Ga naar inhoud

EsPop80 : 9 maart 2016 : Dr. van Engeland : Bergman kliniek : Bilthoven


Gast EsPop80

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen, ik heb me net aangemeld op het forum omdat ik de knoop heb doorgehakt en een borstlift zonder prothese ga laten uitvoeren.

​Even bij het begin beginnen :D

Ik ben dus Esther, 35 jaar en werk in het dagelijks leven in de huishouding.
​Mijn hele volwassen leven heb ik gekampt met overgewicht en de bijbehorende grote borsten gehad (95F)

Diverse afvalpogingen ondernomen, maar verder dan 15 kilo eraf is me nooit gelukt.

Tot oktober 2014, toen is de knop om gegaan, ik ben gaan sporten en heb mijn voeding drastisch omgegooid.

Ik was er zoo klaar mee. Afgelopen mei heb ik mijn streefgewicht behaald en ben ik 38 kilo lichter geworden.

En ook gelukkiger dan ooit, moet ik eerlijk zeggen.

Alleen hebben mijn borsten er flink onder te leiden gehad. Ik heb nog steeds een 75F, maar het is meer vel dan vulling.

Dus al een poosje nagedacht en besloten een borstlift te gaan laten uitvoeren.

Eerst op consult geweest bij een arts in de FRAAII kliniek in Winterswijk. Dit voelde niet zo goed en vertrouwd.

Vanmorgen op consult geweest bij Dr. van Engeland in de Bergman kliniek in Bilthoven.

Wat een fijne vrouw is zij. Het voelde direct goed. Even alle info laten bezinken en dan de beslissing nemen en een ok datum gaan plannen !

​Super spannend en stiekum ook wel doodeng hoor :)

Ik hoop bij jullie steun en gezellige kletspraat te vinden :D

Groetjes Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis,

Welkom hier, en wat goed dat je je streef gewicht hebt bereikt, gek is dat he, dat je ineens zoiets hebt, en nu is het klaar!!! ja en dan ga je ervoor.

Natuurlijk is het aan de ene kant heel erg eng en spannend om een borstlift te ondergaan, maar je weet waar je het voor doet, want als je nu idd nog steeds een grote cupmaat hebt, maar het vel de overhand krijgt voel je je gewoon niet prettig.

Als de klik er is met een pc dan zit je goed, en weet je ook dat je in vertrouwde handen bent.

Even alles goed tot je door laten dringen, en dan gaan plannen.super.

Hou ons maar op de hoogte ok ?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Esther , en wat een herkenbaar verhaal ...herken echt mezelf daarin ..

Ben in 2013 zelf 103 kg zwaar geweest met enorme borsten ...

Grote borsten ligt ook bij ons in de familie ..

Nadat ik de eerste 30 kilo kwijt was had ik nog steeds een F cup .

Ben zelf in 2014 ook in de Bergman kliniek Bilthoven geopereerd ...en nadat ik uiteindelijk 37 kilo eraf had

heb ik afgelopen oktober ook nog een grote buikwandcorrectie gehad .

Heb in april ook een consult bij Dr. van Engeland gehad ...daar had ik ook een heel goed gevoel over .

Maar ben uiteindelijk door Frans Straten geopereerd in Groesbeek , daar was dezelfde OP 1000,00 Euro goedkoper .

Ben benieuwd wat je datum gaat worden , en hoop alles hier te kunnen volgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Zo eindelijk na jaren de knoop doorgehakt en 9 maart gaat het eindelijk gebeuren. Best al wel zenuwachtig als ik eraan denk.

Vooral bang voor de horror verhalen die je overal op internet leest. Wel heb ik er alle vertrouwen in dat Dr. van Engeland mij weer mooie borsten zal geven.

Hebben jullie nog tips om mee te nemen naar het ziekenhuis ? Ik had al een spiegel bedacht, fotocamera, pyama met knoop sluiting ivm mogelijke drains.
Zijn er verder nog handige dingen ?

Weten jullie hoelang je niet mag autorijden en zwemmen ?

Volgende week dinsdag moet ik voor de screening bij de anesthesist komen. Ben reuze benieuwd. Het was altijd maar een idee, maar nu gaat het gewoon echt gebeuren.

Brrr spannend !!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom hier!

Wees niet bang voor de horror haha. Dat is natuurlijk wat het langste blijft hangen, maar het komt echt niet zo heel vaak voor.. En je hebt een goede kliniek en pc, dus zo snel gaat het niet mis :)

Ik plak hier ff de link van een topic waarin wat tips staan en waar ook weer een link in staat naar een uitgebreider topic over wat mee te nemen :)

Autorijden mag doorgaans twee weken niet, en zwemmen 6 weken niet.. Ook in bad mag niet, je littekens moeten daarvoor echt potdicht zijn.. Maar heb je dit soort info niet in de kliniek gehad? Dat zou eigenlijk wel moeten...

Succes met aftellen!!!
En veel plezier op dit forum!!

Je kunt dit topic ook blijven gebruiken na je operatie he, dan heb je alles makkelijk bij elkaar staan :)
xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt voor je reactie ! Ik ga de meeneem checklisten even helemaal door spitten :D

De info over zwemmen en autorijden heb ik inderdaad niet gekregen. As dinsdag heb ik een screening bij de anesthesist en ook nog een 2e consult bij dr. van Engeland. Daar kan ik dan nog mijn vragen stellen. Dus die zal ik zeker nog even stellen haha

Ik heb al lekker geshopt voor de operatie. Nieuwe pyama's, hemdjes met spaghetti bandjes, nieuwe onderbroeken. Dus wat dat betreft allemaal op schema. Ook al druk met de overdracht voor mijn vervanger op het werk aan het schrijven. Dus hij gaa helemaal lekker hier.

Mijn man en ik hebben ook besloten om in week 4 na de operatie een weekje lekker weg te gaan in een bungalow, ergens in NL. Lijkt ons wel lekker. Ik weet niet of ik daar dan al goed genoeg voor ben ? Hoe is dat bij jullie gegaan ? Hadden jullie daar 4 weken na de operatie al wel weer zin in ? Of waren jullie blij dat je bij huis kon blijven ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Zooo nog een paar dagen en dan ben ik aan de beurt voor mijn borstlift zonder prothesen bij Dr. van Engeland in de Bergman Kliniek in Bilthoven. Spanning begint nu toch al wel een beetje te komen. Woensdag ben ik aan de beurt.

Afgelopen woensdag belde ze al omdat de operatie tijd bekend was. Ik ben als tweede aan de beurt.
Ik moet om 9 uur aanwezig zijn en om 10 uur start de operatie. Die duurt ongeveer 2 uur en dan moet ik nog een uur naar de uitslaapkamer. De verwachting is dus dat ik rond 13 uur weer geheel bij kennis ben om mijn nieuwe boobies te bekijken.

Tas al voor de helft ingepakt. Maandag en dinsdag nog een ochtendje werken en dan gaat het gebeuren. Ik heb er superveel zin in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh spannend!

ja begrijp dat je er druk mee bezig bent, maar volgens mij al aardig goed voorbereid: spaghettibandshirtjes, makkelijk zittende kleding, tas al ingepakt. Het aftellen is dan echt begonnen!

wat is jou voorsituAtie eigenlijk? Ik lees hier al een tijdje mee, maar er zijn weinig dames die n borstlift zonder protheses laten doen. Dus heb in jou dan wel n soort van lotgenoot gevonden :) ( al staat mijn operatie nog niet gepland) ik duim voor je en kijk uit naar je verslag en herstel periode.

ik ga je ff volgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor! Dat is al bijna zover!

Welke techniek gebruiken ze bij jou bij de borstlift? Wel fijn dat het s'morgens is, hoef je er niet nog een hele dag tegenaan te hikken!

Wou je even heel veel succes wensen en hoop op een goede herstelperiode! Ben benieuwd naar je verslag,

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HappymomHoi !! Ik ben jou ook even gaan volgen. Leuk ! Ik ben de afgelopen 1 1/2 jaar 38 kilo afgevallen. Ik had altijd 95 F. Een best volle cup. Maar nu na de afvalrace heb ik nog steeds een 75 F alleen zijn het net leeg gelopen ballonnetjes geworden. Onderin hangt nog wat vulling en de rest is plat, rimpelig vel. Dit wordt dus weer mooi gemaakt. Als het goed is, ga ik een C of D cup overhouden na de operatie. Ik vind dat wel een prima maar 75 C of D, dus daarom heb ik niet gekozen om ook nog vulling te laten plaatsen. Dr van Engeland was het hier ook volledig mee eens en zag er ook de noodzaak niet van in. Dus besloten om alleen een lift te doen, zonder vulling. Ik vind het best spannend allemaal. Gezond spannend dan. Vanmorgen al even "voor" fotos gemaakt en ik kan me gewoon heel slecht in voorstelling maken van hoe het er straks dan uit gaat zien. Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar. En ik hoop dat de pijn dragelijk is. Wat fijn dat we een soort van lotgenoten zijn. Ik had inderdaad ook nog niemand gevonden die een borstlift laat doen zonder vulling

@Eline33 Ik krijg de anker methode oh en mijn arts laat geen drains achter, dus daar ben ik ook wel enigzins blij mee. Ik ben ook heel blij dat ik 's morgens gelijk aan de beurt ben. We moeten al om 7 uur van huis, maar dat geeft niks, Dan is het opstaan, alle laatste dingetjes doen en weg. Geen tijd om heel nerveus te worden. Gelukkig mocht ik van de anesthetist nog een valeriaan tablet nemen op de ochtend van de operatie, dus als ik die nodig heb, ga ik dat zeker gewoon nemen. Bedankt voor je succes wensen en het verslag volgt zeker ergens eind van de week !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EsPop80 ik heb je operatie en post operatie verslag topic gevonden, wilde hier ook nog ff reageren....

het aftellen is voor jou echt begonnen, oh wat spannend.. Besef je het al? Ik heb nog niets concreet gepland dus voor mij is het nog even n ver van m'n bed show. 

Ik leef met je mee en ben benieuwd naar je herstel verslag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Happymom

Besef begint sinds vandaag een beetje te komen. Gezonde zenuwen.
Ook mijn tas weer uitgepakt, ik had spul bij me alsof ik een week van huis ging hahahahahaa
Dus nu een light versie ingepakt hihihi

Spannend hoor, ik ben echt aan het aftellen, maar ik kan me nog maar moeilijk voorstellen hoe het er straks uit gaat zien.
Ik ben zoooo benieuwd naar het resultaat !

Voor jou wordt het pas spannend als je echt een datum hebt en echt concreet weet dat je het gaat doen en wanneer etc. Althans, dat had ik. Toen ik het telefoontje moest plegen om te zeggen dat ik het ging doen, bleef ik het nog 3 dagen uitstellen, gewoon eng om dan echt de knoop door te gaan hakken en het te gaan doen.

Heel veel groetjes en ik schrijf zo snel ik kan mijn verslagje !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha zo herkenbaar! Ik kom ook van heel ver, blast from THE past uit 2014 ( of zelfs al 2013?!) 

maar dit jaar gaat t echt gebeuren! Nog n zomer zweten in die strakke correctie hemden trek ik echt niet meer! En wil weer gewoon met m'n kids zwemmen en s zomers niet zo na te hoeven denken over van alles en nog wat. T is bijna n dagtaak..

 

ik moet idd even bellen om n datum te prikken. Dan kan ik echt even gaan plannen en er naar toe leven. Ik heb nu iedereen stand by staan, maar t is wel ff handig als ze weten wanneer dat dan is haha. 

Heb jij 1 consult gehad en daarna meteen ingepland? Of ben je nog bij meerdere geweest.

had ik al gevraagd bij wie jij het ging katen doen? Of hoor ik dat al te weten?  Ik volg nog n paar meiden en ben in m'n hoofd zo druk met van alles bezig dat sommige verhalen even door elkaar lopen.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Nou het is allemaal achter de rug. Het is me tot nu toe allemaal hartstikke meegevallen !

Woensdagochtend zijn we om 6.30u van huis weg gereden. Het was nog even spannend of we op tijd zouden zijn en niet in een mega file zouden belanden. We hadden 2 1/2u de tijd genomen om er te komen, maar zonder file rijden we het in 1 1/5 uur. We waren er een half uur te vroeg, GELUKKIG !
Nadat we bij de receptie even moesten wachten tot ik opgehaald werd, werden we naar mijn 1 persoonskamer gebracht. De controles werden gedaan en ik moest me omkleden in het uber-sexy operatie pak :D Ook stond er een grote doos op mijn bed, mijn vriendinnen hadden een helium ballon laten bezorgen met een foto erop en de tekst eronder : We don't leave you hanging :57:
Super lief ! Om 10uur kwam dokter van Engeland foto's maken en mn borsten aftekenen. Daarna mocht ik gelijk met haar mee naar de operatie kamer. Nu begonnen de zenuwen toch wel te komen. De operatietafel was heerlijk verwarmd, het infuus werd geprikt en ik werd op de monitoren aangesloten. Ik moest nog wat standaard vragen beantwoorden, zoals wat gaan we met je doen ? En vervolgens zei dr. van Engeland dat het tijd was om een droom uit te zoeken. De anesthetist zou een beetje Curacao in mn infuus spuiten hahaha :D Daarna wenste ik ze succes en plop... toen ging het licht uit.

Vervolgens werd ik om 12.15u wakker op de uitslaapkamer. Ik vroeg gelijk of alles goed was gegaan. De verpleegkundige van de afdeling kwam bij me kijken en zou tegen mijn man zeggen dat alles goed was en dat ik weer wakker was. Daarna volgde een driekwartier van slapen en wakker zijn. Ik wilde steeds in mijn ogen wrijven, omdat ik wazig zag. De zuster die naast mn bed zat wilde niet dat ik dat deed, dus stopte steeds mn armen weer onder de dekens. Dat wazig zien kwam door de morfine die ik had gehad zei ze. Ik had geen pijn en voelde me prima. Breng mij maar naar mn man, schijn ik 3 x gezegd te hebben. Ik kan me daar niets meer van herinneren. Om kwart over 1 mocht in eindelijk weer naar mn man toe. Ik voelde mezelf een heel vrouwtje, als ik nu de spraakopname die ik naar mijn ouders stuurde via WhatsApp terug hoor, klonk ik nog knetter stoned van de morfine :43:

Ik kreeg 2 boterhammen met hagelslag en een glas jus d orange. Dat ging er wel in, want ik was al vanaf de vorige avond 23uur nuchter. Ik had niet echt trek, maar het smaakte me wel. Daarna kwam de zuster mijn borsten verzorgen. Het moment om te zien hoe het geworden was ! De losse gazen werden eraf gehaald en daar waren ze !! 2 pront naar voren wijzende kanjers hahaha Wat was ik blij. Gelijk foto's van gemaakt, want nu was het nog niet vol vocht gelopen en hadden we voor de komende tijd een referentie kader om ons aan vast te houden. Er werden absorberende gazen los op mn borsten gelegd en ik kreeg een sportbh aan. Maat 80B !! Whoop whoop !! Bye bye maat F !! Ik voel nog steeds geen pijn, wel een beetje moe.

Rond een uur of 18 krijg ik 2  paracetamollen. Hoewel ik het gevoel heb dat ik ze niet nodig heb, neem ik ze toch maar in. Dr van Engeland komt ook nog even bij me kijken en is tevreden over het resultaat. Ze zegt dat ik mooie borsten zal krijgen.
Die nacht is niet zo fijn. Ik lig niet lekker, mn infuus zit in de weg, ik voel me een beetje eenzaam. Ik zet wat chill muziek op en dan merk ik dat het al beter gaat. Ik slaap met elke paar uur weer even wakker te zijn. Moet ook af en toe naar de wc. Gelukkig mocht ik van de zuster "stiekum" wel zelf naar de wc. Eigenlijk mocht dat namelijk pas de volgende dag en moest ik met de po op bed plassen. Om 3 uur wordt ik wakker, ik ga plassen, kruip terug mn bed in en mn benen beginnen onwijs te trillen, ik voel pijn in mn nieren en het trillen begint nu over mn hele lijf. Ik word er een beetje bang van. Ik besluit even de zuster te bellen. Ze geeft me een extra deken en zegt dat dit soms ook  komt door de narcose. Na een kwartiertje zakt het weer en probeer ik weer te slapen. Om 5 uur ben ik klaar met slapen. lk ben blij als om 6.30u de lichten op de gang weer aan gaan. Ik krijg een ontbijtje, mn medicijnen en besluit me rustig maar aan te gaan kleden en mn spullen in te pakken. Het verbaasd me wel dat er geen zuster of broeder is die even komt vragen of ze kunnen helpen. Ik mag ten slotte niets zelf tillen etc. Maar goed. een broeder heb ik gevraagd mijn tas op het bed te tillen en de rest heb ik zelf gedaan. De pijn is nog steeds erg goed te dragen. Ik voel me prima, ik ben alleen wat moe.

Dan de 2 uur durende rit naar huis in de auto. Ook dat gaat goed. Alleen het laatste half uur vinden mn nieuwe boobs als die hobbels niet meer zo leuk. AUWTSJ... Ik had wel een kussentje tussen de riem en mn nieuwe vriendinnen en dat scheelde wel wat. Ik heb nog wat geslapen onderweg, maar ben blij dat we thuis zijn. Ik duik mn bedje in voor een tukje, echter gaat de gemeente bomen snoeien met een kettingzaag en is het gedaan met de rust. Dan maar even gazen gaan halen bij de apotheek. Op weg naar huis laat ik mn man stoppen en besluit ik het laatste stukje naar huis te wandelen. Is wel even goed voor de bloedsomloop. Dat gaat ook prima. 's avonds moet er voor het eerst gedouched worden. Brrrr wat vind ik dat eng !!! Zo bang dat mn tepels niet goed vast genaaid zitten en dat ze bij het droog deppen ineens in de handdoek liggen hahahahaha Maar goed, ook dat valt achteraf reuze mee. Hoewel ik het wel een enorm spannende onderneming vind. 's avonds op de bank wel aardig wat pijn, te veel gedaan, concludeer ik. Morgen in de herkansing

En dat is vandaag. Vannacht heerlijk in mn eigen bedje geslapen. Hoofdsteun een beetje omhoog gehad zodat ik niet op mn zij zou draaien. Dat ging prima. Wekker gezet om op vaste tijden paracetamol in te kunnen nemen. En om 9 uur werd deze schone slaapster uitgerust wakker. Weer onder de douche gestapt (moet 2 x pd douchen van de dokter) Nog steeds eng, maar ging al wel beter dan gisteren. Nu alleen nog wat losse gazen op de wondjes en dan mn bh erover. Geen absorberende gazen er meer op. Ben zo blij met mn nieuwe boobs, net al op de site van Hunkemoller zitten kwijlen. Ik kan niet wachten tot ik wat moois uit kan gaan zoeken ! Ohja, de pijn is ook vanmorgen weer zeer goed te doen. Vanmiddag weer een wandelingetje op de planning staan.

Nou tot zo ver de ontwikkelingen van mijn nieuwe boobs !:1big_boobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanavond tijdens het uitkleden voor het douchen zag ik dat ik aan mijn ene borst pus heb gelekt bij het drie landen punt :(
Ook wat verhoging. Wat balen zeg ! Morgenmiddag moet ik op het verpleegkundig spreekuur komen bij de Bergman Kliniek. Hopelijk geven ze goed advies zodat we die vieze bacterie snel een koppie kleiner kunnen maken.

Duimen jullie voor me dat het allemaal mee gaat vallen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meis dat is een operatie verslag. Ik ben nog best wel zenuwachtig 5 april mijn grote dag. Heb nu idd al een waslijst met dingen die ik nog moet doen en halen. En daarbij moet het hele huis mog netjuhs zijn. Kan zo moeilijk dingen uit handen geven en dan heb ik toch liever zelf dat het huis opgeruimd is. Dat manlief alleen de kleine klusjes hoeft te doen. Ben ik de enige die dat heeft klinkt nu namelijk wel zo. Maar ben blij voor je dat jij al alles achter de rug heb ik moet nog effe geduld hebben. Heel veel plezier van je nieuwe borsten en hou je verslag in de gaten. Kan er misschien nog wat van opsteken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei EsPop80:

Nou vanavond tijdens het uitkleden voor het douchen zag ik dat ik aan mijn ene borst pus heb gelekt bij het drie landen punt :(
Ook wat verhoging. Wat balen zeg ! Morgenmiddag moet ik op het verpleegkundig spreekuur komen bij de Bergman Kliniek. Hopelijk geven ze goed advies zodat we die vieze bacterie snel een koppie kleiner kunnen maken.

Duimen jullie voor me dat het allemaal mee gaat vallen ??

Mooi uitgebreid operatie verslag heb je geschreven!  He wat balen zeg! Zo snel ook al,ben benieuwd hoe het gegaan is bij de kliniek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Mella1979:

Nou meis dat is een operatie verslag. Ik ben nog best wel zenuwachtig 5 april mijn grote dag. Heb nu idd al een waslijst met dingen die ik nog moet doen en halen. En daarbij moet het hele huis mog netjuhs zijn. Kan zo moeilijk dingen uit handen geven en dan heb ik toch liever zelf dat het huis opgeruimd is. Dat manlief alleen de kleine klusjes hoeft te doen. Ben ik de enige die dat heeft klinkt nu namelijk wel zo. Maar ben blij voor je dat jij al alles achter de rug heb ik moet nog effe geduld hebben. Heel veel plezier van je nieuwe borsten en hou je verslag in de gaten. Kan er misschien nog wat van opsteken 

@Mella1979 Ik begrijp je volkomen ! Ik had dat ook. Het leek wel of ik nesteldrang had hahahahaah Ramen gelapt, alle was gewassen, gestreken, kasten van binnen schoon gemaakt. Want ik ken mezelf, als ik thuis zit en het is niet schoon ga ik me eraan ergeren. Ook moet ik zeggen dat ik het wel fijn vond, want ik was tot de laatste dag gewoon razend druk, dus had ik ook geen tijd om nerveus te worden voor de operatie. Dat heeft mij echt geholpen. Ik heb het inderdaad achter de rug. Maar voor jou gaat de tijd ook snel hoor ! Voor je het weet is het zo ver ! Het is niet eens meer een maandje he !! Lekker gaan aftellen meid !! Mocht je nog iets willen weten, hoe dingen bij mij gingen of hoe ik iets gedaan heb, vraag gerust hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Leuk dat je hebt gereageerd op mijn operatie verslag. Vandaag inderdaad bij de kliniek geweest.

Vannacht en vanmorgen had het plekje helemaal niet meer gelekt, ook geen wondvocht. Vanmorgen ook geen verhoging meer 36,9 graden. Dus geen contact met de Bergman kliniek gehad om nog iets eerder langs te komen. Ik heb wel wat meer pijn aan de onderkant van mijn borsten. Beide nu. Dus ik ben wel heel blij dat ik vanmiddag op consult mocht komen.

Ik word binnengeroepen door de verpleegkundige. Op de weg naar de behandelkamer vraagt ze al even hoe het gaat. Ik vertel dus over het vermoeden van de ontsteking etc. Op de behandelbank ben ik gaan liggen, ze doet mijn bh open en zegt reuze verbaasd :"OOOOOOOHHHH maar dat ziet er toch hartstikke goed uit  !!!!" Whahaha ze was verbaasd over hoe "genezen" het er al uit zag een week na de operatie. Ze snijd wat knoopjes van de hechtingen af die uitsteken. Ze legt uit dat het oplosbare hechtingen zijn en dat alles wat in het lijf zit vanzelf oplost, maar dat alle hechtingen die naar buiten komen hard worden. Die helpt ze dus een beetje door ze af te snijden. Hier voel ik verder niets van.
Op mijn vraag of ze het 3 landenpunt er ook niet dreigend ontstoken uit vind zien, begrijpt ze wel wat ik bedoel en zegt ze dat het wel een beginnende ontsteking is. Nadat we hebben uitgelegd dat het voor ons 2 uur rijden is om er te komen en het dus niet zo simpel is om snel even langs te komen op het spreekuur, stelt ze voor om er dan toch voor de zekerheid even een arts te naar laten kijken. Hier ben ik blij mee. De arts komt, werpt een blik. Grijpt mijn borst en knijpt erin alsof het een steenpuist is die uitgeknepen moet worden AAAAUUUWWWW !!! Dan doet ze het ook bij de andere borst. Potjandikkie.. dat was niet fijn :(
Maar goed, de arts legt uit dat het kan zijn, omdat ik nog erg veel blauwe plekken heb rondom mijn borsten, onder mijn oksel en in de onderste plooi, dat dat opgehoopt bloed is wat de ontsteking zou kunnen veroorzaken. Voor de zekerheid krijg ik voor 5 dagen antibiotica mee. Daar ben ik vanavond gelijk mee begonnen. Ik lek nu alleen nog wondvocht uit het bewuste plekje. De rest van de naden is allemaal droog.

Hopelijk ben ik er op tijd bij om geen schade aan het litteken te krijgen en sluit het allemaal weer netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! Wat een uitgebreid verslag! En wT fijn voor jezelf ook dat het eigenlijk allemaal wel meeviel. Zoals ik t lees zat je eigenlijk te wachten op de ergste klap pijn, maar die is gelukkig niet echt gekomen?! Wat goed ook dat je toch veel slaapt nog, hakt er ws toch in zo'n operatie.

lig je ( wat ik regelmatig lees) helemaal ingebouwd met kussens ? Of eigenlijk gewoon 'chill' zoals hoe je normaal bij n dagje ziek/lui zijn ook in bed ligt?

douchen lijkt me idd heel spannend ja, de druk van die knellende sportbh is er dan af, en dan ben je toch bang dat je vriendinnen de ondersteuning missen.

misschien n gekke vraag, maar hoe douch je dan? Gewoon de douchekop aan de stang en het water op je rug katen kletteren? Maar neem aan dat je je borsten ook schoon moet spoelen?  Maar doet het water geen zeer dan? Of zit je sowieso op n stoel of stel ik me bij voorbaat al aan? Of hoe moet ik dat even voor me zien? ( t kan maar n zorg van je zijn he?! ) 

wel even schrikken dat er pus uit je driekandenpunt kwam, maar dat schijnt wel normaal te zijn toch? Heb t wel eens vaker gelezen tenminste. Maar toch schrikken als het jou dan overkomt en zo snel al! Hou de koorts idd in de gaten.

oh nog even n paar vraagjes: jij moest nog voor n screening langskomen bij de anesthesisten? Wat word er gescreend dan? En hoelang van te viren voor je operatie is dat dan? Word je daar zelf over gebeld? 

In ieder geval you did iT! Het zit er op voor jou. Nu lekker herstellen en over 4 weken lekker met je man nog n weekje weg, iets om naar uit te kijken. ( dat was jij toch? Of laat ik nou weer meerdere verhalen door elkaar lopen?!) 

een voorspoedig herstel gewenst en ik blijf je volgen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Happymom Ik lig helemaal niet ingebouwd met kussens. Ik heb een verstelbare hoofdsteun van mijn bed. Die heb ik een klein beetje omhoog en mijn kussen dan echt in mijn nek getrokken. Mijn hoofd leg ik dan opzij op het stukje kussen wat ik net over mijn schouders heb getrokken. De eerste 2 dagen kon ik dat overigens niet zelf, dan deed mijn man dat trekken aan het kussen.

Ja, ik slaap wel elke dag uit tot ik vanzelf wakker word en in de middag ga ik nog even een uurtje liggen. Maar verder ben ik gewoon aangekleed en in huis aan de wandel hoor. Ik ook wel belangrijk ivm de kans op trombose.

De eerste 2 dagen vond ik het douchen echt vreselijk ! Ik dufde ze ook nog niet zo goed aan te raken Enzo. Ik vond het maar een beetje eng met al die wonden en hechtingen etc. Maar zodra je daarvan kunt genieten, is het gewoon een heerlijkheid ! Lekker even die bh uit en dat warme water erlangs laten lopen. Zalig ! Ik doe wel elke keer na het douchen een half uurtje op de bank zitten zonder bh, zodat het allemaal even goed kan drogen. Oh en elke dag een schone bh aan. De wasmachine maakt overuren. Hahahaha nee ik sta gewoon te douchen, geen stoel bij nodig. Het wisselt, als ik alleen mijn borsten af ga spoelen, dan pak ik de douchekop in mijn hand en spoel ik alleen mijn borsten af en als ik me ga wassen en haren wassen dan hangt mijn man hem voor me op.

Ja die pus was wel even schrikken. Ik zie dan ook gelijk van die horror beelden voor me van wonden die nog maanden open zijn en niet meer dicht willen. Lelijke littekens.. pfff .. maar goed, met de antibiotica zal het vast goed komen. Hoop ik :(

Ik moest idd voor een screening bij de anesthetist komen. Ze meette bloeddruk, pols, Hb en wilde even in mn mond kijken. Verder moest ik een vragenlijst invullen over mn vorige operaties etc. En daarna legde ze uit hoe de narcose precies zou gaan en beantwoorde ze mijn vragen. Duurde maar een kwartiertje en bij de Bergman kliniek kreeg ik die afspraak gelijk toen ik had gezegd dat ik de operatie ging laten doen. Het was ongeveer een maand voor de operatie, maar doorgaans doen ze dat 1 a 2 weken voor de operatie pas.

Hahahah ja dat was ik die nog een weekje weg zou gaan. Hoewel ik nu begin te twijfelen met die ontsteking. Hier is het zeker schoon, in zon huisje is vaak ook geen wasmachine etc. Kan ik niet elke keer mn bh's en handdoeken wassen... maar goed, een last minute is zo geboekt, dus we hebben nog even de tijd om het aan te kijken :D

Heb jij al kriebels als je aan je operatie denkt ?? Ik had dat wel... iedere keer als ik er weer aan dacht of over las dan bbrrrrr kreeg ik er kriebels in mn buik van. Zo spannend ! Ik kon me ook geen echte voorstelling maken van hoe het eruit zou komen te zien. Vond dat zoo lastig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16 maart 2016om21:10 zei EsPop80:

@Mella1979 Ik begrijp je volkomen ! Ik had dat ook. Het leek wel of ik nesteldrang had hahahahaah Ramen gelapt, alle was gewassen, gestreken, kasten van binnen schoon gemaakt. Want ik ken mezelf, als ik thuis zit en het is niet schoon ga ik me eraan ergeren. Ook moet ik zeggen dat ik het wel fijn vond, want ik was tot de laatste dag gewoon razend druk, dus had ik ook geen tijd om nerveus te worden voor de operatie. Dat heeft mij echt geholpen. Ik heb het inderdaad achter de rug. Maar voor jou gaat de tijd ook snel hoor ! Voor je het weet is het zo ver ! Het is niet eens meer een maandje he !! Lekker gaan aftellen meid !! Mocht je nog iets willen weten, hoe dingen bij mij gingen of hoe ik iets gedaan heb, vraag gerust hoor ;)

Whaha ik dacht al wat voor gevoel is dat nou maar dat heet dus nesteldrang. Wat lief van je dat ik je dingen zou mogen vragen. En om maar meteen met de deur in huis te vallen wat ben ik nog vergeten aan mijn lijstje van dingen die echt nodig zijn. 

Dir heb ik al:

vitamine c,echinae,verband met siliconen voor de eerste dagen op mijn wonden,huispak voor daarnaartoe ( onesie whaha lekker makkelijk), voedingskussen om op te slapen.

Ben ik nog iets vergeten dan hoor ik dat graag. Maar door dit al te hebben scheelt mij al een hoop stress. En oooh wat kan ik een stresskip zijn. En sws ga ik me huis nog goed nalopen met schoonmaken dat manlief niet veel hoeft te doen en ik daar rust heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EsPop80 kriebels?! Mwah.. De ene keer wel en de andere keer vind ik het dan toch weer 'engig' en schiet me opeens iets te binnen zoals; 'hoe douch je nou eigenlijk?!' Of hoe zit dit of dat? Em dan ga ik daar weer even helemaal in op.

zo las ik laatst dan weer ergens dat iemand geweigerd was voor operatie. Dan vraag ik me weer af waarom en maak ik me weer zorgen over m'n gebit (ben nogal een snoeperd en heb wel de nodige vullingen, kronen en bruggen om het zo maar even te zeggen)  en dan denk ik weer zou toch zonde zijn aks je alles geregeld hebt; vakantie, kinderen naar je ex, moeder in huis om te helpen, vervoer naar huis terug geregeld en het gaat niet door door zo'n kleinigheidje ofzo.

ik verheug me er wel een soort van op dat ik in juli denk; 'oh is dit het nou?, jeetje in m'n hoofd heb ik t veel erger gemaakt dan het is, dit had ik jaren geleden moeten doen'-gevoel.  Dat schijnen de meeste in ieder geval zo te ervaren. 

Ik heb gewoon zin om m'n leven daarna weer op te pakken, ik merk toch dat het me nu Allemaal erg belemmert in mijn doen en laten. 

 

Fijn om te lezen dat het met jou eigenlijk heel erg goed gaat! Volgens mij heb je, op dat pus na, een heel erg voorspoedig herstel toch? Fijn voor jou! Maar ook voor mij om te lezen, stelt toch erg gerust. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mella1979 Ik heb arnica druppels genomen een week voor de operatie. Dit zorgt ervoor dat je minder blauw bent na de operatie. Het is niet wetenschappelijk bewezen, echter ik geloof erin. Ik had eigenlijk alleen geel/groene blauwe plekken en ik kreeg er nog een paar blauwe plekken bij die veel pijn deden toen ik gestopt was met de arnica. Ik nam 3 x dd 7 druppels. Mn arts adviseerde me later dat ik gewoon het flesje had moeten opmaken. Sja toen was ik al gestopt, dus was te laat. :107:

Verder heb ik niet-steriele gazen gehaald van tevoren voor op de wonden. Nu 9 dagen po lek ik nog steeds iets, dus kwam goed van pas. Ik mocht geen verbanden met plastic erin want dat kon gaan broeien. Ze vertelde me in de kliniek dat een super goedkoop inlegkruisje ook kon, als het maar niet zon plastic achterkant heeft.

Genoeg paracetamol in huis halen. Boodschappen voor de eerste week, zodat je niet per se weg hoeft. Tijdschriften heb ik een maand voor mn operatie verzameld, zodat ik genoeg leesvoer had de eerste week. Hemdjes met spaghetti bandjes die je over je heupen naar beneden aan en uit kunt doen of blouses/pyiamas met knoopjes, dat is makkelijker omdat je niets over je hoofd kan doen de eerste dagen. Oooohh en heel belangrijk ! Een handspiegel !! Ik had hem bij me, was ik blij mee, anders had ik mn vriendinnen pas thuis echt goed kunnen bewonderen. En ik heb ook nog een tube litteken crème gehaald van VSM, ik zweer erbij en hoor ook om mij heen daar hele goede resultaten over. Ik heb ook een kleine tube van de kliniek gekregen met litteken crème, die maak ik eerst op en dan begin ik met die van VSM.

Ohja en ik moest een nachtje blijven, dus ik had lekkere muziek op mn telefoon gezet en mn oortjes meegenomen. Daar aangekomen lag ik alleen op een kamer, dus kon ik mn muziek lekker aanhebben zonder de oortjes. Dat was wel chill. :122:

Nou volgens mij heb je het wel een beetje zo, denk ik. :116:

@Happymom Zover ik weet wordt je niet op je gebit afgewezen hoor. Bij mij wilde de anesthetist in mijn mond kijken, maar dat was volgens mij meer om te kijken of ik makkelijk te intuberen was tijdens de operatie of dat er gekke dingen te zien waren waar ze rekening mee moeten houden. Daar zou ik me niet zo druk om maken. En als je dat wel doet, vraag je toch gewoon of dat kan en zoja wat daar dan de redenen van zouden kunnen zijn. 1 telefoontje en je kunt het van je af schudden. Niet mee blijven lopen hoor meid, is zonde van je energie ! :84:

Dat gevoel is ook inderdaad wel heel herkenbaar. Dat heb ik ook wel. En het resultaat vind ik echt nog het meest bijzondere. Ik had in mijn hoofd nooit kunnen denken en kunnen voorstellen dat het zo mooi zou worden. Ik heb echt mooie natuurlijke boobs !
En inderdaad na de operatie krijg je er ook gelijk een stukje zelfvertrouwen bij. Dat is ook echt heel fijn. Het stuk schaamte is gewoon bij de operatie mee verwijderd. Heerlijk om daarvan verlost te zijn ! :43:

Ik weet niet zo goed of het snel gaat, het herstel bij mij, voor mijn gevoel gaat het te langzaam, ik wil sneller. Gisteravond weer paniek in de tent. Onder m'n ene borst op de onderste rand een hele bruine brede rand. Ik was bang dat het weefsel aan het afsterven was. Nu, een dag later, blijkt het een nieuwe blauwe plek te zijn die ineens besloten had, 8 dagen po te voorschijn te komen en dan ook maar gelijk even het korstje eraf te drukken en bloed te gaan lekker. Daardoor vandaag een rustdagje op de bank gepland, zodat het weer even goed kan helen. Ik maak wel elke dag foto's, zodat ik goed kan vergelijken hoe het heelt en hersteld. Het verbaasd me dat m'n tepel na 1 week gewoon al helemaal weer vast zit gegroeid en nog maar een paar korstjes heeft. Zo snel heelt het lichaam, echt bizar !

Ik merk wel dat het nog heel lastig is om me koest te houden. Al snel denk ik, oh er komt visite, ik haal wel even een doekje over de wc. De was uit de machine, och doe ik wel even. Wel langzaam, kleding stuk voor kleding stuk. Geloof dat ik die dingen eigenlijk niet zou moeten doen :beach: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.