Ga naar inhoud

Hoe voel je je 6 maanden en bijv 1 jaar PO en ben je blij dat je de bv gedaan hebt?


Gast Suus2015

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben me nog erg aan het oriënteren en ben zo benieuwd.

Af en toe lees ik in topics wat losse verhalen, maar wil dit toch graag eens overzichtelijker zien ;)

Daarom een paar ervaringsvragen voor iedereen die een bv gehad heeft.

6 maanden en 1 jaar (of langer?) PO:

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

2. Voelen je tepels weer normaal?

3. Kan je weer sporten (welke sport?)

4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

5. Voel je ze echt nog zitten?

6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Super bedankt voor jullie reacties!

Ben zo benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben over een maand al weer 2 jaar PO, dus ik kan je vragen wel beantwoorden denk ik! :)

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn? - Ja, nergens last van.
2. Voelen je tepels weer normaal? - Mijn linkertepel is helaas wat minder gevoelig geworden na de BV, beetje een doof gevoel, maar de andere is qua gevoel gelukkig hetzelfde gebleven als voor de BV.
3. Kan je weer sporten (welke sport?) - Sporten is geen probleem (hardlopen, paardrijden) alleen zwemmen voelt een beetje gek aan, maar dat heb ik al een jaar niet gedaan, dus wie weet is dat nu ook weer anders. ;)
4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn? / 5. Voel je ze echt nog zitten? - Ze voelen helemaal van mezelf en ik voel ze ook niet zitten, borst en implantaat zijn gewoon één geheel als het ware.
6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn? - Nee
7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten? - Nee, tot 1 jaar PO af en toe wat steekjes, maar nu nooit meer last van.
8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven? - Ik zou het zeker opnieuw doen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij er iets bij voorstellen dat BF soms overkomt als een bulk vol informatie maar ik heb de ervaring dat als je er echt de tijd voor neemt en de zoekbalk leer kennen, meer informatie eruit krijg dan die paar vragen! Het is echt lezen, lezen en lezen!!

Maar hier mijn antwoorden op jouw vragen;

1.Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ben nu 6 maanden en kan ze pijnloos aanraken. Af en toe een steekje maar dat is puur dat ik mijn spier heb gebruikt met sjouwen en rustig aan moet doen. Daarbinnen gaat herstel natuurlijk rustig door ondanks dat ik aan de buitenkant niets meer merk.

2. Voelen je tepels weer normaal?

Tepels reageren op aanraking, worden hard. Onderkant van borsten een soort fluwel gevoel. Je voelt wel iets maar lijkt alsof er nog iets tussen zit..zenuwen zijn nog bezig te herstellen he.. Afwachten maar!

3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Uhhh... Brownie .. Sport?? Uhhh ik eet nog.. Shoppen? Ik loop dan veel!!! :45:

4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

Alsof ik ermee ben geboren :)

5. Voel je ze echt nog zitten?

Voel ze niet zitten maar alleen als ik een holletje neem..mja dat hebben natuurlijke borsten ook toch??

6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Geen pijn maar soms ongemakkelijk bij het slapen. Zitten soms in de weg..moest effe wennen aan die tetten :P

7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Nee geen pijntjes op die steken na dan, die af en toe komen!

8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Whaaaaatttt plat?? Neeeeeehhh spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Sluit een wissel in de toekomst niet uit! Heb een plezierige pijnloze BV gehad dus voor mij heeft het allemaal goed uitgepakt! Ben gezond en heb tevreden tieten nu maar... had ik maar groter gekozen toen :45: tja...als het als schoenen kopen was :)

Groetjes BrownieG :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij er iets bij voorstellen dat BF soms overkomt als een bulk vol informatie maar ik heb de ervaring dat als je er echt de tijd voor neemt en de zoekbalk leer kennen, meer informatie eruit krijg dan die paar vragen! Het is echt lezen, lezen en lezen!!

Maar hier mijn antwoorden op jouw vragen;

1.Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ben nu 6 maanden en kan ze pijnloos aanraken. Af en toe een steekje maar dat is puur dat ik mijn spier heb gebruikt met sjouwen en rustig aan moet doen. Daarbinnen gaat herstel natuurlijk rustig door ondanks dat ik aan de buitenkant niets meer merk.

2. Voelen je tepels weer normaal?

Tepels reageren op aanraking, worden hard. Onderkant van borsten een soort fluwel gevoel. Je voelt wel iets maar lijkt alsof er nog iets tussen zit..zenuwen zijn nog bezig te herstellen he.. Afwachten maar!

3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Uhhh... Brownie .. Sport?? Uhhh ik eet nog.. Shoppen? Ik loop dan veel!!! :45:

4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

Alsof ik ermee ben geboren :)

5. Voel je ze echt nog zitten?

Voel ze niet zitten maar alleen als ik een holletje neem..mja dat hebben natuurlijke borsten ook toch??

6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Geen pijn maar soms ongemakkelijk bij het slapen. Zitten soms in de weg..moest effe wennen aan die tetten :P

7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Nee geen pijntjes op die steken na dan, die af en toe komen!

8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Whaaaaatttt plat?? Neeeeeehhh spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Sluit een wissel in de toekomst niet uit! Heb een plezierige pijnloze BV gehad dus voor mij heeft het allemaal goed uitgepakt! Ben gezond en heb tevreden tieten nu maar... had ik maar groter gekozen toen :45: tja...als het als schoenen kopen was :)

Groetjes BrownieG :)

BrownieG

Ik kan op mijn telefoon die zoekbalk nergens vinden??

Heb al op alle manieren gezocht

HELLUP??

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

BrownieG

Ik kan op mijn telefoon die zoekbalk nergens vinden??

Heb al op alle manieren gezocht

HELLUP??

X

als je de zoekbalk niet kunt vinden moet je even op de hoofdpagina helemaal naar beneden scrollen, dan in de linkerhoek wijzig thema even naar unlimited , op die manier zou je de zoekbalk moeten kunnen zien

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG dankjewel voor de uitgebreide reactie. Ik denk dat ik alle topics tot mei 2015 gelezen heb (crazy I know) en via de zoekbalk gericht nog vele oudere ?

Mn man vraagt regelmatig, zit je alweer op dat forum? Haha

Dit zijn de vragen die volgens mij nog niet echt gesteld zijn om van anderen gericht antwoord te krijgen. Ik zie wel berichten langskomen die het half omvatten maar wilde graag een beter beeld erbij krijgen ;)

Oftewel ik ben benieuwd hoe t nou voelt als je ze al een poos hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooiii zal ook even hier onder antwoorden :)

Ben iets meer dan een jaar PO.

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ja hoor, ging vrij snel.

2. Voelen je tepels weer normaal?

Helemaal normaal, durf zelfs misschien te zeggen iets gevoeliger.

3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Ik sport bijna dagelijks. Van yoga, hardlopen, tot spinning insanity en kickboksen.

Moet wel zeggen dat ik langer dan 6weken niets heb kunnen doen zelfs na 6weken was

Nog niet in staat om simpele buikspieren te doen. Maar na denk 2,5maand ofzo

Langzaam alles terug opgebouwd en nu nergens last van :)

4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

Ja alsof ze er altijd gezeten hebben haha

5. Voel je ze echt nog zitten?

Als je echt gaat zoeken zeg maar wel maar niet Storend voelbaar

6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Goh pijn niet echt maar ik vind het nog steeds niet aangenaam om op m'n buik te ligge

Gelukkig ben ik geen buikslaper maar bvb een massage tijdens een dagje wellness

Vindk niet zo aangenaam om op m'n tieten te liggen en ze op m'n rug duwen. Dit is wel

Al half jaar geleden ofzo geweest de laatste keer misschien dat het nu al beter meevalt.

7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Soms nog wat steekjes. Maar volgens mij had ik dat bij m'n echte boobs somS ook...

8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Zeer zeker opnieuw. Jammer dak zolang gewacht heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog maar 3 maanden PO, mr wil toch even reageren.

aanrakingen doen geen pijn tenzij je er echt hard gaat in knijpen dan voelt het wel ongemakkelijk mr denk dat dit ook het geval is wnn je natuurlijke borsten hebt :P

je voelt de implantaten echt niet zitten dacht dit in het begin ook vr ik ze had..van hoe gaat dat nu aanvoelen binnenin, kan je het vergelijken met een piercing het zit er wel mr je voelt het niet..en zo is het ook.

mijn tepels heb ik gevoel in alleen fe onderkant vd borsten voelt ng beetje verdoofd aan.

als ik kracht moet zetten vr een deksel op het potje open te draaien voel ik de spier ng wel ff tegenwerken in de borst mr dit is eerder een raar gevoel dan dat het pijnlijk is, ook vr de auto in achteruit te zetten moet ik de pook induwen en kracht zetten hierbij, vroeger kon ik dit met 1 hand die beweging nu doe ik dit al onbewust met men 2 handen. met 1 hand voel ik ook weer die spier ff protesteren.

sporten doe ik niet.

het slapen gaat op alle manieren, zij of buik geen probleem.

ik heb er ng geen seconde spijt van gehad, ben helemaal verliefd op ze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor alle reacties tot nu toe. Fijn om te lezen en vooral ook dat het eigen gaat voelen! Heb voor mijn zwangerschap jaren een navelpiercing gehad en die voelde ik inderdaad ook niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf bijna 2 jaar en 4 maanden po.

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ja ik kan ze zeker aanraken zonder pijn.
2. Voelen je tepels weer normaal?

Mijn tepels voelen eigenlijk weer als voor de operatie. Soms hebben meiden dat ze zelfs wat gevoeliger zijn, maar daar heb ik geen last van.
3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Ja ik kan eigenlijk alle sporten weer doen. Ik doe krachttraining, maar ook cardio. Doe ook groepslessen waarbij ik aardig moet bewegen en dat gaat prima! Wel natuurlijk een goede sport bh aan ;)
4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

Ze voelen niet alleen vanmezelf, ze zijn ook van mezelf! :D
5. Voel je ze echt nog zitten?

Ik voel ze niet zitten. Ik kan mijn protheses wel " opzoeken", maar in het dagelijks leven is het niet anders dan voor de operatie voor mij.
6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Nee
7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Niet echt. Wat ik wel heel af en toe heb is dat ik kan voelen dat er een vouw in mijn prothese zit. Als ik dan met mijn vinger op die plek druk dat voel ik dat ik iets wegdruk ouzo, maar dit is niet pijnlijk.
8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Ja zeker weten! Ik zou het 10 jaar eerder hebben gedaan zelfs. Ik wil echt nooit meer terug naar die zielige hangertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaii Suus,

Goed topic! Denk dat een hoop meiden hier wat aan hebben :) Succes met je keuze!

Ik ben 11 maandjes PO, 11 februari alweer 1 jaar :)....

6 maanden en 1 jaar (of langer?) PO:

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ja, ik kan mn borsten aanraken zonder 'pijn' dit was na ongeveer een maand of 4. Soms is het nog wel wat gevoelig, vooral als mn vriend ze aanraakt of knijpt ofzo :) maar echt pijn doet t niet.
2. Voelen je tepels weer normaal?

Die zijn nog steeds wel overgevoelig (veel minder dan in het begin) maar dat gaat wel steeds beter. Eerst werd de ene ook wel 'hard' en de ander niet, beetje vreemd om te zien ook haha. Dat is sinds 3 maanden helemaal gelijk getrokken.
3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Ik ben niet een hele fanatieke sporter, maar fietsen en hardlopen gaat prima.
4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

Ja, absoluut! Dat had ik al na een week of 3, maar denk dat dat voor iedereen anders is.
5. Voel je ze echt nog zitten?

Nee, alleen in het begin ( de eerste weekjes) voelde ik ze wel is bewegen als ik opstond, nu allang niet meer. Alleen als ik mn arm omhoog doe kan ik de rand een beetje voelen maar dat is dus alleen als ik t daar aanraak.
6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Nee.
7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Nee.
8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Zou het zo weer doen! Voor mij was het de pijntjes van de eerste weken zeker waard!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 6 maanden PO.

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ik kon na 4 weken al weer "spelen" met mijn borsten zonder pijn.

2. Voelen je tepels weer normaal?

Wat is normaal? Mijn tepels zijn gevoeliger geworden, maar daar hoor je mij niet over klagen.

3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Na 3 maanden kreeg ik groen licht om weer mijn werpnummers van de atletiek weer op te pakken.

4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

De ene keer vind ik ze van mezelf maar als ik te veel getraind hebt dan zijn ze harder en dan zijn ze minder eigen.

5. Voel je ze echt nog zitten?

Links meer dan rechts, maar gevoel wordt elke week minder

6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Het is meer dat de borstspier weer getraind moet worden. Maar voor de rest kan ik alles weer zonder pijn.

7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Nee, alleen tijdens de menstruatie de pijntjes die ik ervoor ook wel Had.

8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

JA!! Ondanks de pijn in de eerste paar weken heeft mij het al zoveel positieve energie gegeven dat ik het zo weer zou doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Esmiralda. Zie je eigenlijk ook echt een plooi dan? Of voel je het alleen? (Heb je voor, achter of dual plane?)

Ik heb ze voor de spier.

Ik zie gelukkig geen plooi ;) Het is moeilijk uit te leggen, maar het is eigenlijk het hoekje/uiteinde van een plooi. Als ik daar dan op druk dan voelt het als een luchtbelletje. Je ziet dus niks, maar kan het wel voelen als ik er op druk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een vraagje voor de dames die langer po zijn.. Hoe voelen de borsten nu aan? blijven de borsten vrij stevig aanvoelen of worden ze met de tijd steeds zachter. Ik ben nu bijna negen weken en die van mij zijn nog erg stevig niet heel veel beweging in te krijgen zeg maar. Ben benieuwd of hier verandering in komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nipje Bij mij heeft de zachtheid ook best lang geduurd. Waren eerst echt harde ballen die niet wilde meeschudden..heeft tijd nodig! De mijne zijn nu wel zachter en bh's zitten nu veel beter. Heb ze ook achter de spier he!! Ze blijven wel braaf op hun plaats maar kan ze goed vastpakken en bijelkaar drukken. Schijnt dat ze zachter en zachter worden met de tijd dus ja, geduld en afwachten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben in september 2014 geopereerd en in december 2014 heb ik een kleine her-operatie aan mijn linkerboob gehad. Dus rechts is 1 jaar en 4 maanden po en links is 1 jaar en 1 maand po. Ik heb 305cc anatomische prothesen gekregen, dual plane.

 

 

1. Kan je je borsten weer aanraken zonder pijn?

Ja zonder pijn wel, heel hard kneden en knijpen vind ik niet heel prettig, links is mijn tepel en eronder nog wat gevoelloos, maar die tepel juist ook soms weer heel gevoelig, rechts voelt helemaal normaal als voorheen. 

2. Voelen je tepels weer normaal?

Euhm, ja zie antwoord op vraag 1.  

3. Kan je weer sporten (welke sport?)

Ik ben niet een heel fanatiek sporter, maar heb wel hardgelopen en wat aerobics gedaan en dat ging prima, nergens last van.

4. Voelen ze al of ze van jezelf zijn?

Ja ze voelen als van mezelf, ze horen bij me.

5. Voel je ze echt nog zitten?

Niet echt, links trekt soms nog wel een beetje bij de spier, die is altijd wat lastiger geweest. En ja als ik een rotbh aan heb, irriteert het, maar dat is dan eigenlijk meer de bh dus haha.

6. Doen bepaalde bewegingen nog pijn?

Nee, kan alles gewoon doen, vind alleen op mijn buik slapen nog niet prettig. Ik heb anatomische en die zijn toch wat steviger, denk dat het daardoor kan komen.

7. Heb je nog pijn (tjes) rondom je borsten?

Nee geen pijntjes, behalve dan die trekkende spier soms. Steken heb ik bijv helemaal niet meer. 

8. Zou je met wat je nu weet het nog een keer doen of zou je liever 'plat' blijven?

Ik zou het absoluut zo weer doen. Het is alle pijn en ongemakken 100% waard geweest. Heerlijk om in de zomer in shirtjes en bikini te lopen en me vrouw te voelen :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lies_lies dankjewel dat je t ingevuld hebt! Wat is de reden geweest van de heroperatie?

Verder klinkt ook dit weer super. 

Zou bijna denken dat er geen mensen zijn die er spijt van hebben :) geeft me weer meer moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.