Ga naar inhoud

In aanloop van...Stoppen met roken


pammetje

Aanbevolen berichten

In aanloop van mijn toekomstige BV ( in het nieuwe jaar bellen voor een consult(en eerst nog maar eens kijken bij welke kliniek , twijfel er tussen 2) en hopen dat ik in de zomer van 2016 geopereerd wordt) ga ik vanaf morgen stoppen met roken!

Nou ja vanavond voor het slapen gaan nog een sigaretje en dan pleistertjes plakken.
Het geld waar ik normaal dan mijn sigaretten van koop , leg ik dan ook extra opzij voor de operatie. Dit zal waarschijnlijk wel een beetje mijn klaagtopic / dagboekje gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik het kan weet ik zeker. Mijn eerste zwangerschap is geëindigd in een curretage. Toen heb ik gezegd bij de volgende zwangerschap stop ik. Ik ben toen Cold Turkey gestopt. Helaas na 4 jaar weer begonnen met roken , maar ik heb nu toch weer een verdomd goede reden om te stoppen. Cold turkey ga ik nu niet proberen , maar de pleisters zijn al in huis :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff heftig nachtje achter de rug. Gisteravond een nicotinepleister geplakt en zo onrustig geslapen daarvan. Vanmorgen wakker geworden en trek in een sigaret. Of is het gewoon de handeling die ik mis? Straks eerst maar eens kijken voor een zak lolly's ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes ermee, ik was op het moment van het maken van de afspraak cold turkey gestopt. Ging best goed als je jezelf bezig houdt. Vaak is het nl idd de handeling/gewenning, niet zozeer de behoefte, want die echte nicotine behoefte heeft n normaal lichaam misschien 1x per uur ofzo. Weet het even niet precies uit mijn hoofd. Je lichaam heeft iig iets van 6-8 weken nodig om het herstel van je huid weer op het oude niveau te krijgen (dat van een niet roker). voor meer: http://www.optimalegezondheid.com/hoe-snel-gaat-je-gezondheid-erop-vooruit-als-je-stopt-met-roken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lolly's gekocht en zwaardere nicotine pleisters. Eigenlijk had ik vanavond de pleister moeten verwisselen , maar heb dat een uurtje geleden maar gedaan.
Nog geen lolly aangeraakt en ook helemaal geen zin in een sigaret met de zwaardere pleisters.
Zat op de 7mg , maar heb nu de 14 mg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen met roken na een heleboel jaren van verslaving is echt niet leuk!!

Vorig jaar ben ik gestopt. Wel cold turkey toen.

Je moet stoppen van 2 dingen: de handeling/gewenning en lichamelijk van de nicotine.

Waar ik het meeste last van had was ontwennen van de handeling. Dat zat er zo ingebakken dat je er daardoor ook zo vaak aan denkt.

Maar ik vond de lichamelijke ontwenning erger. Mijn lichaam was totaal van slag! Het was heftig maar dat lichamelijke duurde maar paar dagen. Daarna heeft je lichaam het niet meer nodig...

Stoppen met roken is niet leuk en niet makkelijk. Maar de juiste wilskracht en mindset hebben, geeft een heel grote kans op slagen :D

Klaag maar lekker hier hoor! Heel begrijpelijk :)

You can do it girl!!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lichamelijk heb ik vannacht wel gemerkt ja. Zo onrustig. De handeling ben ik nu eigenlijk alweer vergeten. Zojuist pas de eerste lolly gepakt (is dezelfde handeling/beweging he).
We hebben een goed doel voor ogen en alles wat ik bespaar op het roken gaat bij het spaargeld voor de BV. Ook 2 handige stoppen met roken apps aangeschaft en dat is motiverend om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook gestopt 4 weken voor de operatie. Nu bijna 8 weken geleden. Ik heb het vooral de eerste 3 weken moeilijk gehad en daarna ging het eigenlijk verbazingwekkend goed. De enige momenten dat ik echt nog moeite heb is op een festival/terras etc. Van die momenten dat het er echt zo bij hoort, het zo lekker was en iedereen om je heen het doet. Oh en na het eten, dan heb ik ook nog wel eens zwakke momenten. Ik moet zeggen, ik bespaar echt veel geld en als je dat consequent apart legt kun je daar heel veel leuks mee! Goed dat je dat ook doet om te sparen voor je bv!Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen en na het eten vanavond miste ik mijn sigaretje wel hoor (of de handeling)
Ik ben eerder 4 jaar gestopt geweest en die moeilijke momenten (vooral met een drankje op) blijf je houden , al wordt het wel minder.

Oh en nog een reden...ik wil 7 kilo aankomen. En ik weet dat ik meer ga eten als ik stop met roken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit op het randje van ondergewicht dus er moet wel wat aan. liefst wil ik naar de 60 kilo , maar ik weet dat dat bijna niet haalbaar is. 58 zou mooi zijn en dan heb ik ook gewoon een gezond gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel succes met het stoppen, hier zijn de kilo's erbijgevlogen bij het stoppen. Ik ben wel ook zwanger, maar denk toch vooraal dat de eerste kilo's van te stoppen met roken kwam. ik moet zeggen ben 5maand gestopt en pas nu gaat het makkelijk, maar met een doel voor ogen kan je wel moeilijk volhouden. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is de hel. Natuurlijk gistermiddag een pleister opgeplakt en die is nu uitgewerkt. Zou een nieuwe kunnen plakken , maar vannacht heb ik het ook 3.00 uur zien worden (van de onrust in mijn lijf) , terwijl de wekker om 4.15 uur af ging.

Dus tot morgenochtend maar even pleisterloos en hoop ook de wilskracht om vanavond na het eten geen sigaretje te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Was helaas alweer begonnen op de derde dag :-( Erg zwak van mezelf.
Donderdag consult bij Frans en voor vrijdag maar even een afspraak maken bij de HA voor het stoppen met roken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow 4 weken van tevoren pas :-)

Nee als ik donderdag meer weet , hoop ik écht dat ik die knop om kan zetten , maar het is wel verdomde moeilijk.
Maar @Essay niet meer gaan roken nu joh. Je bent al een aantal weken gestopt , wordt toch alleen maar makkelijker(zegt zij die na 4jaar weer begonnen was met roken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
  • 8 months later...

Hoiii! 

Ik rookte ook, en best veel ook, toen mijn chirurg op mijn consult zei dat ik moest stoepen minima 1 week voor en 2 weken na de operatie moest ik wel even slikken. Maar ach ik wilde er zelf ook van af, dus nu moest het lukken met een stok achter de deur! Ik had gewoon nog een heel pakje, maar deze heb ik niet meer aangeraakt.. ondertussen nu al 3,5 week gestopt,  zonder pleisters kauwgum of weet ik het allemaal. Als je het echt zelf wilt,  dan lukt het :) het is toch aallemaal troep en het stinkt :45: Nee hoor ik lieg, heb er af en toe ook nog trek in natuurlijk maar ik blijf volhouden!!

Succes! Xxx

 

 

 

OohOoh ik zie dat dit al een super oud bericht is.. :45: foutje bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.