Ga naar inhoud

Krachttraining na bv


Happyboobie

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben op zoek naar meiden die erg fanatiek aan krachttraining doen na hun borstvergroting. Voor mijn operatie hing ik 4x per week aan de zware gewichten en trainde ik alle spiergroepen apart. Ik sjouwde met stangen etc van 60 kilo rond maar nu is 6 kilo me waarschijnlijk al te zwaar :P

Ben nu bijna 5 weken po en ik vraag me echt af hoe ik over een paar weken ooit weer terug ga beginnen met krachttraining en hoor graag hoe jullie dit hebben gedaan en weer opnieuw opgebouwd? :) 

Heb al een beetje op dit forum rond geneust maar nog niet precies gevonden wat ik zocht.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 218
  • Created
  • Laatste Reactie

Ha. Zit met hetzelfde. Ik deed best intensieve dingen.

Wat ik deed kan sowieso niet de komende maanden. Ik sprong, rende, tilde en deed allerlei heftige bewegingen achter elkaar.  

Nio zei laatst tegen mn vriendinnetje dat je dat de eerste 3 maanden beter niet kan doen.

Ik ga maar heel braaf fietsen en lichte dingen doen. Ofzo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Melis88:

Ha. Zit met hetzelfde. Ik deed best intensieve dingen.

Wat ik deed kan sowieso niet de komende maanden. Ik sprong, rende, tilde en deed allerlei heftige bewegingen achter elkaar.  

Nio zei laatst tegen mn vriendinnetje dat je dat de eerste 3 maanden beter niet kan doen.

Ik ga maar heel braaf fietsen en lichte dingen doen. Ofzo? 

klopt, Nio geeft altijd aan dit de eerste drie maanden zeker niet te doen. Ik ben daar zelf ook voorstander van, aangezien je wel eens ziet dat meiden een ingescheurde pocket hebben, of een gedraaide prothese, als ze te vroeg beginnen...
Na die tijd ook echt heel rustig opbouwen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heeft dit wel even geduurd, zou 3 maanden inderdaad wel aan houden. Vooral goed luisteren naar je lichaam en echt langzaam opbouwen zodat je niks forceert! De eerste tijd ging nog niet alles soepel en borstspieroefeningen voelen nog steeds 'raar' maar kan alles gewoon weer doen, maakt niet uit hoe zwaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij dat je dit topic hebt gestart. Was ook al opzoek namelijk! Ik sportte ook 5 dagen per week krachttraining... heb voor mezelf al bedacht geen borst meer te gaan trainen maar met schouders en rug pak je die spiergroep ook mee... al rek je die spieren meer dan dat je ze aanspant. Vind het ook spannend.. hoorde onlangs dat het bij dual plane ook weer een apart verhaal is.. laat ik nou net dual plane hebben gekregen.... wel bij mn pc aangegeven dat ik veel sport. Ben benieuwd wat eruit komt hier! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben enorm benieuwd of er meiden met dual plane plaatsing zijn die last hebben van vervorming van de borst en hoe erg. Ik doe aan sportief paaldansen en om goede grip te hebben, heb ik alleen een sportbh en broekje aan. Zou er zo gek uitzien als mn borst dan vervormt. Toen ik het aan dr Nio vroeg begon hij eerst te lachen en vervolgens liet hij t voor de spiegel bij mn borsten zien, maar vond dat erg onduidelijk.

Ik kom aan deze info door dit topic. 

 dus ik weet niet goed of het altijd is of per persoon verschilt en of t vaker is bij hydrogel bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Melis88:

Ha. Zit met hetzelfde. Ik deed best intensieve dingen.

Wat ik deed kan sowieso niet de komende maanden. Ik sprong, rende, tilde en deed allerlei heftige bewegingen achter elkaar.  

Nio zei laatst tegen mn vriendinnetje dat je dat de eerste 3 maanden beter niet kan doen.

Ik ga maar heel braaf fietsen en lichte dingen doen. Ofzo? 

Oef 3 maanden haha! Dat klinkt wel erg lang maar beter dit dan maar aan houden. Fietsen zat ik inderdaad ook aan te denken om toch een beetje bezig te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei mysecret:

Wat ben ik blij dat je dit topic hebt gestart. Was ook al opzoek namelijk! Ik sportte ook 5 dagen per week krachttraining... heb voor mezelf al bedacht geen borst meer te gaan trainen maar met schouders en rug pak je die spiergroep ook mee... al rek je die spieren meer dan dat je ze aanspant. Vind het ook spannend.. hoorde onlangs dat het bij dual plane ook weer een apart verhaal is.. laat ik nou net dual plane hebben gekregen.... wel bij mn pc aangegeven dat ik veel sport. Ben benieuwd wat eruit komt hier! 

Ja same here haha! Geen borst meer trainen idd, ik heb ook dual plane dus daarom moeten we extra voorzichtig doen denk ik vanwege onze pocket!

Bovenlichaam ga ik dus voorlopig nog echt niet trainen en misschien dan licht mijn benen op de leg extensions apparaten ofzo? Die hip thrust en cable kickback, die ken je vast wel, die zal dan ook niet kunnen :(

Las altijd dat je 8 weken niet mocht sporten maar met zware gewichten trainen is toch wel net wat anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei best_boobie:

klopt, Nio geeft altijd aan dit de eerste drie maanden zeker niet te doen. Ik ben daar zelf ook voorstander van, aangezien je wel eens ziet dat meiden een ingescheurde pocket hebben, of een gedraaide prothese, als ze te vroeg beginnen...
Na die tijd ook echt heel rustig opbouwen

xx

Daar ben ik inderdaad ook bang voor! Wil dat echt niet riskeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Happyboobie:

Ja same here haha! Geen borst meer trainen idd, ik heb ook dual plane dus daarom moeten we extra voorzichtig doen denk ik vanwege onze pocket!

Bovenlichaam ga ik dus voorlopig nog echt niet trainen en misschien dan licht mijn benen op de leg extensions apparaten ofzo? Die hip thrust en cable kickback, die ken je vast wel, die zal dan ook niet kunnen :(

Las altijd dat je 8 weken niet mocht sporten maar met zware gewichten trainen is toch wel net wat anders!

Ik denk dat je na zo'n 8 tot 10 weken echt wel weer wat intensiever je benen kunt trainen meid. De hip thrust is een echte isolatie oefening voor je billen dus zie niet in waarom dat niet zou kunnen.. die deed ik meestal met ongeveer 65 kilo gemiddeld maar dat voel je toch echt alleen in je billen en hamstrings... en de cable kickback... ik gebruik mn armen alleen voor evenwicht. Ik pak de stang van het apparaat vast zeg maar. Over zulke oefeningen maak ik me totaal geen zorgen maar des te meer over schouder en rug oefeningen.... cable rows bijvoorbeeld... hmpff. Lastig lastig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei mysecret:

Ik denk dat je na zo'n 8 tot 10 weken echt wel weer wat intensiever je benen kunt trainen meid. De hip thrust is een echte isolatie oefening voor je billen dus zie niet in waarom dat niet zou kunnen.. die deed ik meestal met ongeveer 65 kilo gemiddeld maar dat voel je toch echt alleen in je billen en hamstrings... en de cable kickback... ik gebruik mn armen alleen voor evenwicht. Ik pak de stang van het apparaat vast zeg maar. Over zulke oefeningen maak ik me totaal geen zorgen maar des te meer over schouder en rug oefeningen.... cable rows bijvoorbeeld... hmpff. Lastig lastig. 

Ja dat is waar! Hip thrust is alleen even lastig om de gewichten aan de stang te hangen haha, maar dat kan ik altijd aan iemand vragen. Cable kickback moet inderdaad ook wel lukken.

Ja dat is balen he.. Hou van mn rug en armen trainen!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indd het eraan hangen van de gewichten is lastig maar daar heb ik gelukkig mn vent voor hahah. Ben benieuwd hoeveel kracht ik verloren ben. Vind dit op het moment het aller lastigste van het herstel proces. Sporten is echt een enorme passie van mij, ik mis het zo!!!! Ga eerst maar rustig beginnen met fietsen en leg press en extension maar 1 ding. Je moet bij de leg extension niet te zwaar in gewicht gaan want vaak ga je dan je handen en armen gebruiken om op je plek te blijven als je begrijpt wat ik bedoel. En daarmee span je vast ook je borst aan... na 6 tot 8 weken kunnen we misschien Bicep en tricep voorzichtig doen. Die staan wel redelijk los van je borst... wel afhankelijk van de oefening. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha oh ideaal zo'n vent! Ja ik mis het ook vreselijk, ik voel me nu ook echt zo'n uitgezakte pudding! Veel kracht zal weg zijn maar als je eenmaal lekker bezig bent is dat zo weer terug. Ja ik weet wat je bedoelt, inderdaad maar niet te zwaar doen!

hoeveel weken ben jij nu po?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan echt niet wachten tot ik weer mag hahah. Ik sta met een pruil lipje voor het raam als mn vriend naar de gym gaat haha! Natuurlijk heb ik het ervoor over ik ben super blij met mn boobies maar ik ben gewoon geen stil zitter haha. 

Ben nu nog maar 11 dagen po dus dat wordt nog wat! Hoe lang jij nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer gaf me ook nog het advies om zelfs bij oefeningen voor je onderlichaam, de apparaten licht te pakken en veel herhalingen te doen.

Ook met leg press en leg extension dingen. Je spant zonder dat je het weet toch je hele lichaam aan. 

Donderdag ben ik 6 weken PO. Kga vrijdag meteen naar de sportschool haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Margot1988:

@Melis88,

Mag je de eerste 6 weken in het geheel niet sporten? Ik sport 4x in de week en ben als de doods om straks aan te komen haha. Maar voorzichtig cardio mag toch wel eerder?

Liefs Margot

Eigenlijk niet, omdat je op die manier je hartslag verhoogd en dus minder zuurstofvoorziening hebt in je wonden. NIet alleen de sneden aan de buitenkant zijn wonden, maar je hele borsten vanbinnen zijn grote wonden... 
Waar niet genoeg zuurstofrijk bloed komt (omdat het elders nodig is) kan niet genoeg genezing plaatsvinden en je vertraagt dus je genezing.
Verder is het zo, als bloed niet genoeg tijd krijgt bij een bepaald orgaan/weefsel, dan kan het niet goed zijn afvalstof-verwerking doen. Dus het kan zijn dat er dan meer afvalstoffen achter blijven in je wonden.. Waardoor je een verhoogde kans hebt op infectie...

Dit is puur de fysiologie van het lichaam :)

Daarom is het belangrijk om zeker 4 weken niet te sporten. Daarna kun je langzaam cardio gaan doen en zo.. (Zo is het mij destijds tenminste door meerdere pc's verteld. Liefst zes weken niet sporten, maar na 4 weken mag langzaam wat cardio gedaan worden, rustig aan... )

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke thnx, dat is heel duidelijk. Alles voor een goed herstel, dus dan maar meer op eten letten ;-). 

Geldt dit ook bij normaal fietsen? Ik heb namelijk zelf geen auto, maar zou toch zodra het kan therapeutisch willen gaan werken. Maar zonder mijn fiets kom ik er niet hahahaha.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is per pc verschillend.. Je moet dat even navragen bij diegene die je gaat opereren.. Denk dat Demeyere er geen probleem mee heeft... Al zul je niet op volle toeren moeten fietsen ;)

Hopelijk is het niet te ver, ik vond dat hobbelen op een fiets maar niks na mijn bv.. zelfs 5 weken po nog niet, toen ik weer voor het eerst op de fiets even een paar boodschapjes ging doen...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei mysecret:

Ik kan echt niet wachten tot ik weer mag hahah. Ik sta met een pruil lipje voor het raam als mn vriend naar de gym gaat haha! Natuurlijk heb ik het ervoor over ik ben super blij met mn boobies maar ik ben gewoon geen stil zitter haha. 

Ben nu nog maar 11 dagen po dus dat wordt nog wat! Hoe lang jij nu? 

Hahah ahw dat snap ik ja! Ikben morgen 5 weken po, maar 11 dagen is nog wel echt kort!! Dat wordt nog afzien voor je :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.