Ga naar inhoud

Linf : 29 februari 2016 : Dr. van der Weij : Boerhaave : 19 mei 2017 hersteloperatie wegens bottoming out


Aanbevolen berichten

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie
36 minuten geleden zei BrownieG:

Fijn dat je een beslissing voor jezelf heb kunnen nemen met je PC. En als je bottoming out is verholpen kijk je ook weer anders naar je borsten. Nu wel de laatste keer hoor dat we voor je gaan aftellen!! Xx

dank je wel haha....als.het aan mij ligt laat ik het hierbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je toegevoegd aan mijn album :)

 

Klopt van die afstand van borstplooi naar je tepelklemmen :45: Ik lach me soms suf om die autocorrect. 

 

Hoe dikker een prothese, hoe groter de afstand idd wordt :)

 

19 mei, fijn dat je een datum hebt!! Zal zo ff kijken dat ik het aanpas in je titel, dan kun je gewoon dit topic blijven gebruiken.

 

Dat medicatieschema moet je me echt ff pb over sturen. Ook hoe vaak je de diclo dan mag nemen.

Tzt kan ik de dag zwlf je schema wel aanpassen, dus komt goed :)

Jammer van de tramadol.. dan toch maar ff bikkelen hihi. De eerste 2 dagen zijn het minst lekker, daarna gaat het steeds beter hoor :)

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei best_boobie:

 

Klopt van die afstand van borstplooi naar je tepelklemmen :45: Ik lach me soms suf om die autocorrect

 

Ik ga dood hier van het lachen :45::45::45: Sufferd hier zag dus letterlijk tepelklemmen voor mij in de OK!!!!! Hoe bedoel je autocorrect lezen whahahaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei BrownieG:

 

Ik ga dood hier van het lachen :45::45::45: Sufferd hier zag dus letterlijk tepelklemmen voor mij in de OK!!!!! Hoe bedoel je autocorrect lezen whahahaa

Je vraagt je ook af hoe dat woord 'tepelklemmen' in linf haar autocorrect komt hè :45:

Sorry linf, te grappig gewoon, jouw bericht over die tepelklemmen :46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi allemaal

 

Ik begin weer zo enorm te twijfelen of dit wel de juiste operatie zal zijn. Vooral omdat pc's verschillende visies hebben.

 

Dr Laura  zei dat ze de prothese achter mijn borstspier had geplaatst en nooit ervoor gezien mijn slappe huid maar dr vd Weij geeft aan dit nooit te zullen doen omdat ik genoeg weefsel heb en ik bij achter de borstspier op den duur een extra velletje id borstplooi zou krijgen omdat mijn huid zal verslappen en de prothese op zijn plek blijft.

Dr vd weij kan niet garanderen dat middels het wegnemen van een huidplooi nu en weer vasthechten aan mijn ribben( omdat mijn prothesen zijn gaan zakken) het probleem is opgelost. Kan dus weer zo zijn dat ik na een aantal maanden weer uitzakkers heb

 

Potverdikkie wat is dit moeilijk!

 

Eenmaal je huid te slap is toch altijd te slap? gaat toch alleen maar dunner worden?

 

Mss maar naar nog een arts toe voor een third opinion?

WIe kan mij iemand aanraden? (geen nio in ieder geval)

 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linf

 

He meis, ja het blijft enorm lastig, en ik snap je twijfel, en als ik jou was zou ik ook zeggen, ga nog eens naar een andere pc, je kunt dan denken aan bijv: Dr. van Selms-OLVG,  Dr. Plovier-BeClinic, of je legt het voor aan Dr. DeMeyere, hij is natuurlijk  bij uitstek een pc die eigenlijk alleen voor de borstspier plaatst, en als hij ook zou aangeven dat het makkelijk kan, in combinatie met het vasthechten aan de ribben, dan kun je er vanuit gaan dat het goed moet komen.

 

Ik denk zelf dat aan beide opties een risico zit,bij voor de spier kan het inderdaad zijn dat het na verloop van tijd toch weer iets zal gaan hangen ( ligt er ook een beetje aan hoeveel huid er tussenuit genomen word) en je weet nooit op welke termijn dit zou kunnen gebeuren) dit zou je zelf ook wel enigszins in de hand kunnen houden, door overdag een goede bh te dragen, en 's nachts een sportbh of een sport topje, zo zorg je er wel voor dat je je borsten de steun geeft die ze nodig hebben. 

En natuurlijk kun je heus wel een aantal keren per week zonder topje slapen,maar dan wissel je het af.

En bij achter de spier of dual plane,zou je wellicht een gedeelte losse huid in de borstplooi krijgen, maar ook dit is niet te voorspellen ( dit niet te verwarren met een double bubble, want dat is weer iets anders)

 

Ik zou inderdaad eens ergens anders advies gaan inwinnen, je hebt nog tijd genoeg, en de twijfel die je nu hebt, zou dan hopelijk weggenomen kunnen worden.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hello ladies

 

Ben vrijdag geopereerd! Ze hebben 6 cm huid weggehaald en het weer vastgehecht aan mijn ribvlies.

 

UIt de narcose gekomen had ik enorm veel pijn en kreeg daarop 100 mg tramadol, daarna goed te doen!

Gister een goede dag gehad en pijn goed te doen met para en diclofenac.

Gister werd zwelling heel erg, best heftig..alsof je uit elkaar wil ploffen, vanacht slecht geslapen vd druk, maar nu ik weer wat beweeg gaat het beter.

 

Ik heb een hele goede bh! Na 3 operaties gehad te hebben kan i kzeggen dat deze echt super is! geen harde randen en voldoende steun!

 

http://www.emdacare.nl/Webwinkel-Product-173015223/Carefix-Sophia-postoperatief-vest.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linf

 

Fijn dat je het achter de rug hebt meis, en 6 cm is behoorlijk, maar je zo zie je maar wat overtollige huid kan doen.

 

Het vast hechten aan het ribvlies is pijnlijk en dat zul je helaas nog wel even goed blijven voelen.

Belangrijkste is om je pijnstilling echt goed op tijd in te nemen, voldoende te drinken, en verder rustig aan doen.

 

Laat je maar even vertroetelen meis, heb je verdiend.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rosedank je wel!

 

moet zeggen dat het goed gaat met pijnstillers. heb vanacht weer platter gelegen en dat is ook heel erg fijn.

 

wel verschrikkelijk dat je zo afhankelijk bent van anderen!

 wat verstaan jullie onder rustig aan doen en niet tillen? geen kopje thee? zeeppompje niet indrukken? etc

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linf

 

Het is iedere dag een klein stapje vooruit meis, en met rustig aan bedoel ik meer, op tijd eventjes gaan liggen,en niet te veel kracht met je armen zetten,niet met zware dingen gaan sjouwen etc

 

Een kop thee, een boterham, mag je echt wel zelf doen, dat kan geen kwaad.

Het afhankelijk zijn is niet leuk, maar is wel nodig voor je herstel,en is dus niet anders.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 mei 2017 om 10:50 zei Linf:

 

Ben vrijdag geopereerd! Ze hebben 6 cm huid weggehaald en het weer vastgehecht aan mijn ribvlies

 Auwieee, maar het zit erop!! Fijn dat je het achter de rug zeg pfff

Rustig aan doen en je bh ziet er idd comfi uit! Zal je hopelijk door de herstelweken heen dragen. Op naar je mooie boobs en geen ellende meer!! 

15 uur geleden zei Linf:

wat verstaan jullie onder rustig aan doen en niet tillen

 

Wil je niet weten Linf :P ... Lekker op je KONT zitten en relaxen, in de tuin onder een parasol? Sappie erbij? Kan genoeg bedenken hoor :45: Het is tijdelijk en je weet hoe het werkt toch?? Je lichaam alle rust geven zodat het goed kan herstellen!

 

Fijn herstel en niet te snel alles willen doen!! 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou lukt me idd aardig! wel ff lastig om al die taken uit handen te geven...en het gaat natuurlijk anders dan je het zelf doet.....

straks ga ik er nog aan wennen.

 

Herstel gaat super goed! sinds gister geen pijnstillers meer. Wel nog wat benauwd bij lopen en beurs gevoel op 1 plek

 

zondag controle

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linf hahaha, ik had alles zo goed georganiseerd in mijn herstelweken dat ik erna mijn " kabouters" intens miste :45: Als je de kans hebt..pakken want voordat je het weet zit je herstel erop en moet je weer ;) Wen er maar aan de komende weken..niets mis mee!! Fijne controle gehad?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ben ik weer!!

 

nu 2,5 wk PO. Alles voorloopt voorspoedig, maar heb toch weer een plekje wat niet dichtgaat....ben al 10 dagen bezig met wondverzorging, pfff. Laten we bidden dat we niet hetzelfde krijgen als vorige jaar..

 

Ik heb het advies gekregen om 6 wk op mijn rug te slapen maar oh wat zijn die nachten dan een ramp....

@best_boobie moest jij dat ook? en @Banaantje ?? jij ook? en hoe gaat het nu met jou?

 

Borsten zijn nog wat hoekig...zo benieuwd wanneer de oorspronkelijke vorm komt....

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Linf:

Ben ik weer!!

 

nu 2,5 wk PO. Alles voorloopt voorspoedig, maar heb toch weer een plekje wat niet dichtgaat....ben al 10 dagen bezig met wondverzorging, pfff. Laten we bidden dat we niet hetzelfde krijgen als vorige jaar..

 

Ik heb het advies gekregen om 6 wk op mijn rug te slapen maar oh wat zijn die nachten dan een ramp....

@best_boobie moest jij dat ook? en @Banaantje ?? jij ook? en hoe gaat het nu met jou?

 

Borsten zijn nog wat hoekig...zo benieuwd wanneer de oorspronkelijke vorm komt....

 

xx

ja... ik heb bij mijn eerste operatie 6 weken op mijn rug gelegen.. Daarna nog 6 weken tot aan mijn heroperatie, want ik kon niet op mijn zij liggen ivm de breedte van de prothesen en pijn aan de zijkant en daarna heb ik nog zeker 6 weken op mijn rug gelegen na mijn heroperatie :P 
Dat vond ik lang genoeg idd, had er ook op een gegeven moment wel tabak van...
Ik lag trouwens wel met de hoofdsteun een stukje hoger. Helemaal plat op mijn rug vond ik maar niks...

Hopelijk gaat je wondje snel dicht!! Balen van dat wondje....

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ladies

 

Ik heb inmiddels 3 operaties achter de rug en heeeel veel ervaring (en ellende) met BH's

 

De Sophia compression bh van Emdacare is echt veruit  de beste! Geheel naadloos, mooie brede band onder de borst voor onderstening. Drukt absoluut niet op litteken en hij geeft zowel mee met de zwelling als dat hij goede tegendruk geeft.

 

Het is een investering maar ik kan je verzekeren het is het zo waard!

 

Ik heb 2 splinternieuwe liggen; eentje slechts 2 dagen gedragen, de ander 3 dagen. De maat bleek bij mij toch te groot en heb nu 2 kleinere gekocht.

 

http://www.emdacare.nl/Webwinkel-Product-173015223/Carefix-Sophia-postoperatief-vest.html

 

57.30 euro ex btw, 69.33 euro in BTW

 

Ik wil ze ter overname aan bieden voor 50 euro per stuk ( dus 20 euro goedkoper!)

 

stuur mij een pbtje bij interesse

 

voor maatvoering zie deze link of klik de bijlage aan op de andere link

 

x45o341S44sW9b6184kr0NY063809652.jpg

 

liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.