Ga naar inhoud

Prothesewissel naar een maat kleiner


Aanbevolen berichten

Beloofd om jullie op de hoogte te houden, en kan ook wel advies gebruiken ;)

Omdat ik niet kan wennen aan de grootte van mijn borsten en ze te groot vind voor mijn vrij slanke lichaam wil ik een prothesewissel laten uitvoeren. Ik ben naar Frans Straten geweest voor een nieuw consult en we hebben de opties doorgenomen.

Allereerst probeerde hij me ervan te overtuigen dat mijn borsten niet te groot zijn. Dit vond ik niet zo'n prettig gevoel want ik voelde me niet echt gehoord. Ik probeerde hem uit te leggen wat ik er dus te groot en te breed aan vond maar daar ging hij niet echt op in, jammer.. Hij zei op een gegeven moment: als jij dat vind dan gaan we daar wat aan doen. Pfoee gelukkig!!

We hebben de opties bekeken. Volgens hem kan ik ook naar anatomische implantaten (omdat ik de bolling bovenop net wat te aanwezig vind) maar dat dit niet de beste optie is omdat ze dan kans hebben om te kantelen, omdat mijn pocket nu al wat ruimer is. En anatomische implantaten heb ik in eerste instantie niet gewild omdat die toch vaster en harder zijn en minder natuurlijk mee bewegen.

Hij heeft het advies gegeven om nu te kiezen voor 275cc ronde implantaten. Ik heb hem gevraagd of ik dan wel op de juiste maat kom en aangegeven dat ik het nu heel eng vind om knopen door te hakken. Ik ben gewoon zo bang dat ik weer de verkeerde keus maak. En dan heb je de mensen die zeggen: 'die 100cc?? dat zie je niet hoor'. Dat heb ik hem gevraagd, waarop hij antwoorde dat dat zeker wel een redelijk verschil gaat zijn.. Hij heeft gezegd dat ik ook voor 250cc kan gaan maar kleiner zeker niet moet gaan. Dan zou ik beter mijn implantaten er uit kunnen laten halen zei hij (UH.. WAIT, WHAT??!) Dat is natuurlijk geen optie.

Even lekker overzichtelijk: mijn 375 implantaten zijn 12cm diameter en 5cm projectie. de 275 implantaten zijn 10,8cm diameter en 4,6cm projectie. (lijkt mij weinig verschil? maarja, kleiner dan 275?? dat klinkt echt heeeeeul klein en hij zegt dat het verschil wel groot genoeg is? Maar ik weet niet of hij helemaal begrijpt wat mijn wensen nu zijn).

Nu lees je vaak dat ze dan iets met die pocket moeten doen, omdat die van mij dus nu te ruim is voor een kleinere implantaat. Hij zei daar heel simpel op: dat is niet nodig, dat groeit allemaal netjes weer dicht. (@Bestboobies: hier hadden wij het over gehad he?! Dit was volgens jou wel heel erg belangrijk toch?) ik heb het nog een paar keer gevraagd maar hij zei dat hij daar echt niets mee moest.

Ik vind het zo eng, echt verschrikkelijk. En tegelijkertijd kijk ik er zo naar uit om gelukkig te zijn met mijn boobs. Ik mag pas in Juli geopereerd worden van dr. Straten omdat er een jaar tussen moet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fynic, 

Fijn om weer effe wat te horen van je. Goh als ik het zo lees is het idd een lastige beslissing en krijg ik het gevoel dat het verschil niet zo groot is? Misschien optisch wel? Wellicht kun je een SO bij een andere PC maken en kijken wat die zegt?? Vind de mijne trouwens "anders" geworden, niet groter maar voor mijn gevoel wel kleiner?? Is er bij jouw geen verandering ondertussen in de boobs?Hoop dat je straks meer duidelijkheid krijgt en de knoop kan doorhakken...:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee lieve Brownie! Ja ik weet dus niet of het een klein verschil is. Misschien kan ik gewoon een SO aanvragen, maar ik 'moet' me wel bij Frans laten operen. Omdat ik nu een korting krijg omdat ik niet tevreden ben zegmaar. Als studentje valt dat sparen niet echt mee.....

Jouwe zijn super mooi en natuurlijk geworden joh! prachtig. Bij mij zijn ze ook veel zachter en soepeler geworden en qua vorm vind ik ze ook echt heel mooi. Alleen wel écht te groot. Ik moet nu voor training opdrachten vanuit mijn colleges mezelf heel vaak filmen. En als ik mezelf dan terug zie denk ik steeds: JEUUUZUS, die tieten!!.. haha, het overheerst voor mijn gevoel gewoon een beetje te veel, en dat heb ik nooit gewild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Nio dan voor consult en met deze info weer naar je eigen PC terug. Hij staat wel bekend om grote borsten hier maaaaar denkt zeker mee hoor en vind persoonlijk dat hij natuurlijke borsten heeft gemaakt voor mij. Gek is dat he, dat je echt vind dat ze te groot zijn voor je want ik vind ze echt bij je passen.mja die discussie is gepasseerd!! Lekker je gevoel volgen en gelukkig worden met je boobs. Hou je in de gaten hoor xxxxxxxxxx

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Je zou natuurlijk ook voor een ander profiel kunnen kiezen, die overeenkomt met de breedte die je nu hebt, ivm de pocket  bijv een round moderate plus: (geeft een stuk minder bolling) en tegelijkertijd minder projectie)

275 cc 11.7 breed 3.7 projectie

300 cc 12 breed 3.7 projectie

325 cc 12.3 breed 3.8 projectie

Hierboven zit nog de 350 maar die word ineens 12.6 breed

Misschien is dit een idee om over na te denken en eens te bespreken met Dr. straten.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook eens een ander profiel overwegen. Die vind ik persoonlijk vaak wat minder aanwezig ogen. Als je vriendjes wordt kan je bij mij het verschil zien tussen 275 en 440 das 165 cc verschil (en wel omgekeerd dan), maar geeft misschien wel een beeld van het verschil (ik heb andere protheses dus mijn 275 is miet te vergelijken met de jouwe, maar puur voor verschil in cc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Desert-Rose:

He meis,

Je zou natuurlijk ook voor een ander profiel kunnen kiezen, die overeenkomt met de breedte die je nu hebt, ivm de pocket  bijv een round moderate plus: (geeft een stuk minder bolling) en tegelijkertijd minder projectie)

275 cc 11.7 breed 3.7 projectie

300 cc 12 breed 3.7 projectie

325 cc 12.3 breed 3.8 projectie

Hierboven zit nog de 350 maar die word ineens 12.6 breed

Misschien is dit een idee om over na te denken en eens te bespreken met Dr. straten.

xxx

Goeie tip van Desert-Rose. Dat gaat veel beter bij jou gevoel passen. En daar gaat t om. En een SO is absoluut aan te bevelen. Je bent in juli pas een jaar po. Er kan echter nog wel wat veranderen. Veel succes, het is zo lastig als je je er niet happy bij voelt. Of het nou gaat om te groot of te klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat hij je opnieuw wil opereren. Uiteindelijk moet je je eigen gevoel volgen, jij moet er mee leven. Dus volg je hart meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Wij hebben het er idd een tijdje terug over gehad, en zoals ik toen ook aangaf, de pc die mij geopereerd heeft (Demeyere) was erg voorstander van het kleiner maken van de pocket, als er een kleinere prothese in kwam. Ik ben echter ook bij 4 andere pc's geweest, en die deden daar allemaal niet aan...
Dus Straten vormt hier geen uitzondering op.. Ik heb wel naar jou toe aangegeven dat ik het zelf heel fijn vond dat mijn pockets verkleind waren, omdat ik daardoor veel meer het gevoel van 'zekerheid' gekregen heb.. 
Het is wel zo, dat ik mijn prothesen voor de spier heb, en een pocket die voor de spier gemaakt is, is makkelijker te verkleinen... Als je dual plane gaat verkleinen, dan zit je aan een spier te hechten, en elke beweging die die spier maakt, kan er 1 te veel zijn... Hechtingen kunnen dus erg gemakkelijk los laten. Misschien dat dit een reden is waarom hij zegt dat het niet kan/niet hoeft?

Eigenlijk is het jammer dat Straten je niet de mogelijkheid geboden heeft om voor de spier te plaatsen..Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is bij je, maar dat zou je eens aan een pc moeten vragen die vaker voor de spier plaatst. Ik weet dat Straten dit eigenlijk nooit/weinig doet, maar hij zou dan wel een op maat gemaakte pocket kunnen maken en zelfs anatomisch kunnen plaatsen als je dat zou willen...
Maar goed.. ik weet niet of je het hier met hem over gehad hebt, en ik denk ook, dat je dan eerst voor een so moet gaan bij een pc die vaker voor de spier plaatst.. eentje die vaker met mentor werkt, en ook vaker anatomisch plaatst..
Dr. van der Weij zou hier echt de uitstekende kandidaat voor zijn... Als je bij hem een so zou kunnen plannen, dan zou je daarna met die info ook naar Straten terug kunnen gaan. Het is heus niet erg om elders info te verzamelen, want je wilt immers zo goed mogelijk geinformeerd zijn, toch? ;)

Als ik kijk naar maten van prothesen en jouw wensen… Dan weet ik niet zeker of die 275 wel zoveel toevoegt.. Wat vind je zelf van hoe ver je borsten naar voren komen? Dus als je van opzij kijkt? Vind je dat te veel? De breedte is een groot probleem voor je, maar om daar nou meteen meer dan een cm vanaf te halen? Dat is een cm per borst, en als ze even ver naar binnen geplaatst worden, dan gaat er dus meer dan 2 cm vanaf in het vooraanzicht..  Met een prothese van 11,3 cm (bijvoorbeeld) zou me misschien ook al tevreden zijn? Dan gaat er in het vooraanzicht in totaal al 1,4 cm vanaf…
De voorbeelden die je me laatst stuurden, hadden (mijns inziens) wel wat minder projectie dan die 0,4 cm minder die je nu zou krijgen met die 275 cc…
Ik heb op die website zitten zoeken naar welk merk en profile ze daar gebruikt hadden, maar kon het niet vinden.. Daar zou namelijk een en ander aan af te leiden zijn geweest…
Heb je die voorbeelden trouwens ook aan Straten laten zien?

Wat Desert-Rose hierboven voorstelt is op zich handig idd.. alleen denk ik dat deze prothesen nog steeds wat aan de brede kant zijn.. Aangezien de breedte jou het meeste stoort, toch?
Het is zo jammer dat Straten alleen met Mentor werkt.. En alleen dual plane…

Daarom is mijn voorstel:
1. Zorg voor een second opinion, en dan bijvoorbeeld bij van der weij.. Vraag aan hem wat zijn advies zou zijn, bij jouw wens en dan tav: voor de spier/ dual plane, rond of anatomisch, en welke breedte prothese, en indien dual plane: wat doen we met de pocket? En wat als pocket niet kleiner gemaakt hoeft te worden, hoe zorg je dan ervoor dat die pocket vanzelf sluit?
2. Ga terug naar Straten en leg hem je twijfels voor. Jammer dan als ie niet begrijpt waarom jijj bepaalde dingen wil, maar hij heeft nou eenmaal zelf geen borsten en kan zich niet verplaatsen in jouw situatie. Hij is er om te zorgen dat jij gelukkig wordt ;)

Ik zou graag specifieker willen zijn, maar eigenlijk wil ik heel graag weten of plaatsing voor de spier een optie is bij jou.. Dan zouden alle twijfels in 1 klap opgelost kunnen worden namelijk….

Sorry dat ik weer eens niet korter van stof kon zijn :P

Liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Iedereen,

Ja een ander profiel heb ik natuurlijk al overwogen. alleen is het de breedte die mij stoort. Dan zou ik al voor een moderate plus 250cc of 225cc moeten gaan en dat scheelt denk ik echt teveel projectie.

Ik kan wel janken als ik dit weer lees. ik weet het gewoon echt niet meer. Maar dat even ter zijde..

voor de spier is mogelijk want ik ben voor mijn eerste operatie ook bij dr Nio geweest. die wilde ook voor de spier plaatsen bij mij. Maar ik heb gekozen voor ronde implantaten achter de spier omdat dit dan enigszins een beetje de druppelvorm krijgt en beide chirurgen zeiden dat dit natuurlijker oogde. Dus ronde implantaten voor de spier is voor mij geen optie. Eigenlijk overweeg ik voor de spier niet eens. Ik heb des tijds heel bewust gekozen voor dual plane.

Dus ik zit zo'n beetje te schipperen. een ander profiel wordt gelijk 2 cupmaten verschil of zoiets, da's een beetje te drastisch denk ik? Maar 275 lijkt me dan zo weinig verschil.

@BB ik denk niet dat ik het in de breedte teveel verschil ga vinden. Ik wil eigenlijk wel minimaal naar 11cm diameter (als maximum, zegmaar)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind die 275 ook er weinig verschil geven... Ja wel in de breedte, maar qua projectie scheelt het echt weinig...

Oké... Je hebt bewust voor dual plane gekozen destijds, dat wist ik niet... Probeerde eigenlijk alleen, met alle mogelijkheden open te houden, tot de juiste prothese voor jou te komen..

Wat Karin zegt: anatomisch voor de spier,daar neigde ik ook naar... Dan heb je (even zonder in de catalogus te kijken) volgens mij veel meer de kans om je wens te benaderen..

Maar ik snap het ook als je een goede reden hebt om dat niet te willen uiteraard... Lastig dat ie alleen met mentor werkt... 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weetje wat het is, ik voel mijn prothese nu bijna niet zitten. Aan de bovenkant helemaal niet (omdat hij dus dual plane zit). Alleen aan de onderkant zegmaar, daar voel ik het wel. Maar dat ik hem dus niet voel vind ik zooooo fijn! dat zou ik voor geen goud willen ruilen. Ik ben zo bang dat als ik iets voor mijn spier plaats dat dat dus anders gaat zijn. Mijn moeder heeft ronde prothesen voor de spier en mijn tante anatomische voor de spier. beide een mooi resultaat hoor maar je voelt bij hen die prothesen veel beter zitten dan bij mij..

Kan ik niet bij iemand prothesen op maat laten maken :P 11cm breed en 4 cm projectie ofzo! dat zou echt perfect zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Fynic:

Bedankt Happy! Frans werkt alleen met Mentor maar ik vind het toch heeeeeeul fijn om dit te weten.

Alleen wat bedoelen ze met 'Arc length' in het tabel? :huh:

Daarom dat ik al zei dat het lastig is dat ie alleen met mentor werkt ;)

Arc lenght is eigenlijk de lengte van tepel tot borstplooi

Maar er zijn vast meer merken waar dit soort maten voor komen... Alleen heeft mentor het niet, behalve waarschijnlijk bij de anatomische.

 

Oké, je motivatie tegen voor de spier, snap ik nu beter :) al voel ik mijn prothesen ook alleen aan de onderkant, terwijl ik ze voor de spier heb :P

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Happy(._.):

Is dat niet de afstand van onder aan de prothese tot in het midden? Dacht eens gelezen te hebben dat dat voor de pc belangrijk was om te weten waar hij moet snijden om het litteken mooi in de plooi te hebben. Maar ik kan er helemaal naast zitten 

Precies! Zo zit het in elkaar :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou ik zal hem sowieso binnenkort eens ff mailen met alle bedenksels die ik nu in mijn hoofd heb..

Voor mij zijn nu de meest logische 2 opties:

375 CC high profile rond (12 dia, 5 projectie) à 275 high profile rond (10,9 dia, 4,6 projectie) verschil: 1,1 dia en 0,4 projectie

375 CC high profile rond (12 dia, 5 projectie) à 275 moderate plus rond (11,7 dia, 3,7 projectie) verschil: 0,3 dia 1,3 projectie

Waarbij ze bij de eerste optie waarschijnlijk nog steeds te groot zijn en bij die tweede optie waarschijnlijk te klein. Het is gewoon vervelend dat OF die diameter kleiner wordt OF de projectie...

Toch spreekt een moderate plus me wel aan nu ik er meer over lees en resultaten over zie. maar jammer dat ik (waarschijnlijk) alleen de keuze heb van mentor implantaten. Want anderhalve cm op mijn projectie inleveren??? I don't know. ik vind het zooo moeilijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Happy(._.):

Is dat niet de afstand van onder aan de prothese tot in het midden? Dacht eens gelezen te hebben dat dat voor de pc belangrijk was om te weten waar hij moet snijden om het litteken mooi in de plooi te hebben. Maar ik kan er helemaal naast zitten 

Weer wat geleerd :35: en ben het met je eens, zou gewoon vragen of hij een uitzondering wil maken!

@Fynic mailen en vragen!! Nee heb je, ja kun je krijgen!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Fynic:

Haha, nou ik zal hem sowieso binnenkort eens ff mailen met alle bedenksels die ik nu in mijn hoofd heb..

Voor mij zijn nu de meest logische 2 opties:

375 CC high profile rond (12 dia, 5 projectie) à 275 high profile rond (10,9 dia, 4,6 projectie) verschil: 1,1 dia en 0,4 projectie

375 CC high profile rond (12 dia, 5 projectie) à 275 moderate plus rond (11,7 dia, 3,7 projectie) verschil: 0,3 dia 1,3 projectie

Waarbij ze bij de eerste optie waarschijnlijk nog steeds te groot zijn en bij die tweede optie waarschijnlijk te klein. Het is gewoon vervelend dat OF die diameter kleiner wordt OF de projectie...

Toch spreekt een moderate plus me wel aan nu ik er meer over lees en resultaten over zie. maar jammer dat ik (waarschijnlijk) alleen de keuze heb van mentor implantaten. Want anderhalve cm op mijn projectie inleveren??? I don't know. ik vind het zooo moeilijk.

 

Ik kom van 10 breed en projectie 3,1

naar 11,75 breed en projectie 4,8. 

Heb mijn wissel nog maar net maar ik wil eventueel wel een foto prive sturen moest je er iets aan hebben om het verschil te zien. Ik ben van medium profile eurosilicone naar motiva full gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi Happy,

Wat toevallig, ik ben net weer eens online na weken en zie je berichtje net binnenspringen. Ja ik laat me in juli opereren. Ik weet alleen nog steeds niet welk implantaat ik moet kiezen om het resultaat te krijgen wat ik het liefst wil. Het is kiezen tussen OF minder diameter OF minder projectie. En het liefst zou ik van allebei een beetje willen. Nog steeds in dubio dus, maar ik laat me sowieso opereren, want dit is niet wat ik gewild heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.