Ga naar inhoud

Nathalie : 29 juni 2010 : Dr van der Meulen : Veldhuiskliniek R'dam


Aanbevolen berichten

Oei...dat is wel erg lang......

iemand ervaring...met kids na BV...

mijn dochter loopt nog niet en moet getilt worden als ze verschoont word en in haar bedje moet....ehhhh...

en in de auto, kinderwagen...ect....ect...

Mijn man gaat over 3 dagen weer naar zijn werk en ik kan moeilijk nog 4 weken een hulp in huis regelen...

Tips?????

gr Naat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Zo veel mogelijk niet doen is het enige wat ik kan zeggen..

Alleen als het echt moet dan maar, het beste zou inderdaad hulp zijn.

Verschonen kan op de grond.

Vanuit je hurken tillen en niet je armen omlaag en kind dan omhoog heisen zeg maar.

Maar eigenlijk mag het niet, zeker niet met een achter de spier..

Je protheses kunnen omhoogschieten daardoor en ook omvouwen :(

Je zou de kliniek even moeten bellen maandag voor advies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nathalie,

Fijn dat alles zo lekker loopt!

Ik heb ook een zoon van ruim 11 kilo nu.......die nog niet loopt

Je moet echt proberen het zo weinig mogelijk te doen, ik ontkom er ook niet aan....

Mijn partner legt hem dan ook nog in de avond op bed.

En mijn schoonmoeder komt om de dag even, dan helpt ze mij ook.

su6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje van 1.5 en 14 kilo mag ik ook niet tillen.

Ik zag daar erg tegen op :(

De 1e week heeft mijn man vrij genomen, deze week gaat mijn oudste zoon van 9 helpen hem in bed liggen en naar beneden halen enzo.

En de overige 4 weken heeft mijn man bouwvak (vakantie).

En dan zijn voor mij de 6 weken om :)

Moet wel zeggen dat ik beetje tegen morgen op zie, stel je voor dat ie valt, of hij niet stil wil liggen met verschonen.

Maar goed het komt allemaal wel goed denk ik :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Allemaal,

afgelopen vrijdag 16 juli ben ik geholpen geworden,

heb dual plane 320cc achter de spier.

Nu ging ik vanochtend op de weegschaal staan en heb me daar

effe op tijd van 5 dagen 5 kilo aanhangen?

Ik was al optimistisch ik dacht je bent afgevallen omdat ik helemaal geen trek heb en bijna niks eet, viel dat dus effe tegen :angry:

Kan me voorstellen dat er ook vocht bij zit maar zoveel???

Komt dit iemand bekend voor?

groetjes Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

ten eerste kan je nu je cc,s meerekenen,en ten 2de je houd vocht vast nu,door je operatie maar ook door wat minder te doen,je ligt/zit hangt meer en rust meer uit als normaal.

ga over een week of 2a3 weer eens wegen,dan is het al minder,en als je weer gaat werken en zulk soort dingen,kom je weer op je oude gewicht,alleen je gram aan prothesen zitten bij je gewicht(640) is toch een dikke halve kilo :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook 16 juli geopereerd en ik was gigantisch daarna :25: Superveel vocht.:(

Ik ben gelijk met brandnetelthee begonnen en begin weer normaal te worden nu.

Heb nu alleen het idee dat mijn bh te los gaat zitten. (alleen onderaan bij de band)

Is dit wel goed? Iemand hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er sinds mijn operatie ook 3,5 kilo bij. Maar dat zijn zowiezo een deel de prothesen én ik heb ook al 7 weken niet gesport..ja dat wilt wel :ph34r:

Ik ben trouwens wel blij met mijn extra kilo's, het lukt me nooit om aan te komen en nu wel haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist afgevallen na de operatie.

Maar dat je aankomt dat is niet zo heel raar door al dat vocht indd!

Als je straks weer je normale ritme opgepakt hebt, weer wat meer dingne gaat doen en het vocht afneemt zullen de kilo's er waarschijnelijk ook weer gewoon af gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moontje Bij Beaucare krijg je een sportbh met een band eraan vast. Ik ben al aan het zoeken geweest op internet maar kon niets vinden.

Dus als iemand een site weet????

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook wel wat kg's erbij hoor, zeker al halve van prothese dus da's ok, maar ook niets meer van sport én nu op vakantie in Turkije met all in... Dat wordt in augustus flink sporten om m'n lijntje terug te krijgen hoor ! Heb hier gelukkig geen weegschaal maar zie m'n lijf veranderen sinds die bv. Ben er niet zo blij mee maar het komt wel weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Jolien, viel ik juist af..

Een week na mijn BV woog ik 2 kg minder!

Dat terwijl ik juist verwacht had iets aan te komen... :unsure:

Dus dat schril je wel als de weegschaal 45 kg aangeeft...tja..

Nu 3 weken Po heb ik er een halve kg bij gekregen...blijf dus nog even door snoepen..hihihi..

Zal bij mij wel van de stres geweest zijn...was in eerste instantie zoooo geschrokken van de grote! Nu ben ik er aangewent en zijn ze een heel stuk geslonken.

Kan me herinneren dat ik bij een eerdere operatie( blindedarm) juist aangekomen was..een kg of 3 en ik had toen in eens een buikje...'

Dat duurde toen een week of 2 en toen was dat weer verdwijnen.

Je lichaam kam dus wisselend reacheren!

Vergeet niet dat ze een hoop vloeistroffen je lichaam in pompen waardoor je vocht gaat vast houden!

Tipje:

Als je vocht vasthoud en je wil het sneller kwijt---- selderij...een hele bos...daar ga je van plassen.... :141: Het drijft vocht uit je lichaam.

Nee...een bos selderij eet je niet zo weg...echt lekker is het niet!

Ik maak daarom altijd tomatensoep en doe daar een hele verse bos( desnoods 2) doorheen...

Lekkere soep en weg vocht!

*ouderwets trukje van mijn oma...

Liefs Naat

Link naar reactie
Delen op andere sites

OHH THANK GOD!!!

Man man man lijk wel een gezwollen michelin poppetje. Dikke buik en bh zit strak, gadverdarrie

manlief zei vanmorgen toen hij op de weegschaal stond; nu jij? Ik zei...als jij je vakantie verder leuk wilt doorbrengen moet je mij dat vooral NIET vragen!!!!

Ik heb trouwens ook ernstige niet sporten afkickverschijnselen. Ben zo onrustig in mijn lichaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

OHH THANK GOD!!!

Man man man lijk wel een gezwollen michelin poppetje. Dikke buik en bh zit strak, gadverdarrie

manlief zei vanmorgen toen hij op de weegschaal stond; nu jij? Ik zei...als jij je vakantie verder leuk wilt doorbrengen moet je mij dat vooral NIET vragen!!!!

Ik heb trouwens ook ernstige niet sporten afkickverschijnselen. Ben zo onrustig in mijn lichaam

Brandnetelthee, is ook een optie.

Smaak valt mee hoor, had erger verwacht. Ga maar weer eens een kopje maken. :rolleyes::rolleyes:

Hier bijna weer op gewicht, maar nog wel een buikje inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Even eerst wat vooraf ging...nu klinkt het net als een soap...hihi

Maar goed daar komt het:

Na dat ik wakker werd uit de opperatie (nu bijna 5 weken geleden)en ze daarna de drains wilde verwijderen..ging dit goed aan bij mijn linker borst...echter aan de rechterkant wilde hij er niet uit!

Daardoor werd ik op nieuw...dit keer plaatselijk verdoofd en werden er een aantal hechtingen verwijderd door Dr van der Meulen. Deze werden daarna opnieuw gehecht.

Ik heb hiervoor ook een antibioticakuur moeten nemen...

Maar goed...na een week viel het me op dat het litteken aan de linkerkant mooi geneesde maar dat er aan de rechterkant korsten op zaten..(heeft iemand dat ook gehad???)

Na 4 weken waren deze korsten pas verdwenen...maar nu na een week is het nog steeds rood!

Het lijkt alsof het minder geneest...ik zie na een week geen verandering in rood en gevoeligheid...

Aan de linkerkant zit nu een mooi wit lijntje...

Iemand ervaring?? Of zit ik me druk te maken op niets??? :blush:

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met BV littekens en op de mijne zitten nog hechtpleisters

Maar ik heb een jaar op 8 terug aan mn borst een chirurgische ingreep gehad, deze heelde ook moeilijk, mede omdat er zoveel spanning op stond ( ja toen nog wel ja haha )... die wond had ook steeds korstjes ronddom de hechtingen en dat litteken is zeker een jaar-anderhalf jaar vuurrood geweest en wat opgezwollen. Volgende de PC toen moest ik geduld hebben en het is toen ruim een jaar redelijk bijgetrokken en nu door mn BV het litteken weer boven op mn borst zit, ongeveer 4-5 cm onder te tepel, zie je er niks meer van.

Ik zou er gewoon geduld mee hebben en nog zeker een paar maanden afwachten ( mits het weer open gaat of pijn gaat doen oid ), als je het niet vertrouwt even de PC naar laten kijken en wat helpt bij littekens is Dermatix, vekrijgbaar bij de apotheek zonder recept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey!

Je zegt het eigenlijk zelf al.

Bij je linkerborst is alles goed gegaan maar je rechter heeft toch wat tegenslag gehad.

Ik denk dat deze kant wat meer tijd nodig heeft. ^_^

Ik ben nu 18 dagen PO en vandaag is mijn laatste korstje eraf gegaan.

Ik smeer ze nu bijna een week in en ik merk nu dat het rode wat minder word maar heeft tijd nodig.

Denk dat je nog even moet wachten :56:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hoi Nathalie,

Bedankt voor je superuitgebreide pb! Ik wil graag per pb reageren maar er staat "Je kunt niet antwoorden",daar waar normaal de knop "voeg een reactie toe" staat. Volgens mij zit je inbox echt vol? Ik zal het straks nog een keer proberen maar laat het hier alvast even weten.

Liefs Lieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Blij te horen dat er meer dames zijn met dit euvel Ik ben nu 4 dagen PO en zeker 3,5 kilo aangekomen. Mijn buik is ook dikker dan anders. Mijn man zei vanochtend: 'je lijkt wel zwanger". Ik vind dit ook heel raar. Vooral omdat je de avond voor de operatie en op de dag zelf weinig eet. Hoop dat het met name vocht is. Ook speelt denk ik mee dat je normaliter onbewust toch een beetje je buikspieren aanspant. Dat doe ik nu niet omdat dat met name aan de bovenkant zeer doet (hele bovenkant is beurs, tussen m'n borsten is het gewoon zwart).

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.