Ga naar inhoud

tepelnecrose na borstverkleining


Flora123

Aanbevolen berichten

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hallo allemaal. Dit is voor mij de eerste keer dat ik op een forum zit.

Ik heb een nare ervaringop dit moment. Acht dagen geleden heb ik een borstverkleining gehad. Het resultaat is qua vorm mooi, maar al meteen na de operatie viel me al op dat mijn linker tepel paars was. Ook bloedde hij  na, er zat dan ook een gaasje op. Na de operatie heeft er niemand naar de wonden gekeken, alleen zijn de drains de volgende ochtend er door een verpleegkundige uitgehaald. Ik heb wel meerdere keren aangegeven dat het nog bloedde, ook de tweede dag na de operatie heb ik daar nog over gebeld, omdat ik het gaasje niet weg durfde te halen, maar hij flink doorbloed was. Ik mocht het nog even laten zitten zeiden ze. Mij was de donkere kleur  meteen na de operatie al wel opgevallen, maar ik dacht dat dat na zo'n ingreep normaal was. Sinds eergisteren ontstond er echter een zwarte droge plek op mijn tepel.. Ik weer bellen natuurlijk. Ook de foto meegestuurd  (foto 1). Ze hebben met een chirurg overlegd, dat het een bloeduitstorting kon zijn, afwachten en contact opnemen als het erger werd. Die avond meteen weer gebeld, het was erger geworden. Na overleg met mijn eigen pc zeiden ze me dat ze nu toch niets konden doen, dat ik moest afwachten. Als ik echt wilde kon ik de volgende dag op het spreekuur komen, maar dat zou qua behandeling niets uitmaken. Ik ben een alleenstaande moeder en het lukte me niet vervoer te regelen. Iedereen die ik vroeg reageerde met "Als je écht niemand anders kunt vinden......."  Tja, zelf autorijden mag ik door de operatie nog niet en ik wilde anderen niet belasten als hen dat zo slecht uit komt en het niet noodzakelijk is..Hulp vragen is niet mijn sterkste kant :(. Ondertussen wordt het steeds erger (foto 2 )en de zwarte  plek wordt steeds groter. De pc belde me gisteren , zei dat de zwarte korst er af zou vallen en dat het vanzelf goed zal komen, hooguit wat kleur verandering. Een vet gaasje erop en volgende week had ik toch een controle afspraak. Vanochtend (foto 3) was het weer erger geworden en ik ben bang en onzeker. Ik kan maar weinig ervaringen vinden van anderen en al helemaal geen foto's. Normaal zet ik geen foto's op internet,zeker niet dit soort, maar misschien  hebben andere vrouwen hier ook wat aan. Ik heb waarschijnlijk vette pech, want deze complicatie schijnt niet vaak voor te komen en als het voorkomt, dan meestal bij rokers. Ik heb nooit gerookt.

 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?  help!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het niet, en zou ook niet weten wat ik ervan moet denken, maar zou in jouw plaats toch proberen zo snel mogelijk een afspraak te maken om het te laten nakijken. Desnoods bij een andere arts. Zegt je pc eigenlijk dat het necrose zou kunnen zijn? Of denk je dat zelf? Niet leuk in ieder geval, je lijkt zo uit naar een ingreep waardoor je je beter hoopt te voelen, en dat dit je achteraf met een hoop angst en twijfel... Ik duim mee dat het goed komt! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Wat vervelend dat je deze complicatie er nu bij krijgt, Ik heb zelf geen ervaring met een bvk maar het schijnt idd af en toe wel vaker voor te komen, lees dit topic maar eens door.

 

Maar mocht je het echt niet vertrouwen dan zou ik zelf niet wachten tot volgende week,maar toch vandaag bellen, en vragen of je morgen nog gezien kan worden door je pc. En dan maar "bedelen" om hulp, het is dan even niet anders. Ik snap dat je het heel moeilijk vind om hulp te vragen, maar soms ontkom je er niet aan.

Een foto geeft toch een ander beeld als dat er gewoon even goed naar gekeken word, en met zoveel ongerustheid het weekend in te gaan zou ik niet aanraden.

Heel veel succes meis.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag toch maar naar de huisarts geweest, hij heeft meteen de pc gebeld omdat hij vond dat ze er naar moesten kijken. Daarna naar een waarnemend pc geweest. Zij heeftgecontroleerd op ontsteking enzo, en bevestigde tepel necrose. Hetzwarte wordt een korst en moett er uiteindelijk afvallen(of afgeknipt worden :blink:) En dan pas kunnen ze zien wat de schade is. Ik heb een antibiotica recept mee gekregen voor het geval het mocht gaan ontsteken......Ik was wel even gerust gesteld, tot ik net de wond verschoonde.......

Mijn hemel! Het ziet er echt afschuwelijk uit! Ik word er zelf gewoon misselijk van! Ik voel voor het eerst spijt dat ik deze operatie heb laten doen, terwijl ik er zo blij mee was eindelijk deze stap voor mezelf gezet te hebben! Sorry voor de afschuwelijke foto, maar men moet weten dat dit ook kan gebeuren!  Ik probeer de moed er in te houden, mezelf gerust te stellen met de gedachte dat het allemaal wel weer goed komt, maar op dit moment valt dat niet mee..........Woensdag weer controle, ik hou jullie op de hoogte

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid, wat vreselijk voor je!!

Ik kon de eerdere foto's eerder vanmiddag niet zien, dus kon ook niet echt reageren, maar wat goed dat je bij de huisarts geweest bent en die je doorgestuurd heeft!!
Belachelijk dat er niet meteen adequaat gereageerd is door je eigen pc, of diegene die op dat moment dienst had... 

Het ligt eraan hoe diep de necrose is, hoe ver de tepel beschadigd zal zijn, maar verdorie zeg... :( En dat omdat er niet adequaat gereageerd is... 

Ik duim voor je dat de schade beperkt blijft.. 

Hebben ze je wel uitgelegd wanneer je de ab moet gaan slikken? Als je welk soort symptomen krijgt?

Sterkte!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid , wat verschrikkelijk . 

Kan eerdere foto, s ook niet zien . 

Erg te lezen dat er zoals BB zegt niet aquedaat gereageerd is . 

Ik heb zelf in 2014 een bvk gehad , en weet nog goed dat de verpleegkundige voordat ik naar huis ging kleur en doorbloeding van de tepels checkte . 

Kan me voorstellen dat je er effe doorheen zit . Duim voor je dat het toch nog goed gaat komen en je blij bent met je nieuwe boobs . 

Sterkte meid . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Och meid, de rillingen over mijn hele lijf door jouw verhaal, wat moet jij je rot voelen :( ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel een hart onder de riem steken, moedig van je dat je dit toch wilt delen om andere te waarschuwen. Wat naar dat je pc je angsten niet serieus genomen heeft, dat neemt al gelijk een hoop vertrouwen weg. Ik duim ook mee dat het toch nog goed zal komen.

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Het is zo mijn linkse bordt heeft een necrose maar niet helemaal over de tepel..... morgen moet ik naar de PC hij zalf het dode weefsel proberen af te scrappen, meer weet ik ook nog niet,het hangt allemaal af hoe mijn lichaam ga reageren... hij zal dan misschien achteraf een stuk vel uit mijn rug uithalen om de tepel te reconstrueren....

 

hij heeft gezegdat het allemaal nog 2 maanden zal duren eer alles in orde is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sara51:

Het is zo mijn linkse bordt heeft een necrose maar niet helemaal over de tepel..... morgen moet ik naar de PC hij zalf het dode weefsel proberen af te scrappen, meer weet ik ook nog niet,het hangt allemaal af hoe mijn lichaam ga reageren... hij zal dan misschien achteraf een stuk vel uit mijn rug uithalen om de tepel te reconstrueren....

 

hij heeft gezegdat het allemaal nog 2 maanden zal duren eer alles in orde is.

 

 

Veel sterkte ook voor jou @Sara51 met je ingreep en herstel. :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/25/2018 at 7:31 PM, Sara51 said:

IK heb reed eenn operatie gehad 14 jaar geleden alles goed afgelopen nu terug en ja een necrose....

 

hoe gaat het met je? ben je al bij de dokter geweest? of was je dat al en benieuwd hoe het nu gaat met @Flora123

ik ben bang dat ze niet meer actief is op dit forum.

 

sterkte voor jou! hopelijk blijft de schade beperkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

Ik ben naar de dokter geweest hij heeft momenteel niets gedaan, wachten hoe het verder gaat aflopen, moet elke dag door verpleegster behandeld worden met isbobetanine tull .  Mijn andere borst is al helemaal vrij moet hier elke dag nivea op doen op de littekens, waren de twee maar zo... ik ben wel ongerust maar ja , geduld is de boodschap nu....

volgende week moet ik terug naar dokter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo vandaag zijn we weeral een paar dagjes verder, zal blij zijn dat ik de dokter zal zien, tot hiertoe nog geen verandering te zien, elke dag komt de verpleegkundige mijn tepel verzorgen, de necrose ziet er nog altijd hetzelfde uit, ben benieuwe wat de Pc dinsdag gaat doen....gelukkig is het maar een klein stukje zwart......het zou goed zijn dat de korst er gewoon afvalt en dat het eronder terug is beginnen leven.... ik hoop dat het zo gaat aflopen....

 

to later

.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.