Ga naar inhoud

5 keer scheepsrecht? 30 augustus 2016


Gast Lisaliza

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Lisa en heb op 15 de een prothese wisseling gehad. Bij de oude prothese was er veel kapselvorming. Volgens de Pc was het geen probleem om te wisselen maar hij raden wel aan iets grotere te nemen zodat er meteen een "natuurlijke" lift zou ontstaan. Hem aangegeven dat ik niet veel grote borsten wil. Volgens hem had ik wel wat meer vulling boven nodig.Tjee ben me wel rot geschrokken. Lijken enorm, heel gespannen en een hele grote bolling aan de bovenkant. Volgens mij kan ik daar mijn glas wijn opzetten. Hoop dat dit wel minder wordt. Voel me Dolly Parton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste Reactie

Welkom op het forum!!!

Je ben nog maar heel kort po en je heb waarschijnlijk best nog wel wat vocht zitten.

Je borsten zullen na een paar weken niet meer zo gespannen staan. Ik weet niet wat je voor situatie was en wat je nu heb gekregen natuurlijk ;)

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal,

Ik kijk sinds afgelopen maand december mee met het forum nadat ik net een prothesewissel heb laten doen. Helaas wist ik niet eerder van het bestaan af anders had ik mij zeker (beter) ingelezen want er is veel ervaring op het forum met goede adviezen. Gelukkig vaak goede ervaringen en soms minder goede ervaringen. Helaas heb ik de mindere ervaring. Getwijfeld of ik mijn verslag er op zou zetten want ik wil niemand bang maken. Heb er toch voor gekozen om het er op te zetten want van alleen susses verhalen wordt je wel blij maar is helaas niet altijd reëel en van mindere verhalen kunnen we ook veel "leren".

Zoals gezegd heb ik half december een prothesewissel laten doen ivm ernstige vorm van kapsel en de randen die ik van mijn prothese voelden. Vond het vreselijk hoe het aanvoelde en ook mijn man mocht er niet eens naar kijken. Ik heb 20 jaar geleden een borstvergroting laten doen omdat ik van mijzelf niets had en me graag vrouw wilde voelen, maar dat hoef ik jullie velen niet uit te leggen. Daarnaast kwam ik altijd wel mensen tegen die mij er aan wilde herinneren dat is zo plat was als een plankje etc. Ik weet, net als meerder dames op het forum, ook niet wat voor protheses en hoe groot ze waren. Kennelijk ging dat in die tijd zo en worden we nu beter voorgelicht mede dankzij de verhalen op dit forum, artsen geven beter advies en kunnen we zelf beslissen wat we willen en bij wie. De wissel verliep goed. Zag wel op tegen de narcose, maar deze is zoveel beter geworden als toen. Nergens last van gehad. Na de operatie viel de pijn ed ontzettend mee. Ik heb nu 400cc, rond en weer voor de spier geplaatst. De prothese is van polyurethaan. Dit laatste heeft de arts geplaatst ivm de ernstige kapselvorming die ik eerder had. Normaal plaatst hij natrelle maar hij dacht dat deze beter waren voor mij. Zelf had ik het forum nog niet ontdekt en dus ook geen verhalen over deze protheses gelezen. Ben zelf maar bij één arts geweest, nooit aan gedacht om meerder artsen te bevragen. Ik ging er denk vanuit (naïef) dat ze allemaal hetzelfde zouden adviseren, ze hebben toch allemaal het zelfde vak geleerd? Heb natuurlijk wel gegoogeld maar je komt daar niet zo veel informatie tegen zoals hier op het forum. Daarbij wil ik wel zeggen dat ik een goede en fijne arts heb. 

Ik herstelde goed, weinig pijn. Borsten waren wel fink gezwollen maar dat hoort er bij. Totdat 1 borst na 2 weken letterlijk openscheurde bij het litteken, eerst een stukje en later bijna helemaal. Er stroomde veel vocht uit mijn borst. Er volgde een periode van spoelen, betadine met vocht opvangen verband, antibioticakuren etc. Daarnaast was de huid nat, rood en pijnlijk. Ik zag mijninziens de prothese zitten maar tijdens controle bij de assistent werd dat niet gezien. Paar dagen later hield ik het niet meer en had een afspraak bij de arts die het zelfde constateerde dan ik. Gevolg was dat bij deze borst de prothese er direct uit moest. Waarschijnlijk infectie/onsteking. Borst zou worden gespoeld en er zou een hele nieuwe prothese in komen. Pff fijn want dan zou het opgelost zijn.

De wissel werd uigevoerd en ik zou voor langere tijd een drain krijgen om het vocht te blijven afvoeren. Ook dit ging helaas niet goed en ging het litteken weer open, vocht en rode huid. Dit keer minder lang door blijven lopen, had immmers ervaring, en direct nar de arts gegaan. Concusie was dat deze borst de prothese niet wilde accepteren. Tja waar lag dit aan? Immmer de andere borst was al goed genezen na 2,5 week na de eerste operatie. Voelde al helemaal eigen en werd steeds soepeler en zachter. De arts vertelde wel dat het bekend was dat bij deze prothese wat heftiger gereageerd kan worden maar waarom gaat het aan een kant helemaal goed en aan de andere kant niet? De prothese moest eruit en later als alles tot rust zou komen (4 mnd) er weer een nieuwe in.

Derde operatie, prothese verwijderen. Werd wakker en hugh, had toch nog een prothese? De arts had het opengemaakt om deze eruit te halen en zag dat het van binnen "schoon" uitzag. Het genas goed en er zat maar een klein onstekingsplekje. Hij stond enorm in dubio en kon niet met mij overleggen want lag heerlijk te slapen. Eruit halen of erin laten? Hij koos voor het 2de met alle goede bedoelingen en het bespaarde me een operatie want hoef over 4 maanden niet weer eentje laten inbrengen. Kreeg weer en drain voor langere tijd en antibiotica maar helaas na 2 weken weer pech. Op naar de 4de operatie en nu verwijderen.

Gisteren is deze verwijderd en lig nu in bed met 1 borst. Heb heel voorzichtig gekeken maar wat een drama pff, ziet er niet uit, even schrikken. Ik moet zeggen het is niet helemaal plat dus heb gedurende de 20 jaar nog wel kleine borsten gekregen alleen nu gerimpeld maar dat trekt hopelijk een beetje bij. Toch ben ik blij dat deze eruit is. Nu herstellen maar weet wel dat ik over 4 maanden weer een poging ga wagen. Sterker nog dan gaat het lukken! Wordt waarschijnlijk wel hetzelfde prothesemerk maar dan zonder het polyurethaan laagje ondanks het niet zeker is of het hier aan ligt want de andere borst is helemaal goed. 

Ik wil niemand met mijn verhaal afschrikken maar wilde wel eerlijk zijn dat je domme pech kan hebben. Ik heb een kundige arts die hier echt gemeend zelf ook van baalt en uit dit ook zichtbaar. Maar laat je vooral goed inlichten, ook in de mogelijke complicaties en lees jezelf ook vooral goed in op het forum (moet verplicht worden door elke arts haha) en volg je gevoel in alles. 

Meiden die onlangs geopereerd zijn een goed herstel, wees zuinig op jezelf. Meiden die binnenkort mooie borsten krijgen toi toi veel succes en goed laten voorlichten en dames zoals ik....het gaat allemaal goedkomen, soms duurt het wat langer en soms moet je een andere beslissing nemen.

Liefs Lisa.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een afschuwelijk verhaal! Brrr rillingen over mijn lijf.. Wat moet jij je ellendig voelen.. Vind het juist goed dat je je verhaal hier deelt. Dapper van je! Het is en blijft een operatie met allerlei risico's. Goede voorlichting is heel belangrijk! 

Hoop dat je goed hersteld en dat alles over 4 maanden wel goed mag gaan!! Sterkte meid! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel dames. Ik ga positief op naar de volgende (en laatste :D) operatie over 4 maanden. Ik heb de arts er expres niet bij vermeld (hij is wel positief bekend op het forum). Heb dit gedaan omdat dit voor hem negatieve publiciteit zou kunnen opleveren en dit zou ik onterecht vinden. Hij is echt heel proffesioneel en heeft dit zelf ook nog nooit mee gemaaakt en zit er zelf ook mee. Verder doet hij er alles aan om het op te lossen en alles valt onder de nazorg (in tegenstelling tot wat ik wel eens lees dat men dan toch zelf weer de nieuwe prothese moeten betalen). Het is vooor mij echt hele dommme pech, ben er van overtuigd dat het niet met de arts of zijn kundigheid te maken heeft. Hij heeft al heel veel dames blij gemaakt. Vandaar mijn keuze om zijn naam weg te laten maar snap je interesse zeker wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh..... Wat een heftig verhaal zeg. Zo kan het dus ook. .. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn :(. Maar gelukkig gaat het in de meeste gevallen wel goed. Alleen jammer dat het precies jou moet treffen, Lisaliza. Wel fijn dat je je verhaal met ons wil delen. .. zo blijven we wel met beide benen op de grond. En ook heel netjes dat je de naam van de chirurg niet wil noemen. .... Want vaak zijn we toch geneigd, als ons zoiets overkomt, om met ons vingertje naar iemand te wijzen en deze als zondebok te zien. Maar gelukkig ben jij heel realistisch en zoekt de schuld niet bij de chirurg. :35: ... Heel netjes van je. 

Ik hoop voor je dat je borst nu even tot rust kan komen en goed kan genezen, zodat het ook bij jou over vier maanden helemaal goed gaat. .... Je verdient het! 

XXX Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb helaas al vaker gelezen dat er iets niet goed genas en dat de protheses eruit moesten. En ook wel dat het daarna nog niet goed was... Het is ook een risico, elke operatie..en twee borsten zijn twee operaties.....

wel goed juist dat je dit deelt! Voor jezelf en ook voor de lezers. Ook goed aangeschreven artsen hebben wel eens pech met de operatie.......helaas. 

ik duim voor je hoor! We gaan je volgen! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@johanna Tjee @johanna84, dan heeft het jou ook niet meegezeten. Wat voor protheses had jij gekregen? Jouw maanden zijn nu gelukkig voorbij, nog een paar dagen en dan komt het zeker helemaal goed hoor! Ik ga je volgen, alvast succes met je herstel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Jetje60:

Heftig zeg,dat is echt pech hebben. Ik wens je voor nu een spoedig herstel toe!  Dank je @Jetje60. Ik ga "lekker" herstellen en dan over 4 maanden gewoon op naar de laatste (6de) operatie waar ik weer mijn 2 de borst ga krijgen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig zeg! We moeten ons zeker goed inlezen en op de hoogte zijn van de mogelijke complicatie's! Dit verwacht je natuurlijk niet je hoeft maar pech te hebben dat je lichaam anders reageert dan het zou moeten. Ik moet zelf op 31/3 eerlijk gezegd denk ik vaak van wat als het misgaat? Is het wel de moeite waard? Maar goed laten we positief blijven. Ik wens je verder heel veel succes en duim dat alles goed verloopt.

Liefs Akachanel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @Akachanel

Zeker positief blijven hoor want het gaat gelukkig heel vaak goed. En als je je goed voorbereid is dat al het halve werk. Gelukkig kan je op dit forum veel tips en informatie vinden. En ja hoor het is echt de moeite waard! Mijn ene borst is al mooi en over 4 maanden krijg ik "gewoon" de 2de. Loop nu alleen even scheef haha. 31 maart wordt gewoon jouw dag. Alvast een goed herstel!

Liefs Lisaliza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.