Jump to content

sarax : 8 september 2015 :

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal!

Ik ben 5 jaar geleden geopereerd. Ik had tubulaire borsten, een afwijking waardoor je borsten een beetje een tube vorm hebben en in mijn geval ook ongelijk zijn.

Ik had bh maat 80AA. Na de operatie had ik maat 80D, na het plaatsen van ronde protheses 275cc boven de spier. Ik heb heel lang moeten wennen aan de grootte en vooral mijn rechterborst zat me erg in de weg. Ik wilde uitkomen op een grote B of kleine C, maar niet een D.

Na 5 jaar ben ik teruggegaan en er bleek nu een andere chirurg te werken die mij een borstlift adviseerde (heb nog steeds een beetje die tubulaire vorm) dan kon hij ook een kleinere prothese plaatsen en hij zei dat ik kapselvorming had. Ik heb besloten geen borstlift te doen want ik kan vrede hebben met de vorm, alleen niet met de maat.

Gister ben ik naar een andere chirurg geweest en hij zei dat ik aan mijn rechterborst graad 3 inkapseling had en links graad 2. Dat verklaart ook wel de last die ik ervaarde dat mn rechterborst in de weg zat en naar mijn gevoel naar buiten uitpuilt.

Als hij de inkapseling weg haalt en 275cc dual plane zou plaatsen zou het er volgens hem veel mooier uit gaan zien. Ik vroeg of er dan ook een kleinere maat in zou kunnen en hij zei dat hij hooguit 1 maat kleiner kon gaan, naar 250 maar vond dat 275 eigenlijk goed bij mijn figuur pastte en de vrouw die erbij zat zei ook dat ik spijt zou krijgen als ik kleiner zou nemen. Heel verwarrend omdat ik al 5 jaar vind dat ik rondloop met te grote borsten. Misschien worden ze al kleiner als de inkapseling weg wordt gehaald en ze dual plane worden geplaatst? Hij zei dat dan in ieder geval die bolling aan de bovenkant weg zou gaan..

Nu heb ik Natrelle275 diameter 11,5 en projectie 3,9

Hij raadt me aan Mentor275 diameter 12,3 projectie 3,7

Maar ik zit eraan te denken om te gaan voor Mentor250 diameter 11,9 projectie 3,6

Ik vind het een hele moeilijke keuze omdat t bij mij meer om de vorm gaat. En ik wil wel dat mijn borstkas mooi opgevuld wordt. Ik zou alleen ook wel erg graag wat kleinere borsten dan nu willen.

Ik ben ook bang dat als de diameter van de prothese groter wordt, ze dan meer naar buiten gaan staan ipv dat het de ruimte tussen mn borsten opvult. En hoeveel scheelt een paar mm minder projectie?

Ik ga morgen bellen voor een nieuwe afspraak met deze vragen maar als iemand van jullie al ergens een antwoord op weet dan graag!

Mijn operatie staat trouwens gepland op 8 september.

Groetjes!

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.