Ga naar inhoud

Mii18 : 24 augustus 2010 : Dr. Plovier : Beaucare


Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Created
  • Laatste Reactie

ja heey,dat wou ik ook,ik zag het dan zelf niet en merkte het ook niet echt aan me bhmaat 123,tot ik foto,s keek en de dagen voorbij kropen,toen kon ik dus wel weer om nieuwe bh,s helaas...maatje kleiner :145:

maar goed,had er rekening mee gehouden,wist het al wel,na me eerste ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat dalen doen ze wel natuurlijk,je huid zakt toch gewoon mee als het ware.

kijk maar eens naar me foto,s eerste dag po,en dan vlak erna me foto 3weken po,hoe dat gevormt en al iets gedaald is.

en dan foto,s verder po,meer gevormt en nog meer gedaald,die van jou dalen ook nog hoor.

het is een pocket,die is idd op maat gemaakt,daar duwen ze een prothesen in,maar dat zit gelijk heel krap,omdat het allemaal idd op maat gemaakt is en erg opgepropt is,daarom heb je vaak nog geen mooie vorm ook he net po,omdat het gepropt erin zit,klinkt ook wazig maar goed,je snapt me wel.

en daardoor zit de prothesen nog erg hoog,en dat gaat pas dalen op momenten dat je vocht eruit trekt,en dan daald de boel in,zowel je prothesen als je eigen weefsel en huid.

stom gek voorbeeldje,je hangt een balon op,je zou er een boterhamzakje in stoppen,dat stop je erin via een klein gaatje,en dat boterhamzakje vul je met water erna,en de balon hangt aan de muur op zijn kop,dan zie je dat zakje met water ook niet meteen uitklappen in die ballon,dat gaat langzaam,langzaam zoekt hij zijn weg dat zakje met iets water erin,en dat zakje word dan steeds groter,omdat ie meer ruimte heeft gekregen in die ballon,en op den duur is dat zakje in die ballon groter geworden gaat het water zijn werk doen,zakken na beneden,snappie?

als je geopereerd word lig je plat,prothesen word in een klein gaatje/snede gestopt,dat zit nog erg hoog,en naarmate het langer ein zit die prothesen,gaat het zakken na beneden,maar je huid zakt als het waren ook mee he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest het even 2 keer doorlezen, ballon gedeelte 3 keer ;)

Maar ik vat hem :)

Maarruu wat valt er bij mij te dalen? zie helemaal geen prothese..

Als dit ook nog eens gaat dalen wordt ik dan helemaal plat?

Oja wist je trouwens dat er ook pc's zijn die je opereren in een half zittende houding ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja of jij in jou geval helemaal plat word weet ik niet,ken je verder niet behalve van foto,s :rolleyes:

er zijn er genoeg nog,waarvan de prothesen nog wat naar buiten komen,naarmate de tijd,omdat de borstspier wat meerekt in de tijd,dus je hebt goede kans hoor.

maar zakken gaat de boel altijd nog,ookal heb je dual plane,maar denk dat dat bij jou mee zal vallen,want het is niet je eerste bv maar een wissel,je huid is al erg meegerekt al die jaren dat je je vorige prothesen had,en dual plane is mindere mate he

en jij kan jezelf niet vergelijken met iemand met dual plane, die nog 20 is,erg strak figuur heeft en ook nog is haar eerste bv gaat krijgen of net gehad heeft,jij hebt al prothesen gehad,en best langere tijd ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh maakt niet uit hoor butterfly en moontje!! :)

Ik lees gewoon lekker mee..

Mijn vriend wil liever dat ik ze achter de spier laat plaatsen..

Hij zegt dat: je dan geen randen van de protesen ziet en minder snel gaan hangen!

Ik ben juist van mening dat voor de spier mooier is dan achter de spier..

Nog maar even discussieren en advies van de pc opvolgen..

Ik ben trouwens zo zenuwachtig, ik moet het mijn moeder nog vertellen maar durf niet.. :74:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het heeft allebei voor en nadelen.

Voor de spier is natuurlijker, beweegt mee, kan je mooi decolete maken, ook het herstel is veel makkelijker.

Ze kunnen inderdaad wel sneller hangen en wat meer kans op kapselcontractie.

Als je huid en vetweefsel dun is en je huid ook kan je de randen en eventuele rimpels zien.

Nadeel van achter is als je je spieren aanspant gaan ze vervormen, ook kan het zijn als je hangerige borsten heb en de prothese je spier vast houd je eigen vel erover valt en je double bubble krijgt (4 borsten).

Ook bewegen ze niet echt mee, de dynamiek is minder zeg maar, als je op je rug ligt blijven ze wat omhoogstaan.

Het duurd ook langer voor ze zijn ingedaald.

Voordelen zijn dat ze veel minder snel gaan hangen en minder kans op kapselcontratie, minder kans op randen en rimpels,

en beter borstonderzoek voor kanker.

Ik zou als het mogelijk is voor de spier plaatsen maar als je huid en vetweefsel te dun is achter de spier doen of liever dual plane :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor je uberhaud begint over prothesen en een operatie zeg maar,eerst vertellen hoe ongelukkig je wel niet bent over je lichaam,verder uitbreiden over je borsten dan dus,en erna pas zeggen,dat je een oplossing ervoor hebt,en dan vertellen wat dus je oplossing is,ga je eerst beginnen over operatie meteen en dat soort zaken,heb je denk kans dat ze erg schrikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat wel goed komen denk ik.. :)

heb een brief geschreven vind ik makkelijker om mijn gevoelensin te verwoorden en daarna zal er ongetwijfeld een lang gesprek volgen.. hoe dan ook, ik ga het tochdoorzettten:D!!

jullie horen het maandag wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meid, ik had hetzelfde als jij...alles lag al vast, gesprek gehad met dokter, operatie was maar een kleine week nog en mn moeder wist nog van niks. Ik wist niet hoe ik het moest zeggen. Mijn moeder heeft kanker en heeft al zoveel operaties MOETEN ondergaan, dat ik zoiets had van..zij begrijpt nooit dat ik dit laat doen, een operatie die eigenlijk niet moet/noodzakelijk is. Uiteindelijk heb ik het haar, door de telefoon gezegd (iets minder direct en er kwam ineens een aanknopingspunt ter sprake). Ze heeft ontzettend lief gereageerd en zei me dat ik nog te jong was om me ongelukkig te voelen over mn eigen lichaam. Dat ze zelf ook heeft staan huilen na haar kilo's verlies (wel door chemo, maar kom) Haar uiterlijk/borsten waren ook erg geslonken. Ze begreep dus heel goed hoe ik me voelde na "een lege A", dan 24 kg afvallen en dan een "nog legere A" overhouden. Goh, wat was dat een pak van mijn hart!!

Vertel gewoon wat er in je leeft en hoe je je voelt, eerlijk zijn! En vertel ook gerust dat je het moeilijk vindt om te vertellen...Het zal reuze meevallen! En dan kan je pas écht toeleven naar je BV-dag!!!

Veel sterkte!!!

Liefs, K'tje :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ K'tje..

Bedankt voor je verhaal!! Geeft me toch weer even de kracht om het te gaan vertellen!

Vind het wel knap hoor dat je het hebt verteld..

Vanavond komt ze dus ik ben al de hele dag dood zenuwachtig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het verteld.. :)

Ik was heel zenuwachtig en had een brief geschreven en die gegeven..

Maar ze reageerde zo relaxt, alsof ze me begreep en ze zei dat ze me zou steunen..

Dat ze nooit mij zou tegenhouden omdat het mijn eigen beslissing is!

Aah ik ben zo opgelucht en blij!! Mijn mama is echt lief !! Hahaha!!

Nee had niet verwacht dat ze zo zou reageren, heel normaal, alsof het de normaalste zaak van de wereld is!!

Dus nu kan ik mijn operatie gaan plannen!!

Oh ja, het word waarschijnlijk toch achter de spier.. Heb dr.Plovier aan de telefoon gehad.

Hij zei ook dat mijn borsten niet helemaal symmetrisch waren, dat de borstplooi bij de ene lager zat..

Zal dit nu ook betekenen dat ik in een borst meer cc moet??

Liefs en bedankt voor jullie steun! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.