Ga naar inhoud

Krachttraining na bv


Happyboobie

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 7 weken PO en ben heeel rustig aan het opbouwen. Nog geen borstoefeningen gedaan en vooral benen/billen en wel biceps met heel licht gewicht. 

Heb sowieso super snel spierpijn nu door het lange niets doen dus de lichte gewichten zijn erg fijn.  En ik let erg goed op dat ik in m'n borst geen pijn ervaar, gelukkig ook nog niet gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 218
  • Created
  • Laatste Reactie

Respect voor jullie hoor! Krachttraining laat ik even voor wat het is. Ik wil wel het hardlopen weer gaan opbouwen. Zou je daar ook 3 maanden voor moeten wachten of kan dat na 6 weken al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Snoeppie:

Respect voor jullie hoor! Krachttraining laat ik even voor wat het is. Ik wil wel het hardlopen weer gaan opbouwen. Zou je daar ook 3 maanden voor moeten wachten of kan dat na 6 weken al?

Nio geeft meestal aan dat je hier het beste 3 maanden me wacht idd.. Al zijn er ook pc's die geen onderscheid maken met andere sporten :)

Even dus kijken wat je zelf prettig vindt.. en een GOEDE stevige sportbh aanschaffen.. Ik vond het maar niks, dat gewiebel met die boobs in het begin haha

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdag 5 weken po al naar la gym geweest benen trainen en heuvels stapen uf heb al mijn kracht verloren in deze wekken en mijn conditie serieus achteruit niet te doen dus ik doe in de week elke dag vanaf vaandag rustig aan cario het gaat goed tot nu toe terug conditie  opbouwen en in weekend la gym krachtrainen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook supereng de eerste keer terug fatsoenlijk trainen. Vooral voor pushups en fly's. Buiten een gek gevoel, had ik wonderbaarlijk genoeg nogsteeds kracht genoeg om normale pushups te kunnen. Ik ben overigens met 4 maand PO pas echt begonnen daarmee. Daarvoor enkel beroeps-gerelateerd heffen (mensen tillen ed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe crossfit en daarmee train je dus eigenlijk altijd alles wel een beetje.

Gebruik vaak een stang met gewichten en met 9 van de 10 bewegingen gebruik je je borst wel.

Ik hoop dat ik straks met 2 maanden genoeg rust heb (uitgeschreven uit de sportschool) en dan na 2 maand met lichte gewichten langzaam opbouwen. Dan maar oefenen op techniek.

Alleen maak mij zorgen om de pull-ups. Dan hang je aan het rek aan je eigen gewicht. Voornamelijk schouders maar toch zeker een beetje borst

Zal leuk worden straks met touwtje springen haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei best_boobie:

Nio geeft meestal aan dat je hier het beste 3 maanden me wacht idd.. Al zijn er ook pc's die geen onderscheid maken met andere sporten :)

Even dus kijken wat je zelf prettig vindt.. en een GOEDE stevige sportbh aanschaffen.. Ik vond het maar niks, dat gewiebel met die boobs in het begin haha

xxx

Ja ik wil sowieso binnenkort een Shockabsorber kopen, maar dan wil ik eerst meer zeker zijn van mijn maat. 

Ik ga het hardlopen echt vanaf het begin opbouwen. Ruim een jaar niet meer gelopen daar ik in april vorig jaar bevallen ben. En mocht het niet fijn voelen, dan ben ik zo weer terug :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik volg dit topic zo graag. Nog niet zo lang geleden met krachttraining begonnen en zo bang om na de bv terug te starten aangezien ik nog niet veel gewoon ben.

dus na 6 weken benen en pas na 3 maanden borst/ armen. Licht gewicht en veel herhalingen.

ik heb steeds het beeld voor mij dat er iets kan knappen.

Hoeveel tillen jullie zoal?

en wat met squats? Is wel benen maar je moet je armen toch ook gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik liever weer van voor af aan begin! Ik moet er niet aan denken dat zodra de 3 maanden voorbij zijn ik meteen weer 60 kilo in mn nek leg om te squatten haha. Ik ga t echt helemaal weer opnieuw opbouwen want na 3 maanden en zo'n flinke operatie is je kracht wel echt even weg denk ik.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lotusbloem

Wat een super topic! Ik zit met precies hetzelfde probleem en ik ga ook nog eens trouwen in juli en ik word 21 maart geopereerd. Ik train alleen billen en rug, de rest train je automatisch mee en omdat ik een fijne bouw heb wil ik daar ook niet teveel aan doen, maar die platte ass ben ik niet blij mee als ik dat straks krijg in mijn mermaid trouwjurk :o.

Ik vroeg me dus ook af hoe jullie denken over squats? Nio had het bij mij juist over dat dit na 6 weken wel weer kon.

@Chantelle mijn squats bestaan uit:
sumo squats 32kg 12x, 37kg 12x en 42kg 8x
small squats zelfde dus 12x 32kg, 12x 37kg en 8x 42kg

Daarbij doe ik dus ook met die kabel (sorry mijn vriend is PT maar ik ken die apparaten niet qua naam haha ik train ook pas 5 maanden) maar die kabel met dat pinnetje en ding om je voet dan die stang pakken en been naar achter doe ik:
3x 12x 10.2kg links en rechts
1x 12x 12.4kg links en rechts

En een heel hoop andere oefeningen maar dat wordt een beetje en lang overzicht :P 

Wat doe jij/doen jullie?

Zo HappyBoobie 60kg jeetje echt super zeg!! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh wat leuk dat je gaat trouwen!! Incl nieuwe boobs haha :) nee ik snap wel dat je geen platte ass wilt dan!! Ik ben volgende week 6 weken po maar ik denk niet dat ik blij wordt van een stang in mn nek, dat durf ik de komende paar weken nog niet aan! Jouw gewichten met squats zijn ook super netjes hoor!! 

Die andere oefening die je bedoelt, de cable kickback haha, die ga ik wel alweer proberen! Die doe ik met 23 kg per been, maar die ga ik ook weer opbouwen omdat je toch veel kracht zet met je armen om vast te houden denk ik..

Ik doe ook altijd veel lunges, hipthrust, de split squat (op 1 been), stiff leg deadlift en de push down! Als je ze ziet dan herken je ze wel denk ik, al die namen weer hahaha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, lotusbloem said:

Wat doe jij/doen jullie?
 

Op dit moment doe ik back squats op 80kg (stang in de nek) gebruik je borst spieren minder maar toch voor balans.

Front squat 65 kg (stang leunt op je borst dus dat is al een no go)

overhead squat 55 kg (stang in de lucht en dan een squat, helemaaaaaal een no go haha)

Gisteren dikke PR gezet op mijn deadlift 5x 95 kg.

Ik train dus redelijk zwaar, dikke balen dat ik het straks op moet geven maar het is het wel waard.

 

OWWHHHH en natuurlijk gefeliciteerd met het trouwen PARTEEHHH:wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Bruisend:

Ik doe crossfit en daarmee train je dus eigenlijk altijd alles wel een beetje.

Gebruik vaak een stang met gewichten en met 9 van de 10 bewegingen gebruik je je borst wel.

Ik hoop dat ik straks met 2 maanden genoeg rust heb (uitgeschreven uit de sportschool) en dan na 2 maand met lichte gewichten langzaam opbouwen. Dan maar oefenen op techniek.

Alleen maak mij zorgen om de pull-ups. Dan hang je aan het rek aan je eigen gewicht. Voornamelijk schouders maar toch zeker een beetje borst

Zal leuk worden straks met touwtje springen haha!

Zit met het zelfde, met Crossfit train je bijna alles he. Denk jij na 2 maanden genoeg hersteld te zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Happy(._.) said:

Zit met het zelfde, met Crossfit train je bijna alles he. Denk jij na 2 maanden genoeg hersteld te zijn? 

Nee, maar ik ga wel gewoon want alles valt te schalen. En desnoods gebruik ik een lege stang voor techniek. 8 weken rust en dan 4 weken rustig aan doen. Desnoods doe ik mn push ups tegen de muur. Zo ben ik ooit ook begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed voorheen deadlifts 70 kg 3x10 squats 65kg 3x10 hip thrust 70kg 3x15. Ben nu weer begonnen met alleen de stang 20kg.  Is tot nu toe erg goed te doen, goede sport bh aan en weer langzaam opbouwen.  Helaas sumo press, bayesian fly  push ups , pull ups nog even laten voor wat het is. Daar ga ik pas echt na 3 maanden rustig mee opbouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Bruisend:

Nee, maar ik ga wel gewoon want alles valt te schalen. En desnoods gebruik ik een lege stang voor techniek. 8 weken rust en dan 4 weken rustig aan doen. Desnoods doe ik mn push ups tegen de muur. Zo ben ik ooit ook begonnen.

Ja daar heb je gelijk in, is balen he om zo terug van bijna nul te moeten beginnen. Allee dat vind ik toch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei best_boobie:

De termen vliegen mij om de oren hier :kez_11:
Doe mij maar gewoon een licor 43 hoor :beach:

Woehahhahahahahahahaha goed bekeken, BB :45::45::45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn topic, hier heb ik zeker wat aan!

Ik doe nu al 9 maanden aan krachttraining en ik vind het al erg als ik bijvoorbeeld 3 dagen niet ben geweest, laat staan 6 weken!

Ik denk dat ik vanaf 4 weken lichtelijk start met cardio en met  6 weken de babygewichten maar weer pak.. Normaal train ik best zwaar, ook biceps en rug. Ik het begin dan maar vaker benen en buik pakken en later weer biceps, triceps, schouders en rug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 weken al met cardio? Hmmmm ik denk dat ik toch echt wel de 6 volledige weken rust pak, hoe moeilijk dat ook zal worden

 

@best_boobie whaha :75:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.