Ga naar inhoud

essi4 : 10 februari 2016 : Dr. de Blecourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi ik ben essi4,

ik ben de trotse eigenaar van een paar mooie borsten, na een borstvergroting in de Bergmankliniek. De bv heb ik in 1999 of 2000 gehad (weet het niet meer).

Er is gebruik gemaakt van cristalline paragel 280cc, via de oksel in gebracht onder de borstspier. Ik heb nooit last van mijn borsten gehad ook de vorm is in de loop der jaren niet anders geworden, wel iets minder vol. Maar op oudjaarsdag ondekte ik een harde knobbel aan de onderkant van mijn borst. Niet pijnlijk trouwens. Vandaag een echo in het ziekenhuis gehad, en daar is mij verteld dat ze aan beide kanten lek zijn. De arts noemde het nogal een rommeltje... weet dus niet of het in of buiten het capsel lekt. Ik weet ook niet hoe lang dit al zo is. Mijn borsten hebben altijd een heel natuurlijke vorm gehad. De harde knobbel was waarschijnlijk een deel van het implantaat, die wat verschoven was. Het is nu niet meer te voelen.

Ik moet je zeggen dat ik er erg van geschrokken ben. Het liefst zo snel mogenlijk een wissel. Wie kan me iets vertellen over de wissel als je ze al zo lang hebt en als het duidelijk is dat ze lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Jeetje ja dat is schrikken als je hoort dat beide protheses lek zijn, en het is de eerste keer dat ik hoor dat het Eurosilicone betreft. Maar 15 jaar is natuurlijk best een lange tijd, en zoals alles zijn ook protheses onderhevig aan slijtage.

Op een echo is inderdaad niet te zien of er buiten het kapsel gelekt is, dit is eigenlijk alleen maar op een MRI te zien.

Procedure is eigenlijk bijna gelijk aan die van een normale wissel,het ligt er dan soms aan of er een capsulotomie ( kapsel insnijden) of een capsulectomie ( kapsel verwijderen) word gedaan, maar gezien een ruptuur zal een pc overgaan tot het verwijderen van het gehele kapsel, omdat de gel zich ook aan de binnenkant van het kapsel hecht, dan word alles helemaal goed schoongemaakt,en gekeken of het ook buiten het kapsel is gelekt, en zo nodig grondiger schoongemaakt.

Ik weet wel dat normaal gesproken bij een ruptuur de protheses vergoed worden door Eurosilicone, de pc stuurt de protheses op en aan de hand daarvan beoordelen ze of je voor vergoeding in aanmerking komt.

Dit zou je even moeten bespreken met een pc.

Heb je al een afspraak bij een pc gemaakt? want ik kan me goed voorstellen dat je zo snel mogelijk een wissel wilt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai essi4

Wat een vervelend nieuws zo aan het begin van het nieuwe jaar.

Ik kan begrijpen hoe je je voelt nu heb 5 weken geleden ook een wissel gehad omdat 1 prothese lek was, maar die zat er nog net geen 2 jaar in.

Toen ze de echo namen zat het nog wel in het kapsel, ongeveer anderhalve maand later heb ik een wissel gehad.

Als je bij me foto's kijkt kan je zien hoe de prothese er uit zag.

Sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Jeetje ja dat is schrikken als je hoort dat beide protheses lek zijn, en het is de eerste keer dat ik hoor dat het Eurosilicone betreft. Maar 15 jaar is natuurlijk best een lange tijd, en zoals alles zijn ook protheses onderhevig aan slijtage.

Op een echo is inderdaad niet te zien of er buiten het kapsel gelekt is, dit is eigenlijk alleen maar op een MRI te zien.

Procedure is eigenlijk bijna gelijk aan die van een normale wissel,het ligt er dan soms aan of er een capsulotomie ( kapsel insnijden) of een capsulectomie ( kapsel verwijderen) word gedaan, maar gezien een ruptuur zal een pc overgaan tot het verwijderen van het gehele kapsel, omdat de gel zich ook aan de binnenkant van het kapsel hecht, dan word alles helemaal goed schoongemaakt,en gekeken of het ook buiten het kapsel is gelekt, en zo nodig grondiger schoongemaakt.

Ik weet wel dat normaal gesproken bij een ruptuur de protheses vergoed worden door Eurosilicone, de pc stuurt de protheses op en aan de hand daarvan beoordelen ze of je voor vergoeding in aanmerking komt.

Dit zou je even moeten bespreken met een pc.

Heb je al een afspraak bij een pc gemaakt? want ik kan me goed voorstellen dat je zo snel mogelijk een wissel wilt.

xxx

He meis,

Jeetje ja dat is schrikken als je hoort dat beide protheses lek zijn, en het is de eerste keer dat ik hoor dat het Eurosilicone betreft. Maar 15 jaar is natuurlijk best een lange tijd, en zoals alles zijn ook protheses onderhevig aan slijtage.

Op een echo is inderdaad niet te zien of er buiten het kapsel gelekt is, dit is eigenlijk alleen maar op een MRI te zien.

Procedure is eigenlijk bijna gelijk aan die van een normale wissel,het ligt er dan soms aan of er een capsulotomie ( kapsel insnijden) of een capsulectomie ( kapsel verwijderen) word gedaan, maar gezien een ruptuur zal een pc overgaan tot het verwijderen van het gehele kapsel, omdat de gel zich ook aan de binnenkant van het kapsel hecht, dan word alles helemaal goed schoongemaakt,en gekeken of het ook buiten het kapsel is gelekt, en zo nodig grondiger schoongemaakt.

Ik weet wel dat normaal gesproken bij een ruptuur de protheses vergoed worden door Eurosilicone, de pc stuurt de protheses op en aan de hand daarvan beoordelen ze of je voor vergoeding in aanmerking komt.

Dit zou je even moeten bespreken met een pc.

Heb je al een afspraak bij een pc gemaakt? want ik kan me goed voorstellen dat je zo snel mogelijk een wissel wilt.

xxx

Hoi. oh wat ben ik blij met je reactie!

Voel me echt een beetje alleen hier in. Vandaar dat ik me op het forum heb aangemeld. Ik heb normaal niets met forums hahaha.

Ik heb een afspraak komende donderdag middag bij de Bergman kliniek, dr. de Blecourt heeft ze ooit geplaats en met hem heb ik ook het gesprek. Ik heb van mijn verzekeraar begrepen dat de kosten voor verwijderen door hun worden vergoed, maar het plaatsen van nieuwe niet. Ik wist niet dat ik garantie had op de mijne van eurosilicone. Het is mij toendertijd niet verteld in ieder geval. Misschien is het alleen voor siliconen na een bepaalde datum. Ik heb vorige keer echt wel heel veel pijn gehad met het plaatsen onder de borstspier via de oksel. Ben blij als het capsel ook weg gehaald zal worden, maar ook wel weer bang voor de pijn. Ik kan me voorstellen dat het capsel zich ook aan de borstspier vast hecht. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik zou graag onder aan mijn berichten ook willen vermelden, welke, waar en wie de borstvergroting heeft gedaan bij me. Enig idee hoe deze newbie dat voor elkaar krijgt?

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai essi4

Wat een vervelend nieuws zo aan het begin van het nieuwe jaar.

Ik kan begrijpen hoe je je voelt nu heb 5 weken geleden ook een wissel gehad omdat 1 prothese lek was, maar die zat er nog net geen 2 jaar in.

Toen ze de echo namen zat het nog wel in het kapsel, ongeveer anderhalve maand later heb ik een wissel gehad.

Als je bij me foto's kijkt kan je zien hoe de prothese er uit zag.

Sterkte xx

Hoi Didi,

ik begin met te zeggen dat je een erg mooie naam hebt.

Bedankt voor je bericht, erg fijn dat je je ervaring met me wilt delen.

Ik weet niet of ik je foto durf te bekijken, omdat ik het vooral heel erg griezelig vind dat de silicone misschien wel buiten het capsel zit. Ik heb ooit, jaren geleden, wel eens foto's gezien van een kleverige drap wat uit een prothese was gekomen. Grrrr griezelig idee. Hoe kwam jij er achter dat er een lek was? Welke heb jij als ik vragen mag?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid, het is hartstikke goed dat je je hier hebt aangemeld,want ik begrijp dat je je heel erg alleen voelt in dit soort dingen, dit zijn niet de dingen waar je dagelijks over praat.

En op dit forum ben je geheel anoniem, maar kun je toch je verhaal kwijt.

Dat is gelukkig al snel dat je afspraak hebt, spannend hoor, en Dr. de Blecourt is een goed arts,

Je zal waarschijnlijk eerst de protheses zelf moeten betalen, en als de pc ze opstuurt, daarna zou je dus het bedrag terug krijgen, maar je hebt best kans, als er nu al duidelijk op de echo rupturen zijn te zien, dat het gelijk vergoed word, maar daar kan Dr. de Blecourt je veel meer over vertellen.

Je hoort toch wel dat dames een wissel minder pijnlijk ervaren als de eerste bv, maar omdat er bij jou natuurlijk ook goed schoon gemaakt moet worden, kan het iets meer zijn, maar meis,als je goede pijnstilling krijgt, dan rol je daar echt wel doorheen, zou me daar niet al te druk over maken

ik zet hier een paar linken, over zowel eurosilicone en de garantie

http://www.eurosilicone.nl/

http://www.eurosilicone.nl/uploads/Download/QU1769%20Dutch%20Guarantee%20Summary_AW.PDF

Het onder de berichten schrijven doe je via handtekening, klik op je naam rechts bovenin, dan ga je naar mijn instellingen, en dan zie je links een rijtje staan met dingen wat je allemaal kunt aanpassen, en daar tussen staat ook handtekening

heel veel succes donderdag

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opgelucht hoor!

In de auto naar de Bergmankliniek vanmiddag was ik er nog steeds niet uit wat ik wilde. Er uit, schoonmaken en niets meer er in... :107:

Ja, of toch voor weer een mooie paar natuurlijk gevormde borsten.

Alhoewel de pc over een lift en opvullen begon, ben ik tevreden over het gesprek. Ik ben 46 en heb niet echt de drang om vooruit priemende borsten te krijgen. Dus nee, mijn iets te laag zittende maar o zo natuurlijk vallen de borsten gaan gewoon voor een nieuwe ronde siliconen zonder lift. Ik gaf aan niet meer te willen dan de 280 cc die ik nu heb.

Zijn vraag daar op was, of het iets meer mocht zijn, als het tijdens de operatie toch blijkt dat het mooier is met 310cc. Ja, zo lang ik niet met twee enorme ballen van de ok af ga is het mij prima.

De datum is ook meteen geprikt 10-02-2016

Bang voor de pijn ben ik wel, aangezien de vorige keer erg pijnlijk was.

Nu natuurlijk niet meer via mijn oksel dus naar alle waarschijnlijkheid minder pijnlijk, zei dr. de Blecourt

Fijne gedachte dat hij ook deze bv weer bij me kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meis wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan, je nu duidelijk weet wat je wilt, en ook al een datum.

Moet toch ondanks dat je bang bent voor de pijn een opluchting zijn, 10 februari gaan de gescheurde dingen eruit.

En ik weet zeker dat Dr de Blecourt je echt niet wakker laat worden met grote ballen, want wat ik zowieso over hem weet is dat hij hele mooie natuurlijke borsten maakt,die goed bij je lichaam passen, dus dat gaat helemaal goed komen.

Ben je ook iets wijzer geworden over eventuele vergoeding via fabrikant ?

En ik zie dat je handtekening ook is gelukt hihi

Meid,lekker af gaan tellen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha, ja handtekening is gelukt :53:

Ik ben nog wel echt aan het uitvogelen hoe het hier allemaal werkt. Ben zo blij met de lieve reactie's die er zomaar door onbekende worden geplaats. Heel bijzonder!

De vergoeding van de fabriekant uit i.v.m scheuren, zou worden uitgezocht door de Bergman kliniek. Maar dat heb ik wel zelf onder de aandacht gebracht bij ze.

Ik had zelf al contact met mijn verzekeraar gehad over de kosten. Deze gaf aan dat ze de kosten voor verwijderen opzich nemen omdat het om lekkende siliconen gaat. Maar de kosten voor plaatsen niet. Lijkt mij ook niets meer dan normaal.

De Bergmankliniek was niet zo zeker van mijn verhaal maar zou het bij de verzekeraar na gaan vragen.

Ik kan me er niet echt druk om maken eigenlijk. Ik zie wel wat er vergoed gaat worden en wat niet. Dan maar niet op vakantie dit jaar met het gezin,... kom mama wil ook wat :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid kijk lekker rustig rond hier, en heb je vragen gewoon stellen, er is heel veel info te vinden.

Dat is zo fijn he, je bent anoniem, en je kunt je verhaal kwijt, je vragen stellen etc, we willen hier toch allemaal 1 ding, mooie borsten, dus we zijn allemaal lotgenoten.

Nou goed dat je het onder de aandacht hebt gebracht over de vergoeding, want in de garantie staat het toch echt.

Dat klopt inderdaad, een verzekering vergoed het verwijderen bij complicaties, en als je dan zelf nog iets zou moeten betalen, dan is dat niet anders, want zo doorlopen kan gewoon niet.

Maar toch ook wel goed dat het even voor de zekerheid word nagevraagd door Bergman.

Ja zo moet je ook denken, nu is mama aan de beurt.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo als ik al zei.... ik moet nog van alles uitvogelen hier. Maar super bedankt voor de info en steun tot nu toe.

Ik ga nu eerst eens kijken wat ik kan vinden over nastrelle ( weet niet of ik het goed schrijf) omdat ze die nu hebben ipv euro silicone. Er komen hier termen voorbij als hp, en 85% ??? Heb ik het helemaal niet over gehad. En capsel verwijderen? toch maar op staan nu ze lek zijn, hij gaf zelf aan dat het niet nodig was. Maar mijn gevoel zegt iets anders.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid rustig aan,en heel graag gedaan hoor.

Natrelle is de naam van de protheses, en de 85 % gevulde zijn van Eurosilicone, Hp is het profile,je het low profile, medium, high en extra high, word bij Natrelle full en xtra full genoemd.

Profile is eigenlijk hoe ver je borst naar voren komt, en dit bepaald eigenlijk meer de grote van de borst dan de cc

Als je op de hoofd pagina naar beneden scrolled, kom je een kopje tegen: protheses,daar zie je allerlei merken staan,kan je ook eens kijken.

Dr de Blecourt is geen pc die groot plaatst, en ik denk als hij het over de 310cc heeft gehad, dat je medium profile krijgt, deze is er ook in x full, maar denk niet dat doe het gaat worden, want dan krijg je echt wel grotere borsten.

Misschien maakt hij het kapsel alleen helemaal schoon binnenin, en als hij zegt dat het niet verwijderd hoeft te worden, kan je hem wel vertrouwen hoor, of hij moet ineens tijdens de operatie op dingen stuiten, dat hij besluit om het wel te verwijderen.

en je kan natuurlijk altijd nog eens bellen welke protheses je precies krijgt

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ja, ik ben er klaar voor!

Verslag van de wissel op 10/02/2016

Ik moest me om 8.15 melden in Bilthoven bij de Bergmankliniek. De nacht  bijna niet geslapen, van de zenuwen. Na me bij de receptie te hebben gemeld kon ik even plaats nemen, om later door een verpleegster te worden mee genomen naar mijn prive kamer.

Daar werden even de controles van temp. bloedruk, saturatie en pols gedaan. Ik kreeg een naambandje om en kon me omkleden in het blauwe jasje.Nog even een paar pantoffeltjes aan en een wegwerp badjas om. Vanaf daar naar een grote zaal waar ik het infuuskreeg en de antibiotica. Naast me lag een  dame die ik later op de uitslaap kamer ook weer tegen kwam. Helaas was er een half uur uitstel omdat er een andere ok voor ging. De pc kwam me halen, foto maken en aftekenen. Omdat de vorige borstvergroting via de oksel was gegaan en dus geen oud litteken in de borst plooi zit. Bij de lift afscheid van mijn man genomen.

Op van de zenuwen de ok binnen gegaan. Kon plaats nemen op een heerlijk warm bedje, armen aan beide zijde op de plankjes neer leggen. Grapjes maken met de man van de narcose. Denk aan iets leuk, denk aan iets leuks, dacht ik als maar.... denk aan dat witte palmen strand. Ondertussen was hij al met het infuus aan het rommelen. Ik ben er nog hoor zei ik!  Dat klopt, doe je ogen maar dicht hoorde ik.... ik voelde me een tel draaien en weg was ik. Heerlijk kwam ik weer bij. Het is klaar hoor ik de zuster zeggen. Ik was verbaast, had helemaal niets gezien van dat witte strand!

De dame van beneden kwam ook net bij, ze was door een andere arts geholpen en ik begreep dat we dezelfde maat en merk hadden gekregen.  Ik voelde me nog een beetje suf en dommelde soms heel kort even weg. De pc kwam even kijken hoe het ging.

Na een klein uurtje ben ik met bed en al naar beneden gegaan, en daar zat mijn man al op me te wachten.

Kopje thee en een beschuitje, had een droge mond.

Aan het einde van de middag kwam de pc, de Blecourt weer even kijken hoe het ging.

Warme maaltijd en verzorging was super!  Voor de nacht werden de controles nog een keer gedaan en naar de borsten gekeken. Infuus voor het vocht bleef er in. Kreeg een slaappil aan geboden. Dacht eerst het niet nodig te hebben, maar kon niet slapen dus uiteindelijk toch maar gedaan. De volgende dag even voor acht uur kwam de pc al weer langs om te kijken hoe het ging.

De pijn is prima te doen, eigenlijk amper.  Gisteren avond de bh los gedaan om te douche. Ze zien er uit zoals anders, alleen iets dikker door het vocht.

Vanmorgen belde ze nog een keer op van de Bergmankliniek, hoe het ging en als er vragen waren dat ik ze kon bellen. De 18e op nacontrole voor de pleisters.

Ik heb 1 silicone naast mijn bed gehad, wilde ze eigenlijk alle twee zien. Maar die andere zag er het zelfde uit zei de pc. 

Stuk en plakkerig.

Het is me allemaal echt mee gevallen. Voel me wel wat brak en vandaag een beetje misselijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2016om21:58 zei Kyra:

Fijn dat alles goed is gegaan. Succes met het herstel!

Wel heftig dat ze beide stuk zijn gegaan. Waarom ben je uiteindelijk voor Natrelle gegaan?

Ik hoop dat je niet te veel pijn hebt. Rustig aan ;) 

Ja, wel balen. Maar lang genoeg plezier van gehad. Er is mij ook meteen bij de eerste bv verteld door de pc dat ze uit eindelijk allemaal stuk gaan. Ze zijn aan slijtage onder heven.Ik heb er niet zo over nagedacht. Dit was het merk waar de Bergmankliniek mee werkt. En de pijn is ze heel veel minder bij een wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op nacontrole geweest, pleisters er af.

Ziet er goed uit, over een week kan ik gaan smeren met de speciale littekencreme van de Bergmankliniek die ik heb gekregen na de ok.

Advies, sport bh blijven dragen volgens voorschrift en nog niet gaan sporten, baden of sauna. Verder op gevoel weer alles gaan doen. Voor de zekeheid toch nog even navraag gedaan over de mamografie. Deze kan ik gewoon laten doen als ik de oproep krijg voor het bevolkingsonderzoek. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei essi4:

Vandaag op nacontrole geweest, pleisters er af.

Ziet er goed uit, over een week kan ik gaan smeren met de speciale littekencreme van de Bergmankliniek die ik heb gekregen na de ok.

Advies, sport bh blijven dragen volgens voorschrift en nog niet gaan sporten, baden of sauna. Verder op gevoel weer alles gaan doen. Voor de zekeheid toch nog even navraag gedaan over de mamografie. Deze kan ik gewoon laten doen als ik de oproep krijg voor het bevolkingsonderzoek. 

 

Fijn dat het goed gaat en dat bij de nactonrole ook alles in orde bevonden is! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.