zo snel is. Ben er op dit moment heel erg mee bezig. Sta er mee op en ga er mee naar bed^_^ ow ja, en let op iedereen zijn boobs ineens:P

Hoelang speel jij nu al met het idee in je hoofd? Ik denk dat het ook wel uitmaakt kwa wondjes of het bij jezelf is of bij een ander, daar kijk je toch weer anders naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 snap ik! Vraag me ook af of je er ooit 100% achter kan staan, denk dat er altijd wel een klein stukje twijfel en/of onzekerheid bestaat: het is ook niet niets en een vrij heftige ingreep. 

Maak me ook om veel bijkomende zaken zorgen. Hoe reageren mensen in m'n omgeving? Wat zeggen ze er van op werk? Wat als..? Herkenbaar?

ik denk er al een poos overna (zag toevallig dat ik in 2013 al eens gemaild had met wat vragen), maar door omstandigheden nooit echt de stap genomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie Ja dat is zeker herkenbaar, heb het idee heel erg voor mezelf gehouden eerst. Maar nu ik een consult heb niet meer. Mijn zusjes, vriendinnen en moeder reageren allemaal heel begripvol. Mijn vader weet het nog niet, dat doe ik wel als ik concrete plannen heb, die kan er toch helemaal niets mee en snapt er waarschijnlijk niks van^_^

Inmiddels ook een paar goede collega's verteld, die zijn allemaal erg begripvol. meningen zijn verdeeld, sommige begrijpen het helemaal, anderen vinden het juist mooi zo. Maar vinden ook dat als ik er last van heb ik er iets aan moet doen, ze snappen het wel. Sommige maken grapjes of ze er niet naast kunnen komen liggen zodat zij wat extra's erbij kunnen krijgen haha:P

Ik vind het wel fijn als mijn voorgevel wat minder opvalt straks, ik werk in de verpleging en krijg best wel vaak opmerkingen van clienten..Ik trek me er verder niks van aan hoor.

Mijn leidinggevende heb ik nog niets verteld, ze is nieuw bij ons en heb haar pas enkele keren gezien. Dat gesprek ga ik ook pas aan als je plannen concreet zijn en ik bijvoorbeeld een datum heb.

Wat voor werk doe je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 fijn dat je er ook zo open over kunt zijn! Ik heb het idee ook niet of nauwelijks besproken en nu de keuze zo goed als rond is, heb ik het wel her en der verteld. Mijn direct leidinggevende weet het bijvoorbeeld wel, maar mijn directe collega's weer niet. Ik werk op de HR afdeling en het dagelijks in pak gaan wordt na de operatie waarschijnlijk al veel makkelijker! (denk aan mooie blazers en bloesjes die dan én om mijn borsten passen én mooi zitten bij mn taille).

Heb het inmiddels wel aan familie en mijn beste vriendinnen verteld en tot nu toe ook alleen maar positieve reacties. Behalve mijn kleine broertje, die viel zowat van zijn stoel van het lachen.Puberteit he hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie haha leuk die leeftijd! Ach er zullen altijd mensen zijn die het wel snappen en die het niet snappen. Gaat vooral om je eigen gevoel denk ik.

Lijkt me wel wat leuker kleding shoppen met een wat meer gemiddelde maat, Je lijkt volgens mij meteen minder bol aan de bovenkant. Ben blij dat mijn consult bijna is!

Ik heb het ook al wel wat langer in me hoofd, altijd gezegd dat dat wel iets is wat ik zou willen als ik wat ouder was en nu ineens heb ik dat punt bereikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha jah,:P ipv 80 of 90 euro alleen voor 1 setje! Of gewoon een bloesje of shirt niet 2 maten te groot kopen zodat het over je borsten past. iets strapless kunnen dragen in de zomer, lijkt me ook wel fijn.

Over vragen op papier had ik al even gereageerd in mijn topic, dat moet ik wel gaan doen denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi meis,

Ik las in een ander topic dat je toch kiest voor 6 september, dus ik heb gelijk je titel aangepast en verhuisd naar de goede categorie, hier kun je dadelijk na je operatie ook je verslag schrijven,en alle verdere vragen en updates, op deze manier heb je maar 1 topic bij te houden, wel zo makkelijk.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hoi allemaal,

 

vorig jaar heb ik toch de operatie niet ondergaan. Ik vond het zo spannend en durfde niet meer. Helemaal met het lezen van de verhalen hier over open wondjes, littekens etc. Alleen bestaat nog steeds de wens om de operatie te ondergaan, dus heb ik besloten hier weer een kijkje te nemen, een afspraak gemaakt in de eerste week van juli en wil ik het dit keer écht doen. Dus ik ga zo even de andere topics lezen. Ben heel benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei claddie:

Hoi allemaal,

 

vorig jaar heb ik toch de operatie niet ondergaan. Ik vond het zo spannend en durfde niet meer. Helemaal met het lezen van de verhalen hier over open wondjes, littekens etc. Alleen bestaat nog steeds de wens om de operatie te ondergaan, dus heb ik besloten hier weer een kijkje te nemen, een afspraak gemaakt in de eerste week van juli en wil ik het dit keer écht doen. Dus ik ga zo even de andere topics lezen. Ben heel benieuwd! 

 

He meis, 

 

ik kan me wel een beetje voorstellen dat de angst de overhand nam,maar als toch de wens zo erg aanwezig blijft, is het alleen maar goed dat je nogmaals informatie in gaat winnen.

En weet je complicaties is zeker een ding om goed over na te denken, maar als je borsten je eigenlijk steeds in de weg zitten, denk ik dat dat niet op gaat wegen tegen de last die dadelijk van je schouders af gaat vallen.

Ja het gebeurt regelmatig dat op het 3 landenpunt de wond een beetje open kan gaan, en soms betekend dat dan dat je herstel iets langer kan duren, maar het hoeft niet te betekenen dat dit ook bij jou gebeurt.

 

Schrijf al je vragen op over je onzekerheden,en gooi alles op tafel bij je pc.

 

Ik zal de datum weghalen uit je titel, en dan kun je gewoon dit topic blijven gebruiken, en mocht er een aanpassing nodig zijn in de titel dan kun je BB of mij taggen en dan passen we het aan.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.