Ga naar inhoud

problemen met geld sparen voor BV


Jazz309

Aanbevolen berichten

Ik zou dolgraag een vergroting willen ondergaan, ik ben ondertussen zekerder dan ooit maar doordat het geld naar een nieuwe auto moet gaan (vorige is versleten) is het gewoon niet mogelijk om de operatie te betalen...

Zijn er nog leden hier die problemen hadden met de financiële kant van de operaties?

Ik heb gewoon geen idee hoe ik al dat geld bij elkaar moet krijgen.

Het is nu al hard sparen voor de noodzakelijke noden van het leven.

Ik lijd er mentaal best wel onder dat het gewoon niet loopt zoals ik in mijn hoofd had.

Iemand ideeën hoe ik het gat in de begroting kan vullen? ;)

ik kan helaas geen taksen verhogen of flitsmarathons op poten zetten.

Xxxx jasmijn xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jasmijn,

Wat klote van die auto die even tussendoor komt.

Ik weet dat ze bij Bergman financieringsplannen hebt, daarmee kun je het maandelijks afbetalen. Ben wel bang dat die heel veel rente vragen.

Moet zeggen dat ik hier zelf op tegen ben, als je bij dergelijke leningen uitrekent hoeveel je aan rente betaald is dat vaak 25 procent van het geleende bedrag, als het niet meer is.

Maar nu weet je iig dat je daar eens zou kunnen kijken :)

MvG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen een auto , zo is er in augustus een nieuwe rolstoel van 16.000 euro aangekocht, ok een deel betaald men terug, maar als je hoge noden hebt zoals mijn partner kan je duizenden euros op leggen voor die zaken.

En alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij boerhaave bieden ze ook een lening aan, via famed geloof ik. Daarmee kan je afspreken in hoeveel termijnen je kan afbetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

www.myfreeimplants.com ?

Hier heb ik toch mijn vragen bij... ik vrees dat ik me een hoer ga voelen... dan kan ik toch beter direct met mijn benen open liggen :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een betere financiering weet ik niet... En er is veel mogelijk daar.. je hoeft niet met je benen wijd.. Lees je anders eens iin.. Eerst lezen, dan oordelen :)

http://www.scam.com/showthread.php?146283-Beware-Of-MyFreeImplants-SCAM! lees dit eens? Zitten heel wat valkuilen aan....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat myfreeimplants... Heb er een documentaire over gezien, ik dacht op documentairenet.nl

Ook daar ging er geen een met de benen open ;)

Wel in sexy pakjes en chAtten. Je kan het zelf zo gek maken als je wil.

Hoe erotischer hoe sneller het gaat waarschijnlijk, maar hoeft dus niet ;)

Mis moet hè de docu er eens bijzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola, weet je thuissituatie niet maar zeg altijd..waar een wil is, is een weg!!

Uiteraard hebben de meeste hiervoor moeten sparen dus de vraag is eigenlijk..hoe kom ik aan EXTRA geld!! Wellicht kun je hier enige tips uit gebruiken:

* Budgetcoach met je huishouding mee laten kijken, wellicht dat je iets anders over het hoofd ziet waarop je kan bezuinigen of wellicht hierin kan veranderen?

* Je directe omgeving (familie/vrienden) aangeven dat je een tietendoel heb en uiteraard wil halen. Vraag of ze extra werk of iets hebben waarmee je extra kan verdienen?

* Spullen/ kleding etc die je niet gebruikt verkopen (geen vetpot..maar een begin :))

* Wellicht zorgverzekering/arts vragen of zij tips hebben hoe zo iets aan te pakken ..mentale belasting???...opper maar iets hoor...nee heb je..adviezen kunnen ze geven?

* werkgever vragen of je extra uren mag draaien ivm financieel gat die je wil dichten (reden mag je zelf bepalen)

* bijbaantje zoeken voor de kerstperiode?

Nogmaals ken je thuissituatie niet en denk maar mee joh! Meestal als het beginnetje er is...gaat het sneller dan je denkt!

Succes :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hielp het idd ook om massaal dingen op marktplaats te knallen haha geen vetpot maar elke stuiver is er een dichter bij je doel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola, weet je thuissituatie niet maar zeg altijd..waar een wil is, is een weg!!

Uiteraard hebben de meeste hiervoor moeten sparen dus de vraag is eigenlijk..hoe kom ik aan EXTRA geld!! Wellicht kun je hier enige tips uit gebruiken:

* Budgetcoach met je huishouding mee laten kijken, wellicht dat je iets anders over het hoofd ziet waarop je kan bezuinigen of wellicht hierin kan veranderen?

* Je directe omgeving (familie/vrienden) aangeven dat je een tietendoel heb en uiteraard wil halen. Vraag of ze extra werk of iets hebben waarmee je extra kan verdienen?

* Spullen/ kleding etc die je niet gebruikt verkopen (geen vetpot..maar een begin :))

* Wellicht zorgverzekering/arts vragen of zij tips hebben hoe zo iets aan te pakken ..mentale belasting???...opper maar iets hoor...nee heb je..adviezen kunnen ze geven?

* werkgever vragen of je extra uren mag draaien ivm financieel gat die je wil dichten (reden mag je zelf bepalen)

* bijbaantje zoeken voor de kerstperiode?

Nogmaals ken je thuissituatie niet en denk maar mee joh! Meestal als het beginnetje er is...gaat het sneller dan je denkt!

Succes :35:

we sparen al elke euro zo goed als mogelijk... aangezien we een hoop kosten hebben...

ik draai al veel overuren, en ee extra job zou te zwaar belast worden... iemand met een beperking in huis hebben kost massas geld :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hielp het idd ook om massaal dingen op marktplaats te knallen haha geen vetpot maar elke stuiver is er een dichter bij je doel!

ja, ik moet zeker eens kijken wat ik al dan niet kan verkopen... mss mijn hobby (boogschieten)opgeven, dat scheelt ook wat. Ben toch nog maar 1j bezig... (ohja, ik was 3e op het provinciaal kampioenschap)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Diana gabriels kan je ook in termijnen betalen maar geen idee hoe het zit met rente

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan, je ziet openingen :)...beginnetje is gemaakt toch!!

En een budgetcoach kan wellicht je thuissituatie onder de loep nemen en de vaste lasten etc ANDERS inrichten voor jullie. Heb je misschien iets meer lucht en kun je toch je hobby behouden?? Een betalingsregeling zou ik afraden als je al een nijpend huishouden hebt. Dit betekent aleen weer een vaste last erbij en meestal zit er een enorme rente op!

Als de boobies moeten komen..dan komen ze er wel!

Altijd in mogelijkheden blijven denken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget coach is niet nodig... we hebben 7jaar lang met 1 inkomen moeten rondkomen, en zwarte sneeuw gezien... als we al eens 20euro over hadden opt einde van de maand dan konden we wat kledij kopen in de zeeman ofzo. Of eens schoenen, of een fles limonade. Dus we hebben heel goed geleerd om te snoeien.

We hebben ook overal decmeest voordelige contracten lopen, bv voor stroom etc.

We kunnen nu wel wat sparen, maar zoals jullie al konden lezen, zijn er afgelopen jaar hoge kosten gekomen...

als ik nu gewoon verder spaar heb ik binnen een jaar of 3,4 geld voor een BV.

maar ik weet niet of ik nog zo lang volhoud, want mentaal loopt het helemaal niet goed.

ik zou het jammer vinden om mijn hobby op te geven want deze zorgt voor innerlijke stabiliteit en rust.

We hebben overigens al een gofundme lopen om de kosten van mijn partner haar stoel, maar daar loopt het niet goed mee. Niemand wil blijkbaar helpen...

terwijl ik elke euro die ik heb altijd afgegeven heb voor eten voor dierenasiels, of onderzoek naar spierziektes. (Partner heeft er eentje)

Blijkbaar is het voorbij dat er niets tegenover moest staan.

We zien hoe t loopt zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan niet over je thuis situatie meepraten, maar echt waar een wil is, is een weg..

wij hebben dit ook gehad, beslissing gemaakt voor BV, komen er enorme kosten..

auto moest vervangen worden, nieuw huis gekocht waar eigen geld bij moest, opgelicht door een hypotheekadviseur even 3000 euro lichter, CV Kapot na aankoop huis al na 2 weken, andere auto enorme kosten aan, wasmachine kapot, droger kapot...

en ook ik heb het voor elkaar gekregen.. ondanks al deze mega kosten.

ik heb heel veel via Marktplaats aangeboden (en dat verdiend toch best lekker ineens) kleding etc maar ook dingen die we niet gebruikten. en inderdaad de omgeving ingelicht dat ik mijn BV wil einde jaar, en dat ik dus met verjaardagen etc geld wil hebben om bij te leggen, en ook dat gaat Rap.. het is niet altijd even leuk, maar het kan echt wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk nooit een leuke situatie als je extra kosten moet maken of omdat je een partner hebt die een beperking heeft,of om wat voor reden dan ook,maar jij bent echt niet de enige die geen geld op de plank heeft liggen voor een bv, iedereen moet er hard voor sparen.

Als je je hobby "voorlopig" opgeeft kan dat geld iedere maand in het spaarpotje voor je bv, misschien komt er een Kerstgratificatie aan of een 13e maand,over een aantal maanden komt ook het vakantie geld weer, en als je ook verder spaart zoals je nu doet, kom je toch al redelijk in de goede richting, en wie weet kun je dan voor het laatste gedeelte een lening afsluiten.

Het is dus nu prioriteiten stellen, en dan moet je keuzes maken.

Desnoods zet je ergens een advertentie om bijv bij jou thuis voor mensen te strijken of iets dergelijks.

En dan zou je misschien over een jaar een bv kunnen laten doen.

Ik denk dat het in deze situatie ook niet is dat je jezelf een tijd/datum op kunt leggen, en er enigszins in zal moeten berusten dat het allemaal iets langer duurt als dat je zelf zou willen.

Dit is allemaal niet onaardig bedoeld,maar het is wel de realiteit.

wat je bijna op het laatst schrijft, is in mijn ogen niet helemaal eerlijk,want het is niet: voor wat ,hoort wat,en dat proef ik wel in jouw woorden.

Het zal best zijn dat de hele situatie jou momenteel even teveel word,en het je niet in de koude kleren gaat zitten,maar je kunt andere mensen er niet op aan spreken dat ze jou en je partner niet willen of kunnen helpen met de gofundme.

Probeer er iets positiever in te gaan staan want op deze manier help je jezelf ook niet, je moet nu even roeien met de riemen die je hebt.

Ik wil je toch heel veel succes wensen en ik hoop dat jouw droom ook redelijk snel uit gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 5 jaar over gedaan om alle centen bij elkaar te krijgen. Mijn vriend was zelfstandig ondernemer en kwam thuis te zitten. Voor zelfstandige bestaat er geen ww en we hadden ook ineens maar 1 salaris. Ben meer gaan werken en heb kuishuizen aangenomen. Per week werkte ik ongeveer 50 a 60 uur. Ik vond dat niet er want ik had een doel voor ogen. Mijn gezin en mijn nieuwe boobs (maar als eerste natuurlijk min gezin). Ik ben nu zo trots als een pauw dat ik het heb volgehouden. En natuurlijk zag ik het soms niet zitten maar ik wilde het zo graag. Hoop dat het je lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet het mis, ik zie het zeker niet als "voor wat hoort wat". Maar eerder, wanneer mensen die altij anderen helpen zelf iets nodig hebben, dan krijgen ze het in hun gezicht terug.

Ik vind de wereld erg oneerlijk verdeeld.... maar dat is mijn mening maar.

ik draag een geheim mee maar laat ik het zo stellen... ik heb enorm hard moeten knokken om na 26j mezelf te kunnen zijn. Dat steekt nu enorm.

groetjes xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,nou ja meid,zo kwam het op mij over, maar zo is het toch bijna altijd geweest, er zijn nu eenmaal mensen die geven of nemen,en dat is misschien hard,maar wel een teken dat je zelf voor je eigen geluk en doelen moet vechten,dat kan een ander niet voor je doen.

En juist als jij zo hard hebt moeten knokken om de persoon te zijn die je nu bent, dan ga je je nu toch niet afhankelijk opstellen,maar vecht je toch verder voor wat je nog zou willen bereiken,juist jij zou dan moeten denken,neus in de wind,ik geef mezelf een schop onder de kont, Ik wil geen slachtoffer zijn, en ga ook niet in die rol zitten,ik ga zelf zorgen dat mijn dromen uit komen,ik ga hard sparen voor deze bv,en als het moment daar is dat je kan zeggen zeggen: ik ben trots op mezelf!

En dat het steekt,ja dat geloof ik graag,maar daar kun je niets mee.

Ik wil de hele situatie niet bagatelliseren,want ik ken jouw situatie niet, maar kop op meid,je bereikt echt veel meer met een positieve instelling.

Ik zeg altijd maar,ieder huisje heeft zijn kruisje,en iedereen moet een manier vinden om te dealen met alle oneerlijkheden,problemen en struikelblokken die ze tegenkomen,maar je komt altijd sterker uit de strijd.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, thx... maar het probleem is dat ik momenteel door de bomen het bos niet meer zie. Ik knok wel maar de energie raakt stilaan op.

ik hoop dat ik snel geld bijeen krijg. Het zal hopelijk ook wat zelfvertrouwen gaan geven want dat is momenteel zo goed als nul.

volgende week is alles uitmesten en kijken wat weg kan... xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.