Ga naar inhoud

Oma : 12 februari 2016 : Dr. Tan : Bronovo ziekenhuis


Gast Oma

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Oma said:

Dank je wel...heb heerlijk geslapen alleen niet zo lang! haha 

Kan me voorstellen. Spannend nachtje.  Gewoon lekker rustig aan doen en niet stressen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste Reactie
Op Saturday, February 06, 2016om18:41 zei best_boobie:

Hoi oma!!

Welkom op het forum en fijn dat je je verhaal hier vertelt!! Je hoort niet vaak iets over vrouwen die al zo lang prothesen hebben en dus ook nog begonnen zijn met de oude generatie prothesen!.
Dat moet echt flink balen geweest zijn, toen er die lekkage in 2001 geconstateerd werd... Bij gelimplantaten (de nieuwe-generatie-implantaten) is dat al niet prettig, laat staan bij de generatie waarbij de inhoud een stuk vloeibaarder was. 

Heel rot dat je nu zoveel klachten hebt, en hopelijk nemen ze af door het verwijderen van de implantaten. 
Kan me voorstellen dat die vloeibare substantie destijds ook niet veel goeds veroorzaakt heeft, maar goed, ook dat is natuurlijk maar gissen van mijn kant..

Mag ik vragen welke arts je implantaten gaat verwijderen? En hopelijk wil je na je explantatie een verslagje schrijven? Interessant voor dames die nog ná jou tot explantatie over willen gaan :)

Als je arts bekend is, zullen we je topictitel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je gewoon alles wat je wilt in dít topic schrijven, en staat alles makkelijk bij elkaar :)

xx BB

Hallo mijn naam is kenji ik ben 42 jaar en in april 1991 heb een BV in het Grootgasten Ziekenhuis in Denbosch laten doen nu bijna 25 jaar later ben ik weg geweest voor een wissel maar de PC van JBZ zegt dat dit nog niet nodig is na het zien van een gemaakte MRI scan.

Hebben meer mensen hierervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei kenji:

Hallo mijn naam is kenji ik ben 42 jaar en in april 1991 heb een BV in het Grootgasten Ziekenhuis in Denbosch laten doen nu bijna 25 jaar later ben ik weg geweest voor een wissel maar de PC van JBZ zegt dat dit nog niet nodig is na het zien van een gemaakte MRI scan.

Hebben meer mensen hierervaring mee?

Meid maak even een eigen topic aan. Dat is makkelijker. Zo houden we het overzichtelijk.

Hier staat onder meer beschreven hoe je dat doet (sowieso handige info)

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei essi4:

Als je dit berichtje leest ben je er al door heen.

Ik hoop dat het je mee is gevallen. Goed herstel gewenst en we zien je verslag wel verschijnen.

Groeten Essi4

Jaa goedemorgen! Ik wilde het bij operatieverslagen neerpennen maar het lukt me niet.. Ik ben niet zo slim met dit soort dingen dus miss dat iemand het voor mij kan verplaatsen? Schrijf het maar gewoon bij jou Essi4... 

Ben zo blij, ik ben helemaal niet zo misselijk, heb niet eens overgegeven! het is echt een wondermiddel wat ik voor narcose heb gehad! alleen het begon niet echt lekker want ik werd bijna niet geholpen omdat mijn onderdruk veel te hoog was, die moest eerst omlaag was 115 en 80 is normaal werd mij verteld.. Er gingen allemaal toeters en bellen af schrok me rot! De dokter zei dat ik rustig moest worden omdat ik snders niet geopereerd werd!! maar ik was dus totaal niet bang! Snapte dr niks van ik was heel kalm dacht ik, (maar onbewust toch niet zei hij) uiteindelijk kreeg ik een pilletje en werd ik gelukkig toch geholpen.. 

Ik werd wakker op de uitslaspkamer en voelde me wel eng maar het viel alles mee! Ik kreeg een waterijsje en dat vond ik zo lekker! Haha lang leve de raketjes, mijn lievelingsijsje! Ik heb heel veel geslapen is mij verteld, en ik maakte steeds een praatje met iedereen en hup weg was ik weer! Ik weet het allemaal niet meer maar ik heb zelfs mijn dochter weggestuurt omdat ik nog wilde slapen zei ze! Ahhhh erg he? 

Uiteindelijk werd ik goed wakker rond 5 uur en kwam dokter Tan langs en zei hebt u het gezien? Bleek dat er een borst naast me in een potje lag! Die zag er goed uit en de ander was kapot die had hij weggegooid, daar was ik blij om ik hoef dat ook helemaal niet te zien! Hij was tevreden hoe alles gegaan was en vond het erg mooi eruit zien zonder lift...

Ik wil nog even zeggen dat de verpleging geweldig lief en zorgzaam is in het Bronovo.. Om de haverklap kwamen ze kijken en vragen of ik water of thee wilde, ik moest al gelijk na de operatie plassen en kan dat niet op een po, ( al moet ik nog zo nodig, dat lukt me niet) dus ik wilde naar de wc, maar de verpleegster zei nee ik haal de postoel u bent nog te slaperig, dat gaan we maar beter nog niet doen! Heel lief allemaal!

Nou om half 7 stond mijn dochter ineens weer bij me en mocht ik naar huis! ik was toen goed wakker, en Dr Tan zei u moet een nachtje blijven, ik vroeg of ik aub naar huis mocht omdat ik me goed voelde en nooit kan slapen in het ZH en toen zei hij, oke ik laat het aan de hoofdzuster over! En het mocht!! Mijn dochter heeft bij me geslapen ( ik woon alleen) en het is allemaal prima gegaan! Ik heb amper pijn heb zojuist pas 2 paracetamol ingenomen en gaat ook goed! Ik ga zo douchen en ben benieuwd welke kant mijn borsten dan opvallen! Haha ze zijn nog best flink zo te zien, en zitten strak in die beha die ik aan heb, dus ben benieuwd als ze los hangen! Nou dames tot zover...ik ga nu nog eff slapen en dan lekker douchen! Het is me alles meegevallen! en ben heel blij dat ze er uit zijn nu al hangen ze dadelijk alle kanten op! Groetjes van mij! En hoe is het met jou Essi4? ben je al helemaal bijgekomen? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Oma je hebt het opnde juiste plaats geplaatst hoor. Dit is je eigen topic en dat had ik al verplaatst naar de operatieverslagen, hier mag je elke update schrijven :)

Leuk verslag heb je geschreven!!!

Van harte met je explantatie! En wat ontzettend fijn dat je je zo goed voelt!!

Doe rustig aan en ik wens je een goed herstel!!

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Oma,

Fijn dat het zo goed is gegaan, nu op naar het herstel. Je schrijft dat ze straks alle kanten ophangen, maar dat hoeft helemaal niet.. heb ik ook niet ;)

Neem je rust!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yessss!

Fijn oma dat het je zo is mee gevallen.

Ik snap dat ze me een onderdruk van 115 niet zo blij waren hihihi, Is inderdaad aan de hoge kant zeg. Grappig dat verhaal over waterijsjes na een narcose had ik eerder ergens gezien. Het schijnt erg goed te helpen in het prettig voelen na een narcose.

Ik hoop dat je lichamelijke klachten nu af gaan nemen en dat je herstel top zal verlopen. Wel rustig aan doen he! Hier gaat het vandaag oke, was gisteren wat misselijk en koud rillerig, pijn amper.

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ginny:

Goedemorgen Oma,

Fijn dat het zo goed is gegaan, nu op naar het herstel. Je schrijft dat ze straks alle kanten ophangen, maar dat hoeft helemaal niet.. heb ik ook niet ;)

Neem je rust!

 

 

Dank jullie wel allemaal, ik lig nog steeds op de bank en val steeds in slaap, maar voel me best goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier even een vervolg op mijn verhaal, ik voel me nog steeds goed, gaat elke dag beter, en heb meer last van mijn verkoudheid eerlijk gezegd! Ik kan me nu wel herinneren dat Dr Tan nog aan mijn bed stond en zei dat hij de inplantaten aan de kleine kant vond, en ik ben het met hem eens want mijn borsten zijn wel kleiner nu (en bovenop wel slapper hoor) maar niet zoveel als ik had gedacht! Ik heb ook echt geen idee hoeveel cc ik had, als ik over 2 weken voor controle moet ga ik het precies navragen allemaal! En misschien slinken mijn borsten ook nog natuurlijk dat weet ik niet.. Maar iig gaat het prima met mij, jammer dat ik grieperig ben! Maar ach, ook dat gaat wel weer voorbij! Groet aan jullie... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Oma,

hahaha, ja de zwelling neemt alweer wat af he, hier ook hoor. Jammer dat je grieperig bent. Ik voel me top. Ben nieuwsgierig wat je pc bedoelde met aan de kleine kant? Ze waren deze keer toch niet stuk bij jou? Jammer dat je niet meer weet welke het waren en hoeveel cc het was.

Heb vandaag even mijn mee naar huis genomen kapotte implantaat beken en gewogen. Ik mis iets aan gewicht....  maar ga er van uit dat bij het naar buiten halen van de implantaten ook wel iets aan de handschoenen is blijven hangen van de pc. Doe rustig aan en tot een volgend bericht.

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei essi4:

Hallo Oma,

hahaha, ja de zwelling neemt alweer wat af he, hier ook hoor. Jammer dat je grieperig bent. Ik voel me top. Ben nieuwsgierig wat je pc bedoelde met aan de kleine kant? Ze waren deze keer toch niet stuk bij jou? Jammer dat je niet meer weet welke het waren en hoeveel cc het was.

Heb vandaag even mijn mee naar huis genomen kapotte implantaat beken en gewogen. Ik mis iets aan gewicht....  maar ga er van uit dat bij het naar buiten halen van de implantaten ook wel iets aan de handschoenen is blijven hangen van de pc. Doe rustig aan en tot een volgend bericht.

Groeten Essi4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel Essi rechterkant was lek, en de linker was wel goed, maar de dokter vond het gewoon een kleine prothese, en dat vond ik ook toen ik m in dat doosje zag liggen...ik hoop nog te weten te komen hoeveel cc het is geweest als ik op controle ga! Fijn dat het met jou goed gaat, met mij ook hoor, ik heb weinig tot geen pijn maar wel snipverkouden dus hoofdpijn benauwd enz... Morgen gaat het hopelijk weer wat beter...groet terug 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhhhh ook een kapotte! Ik dacht dat het bij een eerdere wissel bij jou stuk was. Is nu met het verwijderen van de implantaten ook de capsel verwijderd? Grappig dat jij het een klein ding vond in het bakkie, ik dacht juist oei wat breed dat ding, maar wel plat. Was natuurlijk omdat er al aardig wat uit was.

Susses met je gezondheid

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2016om20:05 zei Oma:

Jawel Essi rechterkant was lek, en de linker was wel goed, maar de dokter vond het gewoon een kleine prothese, en dat vond ik ook toen ik m in dat doosje zag liggen...ik hoop nog te weten te komen hoeveel cc het is geweest als ik op controle ga! Fijn dat het met jou goed gaat, met mij ook hoor, ik heb weinig tot geen pijn maar wel snipverkouden dus hoofdpijn benauwd enz... Morgen gaat het hopelijk weer wat beter...groet terug 

De protheses waren vroeger veel kleiner. Ik heb het daar nog met de pc over gehad, die zei dat de operaties vroeger vooral waren, om vrouwen met weinig borstontwikkeling wat borsten te geven. Zelf had ik ook weinig en kreeg een bv op medische indicatie. De eerste keer ging er 110 in en bij de wissel 160. Tegenwoordig gaat men daar niet voor onder het mes. Het voordeel is dat mijn borsten er na verwijdering nog goed uitzien, omdat de huid niet zo is uitgerekt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ginny:

De protheses waren vroeger veel kleiner. Ik heb het daar nog met de pc over gehad, die zei dat de operaties vroeger vooral waren, om vrouwen met weinig borstontwikkeling wat borsten te geven. Zelf had ik ook weinig en kreeg een bv op medische indicatie. De eerste keer ging er 110 in en bij de wissel 160. Tegenwoordig gaat men daar niet voor onder het mes. Het voordeel is dat mijn borsten er na verwijdering nog goed uitzien, omdat de huid niet zo is uitgerekt. ;)

Hoi Ginny,

ik heb mijn wissel net pas achter de rug, en was niet van plan om de komende jaren er wat aan te laten doen. Als ik over een paar jaar weer voor een wissel kom te staan. Ga ik niet meer voor opvullen maar voor een lift. Ik heb ook niet een heel hoog aantal cc's maar als ik de foto's zie van voor mijn eerste bv ..... oei wat waren het kleine tietjes. Ik had rouwens voor mijn oudste kind geboren werd, flinke borsten. Maar daar was niets meer van over. Na mijn bv heb ik nog twee kinderen gekregen en ook bv gegeven. Dus nu bij het eerste bezoek aan mijn pc voor de wissel, stelde hij een lift voor. Uhhhh nou nee, was mijn antwoord. Ook niet groter! Ik ben op een leeftijd dat het prima is dat ze laag zitten. Het zijn borsten die bij mij horen. hahahah. Als ik nu de foto's zie van opzij denk ik, ja ik snap wat mijn pc bedoelde. Ze zitten wat laag. Of ik heb gewoon een lang borstbeen.  

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei essi4:

Hoi Ginny,

ik heb mijn wissel net pas achter de rug, en was niet van plan om de komende jaren er wat aan te laten doen. Als ik over een paar jaar weer voor een wissel kom te staan. Ga ik niet meer voor opvullen maar voor een lift. Ik heb ook niet een heel hoog aantal cc's maar als ik de foto's zie van voor mijn eerste bv ..... oei wat waren het kleine tietjes. Ik had rouwens voor mijn oudste kind geboren werd, flinke borsten. Maar daar was niets meer van over. Na mijn bv heb ik nog twee kinderen gekregen en ook bv gegeven. Dus nu bij het eerste bezoek aan mijn pc voor de wissel, stelde hij een lift voor. Uhhhh nou nee, was mijn antwoord. Ook niet groter! Ik ben op een leeftijd dat het prima is dat ze laag zitten. Het zijn borsten die bij mij horen. hahahah. Als ik nu de foto's zie van opzij denk ik, ja ik snap wat mijn pc bedoelde. Ze zitten wat laag. Of ik heb gewoon een lang borstbeen.  

Groeten Essi4

Dat klopt Ginny, ik was best tenger en woog toen nog geen 59 kilo en ik wilde ook echt helemaal geen grote borsten, als ik maar een leuk gevulde beha had, vond ik het al prima.. Dus ik was gewoon dolgelukkig met mijn handjevol...Mijn figuur was goed zo in verhouding met mijn borsten. Na de wissel in 2000 was het nog precies eender, pas toen ik stopte met roken en ook nog in de overgang kwam en de kilootjes eraan vlogen werden mijn borsten zwaarder, en ik kreeg er dus ook toen pas last van.. Voelde me er ook niet meer prettig bij, vandaar dat ze er nu uit zijn, en idd de dokter zei dat ik waarschijnlijk geen lift hoefde, omdat het niet echt uitgerekt zou zijn, maar ook al was dat wel zo geweest had ik de lift toch niet genomen! dat neemt niet weg dat ik natuurlijk best blij dat het er nog zo goed uitziet, en snap ook dat jij dat wel wil doen, mocht het ooit zover komen Essie.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo, hier weer een update! ik ben vandaag op controle geweest en het ziet er heel goed uit zei Dr Tan...zelf ben ik ook helemaal tevreden, de littekens zijn al mooi geheeld, en ik heb bijna nergens last van. Er zat dus toch maar 180cc in, ( ik had geen flauw idee meer hoeveel het was)  en Tan vond het erg weinig, maar zei wel dat als het 400 cc was geweest mijn borsten er nu heel anders uit hadden gezien. Er is nu eigenlijk weinig verschil, mijn borsten hangen iets meer en zijn wel wat slapper maar het valt echt heel erg mee! Mijn linkerborst was helemaal gaaf en in de rechter zat een lekkage.. Dokter Tan heeft het goed uit kunnen spoelen en ik ben nu echt een blij mens! En nu het verassende..... ik kan het zelf bijna niet geloven, maar mijn enkels zijn bijna weer normaal van dikte! Ik heb in jaren niet zulke slanke enkels gehad als nu, ik vind dat toch wel heel erg frappant hoor! Ben ervan overtuigd dat het door die lekkende siliconen kwam, al vind ik het wel heel snel (en ook wel eng) dat ik na 2 weken al resultaat zie.. echt heel bizar toch? ik heb allerlei onderzoeken gehad en daar kwam niets uit, ik moest ermee leven! en nu na 2 weken geen silliconen meer in mijn lijf, zijn ze weer bijna normaal en branden beide enkels ook veel minder! Ik hoop ook van mijn andere kwaaltjes af te komen! Zal dat eff geweldig zijn zeg... Groetjes van een hele blije Oma! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat het zo goed gaat. Het is wel heel toevallig zeg, dat je enkels nu veel beter zijn.

Weet je waarom het implantaat lek was, zat er een scheur in of was het iets anders?

Blijf ons op de hoogte houden van je gezondheid. 

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei essi4:

Super dat het zo goed gaat. Het is wel heel toevallig zeg, dat je enkels nu veel beter zijn.

Weet je waarom het implantaat lek was, zat er een scheur in of was het iets anders?

Blijf ons op de hoogte houden van je gezondheid. 

Groeten Essi4

Er zat een scheurtje in, maar heb het niet gezien want het was al weggegooid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Oma:

Er zat een scheurtje in, maar heb het niet gezien want het was al weggegooid...

Hmmmm toch een scheurtje dus!

Ik bijf het raar vinden dat bij mij de protheses geen scheurtjes hadden, maar dat het rondje aan de achterkant er gewoon uit was gekomen. Lijkt wel op een fout in de fabricage. Ik ben er hier op het forum nog niets over tegen gekomen.  

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.