Spring naar bijdragen
Borsten Forum
best_boobie

Album aanmaken en privacy instellen, nieuwe forumsetting 2016

Recommended Posts

Hallo allemaal

Sinds 14 januari 2016 hebben we een nieuwe setting van het forum. Dit was nodig ivm de veiligheid, zodat er o.a geen hacks plaats kunnen vinden. Een en ander is versoberd en totaal veranderd daardoor, maar ik heb gemerkt dat toch al veel meiden zich het forum eigen aan het maken zijn. Het is even wennen, maar jullie kunnen altijd elkaar vragen, of een van de moderatoren, als jullie er niet uit komen.

We willen jullie wel de mogelijkheid geven om je foto's privé te plaatsen, aangezien er op een forum wel meer dan alleen de doelgroep rondloopt. Helaas is daar niet altijd iets tegen te doen, maar we doen zoveel mogelijk ons best om de 'verkeerde personen' eruit te halen.

De albums privé zetten is wel een dingetje dat waarschijnlijk wat toelichting vereist.  Ik zal dit hieronder zo goed mogelijk proberen uit te leggen, zowel voor gsm als voor computer.

ALBUM AANMAKEN op computer

• Klik rechtsboven in je forum op +Nieuw
  • Klik vervolgens op: 'afbeelding'
  • Vervolgens staat er: 'categorie selecteren'
  • Kies hier: 'Borstvergroting, borstverkleining' (Wat maar van toepassing is op jouw situatie) Liefst zo concreet mogelijk, ivm orde op het forum
  • Op het volgende scherm kun je kiezen of je een nieuw album wilt aanmaken, of dat je kiest voor een album dat je reeds eerder in deze categorie aangemaakt hebt.
  • Kies je voor 'nieuw album' vul dan een naam in die je het album wilt geven.
  • Daaronder staat: 'omschrijving'. Vul hier iets in als je een omschrijving van je album wilt geven.
  • Daaronder staat 'privacy'. Als je hierop klikt, krijg je twee mogelijkheden: 
    • 1. 'Iedereen kan dit album zien', dan kan iedereen die ingelogd is op het forum, je foto's zien. Dus niet alleen mensen die jou volgen, maar alle leden
    • 2. 'Ik wil bepalen wie dit album mag bekijken' dan moet je iedere naam eronder toevoegen, die jij toegang geeft tot jouw album. Dit is natuurlijk veel werk bij het aanmaken van het album, als je al veel meiden toegang wilt geven tot je album, maar er is geen andere mogelijkheid binnen de huidige setting van het forum om het veilig te houden. Naderhand (als het album bestaat, kun je altijd naar je album gaan, en klikken op 'album bewerken'. Vervolgens kun je dan nog nieuwe meiden toevoegen die je toegang geeft tot je album.
  • Naast 'privacy' staat: 'Albumkenmerken'. Hier kun je de volgorde van je foto's bepalen, evenals of je alleen opmerkingen wilt krijgen, of dat anderen ook recensies of beoordelingen kunnen geven aan je foto's. Het makkelijkst is om recensies en beoordelingen uit te zetten, aangezien anderen soms niet goed kunnen vinden waar ze kunnen reageren op je foto (zeker op gsm is dat lastiger in het begin) Vervolgens kies je voor de knop onderaan de pagina: Nieuw Album Aanmaken
  • In het nieuwe scherm dat dan verschijnt, kies je de bestanden die je wilt toevoegen. (Let op welke bestandstypen toegestaan zijn: gif, jpeg, jpe, jpg en png)
  • Heb je alle afbeeldingen gekozen die je in je album wilt zetten, klik dan op 'doorgaan'
  • In het volgende scherm bedenk je een onderschrift en evt tags bij je foto's en evt een omschrijving. Vergeet niet onderaan de pagina aan te vinken: 'Breng mij bij opmerkingen over deze afbeeldingen op de hoogte'. Daarna kies je onderaan de pagina voor:  'afbeelding bewerking afsluiten'

Je Album is nu aangemaakt in de juiste categorie.

Privacy aanpassen bij bestaande albums via computer:

Om je album niet voor iedereen zichtbaar te laten zijn (omdat het forum niet meer werkt met het systeem van vriendinnen) zul je een aanpassing moeten doen via je profiel. Dat klinkt misschien even omslachtig, maar alleen op die manier heb je de privacy van je foto's in eigen hand.

Je kunt namelijk zelf bepalen welke leden je foto's zien. Hoe je dit kunt doen, zal ik nu uitleggen:
Dit geldt dus voor reeds bestaande albums, als voor vers aangemaakte albums

Rechtsboven in het forum staat je naam. Klik hierop en kies dan voor 'profiel'. Je kunt nu kiezen tussen verschillende tabbladen. Kies voor het tabblad 'ALBUMS' 

Klik op de NAAM van je album en dan zie je vervolgens links twee opties staan:
'Album verwijderen' en ernaast 'Album bewerken'
Je raadt het vast al, want je kiest nu voor 'Album bewerken' :153:
Scroll iets naar beneden tot je ziet staan: 'Categorie'
Hier staat dus de juiste categorie geselecteerd. Is dit niet zo, verander dit dan :)
Daar weer onder, staat: 'Privacy'
Je kunt hier kiezen voor:

• Iedereen kan dit album zien (bij deze optie kunnen dus Alle ingelogde leden je foto's zien, dus niet alleen je volgers, maar alle leden!! )
  • Ik wil bepalen wie dit album mag bekijken

Kies je die laatste optie, dan kun je de namen van de leden die jij toegang wilt geven tot jouw foto's, hier invullen. Je typt de naam, en kiest de juiste suggestie die er gegeven wordt. 
Dit is de eerste keer wel even veel werk, aangezien je misschien veel namen in moet vullen, maar geeft je wel de volledige regie over je foto's.
Wil iemand je foto's dan zien, dan zal diegene je altijd een berichtje moeten sturen, en kun jij zelf bepalen, of jij diegene toelaat om jouw foto's te zien.

Kies als laatste nog voor OPSLAAN. (niet vergeten ;) )

Tot zover was dat de uitleg zoals het op de computer moet. 
Hieronder zal ik even aangeven hoe je begint met het aanmaken van een album op je telefoon.

Album aanmaken op je telefoon:

Druk rechtsboven in het scherm op de streepjes, en scroll vervolgens naar rechts. Je ziet hier een belletje staan (waar je notificaties weergegeven worden, en een envelopje met je pb's)
Hieronder heb je drie categorieën.
Kies voor 'bladeren' en vervolgens voor 'fotoalbum'
Scroll dan helemaal naar beneden en kies daar voor de knop: 'Afbeeldingen toevoegen'
Krijg je nu een wit scherm? Verklein dan even op je scherm, want dan zie je verschijnen: 
1. Album kiezen: Categorie selecteren.
Vanaf hier gaat het zoals hierboven beschreven voor de computer. 

Het aanpassen van de privacy van het album via je telefoon:

(lees hierboven even waarom je de privacy aan moet passen)

Klik op de streepjes rechtsboven en scroll naar rechts. 
Klik op: 'Account' en vervolgens op 'Profiel'
Als je hier bent, scroll je iets naar beneden tot je ziet staan: 'Activiteit' (en daar staat een hoekje achter)
Klik hierop en kies dan voor 'Albums' 
Vervolgens werkt het ongeveer gelijk aan de uitleg hierboven die bij de computer van toepassing is.

Foto's verwijderen is zelf niet mogelijk, tenzij je het hele album verwijdert.
Willen jullie specifieke foto's verwijderd hebben, tag dan even Desert-Rose of mij onder de foto, of stuur ons een pb.. dan halen wij je foto weg :)

Meiden toegang geven tot je album:

Ga op je profiel naar je fotoalbum, klik de titel van je album aan en kies voor de optie: 'album bewerken'
Daar zie je een groot vlak waar je namen in kunt vullen voor leden die je toegang geeft.
Je kunt de naamintikken (zonder @ ervoor) en je kiest dan de juiste naam uit het rijtje dat tevoorschijn komt.

Hopelijk is dit duidelijk voor iedereen. Mochten er echter vragen zijn, stel ze dan!!
Succes met instellen van jullie albums!

Nog 1 belangrijke opmerking!!
Soms werkt het niet helemaal om je privacy goed aan te passen.. Soms blijven je foto's dan toch in het klein zichtbaar, in je profiel. Enige dat je dan nog kunt doen, is hele album verwijderen (sla je foto's wel even op op je computer) en maak een nieuw album aan. Dit probleem hebben we niet kunnen wegwerken helaas.

Groetjes van het borstenforumteam
xx BB

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de tekst hierboven iets moeten aanpassen, aangezien er enkele dingen veranderd zijn in de instellingen in het forum.
Zo wordt het iets overzichtelijker. 

Diegenen die al hun best gedaan hadden, alles goed te zetten, zou ik willen vragen nog even te kijken naar de veranderingen :)

Alvast bedankt!

xx BB

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie uitleg ! :D ik heb alleen iphone... Tablet laatst weggedaan... Nu dus spijt van haha... Maar op tel is t denk ik dus nog lastiger! Xxx 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ja.. Iphone is een probleem.. 
Lijkt of het forum niet compatibel is (gisteren tenminste niet) met het besturingsprogramma IOS.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minutes ago, best_boobie said:

Oh ja.. Iphone is een probleem.. 
Lijkt of het forum niet compatibel is (gisteren tenminste niet) met het besturingsprogramma IOS.... 

Klopt, Iphone werkt niet maar Ipad wel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mij opvalt is dat op mn iPad, als ik die rechtop/verticaal heb dat ie de 'mobiele' weergave beeft met die drie streepjes rechtsbovenin. Als ik m horizontaal houdt, dan heb ik de webweergave.

op mn iphone heb ik rechtbovenin die drie streepjes, maar dan moet ik mn scherm naar links bewegen, daar staan de opties van die drie streepjes, maar heb ik nog niet alle opties kunnen vinden helaas. Zoals mijn fotoalbums.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh iphone werkt ook zie ik! Op je eigen profiel als je naar beneden scrolt zie je op een gegeven moment 'activiteiten' klik daarop dan kun je ook albums selecteren. Dan album bewerken kiezen en je privay aanpassen zoals het op de pc ook werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei DreamLou:

Wat mij opvalt is dat op mn iPad, als ik die rechtop/verticaal heb dat ie de 'mobiele' weergave beeft met die drie streepjes rechtsbovenin. Als ik m horizontaal houdt, dan heb ik de webweergave.

op mn iphone heb ik rechtbovenin die drie streepjes, maar dan moet ik mn scherm naar links bewegen, daar staan de opties van die drie streepjes, maar heb ik nog niet alle opties kunnen vinden helaas. Zoals mijn fotoalbums.

Als je op die drie streepjes klikt (waar die dan ook zitten hihi) en dan op account en profiel, dan scroll je daarna naar beneden. 
Dan staat er: activiteit

Klik op activiteit, en dan kun je naar je albums.

Er is nog een mogelijkheid, klik weer op je streepjes en dan op account en profiel .
Scroll ietsje naar beneden, tot onder je naam. Daar staat een mannetje, of een soort 'krantje' 
Klik hierop en dan switch je tussen je albums en je profiel ;)

xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei best_boobie:

Oke, stereoooooo

@DreamLou haha

B)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lukt mij niet een foto te plaatsen.. Heb het op de iPhone en iPad geprobeerd. Als ik de foto wil uploaden gebeurd er niets? 

Hebben jullie tips? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei annie1977:

Het lukt mij niet een foto te plaatsen.. Heb het op de iPhone en iPad geprobeerd. Als ik de foto wil uploaden gebeurd er niets? 

Hebben jullie tips? 

@admin dit probleem heb ik al enkele malen eerder gehoord. Jij een oplossing?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei annie1977:

Hebben jullie tips? 

vermoed dat er nog een kink in de kabel zit, heb zojuist verscheidene keren geprobeerd met de desktop, wil maar niet lukken... Morgen nieuwe dag :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei popie:

vermoed dat er nog een kink in de kabel zit, heb zojuist verscheidene keren geprobeerd met de desktop, wil maar niet lukken... Morgen nieuwe dag :) 

Jou is het wel gelukt fotos te plaatsen; via de desktop of iets anders gedaan? Mij lukt het helaas nog niet.. Wil zo graag mijn nieuwe boobs tonen. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Premium Theme Designed By IBTheme.com