Ga naar inhoud

Ervaringen monobloc hydrogel implantaten


Karin1985

Aanbevolen berichten

Heb je al eens gezocht in de zoekbalk? Als het goed is, kom je alle verhalen over hydrogel tegen als je 'hydrogel' intikt en het grijze vakje erachter op: 'forums' zet.

Zie je geen zoekbalk?
Ga dan helemaal naar beneden op de pagina (helemaal naar beneden scrollen) en kies: WIJZIG THEMA. (dit staat trouwens in hele letters geschreven onderaan de pagina)

Neem dan het thema: 'unlimited' en je zult de zoekbalk vinden rechtsboven in de pagina.

Vind je de kleur van dat thema saai, klik dan onder de zoekbalk ff op het kwastje, en stel je eigen kleur in :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, er zijn maar een paar pc's die deze implantaten plaatsen. Dat zijn in Nederland: Dr. van Selms (SLAZ) Dr. Nio (ook SLAZ) Dr. Visser (Wellnesskliniek en eigen kliniek in Noord Limburg) Accz (deed dit tenminste?)

Heb het gevoel dat ik iemand vergeet.. Oh ja!! Dr. Kappel!

In Belgie zijn er volgens mij nog een paar klinieken die ze gebruiken, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi Karin,

Ik zit met dezelfde twijfels....

Voor mijn gevoel is monobloc het veiligst. Mijn arts vertelde ook dat het kapselvorming met monobloc veeel minder voorkomt dan met silconen. En ik had wel begrepen dat als het gaat lekken en toch vrij gevaarlijk kan zijn....dit is bij monobloc sowieso niet!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Ik heb monobloc.. Ben nog maar 6 weken po dus kan er nog niet zo veel van zeggen. Heb er alleen een goed gevoel bij en vind de vorm zelf ook mooi..

Met de dag vind ik mijn borst natuurlijker aanvoelen en zeker voor na 6 weken klaag ik niet.. Zie het alleen nog maar verbeteren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Karin,

Ik zit met dezelfde twijfels....

Voor mijn gevoel is monobloc het veiligst. Mijn arts vertelde ook dat het kapselvorming met monobloc veeel minder voorkomt dan met silconen. En ik had wel begrepen dat als het gaat lekken en toch vrij gevaarlijk kan zijn....dit is bij monobloc sowieso niet!

liefs

Mijn gevoel zegt dat ook hoor, ik heb alleen de siliconen vulling gevoeld en die kan niet weglekken.. de monobloc kan langzaam leeglopen (zweten) waardoor ze kleiner worde. Lijkt me ook nie fijn eigenlijk.. tja t blijft moeilijke keuze.. ma ik denk dak voor siliconen ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monobloc gel lopen normaal niet uit je kan die in twee snijden en lopen normaal niet uit mijn pc had heel hard op die protese geslagen hij zij normaal kan er niks aan komen zo hebben ze dat altijd tegen mij gezecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Ik heb monobloc.. Ben nog maar 6 weken po dus kan er nog niet zo veel van zeggen. Heb er alleen een goed gevoel bij en vind de vorm zelf ook mooi..

Met de dag vind ik mijn borst natuurlijker aanvoelen en zeker voor na 6 weken klaag ik niet.. Zie het alleen nog maar verbeteren :)

Jij hebt siliconen van monobloc hè? Geen hydrogel toch?

Hier hebben ze het over de monobloc hydrogel :)

Maar is ook verwarrend

Xx BB

Monobloc gel lopen normaal niet uit je kan die in twee snijden en lopen normaal niet uit mijn pc had heel hard op die protese geslagen hij zij normaal kan er niks aan komen zo hebben ze dat altijd tegen mij gezecht

Ook jij hebt de siliconengel van monobloc. Niet de hydrogel waar het hier over gaat hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt siliconen van monobloc hè? Geen hydrogel toch?

Hier hebben ze het over de monobloc hydrogel :)

Maar is ook verwarrend als het er niet bij staat ;)

Xx BB

Ook jij hebt de siliconengel van monobloc. Niet de hydrogel waar het hier over gaat hihi

O dan heb ik het verkeerd begrepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook over monobloc met hydrogel. er bestaat dus ook monobloc met siliconen? dit wist ik niet ik dacht dat de andere optie dan Natrelle (siliconen) is.

Hmm... Lastige keuzes allemaal. Dat monobloc hydrogel langzaam kan leeglopen heb ik nog niet van gehoord ook niet van mijn arts... Ik ga het hem direct vrgan op mijn 2e consult, want dat lijkt mij ook niks. Alleen voor mij was het argument kapselvormimg ook wel echt een belangrijk punt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met duale plane is kapselvorming ook minimaal hoor ;-) ma goed, t kan wel natuurlijk. Ma dat geld ook voor de hydrogel.

Overmatig kapselvorming hangt ook af of je je goed aan de herstelprocedure houdt en het ligt ook aan je lichaam, de ene maakt het sneller aan dan de andere.. ik geloof er niet zo in dat daar verschil in zit qua protheses, ze zijn ook geruwd vandaar ook weer minder kans op kapsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook over monobloc met hydrogel. er bestaat dus ook monobloc met siliconen? dit wist ik niet ik dacht dat de andere optie dan Natrelle (siliconen) is.

Hmm... Lastige keuzes allemaal. Dat monobloc hydrogel langzaam kan leeglopen heb ik nog niet van gehoord ook niet van mijn arts... Ik ga het hem direct vrgan op mijn 2e consult, want dat lijkt mij ook niks. Alleen voor mij was het argument kapselvormimg ook wel echt een belangrijk punt ;-)

Ja hoor, monobloc is gewoon een merk, net als Mentor, Natrelle, Motiva, Sebbin, Eurosiliocne, Silimed, Polytech (vergeet ik er nog 1? hihi)

Allemaal maken deze siliconenprothesen, allemaal met verschillende maattabellen.

De Monobloc hydrogel zijn over het algemeen wat breder met minder projectie dan enkele andere merken, (vergeleken met hetzelfde profile en aantal cc van die prothese).

Dus er zijn legio keuzes, tenzij je pc niet met bepaalde merken werkt

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb sinds 5 dagen Monobloc Hydrogel. Dat ze sneller zouden scheuren is onzin. Voor mij was de keuze heel snel duidelijk, of Hydrogel of niks. Wil niet het risico lopen dat ik net het pech geval zou zijn die niet tegen siliconen kan. Siliconenvulling zweet altijd wat uit, en als je niet tegen siliconen kunt heb je dan een groot probleem. Daarbij heb je over het algemeen minder kapselvorming bij Hydrogel en voelen ze heel natuurlijk aan. Daarbij, mocht er een lek raken, dan trekt dat vocht aan zodat je daadwerkelijk weet dat de prothese lek is. Vulling is zoutoplossing met beetje cellulose (waar planten gedeeltelijk uit bestaan) en wordt gewoon door je lichaam opgenomen omdat het geen lichaamsvreemde stoffen zijn. Je kunt een prothese gewoon onder plaatselijke verdoving laten vervangen.

Ik ben geopereerd door Dr. Kappel, zeer kundige arts moet ik zeggen. Heel blij met mijn keuze, ze heeft prachtig werk afgeleverd!

Succes met je keuze, overal heb je voorstel en tegens voor, tis afwegen en kijken wat bij jou past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben net gisteren geopereerd aan kapselvorming bij mijn monobloc hydrogel.

het was mijn 3e operatie...eerst 2 keer bij van onselen bij accz, maar na 2 keer nog steeds niet het juiste resultaat...nu is er kapsel weggehaald aan 1 kant en meteen het litteken wat op mijn borst zat(vantevoren zat het litteken onder de borst) in de plooi hopelijk geplaatst deze keer bij dr.linda visser.

ik vind verder de monobloc hydrogel minder natuurlijk aanvoelen als siliconen, je voelt bij mij echt de protheses zitten, maar had nooit voor siliconen willen kiezen ivm zweten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds 5 dagen Monobloc Hydrogel. Dat ze sneller zouden scheuren is onzin. Voor mij was de keuze heel snel duidelijk, of Hydrogel of niks. Wil niet het risico lopen dat ik net het pech geval zou zijn die niet tegen siliconen kan. Siliconenvulling zweet altijd wat uit, en als je niet tegen siliconen kunt heb je dan een groot probleem. Daarbij heb je over het algemeen minder kapselvorming bij Hydrogel en voelen ze heel natuurlijk aan. Daarbij, mocht er een lek raken, dan trekt dat vocht aan zodat je daadwerkelijk weet dat de prothese lek is. Vulling is zoutoplossing met beetje cellulose (waar planten gedeeltelijk uit bestaan) en wordt gewoon door je lichaam opgenomen omdat het geen lichaamsvreemde stoffen zijn. Je kunt een prothese gewoon onder plaatselijke verdoving laten vervangen.

Ik ben geopereerd door Dr. Kappel, zeer kundige arts moet ik zeggen. Heel blij met mijn keuze, ze heeft prachtig werk afgeleverd!

Succes met je keuze, overal heb je voorstel en tegens voor, tis afwegen en kijken wat bij jou past.

Ik ben mij aan het orienteren en mijn gevoel zegt ook, of monobloc hydrogel of niets. Alle siliconen implantaten 'zweten', geen een uitgezonderd. De inhoud van de monobloc hydrogel is inderdaad afbreekbaar door het lichaam (voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden).. ik ben alleen nog op zoek naar foto's van het resultaat met de monobloc hydrogel om in te schatten of dit aan mijn verwachtingen voldoet. Weet iemand van jullie hoe veilig het is om na een borstvergroting zwanger te worden? Worden je borsten met implantaten lelijk na de zwangerschap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik wachten met een borstvergroting tot na zwangerschap(pen). Mijn borsten zijn tijdens zwangerschap dik 2 maten gegroeid! En daarna net zo snel weer gelopen.... Je huid en vorm borst kan hierdoor veranderen, met het risico dat je borsten niet meer zo mooi zijn.

Er zijn er hier een aantal met monobloc hydrogels, als je mij een vriendschapsverzoek stuurt kun je kijken bij mijn foto's. Al ben ik nog maar 2 weken po, dus nog niet het uiteindelijke resultaat bereikt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.