Ga naar inhoud

Eline33 : 19 april 2016 : Dr. Verschuur : Bergman kliniek : Heerenveen


Aanbevolen berichten

In dat geval is het niet verstandig inderdaad, kijk dit wist ik niet!

Wat dat betreft moet ik nog even goed nadenken of ik voor of na de zomer geopereerd wil worden, want eigenlijk wil ik niet wachten tot september, maar ik wil ook niet de hele zomer aan het herstellen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 290
  • Created
  • Laatste Reactie

@claddie volgens mij kan het geen kwaad als je je gewoon alsnog met een factor 50 insmeert onder je bikini, Zou je niet nog eerder kunnen dan juni? Vaak zijn de wachtlijsten voor een BVK wel korter. Ja je moet even goed kijken wat voor jou het beste uitkomt. September is het natuurlijk ook zomaar!

Ik wilde eerst ook na de zomer, en toen ging  ik nadenken of ik liever in de lente/zomer tijdelijk thuis zit of in de herfst/winter. Doe dan toch liever zomer zodat je lekker buiten kan, want autorijden en fietsen wordt eerst ook niks. Je hoeft je ook wat minder dik aan te kleden en dat lijkt me ook wel fijn. En ik voel me gewoon happier met het zonnetje erbij!:1:

Met mijn zenuwen gaat het tot nu toe wel goed haha, maar als ik dan ineens bedenk dat het volgende maand al is  ik krijg ik een lichtelijke adrenaline stoot:63:! Ik ben inmiddels 2 weken gestopt met roken! gaat op zich wel redelijk, vindt het vooral s'avonds lastig en bijv met rokende collega's of vriendinnen, op de ''gezellige momentjes'' Rookte jij nou ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie maar in de zomer zweet je misschien ook wel meer, zou dat het herstel niet ook vertragen? Ik twijfel ineens weer enorm tussen 7 juni of 6 september. Lastig!

@Eline33 Nee, eerder dan dat kan ik niet, want daarvoor ben ik op vakantie dus dat gaat hem helaas niet worden! In principe dacht ik hetzelfde als wat jij nu zegt inderdaad, maar als het echt heel warm is in de zomer, lijkt me dat tijdens herstel ook niet heel fijn. Lastig, lastig! Voor jou gaat het nu wel echt héél snel hoor!!!! Goed van je dat je al gestopt ben, ik rookte niet, dus geen probleem daar! Heb je ook zo'n zin om straks opnieuw te gaan winkelen hahaha. Lijkt me zo heerlijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie lastig hoor om te beslissen wanneer je wilt! Ik had verder nog geen definitieve vakantieplannen, en had nu zoiets ik wil dit zo snel mogelijk! Als ik voor augustus of september had gekozen was het ook lastiger geweest voor mijn werkgever om de bezetting rond te krijgen ivm dat veel mensen dan vakantie hebben. Nu kan ik ook gelijk mijn nieuwe bikini maat aan deze zomer:43: !!

Jaaah ik heb vreselijk veel zin om te gaan winkelen!! Vooral omdat ik mijn bovenkleding nu vooral aanpas aan mijn voorgevel. En lingerie kopen deed ik altijd omdat het nodig is, niet omdat ik het leuk vindt. Werd er altijd wat depri van dat ze bijna nergens mijn maat verkopen, en dat je altijd de hoofdprijs mag betalen. En die maten zijn op een of andere manier ook niet in een uitverkoop te vinden

Voor wanneer moet je beslissen of je in juni nog wilt?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei claddie:

@best_boobie maar in de zomer zweet je misschien ook wel meer, zou dat het herstel niet ook vertragen? Ik twijfel ineens weer enorm tussen 7 juni of 6 september. Lastig!

 

ja.. dat is natuurlijk zo, je zweet meer.. maar, je moet je wel goed bedenken, dat je minder grote borsten hebt, dus ook niet zo snel onder je borsten zult zweten :)
Echter.. of het herstel prettig is in de zomer, is ook wel persoonsafhankelijk.. Ben je iemand die niet goed tegen hitte kan.. dan zou ik zeggen: doe het gewoon pas in september.. Dan heb je toch net wat meer rust misschien? Ook met het dragen van kleding, over die charmante sportbh ;)

Maar jij moet dit beslissen.. Ik kan dat niet voor je doen... :P Slecht voor je herstel zal warmte niet zijn...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie haha nou wel een goed teken dat je er zo'n zin in hebt!! Dat heb ik nou ook! Ben zo vreselijk benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien en voelt! En hoe anders alleen al kleding gaat vallen!

Kreeg vanavond een smsje van de Bergman, een afspraakherinnering. Heb dinsdag een gesprek met de anesthesist, ben benieuwd! Zal wel gewoon zo'n vragenlijst zijn voor de narcose. Zou je ook bloed moeten prikken van te voren? of is dat niet nodig... Ik zag trouwens dat ik de 2 dagen voor ok vrij ben, dat vind ik wel lekker! Kan ik mooi de laatste dingetjes in huis nog doen etc. Al zal ik ook voor de nodige afleiding moeten zoeken i.v.m. de wel bekende zenuwen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33Spannend, dat is morgen al!! Ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik was net op de sportschool en toen zat ik me er al op te verheugen hoe relaxed dat straks wel niet zal zijn met kleine boobies.

Ik denk niet dat je bloed moet prikken hoor, waarvoor zou dat nodig zijn? Hoelaat moet je heen morgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie @best_boobie Pre-operatief gesprek ook weer achter de rug!:) weer wat dingen geleerd:141:

Ik dacht dat beademen altijd via een tube in je keel gaat maar dat is dus niet zo, onderdruk was iets aan de hoge kant maar dat zal wel van de zenuwen komen haha! Hij ging trouwens ook bloedprikken, o.a voor de HB, had niet verwacht dat dat ook moest maar vind prikken nooit zo'n drama.

Hij gaf aan zoals de planning er nu uitzag dat ik 19-04 ws als derde geholpen wordt, rond een uur of 11. Ik mocht aangeven of ik dat wou of liever in de middag. Nou liever zo snel als mogelijk haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie ja die jah:141: kon zo gauw niet op de naam komen..enig idee wat daar het voordeel van is? Ja ben wel goedgekeurd geloof ik. Bloeduitslag weet ik natuurlijk niet maar daar verwacht ik niet zoveel van, Hb is vaker aan de hoge kant dus verwacht hem eigenlijk niet te laag ofzo...

Ja op zich is dat helemaal  niet erg dat je even goed bekeken en beluisterd wordt! Liever iets teveel dan te weinig! Dan nu 6 weken gaan aftellen!!:43:hoop dat ze niet te lang gaan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe ze je beademen tijdens de operatie. Ik heb naderhand geen keelpijn of wat dan ook gehad. Zolang ik maar niet wakker word tijdens de operatie vind ik het prima :D

Ik moest me om half 11 melden, om 11 uur was ik al onder narcose. Het gaat heel snel, dus zorg dat je er op tijd bent. Infuus prikken is een beetje vervelende prik, dat deden ze bij mij op de kamer. De chirurg komt nog langs en gaat op je lichaam tekenen en bespreekt alles nog een keer en dan hop, je bed in en word je naar de OK gereden. Alles wat ze doen wordt gezegd, dat is heel fijn. Via het infuus krijg je slaapmiddel en zodra je merkt dat alles begint te draaien doe je je ogen vanzelf dicht en ben je weg. Dat gaat echt zo snel! En even later (zo lijkt dat) word je weer wakker en is het al achter de rug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah Ow das wel fijn! Had met een vorige operatie idd heel erg keelpijn, zelfs een blauw plek in mijn gehemelte... Nee dat wakker worden tijdens ok en niks aan kunnen geven lijkt me de allerergste nachtmerrie!! Gelukkig gebeurt dat zelden...

Dat op tijd komen is voor mij niet zo'n probleem, ben toch altijd veel te vroeg;)

Lig je daar eigenlijk alleen op een kamer?of met meerdere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Je ligt alleen op een kamer(tje). De kamer vooraan is best klein, maar alles is er en weet je: het kan je geen moer schelen eigenlijk. Tenminste, als ik even naar mezelf kijk.... ik was blij als ik een beetje fijn lag en verder dutte ik steeds in. Ze komen om de haverklap bij je kijken en je hebt een belletje om de verpleging te 'roepen'. En een knop om je bed in allerlei standen te zetten! De andere kamer is wat ruimer, daar lag ik dinsdag. Er zijn maar 2 verpleegkamers, dus het is 's nachts ook niet zo'n drukte (er is ook maar 1 verpleegster 's nachts). 

Je wordt niet wakker tijdens de OK hoor. Er worden stickers op je voorhoofd geplakt en die registreren je hersenactiviteit. Zodra de anesthesist merkt dat je hersenen iets merken krijg je meer slaapmiddel denk ik. Ik vond alles heel fijn gaan, zowel de eerste als de tweede keer.

 

@claddie Het hangt natuurlijk van je zomerplannen af. Ik wilde voor de zomer 'klaar' zijn. Hangt dus van je planning af wat het handigst is. Lastig kiezen he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:P@claddie haha ja dat is best lastig he om dan een beslissing te maken;) Ik wilde gewoon zo snel mogelijk! Met natuurlijk wel een beetje voorbereidingstijd! vind nu al dat het hard gaat, na gesprek had ik nog 8 weken te gaan, nu nog 5!!  Voor wanneer moet je beslissen wat je doet, houden ze die 7 juni nu voor je gereserveerd? Ben inmiddels 3 weken gestopt met roken dus daar ben ik wel heel blij mee.

@Channah ow dat is wel fijn, ging er al vanuit dat ik met meerdere op een kamer zou liggen. De grote van de kamer maakt me idd niks uit, als het bed maar lekker ligt. Moet wel even goed bezig met hoeveel hulp ik nodig heb, vindt dat lastig in te schatten. Ik woon alleen, heb twee katten en een hondje(wel een kleintje gelukkig). Heb een grote tuin dus kan gelukkig wel makkelijk buiten. Maar moet er snachts ook iemand bij je zijn de eerste dagen?of red je dat zelf prima? Gelukkig wel genoeg mensen om me heen die wat voor me willen doen hoor. Ik had idd hetzelfde als jou mbt het beslissen wanneer, hoop voor de zomer dat het grotendeels genezen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen vanuit mezelf de situatie bekijken en dan raad ik je aan om voor de eerste paar dagen/nachten iemand in huis te hebben. Ik kon de eerste dagen echt niks! Een boterham smeren? No way. Zelf douchen? Echt niet. Slapen op je rug tot je wakker wordt van de rugpijn en dan moet je door die pijn heen weer gaan zitten met alleen je buikspieren, want je mag niet op je armen leunen.... dat gaat veel makkelijker als iemand je helpt door je eigenlijk omhoog te duwen. Even je bh uitspoelen (daar komt toch wondvocht en bloed in) en laten drogen is fijner als iemand anders dat even voor je doet, je kunt dat zelf eerst echt niet. 

Je merkt zelf snel genoeg wanneer je weer wat dingetjes kan. Als je hulp kan regelen, doe dat vooral. Echt waar. Heb je al vervoer naar huis geregeld? Je kunt nl. niet zelf naar huis rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2016om12:05 zei Channah:

Ik kan alleen vanuit mezelf de situatie bekijken en dan raad ik je aan om voor de eerste paar dagen/nachten iemand in huis te hebben. Ik kon de eerste dagen echt niks! Een boterham smeren? No way. Zelf douchen? Echt niet. Slapen op je rug tot je wakker wordt van de rugpijn en dan moet je door die pijn heen weer gaan zitten met alleen je buikspieren, want je mag niet op je armen leunen.... dat gaat veel makkelijker als iemand je helpt door je eigenlijk omhoog te duwen. Even je bh uitspoelen (daar komt toch wondvocht en bloed in) en laten drogen is fijner als iemand anders dat even voor je doet, je kunt dat zelf eerst echt niet. 

Je merkt zelf snel genoeg wanneer je weer wat dingetjes kan. Als je hulp kan regelen, doe dat vooral. Echt waar. Heb je al vervoer naar huis geregeld? Je kunt nl. niet zelf naar huis rijden.

Ja gelukkig wel iemand die me brengt en haalt. Mijn moeder blijft waarschijnlijk de eerste dagen, zit op het moment zonder werk dus dat is een geluk bij een ongeluk. Vriendinnen willen ook om toerbeurt wel wat doen! Moet het wel wat afwisselen,een week mijn moeder trek ik ook niet denk ik ;) is een lieverd maar wordt uiteindelijk knettergek denk ik! Het slapen zie ik trouwens wel tegenop,slaap nooit op mijn rug!

Ik was eigenlijk van plan een tweede bh aan te schaffen zodra ik de maat weet, das wel handig als ik de verhalen zo lees!

Zit nu met een mega griep thuis,heb ik zelden. 39,5 koorts en alles doet me zeer. Voordeel is dat het het niet roken erg makkelijk maakt,en de kans dat ik voor ok ziek wordt is ook een stuk kleiner;)

Hoe gaat het nu met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter iemand 'wegsturen' dan dat je veel pijn en ongemak hebt en dan nog mensen moet inschakelen. De een ervaart alles heftiger dan de ander. Ik zou het niet gekund hebben zonder hulp. 

Ik slaap ook nooit op mijn rug, vreselijk! Je moet wel en weet je, je laat het ook wel uit je hoofd om op je zij te gaan liggen ;)

Rot van je griep! Maar beter nu dan vlak voor je operatie, want met verhoging mag je de OK niet in. En fijn dat het je meehelpt met stoppen met roken. 

Had ik deze 2e operatie niet gehad, dan was 1 BH voldoende geweest. Na het douchen liet ik de littekens drogen aan de lucht, mijn man spoelde de BH even uit, even drogen op de kachel en dan kon hij zo weer aan na een half uurtje. Alleen nu moet ik per se non-stop een BH aan, behalve onder de douche, dus was 1 BH echt te weinig. Je kan er altijd een extra vragen wat ik ook heb gedaan. Die sturen ze gewoon op. 

Ik heb nog pijn en veel ongemak. Gisteren wel even het dorp in geweest en in het zonnetje op een terrasje gezeten (eventjes). Thuis nog wat kleine dingetjes gedaan, maar 's avonds toch weer opgezwollen borsten. Dat voelt zo raar! Is niet fijn. Ik wil niet de hele dag niks doen, dan ben ik niet moe genoeg om 's nachts lekker een stuk door te slapen. Het is even uitvinden wat te veel is en wat goed is. Vanmiddag heb ik een verjaardag van mijn zusje, 3 kwartier in de auto heen, 3 kwartier terug, uurtje bij mijn zusje zitten. Ik denk dat dat meer dan voldoende is, verder doe ik lekker niks vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2016om21:06 zei claddie:

@Eline33 Hoe gaat het? Weer een beetje opgeknapt? Gaat nu echt snel hè, nog eventjes en je bent aan de beurt! Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn bij je!!!!

Ik heb trouwens besloten dat ik voor 6 september ga!

Nou nog steeds griep,is behoorlijk hardnekkige variant ofzo!kom de bank amper af,douchen voelt als een berg beklimmen! Maar goed,gaat vanzelf weer over neem ik aan;)

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt!heb je ruim de tijd om je er op voor te bereiden,en in de zomer lekker genieten! Ja het blijft me verbazen hoe snel de tijd gaat!begin het nu wel een beetje spannend te vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @Eline33 dan heb je een goede stevige griep te pakken. Jakkes! Lekker uitzieken hoor. Gelukkig heb je het nu en niet vlak na je operatie, dat wil je dan echt niet, geloof me. Snak je nog naar een sigaret of valt dat mee? (ik ben een ex-roker dus dat snakken naar ken ik wel, ben gelukkig al jaren ex-roker)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.