Sign in to follow this  
Livia

Livia : 21 juni 2010 : Dr Fresow : Quole kliniek waalre

Recommended Posts

Even wat anders (dit is het litteken topic dus stel hier maar mijn vraag)

ik krijg 12 juli mijn bv (en hechtingen dus)

maar het wordt bloedheet komende weken..

En dus ga ik zweten..

Ik kan dus moeilijk voorkomen dat mijn wonden droog blijven.. en nu?

De drie euro creme's zijn effectief omdat het geheim in het masseren zit. Preventie van littekens houd in dat je rwee tot drie maal per dag je littekens kneed. En de duurdere creme's is om je huid te beschermen van het masseren.

Bij grotere littekens word er inderdaad duurdere gebruikt maar dan geen bio oil gedoe (wat trouwens nooit bewezen is.. effect zit in het masseren) maar een crème van de apotheker die littekenweefsel tegen gaat.

Het siliconencompres moet paar maanden volgehouden worden voor echte effectiviteit trouwens

Beetje hetzelfde dus als je buik moet smeren als je zwanger bent tegen striea (?) Ging ook meer om de massage dan de werkelijke creme. Heb dit nooit gehad, geloof erin dat dit erfelijk is ( mijn moeder had ook niks) Ook littekenverzorging: denk dat het voor het gevoel helpt, maar of het echt helpt? Ik moet nog steeds die van de kruidvat kopen, vergeet het steeds, toto nu toe geneest het wel goed

lesilla klopt als een bus hoor,het geheim zit hem grotendeesl zeker in het maseren ja,ook een klein bastanddeeltje wat in de creme zit hoor,wat je bloedsomloop ook bevorderd,maar dat maseren is het allergrootste geheim

misschien een hele rare vraag.. Maar vind het nog wel lastig om de littekens te masseren, hoe doen jullie dit?!

Gr.

Willemieke,littekenmaseren klinkt ingewikkelt,maar is heel simpel eigenlijk,

2x daags lekker een goede dot littekencreme op je vinger,uitgebreid liggen en of zitten,en je litteken zelf en er rondom goed insmeren,smeren en bewegingen maken tot de creme is ingetrokken,bij de creme van kruitvat ben je toch al gauw 3a4 min bezig per litteken eerder de creme ingetrokken is,dus je hebt hem dan ingemaseerd,dit insmeren doe je simpel door ronde ruwe bewegingen te maken,ook echt de huid eromheen he,die telt ook mee.

als je dit 2maals daags doet,moet je eens kijken na ene half jaar

Guest Lizzy

Ik ga siliconengel van lrp cicaplast proberen voor mijn littekens. Siliconengel schijnt goed te werken tegen littekens.

Over 5 dagen wordt ik geholpen dus kan je nog niet vertellen of het werkt.

Kost ook niet heel veel en is bij de meeste apotheken (zonder recept) verkrijgbaar.

Liefs!

TIP van de dag:

Haal je pleisters eraf als ze droog zijn.

Ik probeerde het na het douchen en ze zaten muurvast.

De chirurg probeerde het 'droog' en trok ze er zo af, zonder een centje pijn

Ik heb nu scar away siliconen pleisters!

Vandaag is de eerste dag dat ik ze heb dus kan er nog niks over zeggen.... maar ben erg benieuwd.

Daarbij heb ik nog een tube dermatix gel...

ik hoorde in me omgeving van iemand,die ze ook gebruikte,dat het ellendig onhandig moest zijn,kan me er niks bij voorstellen ook dat dat onhandig zou zijn,hoorde het alleen overwaaien

ik heb ze nog een dag op en ondanks dat ze op een niet rechte plek zitten en ik behoorlijk gezweet heb vandaag zitten ze erg goed.

Tsja... onhandig! ik vind persoonlijk smeren ook onhandig

Deze plak je op en laat je zitten.

Ik hoop alleen dat ze goed werken.

Ik krijg ook nog de dermatix pleister.

ja het zit er en weinig last lijkt me ja,en zeker als het gewoon goed blijft plakken zoals hoort.

ben benieuwd hoe het werkt bij je....

hoi dames, ik moet woensdag terug op controle en dan gaan ook de hechtingen eruit, alleen laten nu mijn pleisters al los en heb geen nieuwe meegekregen... Kan ik ze er al helemaal afhalen of nog ff tot woensdag wachten?

Sign in to follow this