Ga naar inhoud

1,5 jaar na operatie en rechterborst doet veel pijn en voelt niet geacepteerd door lichaam


ikkke

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik ben ten einde raad vandaar ik me nu toch maar even aanmeld zodat hopelijk iemand me raad kan geven.

ik ben nu 1,5 jaar na de operatie en van begin af aan niet tevreden. 1 borst staat en de ander hangt een beetje. Hier kan ik nog wel mee leven.

NA een paar weken ben ik al terug gegaan naar de kliniek omdat ik pijn voelde wat voor mij niet duidelijk was waar het vandaan kwam omdat ik ook net in die tijd van werkzaamheden ben veranderd op mijn werk . in die tijd heeft de kliniek een echo gemaakt waar volgens hun alles goed was. ik had daar niet veel vertrouwen in en heb in het zh nog een echo laten maken waaruit bleek dat je eigenlijk niet echt iets kon zien aangezien de chirurg er voor heeft gekozen voor voor de spier te prothese te plaatsen. Ze hebben me in het zh geadviseerd het nog even aan te kijken anders maar een mri. In die tijd heb ik me ziek gemeld op het werk door de  pijn klachten. Ook mijn baan verloren doordat ik tijdelijk contract had en dus ziek was en mijn contract liep af. een paar maanden in ziekte wet gezeten en dus bijna niks gedaan op een dag. Door de rust meende ik dat pijn klachten zo goed als weg waren nu aantal maanden geleden begonnen op mijn nieuw werk. mijn werk betaald mijn opleiding.

De eerste weken ging ik dood van de pijn in mijn borst en schouder. omdat ik ook een oude breuk van mijn sleutel been had van 14 jaar geleden het ook nog daar even bij gezocht. maar hier heb ik nooit last van gehad ook afdeling orthopedie kon hier niks vinden. onderhand loop ik al maanden dokter, ziekenhuis, dokter, ziekenhuis, niemand die iets vind. Nu heb ik van de dokter paracetamol met tramadol gekregen wat zware medicatie is en waarvan mijn lever waarden ook al verhoogd zijn. Wat mij op dit moment niet interesseert omdat ik de pijn zo niet voel. Met deze medicijnen kan ik me goed helpen.

Ondertussen ook een mri gehad en daar kunnen ze schijnbaar ook niet veel op zien behalve kapotte protheses en/of borst kanker maar ik heb ze pas 1,5 jaar dus dit was niet het geval. Nu heb ik een blaasontsteking waardoor schijnbaar door de antibiotica mijn medicijnen niet werken. Ik ben helemaal de kluts kwijt hiervan zo verschrikkelijk veel pijn in mijn rechter borst en voelt ook echt totaal niet goed. Links voelt hij geaccepteerd door me lichaam en rechts voelt het alsof hij erop geduwd is en voelt hij raar pijnlijk, vervelend. Ik heb  Me ziek moeten melden op me werk wat ik me niet kan veroorloven maar ik wil voor me gevoel alleen maar liggen.

Nu ben ik super bang dat ik ze eruit moet halen dan heb ik zoveel geld kwijt, geen tieten meer, schade wil ik niet eens weten hoe het er uit ziet, en die grootte lange littekens terwijl links gewoon goed aanvoelt.

Ook ben ik bang als ik lees over kapsel vorming en losse protheses. ik voel nergens wat hard of uitsteken maar losse prothese zou mss wel kunnen. Hij ziet er niet los uit maar voelt niet geaccepteerd. Ook vind ik zo ernstig dat niemand iets weet en dat je bij een MRI de spieren, zenuwen en litteken weefel niet kan zien?? Hier ben ik nooit over geadviseerd.

Morgen ga ik terug bellen naar de chirurg die me geopereerd heeft die NIET meer werkt in de kliniek waar ik geopereerd ben en nu moet ik dus contact op nemen met een andere kliniek die dus geen geld aan me verdiend heeft.

Als meisje die dit lezen er over na aan het denken zijn om zich nog te moeten opereren. Ik raad het iedereen af. Ik had meer als genoeg en was niet tevreden genoeg met me zelf en zag vriendinnen waar het zo mooi bij was. Als je leest wat er allemaal mis kan gaan, hoe vaak je geopereerd moet worden in je leven, hoeveel mensen ziek worden dan zou ik het er niet meer voor over hebben. Ik heb nu dikke tieten maar voel me niet eens meer happy of blij om er ook maar een beetje mee te pronken als je constant pijn hebt,

hopelijk kan iemand me helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Heel vervelend jouw situatie. Dit wens je absoluut niemand toe. 
Ik vind wel je laatste opmerking wat kort door de bocht, maar goed.. Ik snap ook wel dat je niemand wenst wat jij hebt. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn voor je opmerking..

Ik zit aan twee dingen te denken als ik je verhaal lees...

1. Zenuwpijn... 
2. Een strakke spier

Voor beide pijnen is er iets van medicatie te krijgen.. Je geeft aan dat je nu aan de Zaldiar zit, en dat deze verlichting geeft. Dit is echter niets dat jouw probleem op gaat lossen. Dit zijn symptoombestrijders..

Ik denk (en ik ben geen arts, maar heb wel een medische achtergrond) dat je qua medicatie nog twee dingen kunt proberen..
Enerzijds bestaat er een anti-epilipticum, dat zenuwpijn kan bestrijden. Dit hoeft vaak maar tijdelijk genomen te worden, om de pijn onder controle te krijgen. Anderzijds zou je diazepam aan je arts kunnen vragen, om te zien of je spier gewoon niet kan ontspannen. Gaat het met diazepam weg, dan zit het in je spier, en niet door je prothese. (littekenweefsel dat trekt aan je spier? of iets anders.. evt na te vragen bij je pc)

Ik zou je aanraden, deze twee opties uit te proberen.
Hopelijk wil je ons even op de hoogte houden of dit goede oplossingen bleken te zijn voor jou (en of de arts hieraan mee wil werken) Als je arts niet weet welk anti-epilepticum, dan wil ik dat wel even voor je navragen. Er is toevallig laatst een lid geweest hier, die heeft dat ook gehad (dacht ik)

Beterschap met je blaasontsteking! Ook heel vervelend!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie!!

Ik ervaar het idd zo omdat ik helemaal niet kan genieten, ik al een jaar bij de dokter en ziekenhuis loop en niemand me kan helpen. Als je constant pijn hebt, pijnstillers slikt en probleem maar niet weg gaat dan voel je erg rot. Als je leest op internet wordt je vooral bang door de vele dingen die fout gaan en denk ik had ik het nooit gedaan. Ik had mooie borsten maar goed dat is te laat dus ik wil het nu graag oplossen en vind ze eruit halen nog geen optie.

 

vorige week heb ik de afspraak gehad voor uitslag mri de arts had de uitslag nog niet binnen maar we hadden in de vorige afspraak al gehad over de pijn poli stel er komt niks uit. Ze zei laten we nog even afwachten. Ik zei afwachten huilend ik wacht al 1,5 jaar ze werd een beetje boos en zei ik heb je niet geopereerd en willen jullie het maar snel weten. Ik zei snel loop maar eens 1,5 jaar met pijn. Ik zeg ik slik iedere dag paracetamol met tramadol en mijn lever waarden zijn al verhoogd ze zei haal ze eruit dan. Ik zeg ja dag dan is alles voor niks geweest, geld weg, en lelijkere borsten met littekens terwijl niemand überhaupt weet waar het door komt.

Nu heb ik vandaag van de huisartsenpost bij de paracetamol met tramadol nog diclofenac gekregen wat niet niks is aan medicatie.

morgen toch maar naar chirurg bellen. kijken of hij weet wat het kan zijn. de laatste keer voelde ik me afgeschild door hem dus ben benieuwd.BB kan het wel iets met spier te maken hebben aangezien ik het voor de spier heb?? Ik ga het de dokter eens voor stellen wat jij schrijft.

bedankt xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik bedoelde meer dat je meiden afraadt om een bv te nemen :) Weet je, het heeft jou wel mooiere boobs gegeven, en het is vreselijk dat je al zo lang pijn hebt, en nu ook nog op een verkeerde manier bejegend wordt, door die arts, maar ik bedoelde dat het afraden van het bv nogal kort door de bocht is ;)
Maar dat het in jouw situatie wel te begrijpen is dat je kritisch tegenover een bv staat.. Terwijl je ook wel zegt, dat je niet zonder wil :) Ik bedoel het niet verkeerd..

Hm.. je huisarts wil niet zo aan de medicatie verder dus.. 
Diclofenac erbij... Dat gaat denk ik geen zoden aan de dijk zetten... Het is een ontstekingsremmer, en ik neem aan, dat als je dit vanaf dag 1 na de operatie hebt, dat het geen ontsteking is.. 
Allemaal symptoombestrijding dus.

Ja het kan, ondanks dat je je prothesen voor de spier hebt, wel degelijk iets met je spier te maken hebben. Je weet nooit hoe een lichaam reageert op iets vreemds in het lichaam...
Diazepam is daarom echt iets om uit te proberen. Het verslapt namelijk je spieren en wie weet is het wel zo, dat je lichaam op dat punt, erg in een kramp zit. Hiermee doe je ook iets aan de oorzaak (als de oorzaak verkramping is van je spier tenminste) 
Je zou dit als eerste eens kunnen uitproberen. In principe zou je dan na 1-2 weken echt resultaat moeten merken.

Als dat niet helpt, is het anti-epilepticum ook echt een aanrader om te proberen. Ja daar zitten bijwerkingen aan, maar hey, nu heb je ook verhoogde leverwaarden door de zaldiar, en dat is alleen maar symptomen onderdrukken. Als je door wat bijwerkingen wel straks van de oorzaak af bent, zonder opnieuw geopereerd te moeten worden, dan zou dat natuurlijk veel meer effect hebben op de lange termijn!

Mag ik vragen door wie je destijds eigenlijk geopereerd bent? Geen idee of je dat met ons wilt delen, maar soms zegt het ook wel iets over de nazorg..

Hoop dat je iets van de medicatie krijgt om uit te proberen of het helpt.. En anders dat de pijnpoli iets voor je kan doen!
Sterkte!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel een beetje op min symptomen na 2 jaar operatie.. Vanaf het begin last van de rechterkant en dit is ook nooit meer weggegaan. Lijkt inderdaad of die siliconen niet is geaccepteerd en de spier er raar overheen gaat. 

 

Ik sta ook op het punt om weer naar het ziekenhuis te gaan, ik wens je het allerbeste!

zouden borstspieroefeningen misschien helpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vreselijk voor je dat dit al zo lang speelt.

Ik hoop dat je met de adviezen van BB misschien een beetje verder komt. Hou ons inderdaad op de hoogte als je dat zou willen.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Roze_bh:

Het lijkt wel een beetje op min symptomen na 2 jaar operatie.. Vanaf het begin last van de rechterkant en dit is ook nooit meer weggegaan. Lijkt inderdaad of die siliconen niet is geaccepteerd en de spier er raar overheen gaat. 

 

Ik sta ook op het punt om weer naar het ziekenhuis te gaan, ik wens je het allerbeste!

zouden borstspieroefeningen misschien helpen? 

ALs het probleem te maken heeft met je spieren, zou dat kunnen helpen.. maar dan zou diazepam ook moeten helpen..

in het geval van dat het misschien zenuwpijn is, is die andere optie die ik noem misschien handig.. (had je het hele topic gelezen? :) )

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, 

ik heb bij mn eerste bv ook altijd last gehad van mn linkermborst. De prothese was ook voor de spier geplaatst. Elke dag een zeurende pijn, alsof het schuurde van binnen en ook steken. Het zat gewoon niet lekker! Hoogst waarschijnlijk toen al een plooi in de prothese of geen goede, te ruime pocket. In 2014 gewisseld omdat ik heel veel kapsel had ontwikkeld (aan die kant erger dan rechts) en dual plane geplaatst. Weg pijn! 

Ik heb dan nu weer een ander probleem door een inschattingsfoutje maar geen pijn!

misschien is een hersteloperatie wel de oplossing! Ik wens je heel veel sterkte. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

ALs het probleem te maken heeft met je spieren, zou dat kunnen helpen.. maar dan zou diazepam ook moeten helpen..

in het geval van dat het misschien zenuwpijn is, is die andere optie die ik noem misschien handig.. (had je het hele topic gelezen? :) )

xx BB

Ja precies! Ik heb alleen over diazeoam gelezen dat je dan niet mag autorijden etc? 

ik moet namelijk wel gewoon werken.. Is er geen mildere variant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is idd zo..
Overleg dit even met je huisarts. Ik geef alleen aan wat evt kan helpen, maar hoe jij dit in jouw praktijk kunt toepassen, is natuurlijk voor mij onmogelijk om te bepalen. 
Ik kan alleen spreken vanuit jullie vragen, en niet bekijken hoe dit toepasbaar is in iemands leven :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

fijn dat ik nog meer reacties heb.

vandaag gelijk gebeld naar de kliniek waar hij momenteel nog  werkt. 1 ding viel me mee dat ik kosteloos op consult kon terwijl dit niet de kliniek is waar hij me geopereerd heeft deze is namelijk failliet gegaan!

ik heb mijn verhaal aan hem gedaan 1,5 jaar lopend in het zh en dokter en hem verteld dat ik de pijn klachten kort na de operatie al heb aangegeven. Hij zei zo als verwacht niet te weten waar dit vandaan kwam en nooit deze klachten hoort Deze meneer is al ontzettend oud en heeft zoveel operaties achter de rug dat ik dit niet geloof. Ik moest me uitkleden en zei dat hij niks kon zien. Hij zag of voelde niks raars/fouts. Ik hem duidelijk gemaakt dat ik radeloos ben en dat niemand iets weet. En hoe ik nu verder moet. Dat weet hij ook niet. Hij verwees me door naar de pijn poli maar daar had ik inmiddels al zelf een afspraak bij gemaakt omdat ik helemaal gek wordt van de pijn en dat niemand mij kan helpen. Ik had er al geen vertrouwen in en dat is uitgekomen. Hij zei dat als hij me open zou maken dat je dan nog steeds niks kon zien. Dit lijkt me vreemd maar goed.

Hem ook verteld dat ik gehoopt had dat hij me kon vertellen dat er iets niet goed zat met zenuw of spier en dat hij me opnieuw wou opereren. Liefst wil ik natuurlijk geen operatie wat me logisch lijkt en ik kan het me ook niet veroorloven aangezien ik deze opleiding wat ik betaald krijg door werkgever af moet maken! maar deze pijn kan ik me ook niet veroorloven.

Ik ben me vorige baan al kwijt geraakt door het ziekmelden van de pijnklachten en ik geen vast contract had. ook een lange tijd in ziekte wet gezeten(toen mijn lichaam rust had voelde ik de pijn bijna niet) nu eindelijk een goede stap naar de toekomst een baan met opleiding en kan ik de pijn niet aan, door mijn zware werk in de zorg. nooit gedacht en gehoopt dat ik niet meer als een normaal mens kan functioneren. ik doe liefst de hele dag gewoon niks met deze pijnklachten.

mijn relatie doet het ook geen goed aangezien hij niet achter deze operatie stond en ik nu nog meer problemen er door heb. Ik probeer toch maar wat huishoudelijke dingen te doen voor ruzie te voorkomen maar de laatste week wil ik het liefst niet bewegen.

BB ook had ik idd nog eens nagedacht over de medicatie wat je me aanraad. Ik vond dit een erg goed idee ik had me alleen ook al bedacht dat als dit je spieren verslapt je geen auto mag rijden en ik zou niet weten hoe ik dit met een baan en een vriend die nergens aan mee wil werken moet realiseren. maar ik ga het donderdag toch eens met de pijnpoli erover hebben.

Ik moet donderdag daar heen en hoop dat hun mijn redding zijn ook al vind ik het te gek voor woorden dat medicatie mijn pijn voor me hele leven zou moeten verhelpen. Maar op het moment denk ik alleen maar dat ik hoop dat iemand me kan helpen. Tips blijven welkom en ik zal jullie op de hoogte houden

 

roze_bh hoop dat jij mij ook op de hoogte houd als er bij jou iets uitkomt.

 

oh ja wat ik ook mooi vond, is dat mijn moeder aan het meisje aan de balie vroeg: maak je het niet vaak mee dat meisjes blijvende pijn hebben? ze antwoorden niet heel vaak. Terwijl de chirurg tegen mij zei nee nooit. Niet vaak is meer als nooit. Mja voor de rest schiet ik er niks mee op.

Ook zit ik te denken nog eens een second opion te laten doen. Ik had van iemand gehoord dat ze bij jeff hoeyberghs ging. Maar ik lees niet veel positiefs over hem. Moeilijk!!.

Ik heb als laatste nog een vraag hoe kan ik de foto's bij mensen in hun albums zien??

 

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker eens op consult gaan bij andere artsen. Al zou ik zelf niet naar Jeff hoeyberghs gaan. Ik denk dat je hier op het forum wel genoeg goede namen vind. Als jou arts het niet weet wil daarom niet zeggen dat een andere arts geen oplossing ziet. Blijven doorgaan voor een oplossing en niet opgeven hoe moeilijk het soms ook is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wat een rotsituatie, de diazepam die bb aanraadt zou ik zeker proberen.

Wat betreft het niet mogen rijden, op tramadol zit zo'n zelfde sticker. Daar mag je ook niet mee rijden.

Dus dat maakt niet veel verschil. Al probeer je het maar een weekend. Niet geschoten is altijd mis.

Sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.