Jump to content

lichte huislijkwerk

Recommended Posts

Niet strijken, niet dweilen, niet stofzuigen, niet vegen.

Voor de rest mocht ik alles.

Ben ook na 2 weken weer begonnen met afnemen en was opvouwen. Na 3 week was in wasmachine doen/uithalen, opvouwen, of in droger doen... nog niet zelf ophangen.

Vaatwasser in- en uitruimen, eten koken. En gewoon opruimen enzo.

Stofzuigen, dweilen enzovoorts ga ik pad na 6 weken doen.

Zolang je geen repeterende bewegingen maakt (zoals bij strijken, dweilen, stofzuigen) enz. En niet meer dan 2kg kracht zet, en je ellebogen niet hoger dan schouders heft, mag je alles doen.

Bij voor de spier geldt alleen het 'gewicht-verhaal' niet. De rest wel :)

Xx BB

Tenzij je nadenkt over welke gevolgen het kan hebben ;)

Ik ben een week met haast alles.weer begonnen omdat ik me suoer voel. Maar dit is geen aanrader heb ik begrepen. Ik denk -hoe stom het ook klinkt- dat je beter pijn kan hebben, want door pijnloos te zijn ga je te veel dingen doen.

Ja, maar een vriendin van me die door een superchirurg js geholpen, haar is verteld dat je alles weer mag doen zonder consequenties voor kapselvorming. En ik voelde me prima. Maar, ik moet zeggen dat ik niet.zwaarder dan 2 kg heb getild, mn ellebogen niet boven mijn armen heb gehouden en geen repeterende bewegingen heb gemaakt. Het is zo verdomd moeilijk om je in te houden als je je prima voelt. Ik hoop i.i.g. dat mijn eigenwijsheid geen consequenties met zich meebrengt.

Iedere PC heeft andere regels en er zijn er idd enkele die het beleid: alles kan, alles mag, hanteren. Uiteraard heeft dit met de visie van de PC te maken, en moet iedereen zich houden aan het advies van zijn eigen PC.

Zelf ben ik ook door een super chirurg geopereerd. Hij hanteerde de algemeen geldende regels.

Mijn advies is, houdt je sowieso aan de adviezen van je eigen PC. Houdt je minimaal aan die regels. Alle voorzichtigheid daarboven is alleen maar goed, alle onvoorzichtigheid daaronder is knudde als het je herstel benadeeld. Uiteindelijk heb je daar alleen zelf last van.

Dit is geen preek, maar het is wel zo dat we allemaal zelf voor deze operatie kiezen, waarom kiezen we dan niet ook allemaal voor een optimaal herstel?

;)

Xx BB

Zolang je geen repeterende bewegingen maakt (zoals bij strijken, dweilen, stofzuigen) enz. En niet meer dan 2kg kracht zet, en je ellebogen niet hoger dan schouders heft, mag je alles doen.

Bij voor de spier geldt alleen het 'gewicht-verhaal' niet. De rest wel :)

Xx BB

Hallo

Ik heb de badkamer wat zuiver gemaakt het bad uitwassen en de wc zuiver gemaakt mag dat ook of liever niet

Oke bedank ik moet toch dinsdag naar mijn pc gaan dan ga ik dat eens allemaal vragen wat ik mag en niet mag doen[/quot

Ik hoor graag van je wat de arts dinsdag heeft gezegd. Ik voel me na een week al goed om verschillende dingen te doen maar wil geen risico lopen. Ik doe nu mijn eten maken. Was op vouwen. Afstoffen en mijn bord en kopje afwassen. Zou meer kunnen maar doe het maar niet.

Ik laat dinsdag meer weten als ik bij hem ben geweest ik ben toen wel vroeger naar hem ook geweest voor de pijn tien ik nog die blauwe band aan had en toen heb ik wel gevraagd wanneer ik met mijn handen boven mijn hoofd mag doen toen zij hij wel als de draadjes er uit zijn mag je dat

Met de handen boven het hoofd. dat doe ik nu al .... ik heb mijn haren al gewassen... dit heeft mij niemand verteld dat dat niet mocht. ze hebben mij gezegd de elleboog niet hoger dan de schouder...hmmm. maar maandag gaan de draadjes eruit.

Met de handen boven het hoofd. dat doe ik nu al .... ik heb mijn haren al gewassen... dit heeft mij niemand verteld dat dat niet mocht. ze hebben mij gezegd de elleboog niet hoger dan de schouder...hmmm. maar maandag gaan de draadjes eruit.

A oké mijn mogen dinsdag er uit

Hihi handen mogen boven het hoofd hoor :P

Idd de ellebogen zijn diegenen die niet boven de schouders mogen.

Grappig dit :D

Hihi handen mogen boven het hoofd hoor :P

Idd de ellebogen zijn diegenen die niet boven de schouders mogen.

Grappig dit :D

Haha ik eergisteren helemaal in de stress omdat ik mijn hand schuin boven mijn hoofd had gedaan om een kast dicht te gooien.... niet nodig dus...

best_boobie dat vind ik zo raar dat iedere PC zijn eigen manier van herstel doorgeeft aan zijn patiënten. Maar, het lijkt me inderdaad het beste om naar je eigen chirurg te luisteren. Zekerheid op een ongecompliceerd herstel hebben we niet, maar als er zich iets voordoet en je hebt je goed aan de dingen gehouden dan kunnen we achteraf niet zeggen; 'wat als ik dit of dat niet had gedaan....

best_boobie dat vind ik zo raar dat iedere PC zijn eigen manier van herstel doorgeeft aan zijn patiënten. Maar, het lijkt me inderdaad het beste om naar je eigen chirurg te luisteren. Zekerheid op een ongecompliceerd herstel hebben we niet, maar als er zich iets voordoet en je hebt je goed aan de dingen gehouden dan kunnen we achteraf niet zeggen; 'wat als ik dit of dat niet had gedaan....

Precies...

Het is lastig dat ze allemaal andere visie hebben... maarja... als we naar onze eigen pc luisteren, dan kunnen we de pc de schuld geven, in plaats van onszelf haha.. Ik geef altijd liever iemand anders de schuld dan mezelf ;)

xx

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.