Ga naar inhoud

Eline33 : 19 april 2016 : Dr. Verschuur : Bergman kliniek : Heerenveen


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Eline en ben 33 jaar. Ik ben 1.62, 68 kg en inmiddels een maat 65H, soms zelfs I. Tot mijn 20e altijd een kleine A cup gehad en daarna pas borsten gaan ontwikkelen. Ik zit al langere tijd na te denken over een borstverkleining. Veel hoofdpijn, nek en schouderklachten, maar ik weet natuurlijk niet zeker of dat hier van komt. Buiten dat zitten ze me vooral in de weg, met sporten, kleding, werk etc. Zomers zweet het erg. Ook het feit dat het altijd gespreksonderwerp is! Bij vriendinnen, op mijn werk en met stappen.

Ze zijn gelukkig nog wel aardig stevig en heb kleine tepels, wel zit er een cupmaat verschil tussen links en rechts en heb bijna geen gevoel in de tepelhof van de grotere borst.

 

Ik heb inmiddels informatie aangevraagd bij de Bergmann Clinic in Heerenveen en wil een afspraak gaan maken voor een consult. Aan de ene kant weet ik nu zeker dat ik dit wil, maar af en toe besluipt me ook de twijfel. Wat als het niet mooi wordt, of ik er spijt van krijg? Kunnen ze met een verkleining ook het verschil tussen beide borsten kleiner maken?

Liefs Eline:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 290
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Dat hoor je niet vaak, een A cup tot je 20ste en dat de borsten dan zo hard gaan groeien! Moet ook wel een aparte gewaarwording geweest zijjn, niet?

Goed dat je een afspraak hebt met Bergman. Zo kun je eens horen wat zij voor je kunnen betekenen.. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het misschien te klein wordt, maar ik denk wel dat hier afspraken over te maken zijn.. Zou dat zeker niet achterwege laten om te vragen tijdens je consult :)
Het verschil tussen de twee borsten zal waarschijnlijk opgelost kunnen worden hoor. Het komt vaker voor dat er in 1 borst meer weggehaald wordt dan in de andere borst. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.. Zou dit wel nog even overleggen met je pc natuurlijk :)

Wat zou de reden zijn waarom je spijt zou krijgen? Misschien moet je gewoon de voor en nadelen eens voor jezelf op een rijtje zetten.. open het gesprek in gaan, en daarna gewoon de tijd nemen om met jezelf te overleggen wat je graag wilt..
Trouwens.. wat vriendinnen of wie dan ook vinden van jouw borsten, dat is hun probleem... Of zou je  hun probleem moeten laten zijn. Vaak is het toch een vorm van jaloezie.... Zij hebben een stuk minder en er wordt toch wel vaak opgekeken tegen grote borsten.
Het kan echter ook een last worden, zoals je al aangeeft met je klachten... Deze zullen zeker verminderen na de operatie. Dat lees je hier tenminste eigenlijk altijd :)

Verdiep je eens in de bvk-verhalen hier (linksboven op 'borstenforum' klikken en dan naar beneden scrollen tot aan de categorie 'operatieverslagen borstverkleining'

Veel leesplezier en heel veel succes!!

Houd ons maar op de hoogte!! :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

Haha ja dat was zeker een rare gewaarwording! Moest er een tijd aan wennen dat ik ineens borsten had, vond ze ook eerst lang niet zo groot als mensen om me heen dat vonden. Steeds te kleine BH's proberen denkend dat je er makkelijk in past';)

Nee ik trek me zeker niks aan van mensen om me heen, en degene die het dichtste bij me staat begrijpen heel goed dat ik dit wil. Ik vind mijn borsten ook niet echt heel lelijk ofzo, maar vooral te groot. Alleen al het vinden van goed passende bovenkleding en bh's is al een drama. Mijn angst is complicatie's, dat het niet mooi word. Ook dat het misschien te klein word, maar dat is hopelijk goed te overleggen.

Ik ben inmiddels wat aan het rondkijken en lezen hier en vind het fijn om de ervaringen van anderen te lezen en de foto's te zien!:) Vooral omdat ik eigenlijk geen mensen om me heen heb met hetzelfde ''probleem'' en zich er dus lastig in kunnen verplaatsen.

Bedankt voor je reactie!

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Eline33 , 

welkom op het forum, wauw zeg , dat is best speciaal dat je eigenlijk nooit borsten had en dan ineens een h/i cupmaat , ik denk dat dit ook best vervelend kan zijn voor jou en inderdaad soms  beperkingen kan meegeven bij sommige dingen .. 

Ik kan je hierbij niet helpen of advies geven, maar hier zullen zeker dames zijn die dat wel kunnen ! En ik wens je heel veel succes in de zoektocht naar een goeie pc waar je je goed bij voelt en we horen nog van je ! 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum ...

Zelf heb ik in 2014 een bvk gehad , en ben er nog steeds erg blij mee ..

Ze zijn nu mooi in verhouding met mijn lijf ..

Ben je al bij je HA geweest voor een verwijsbrief ?? want een bvk word eigenlijk altijd vergoed .

Als je voor een privé kliniek kiest , kijk /vraag dan of hun afspraken met jou zorgverzekeraar hebben ..

Volgens mij heeft Berman Clinics met alle zorgverzekeraars afspraken , maar dat is iig op hum website te vinden .

Verder regelen hun de aanvraag richting de zorgverzekeraar .

En dan kan het snel gaan ..

Ik ben ook bij Bergman (Bilthoven ) geopereerd , ging voor een consult , ging naar huis met goedkeuring van de Menzis

en 5 weken later een operatie datum .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeanette jeetje wat was je vlot aan de beurt! Ik begreep dat er bij de Bergman Clinic inderdaad weinig/korte wachttijden zijn. het lijkt me wel het prettigs om de operatie in het voorjaar of najaar te laten doen, in zomer lijkt me niet zo fijn^_^

Dat gevoel heb ik vooral, dat het niet in verhouding met de rest van mijn lichaam is, omdat ik ook niet zo groot ben. 1.62. Merk vooral op mijn werk dat ik mijn houding heel erg aanpas. Mijn schouders meer gebogen ofzo... Ik werk in de verpleging op de gedragsproblematiek. We mogen geen uniform meer dragen maar in eigen kleding, daarin valt het natuurlijk veel meer op. Tenzij ik grote ruim vallende shirts draag, maar daar voel ik me ook niet happy in, dat maakt me gelijk zo rond.

In hoeverre maakt je gewicht uit of je wel of niet in aanmerking komt voor een vergoeding? Ik ben 68 kilo, iets lichter zou wel kunnen, maar echt overgewicht heb ik niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 25 maart een consult bij de Bergman clinic, ben heel benieuwd!! Duurt nog wel even,

Ik heb even een foto bijgevoegd om een idee te geven hoe het er nu uit ziet, ben heel benieuwd wat jullie er van vinden,

Liefs

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Ik denk zeker, dat als jouw buste jou in de weg zit en last veroorzaakt, dat je in aanmerking komt voor een bvk hoor. Ik heb kleinere borsten gezien die een bvk kregen.

Kan me voorstellen dat je het in verhouding met je lichaam te veel vindt. 

Ben benieuwd naar je consult!!

Wat duurt wachten dan lang hè ;)

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie

nou dat is het ook vooral, Ik vindt ze echt niet spuug lelijk, maar het verschil tussen links en rechts lijkt wel steeds groter te worden, ws omdat het met de leeftijd natuurlijk ook meer gaat hangen...

Vooral met mijn smalle taille maakt het erg breed van boven...Ben me er constant bewust van, zijn gewoon erg zwaar! Ben zo benieuwd hoe dat voelt als het wat lichter voelt van boven! Ik kan me zo voorstellen dat het hardlopen een stuk prettiger voelt^_^

Ja dat duurt idd nog even! maar dat is misschien ook wel goed, dan kan het idee een beetje gaan wennen. merk dat ik er nu constant mee bezig ben nu ik de 1e stap gezet heb, ik wordt er mee wakker en ga er mee naar bed:P

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek is dat hoe je jezelf in het begin voor de gek kan houden. Had al lange tijd dat ik om me heen hoorde dat ik toch inmiddels wel hele grote borsten had, maar omdat dat zo geleidelijk ging, mezelf toch steeds vertellen dat het wel wat meevalt:P Ontzettend fijn en herkenbaar om hier verhalen van mensen te lezen die het snappen en begrijpen hoe het voelt!

En de pijntjes in nek en schouders altijd op andere dingen afschuiven, zal toch fijn als ik door een BVK misschien wel wat minder vaak naar de Fysio hoef^_^

Hebben jullie minder nek en rugklachten na BVK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaah ik heb nu 23 Febr een consult ipv 25 Maart!!

Ik kreeg een mail van de Bergman dat ze geen verwijsbrief nodig hadden ivm dat het een cosmetische ingreep was en toch niet vergoed werd... Ik denk ik mag wel even bellen, hadden ze me ingeboekt voor een borstvergroting ipv verkleining!! Haha, nou, liever niet zeg!:P

Maar kan nu dus een maand eerder komen op consult! Gaat wel heel snel dan ineens! Nu direct maar stoppen met roken:P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Eline33:

aaah ik heb nu 23 Febr een consult ipv 25 Maart!!

Ik kreeg een mail van de Bergman dat ze geen verwijsbrief nodig hadden ivm dat het een cosmetische ingreep was en toch niet vergoed werd... Ik denk ik mag wel even bellen, hadden ze me ingeboekt voor een borstvergroting ipv verkleining!! Haha, nou, liever niet zeg!:P

 

 

Oeps ..foutje ha ha ...

Maar dat is idd al lekker snel ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie Ja het blijft natuurlijk toch een operatie, snijden in een ''gezond''lichaam. En een klein stemmetje op de achtergrond vraagt zich af of ik er wel goed aan doe, spijt van krijg, of dat het niet mooi wordt...Ik wil het ook echt vanwege de grote, niet omdat het teveel hangt of de vorm niet meer mooi is, dat vindt ik verder prima. En herstelperiode is ook niet niks...

Het lijkt me wel echt fantastisch om voor een normaal bedrag lingerie en bikini's te kopen, in een gangbare winkel!:wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 precies! En ik heb ook nog een kinderwens en dan vraag ik mezelf steeds af of het na eventuele bevallingen niet weer enorm groot geworden is etc. En de herstelperiode ben ik ook een beetje bang voor, met wondjes, infecties etc etc. Ja, ik vind het allemaal best wel heftig en daarom is een weloverwogen besluit wel nodig.

Stiekem zie ik mezelf ook wel in een leuke H&M bikini over het strand huppelen hoor haha hoe fijn zou dat zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie Die kinderwens heb ik ook, maar ben op dit moment vrijgezel. Dus weet ook niet wanneer en of dit nog gaat gebeuren. En ik houd gewoon in mijn achterhoofd dat de kans er gewoon is, en als ik het nu niet doe, worden ze met een eventuele zwangerschap nog wel weer groter. Ik begin er dan nu in ieder geval met een kleiner formaat aan.:P

En ik ga er vanuit dat borstvoeding geen optie meer is daarna, mocht het dan nog wel lukken is dat mooi meegenomen. Hoe oud ben je? Haha voordat je gaat huppelen ben je wel wat weekjes verder denk ik:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.