Jump to content

tietie : 5 juni 2009 : Dr. Bos : Velthuis Kliniek

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben tietie, laten we t daar maar ff op houden.

In het dagelijk leven sta ik voor de klas op een kleine basisschool.

Ben 28 jaar en na twee zwangerschappen, twee lange periodes borstvoeding en nog eens 12 kilo zomaar kwijt raken ben ik ook wat borst kwijt.

Eigenlijk niet eens zoveel als ik na ga dat ik voor de zwangerschappen ook maar een 70C had.

Nu heb ik een 70B/C en is alles wat slapper.

Afgelopen september heb ik een punt gezet achter 16 maanden dienstdoen als ontbijt, lunch diner toetje etc.

Zoals mijn dochter zelf concludeerder "tietie op.

Dat is precies zoals ik het nu zie, ze zijn een beetje op!

Ik mis mijn mooie volle borsten en wil graag terug naar een 70D.

Ik heb oktober 2008 al een geinformeerd en toen werd me gezegd te wachten, dat heb ik braaf gedaan.

Wat voor mij belangrijk is is dat het er een beetje natuurlijk uit ziet.

Veel groter zou niet mooi zijn want ik weeg maar 58 kilo bij mijn 1,75 meter.

Bovendien wil ik niks hebben dat strak recht omhoog staat en mag het van mij ook nog gewoon bewegen.

Ik ga 27 april op consult in de Velthuiskliniek en heb 5 mei een afspraak staan bij de Contourkliniek.

Guest Nina32

Hoi Tietie,

Had net al even gereageerd in het sport-bh topic, maar hier lees ik de antwoorden op mijn vragen al! :D

Spannend dat het nu dan echt gaat gebeuren!

Hoe lang heb je moeten wachten na het stoppen met borstvoeding?

Grt. nina

Hoi Tietie,

Ik ben 1,72 en 58 kg en heb ook na 2 zwangerschappen niets overgehouden.

Ben nu 10 dagen po en ben geholpen in de Velthuiskliniek in Eindhoven

Waar ga jij naar toe en welke pc?

Liefs Pip

Hoi Pip,

Ik heb de 27e een afspraak met dokter Bos, in de Velthuiskliniek in Rotterdam dat rijdt voor mij net iets makkelijker dan Eindhoven al maakt t mij niet zoveel uit.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het jou bevallen is. Waarom er voor dual plane gekozen is welke protheses etc.

Ow en je foto's natuurlijk.

Hee Nina,

Ik heb ongeveer 6 maanden moeten wachten.

Ik heb dan ook 16 maanden borstvoeding gegeven bij de tweede. Oke de laatste maanden is dat natuurlijk niet veel meer geweest en deze keer ging het stoppen als vanzelf.

Mijn borsten zijn in die tijd ook echt nog wel "bijgetrokken" zeg maar en heb geprobeerd of ik er aan kon wennen maar nee. :D

Hoi Tietie,

Ik heb ze dual plane omdat ik boven mijn borst geen vet weefsel had, als ze het dan op de spier

plaatsen kun je de randen zien.

Onder de borstspier kon wel maar volgens de pc die ik gehad heb was dual plane natuurlijker.

Ik ben ook bij 2 klinieken geweest en beide stelde voor om het dual plane te plaatsen, dus dat vond ik dan ook prima.

Ik heb anatomische om het iets natuurlijker er uit te laten zien, maar ook gezien mijn vetweefsel.

Ik ben nu van een kleine a naar een kleine c gegaan, en ben er erg blij mee.

Over de vriendelijkheid en correctheid heb ik niets te klagen gehad bij de Velthuiskliniek.

Het was allemaal goed, ook de consulente die ik had kon ik altijd bellen als ik nog een vraag had.

Ik ben benieuwd naar je ervaring, ik stuur je een pb,tje

• 2 weeks later...

Ik was er zo van overtuigd, ik zou wel wachten met de operatie tot augustus.

Nadat ik op vakantie ben geweest ben ik immers nog 4 weken vrij van school, dus mooi de tijd.

Maar nu begon ik weer te twijfelen.

Dan moet ik weer een hele zomer tegen "Niks" aankijken, en dat zie ik helemaal niet zitten :(

Maar de vraag is, hoe snel zou ik weer aan t werk kunnen?

Ik hoef als ik dat vraag echt niks te tillen, kan na 5 km autorijden al gaan carpoolen.

Ik kan me natuurlijk 2 weken ziek melden, maar dat vind ik zo lullig.\

Als ik anderhalve week vrij zou zijn, zou dat voldoende zijn?

Hi Tietie!

Ik heb zelf een week verlof opgenomen en wilde daarna weer beginnen. Ik voelde me echter na een week nog niet goed genoeg en heb me daarna ziek gemeld. Al met al ben ik dus na 2 weken weer begonnen met werken. Ik heb zittend werk achter de computer en hoef maar 10 km te rijden, dus dit was goed te doen. 2 weken was voor mij voldoende, maar iedereen is natuurlijk anders.

Guest Mols1234

Als je protheses dual plane geplaatst worden, duurt het herstel langer dan voor de spier.

Ik moest er zelf niet aan denken om na 2 weken weer aan de slag te gaan.

Ik heb zelfs 4 volle weken nodig gehad om te herstellen.

En hoe ouder je bent hoe langer je herstel. Hoe jonger hoe sneller je herstel gaat. Tenminste dat idee heb ik!

Groetjes

Mols1234

Ik ben 2,5 week thuis geweest had dit ook echt nodig.

Deze eerste week heb ik vreselijk slecht geslapen waardoor ik de hele dag moe was.

Nu ben ik afgelopen week weer voor het eerst begonnen en dat is goed gegaan, wel erg moe na een werkdag.

Auto rijden ging ook weer prima.

Maar goed voor iedereen is het herstel anders

Guest Chantal
En hoe ouder je bent hoe langer je herstel. Hoe jonger hoe sneller je herstel gaat. Tenminste dat idee heb ik!

Ik denk niet dat dit helemaal waar is hoor. Het ligt totaal aan de persoon. Ik heb namelijk ook ruim een maand nodig gehad om weer de oude te worden en ik was toen nog 21 :)

NOU!

Ik ben vandaag geweest bij Dr Bos. Helemaal alleen op consult, een beetje eng maar ik had me goed voorbereid.

Hij was een beetje chaotisch in zijn vertellen maar had alle tijd voor mijn vragen en nam met name mijn moeilijkheden erg serieus.

Hij doet in de Velthuiskliniek toch echt veel borstvergrotingen en ooglidcorrecties. Hij is al 20 jaar werkzaam als platisch chirurg.

Latexallergie; U wordt als eerste geholpen dan weten we zeker dat alles latexvrij is. (ook wel lekker dacht ik zo)

Pleisterallergie; Dan krijg u geen tape of pleisters, ik doe uw bh over de gaasjes.

Pijnstillers en maagklachten; Ik zoek even op of daar zetpillen voor zijn. (die waren er niet, dus ik mag ook een eigen zetpil nemen)

Piercings; Navel gaat er even uit, intiempiercing mag vervangen worden door plastic.

Omdat ik er smal ben en absoluut een natuurlijk resultaat zonder randen wil hebben we gekozen voor anatomisch dual plane.

Op de spier zou ook kunnen maar dual plane zou de kans op randen minimaal houden.

Mijn borst was 12 cm breed, de prothese 11 cm, met smallere protheses heb je dus ook minder kans op rimpeling.

De maat kiezen vond ik het moeilijks, ik vond in eerste instantie 240 cc al groot. Maar met een shirtje aan vond ik het wel meevallen. Daarna heb ik ook nog 300cc gepast. Die vond ik wat groot ogen. Dus heb ik uiteindelijk gekozen voor 270 cc. Zowel de arts als de consulente vonden dat absoluut niet te groot.

De consulente heeft foto's gemaakt met mijn mobiel. Erg lief!

Toen kwam de datum, op 5 juni zou ik al terrecht kunnen. Zou qua werk goed uitkomen en ook qua vakantie.

Ik moest natuurlijk wel toestemming vragen aan mijn directeur.

Geen probleem ik mocht op mijn gemak beslissen mocht gerust nog eens met een dellegatie kijkers komen passen en wanneer ik de maat nog wilde wijzigen dan kon dat altijd.

Manlief vindt het allemaal niet zo groot als ik dacht. Vond het er erg mooi uit zien. Hij wil best nog een keer gaan passen met me.

De datum kwam eigenlijk wel gunstig uit vrijdag vrij nemen en dan kon hij het weekend alles voor me doen.

Daarna dan ook maar mijn directeur gebeld, het is immers schoolvakantie.

Geen probleem, hij verzette zomaar zijn vrije dag voor me en de andere twee vrije dagen die ik nodig had (ik werk parttime) die kreeg ik wel.

Heb wel drie keer gezegd dat het om een "feest-operatie" ging en dat ik echt die twee dagen wel wilde inhalen maar daar wilde hij niks van weten, lossen we intern wel op.

Dus ik geloof dat ik mijn afteldinges en operatie-topic wel kan gaan maken :D

Guest Nina32

Super!!! Wat fijn voor je dat het zo goed als helemaal vast staat!!! :D

Heb meteen je topic-titel maar even aangepast, hihi ;)

Guest Mols1234

Super! Count Down!

En wat een reactie van je baas!

Dat verdient een bloemetje of lekker gebak!!!

Groetjes

Mols1234

Ja echt super die reactie van "de baas", dat ik vrij kon krijgen door te ruilen wist ik wel. Maar dat ik die twee dagen cadeau zou krijgen is gewoon super. Wat dat betreft heb ik een schat van een directeur.

Daar zal ik maar een goede fles wijn gaan bezorgen!

Ik ga vandaag de Velthuis kliniek nog maar even bellen.

Dan kan de datum vastgelegd worden en dan maak ik nog wel een extra afspraak met manlief om nog een keer te gaan passen.

Ik heb namelijk na het zien van mijn foto's met pasprotheses toch het idee dat die 300 makkelijk zou kunnen.

Iedereen die de foto's gezien heeft zegt ook dat het absoluut niet groot is.

Guest Mols1234

Ik ben echt voor beter een maatje te veel, dan achteraf spijt.

Proefondervindelijk vastgesteld!

Ik heb echt enorm moeten wennen aan mijn 395CC (D/e), maar ik ben er nu zooooo supergelukkig mee, ik zou hebben gebaald als ze ook maar iets kleiner waren geweest!

Groetjes

Mols1234

• 1 month later...
Guest Mols1234

Nou, ben benieuwd naar je operatieverslag!

Wat zul jij over 6 weken trots zijn!!

Ze zijn nu al prachtig. Je hebt wel een paar bollemina's gekregen he!! Echt heel anders vergeleken met die probeerzakjes.

Zo te zien heb je cht mijn foto's meegenomen naar je pc, hahahahaha.

Lijkt er heel goed op. Behalve dan dat jij zo prachtig slank bent, vooral in je middel, waar ik dat niet meer heb.

Wel leuk dat er nu iemand is met precies dezelfde implantaten als ik, maar dan 95cc verschil.

Toch kom jij ook gegarandeerd op een D uit, net als ik!

Een heel goed herstel gewenst!

En ik kijk uit naar nieuwe foto's als ik over 2 weekjes terug ben van vakantie.

Groetjes

Mols1234

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.