Jump to content

Lelijke littekens corrigeren

lucia

Recommended Posts

Hey dames!

Bijna 1 jaar en 5 maanden geleden heb ik mijn bv laten doen. In het begin herstelde de littekens goed. Maar ik zag al vlug aan de linker kant een verdikking. Na drie maanden ben ik terug op controle geweest en dit laten zien. Ik moest van de pc nog wat geduld hebben, littekens kunnen tot een jaar veranderen. Als ik dan nog niet tevreden zou zijn kon dit gecorrigeerd worden onder plaatselijke verdoving.

Maar helaas werd het steeds erger. De beide littekens zijn volledig verdikt en rood/bruin van kleur. Komt er nog bij dat ze erg jeuken. Ik was ondertussen zwanger dus ik ben na een jaar niet terug geweest. Nu geef ik nog borstvoeding maar zou wel graag weten wat er aan gedaan kan worden en dus ga ik een afspraak maken.

Ik heb tijdens de zwangerschap er een tijdje silicone pleisters op gedaan. Hierdoor had ik geen jeuk meer maar sinds ik daarmee ben gestopt is de jeuk terug. En ik kan toch niet altijd pleisters gaan kleven...

Heeft er nog iemand dit voor gehad? Wat is er aan gedaan en is het resultaat goed? Eventuele kostprijs?

Ik vraag me ook af of ik dit niet beter door een dermatoloog laat behandelen dan door de pc?

Ps: Kan ik hier in het topic ook foto's toevoegen en hoe moet dat dan? :)

Hoi hoi

Litteken corrigeren gebeurt onder plaatselijke verdoving idd en is niet heel lang werk. Hoe een litteken herstelt heeft ook met je eigen lichaam te maken helaas.. Je kunt wel proberen heel vroeg te beginnen met littekens smeren en masseren. Dan masseer je de hardere gedeeltes weg.

Ik heb een litteken op 1 borst van een moedervlek die weggehaald is. In het begin is die enorm gaan hypertroferen en werd het een lelijk litteken. Ik heb dat laten corrigeren door mijn eigen PC en nu is het wat beter, maar nog niet zoals ik het graag zou hebben. Echter, ik kan er nu mee leven ;)

PC is denk ik het beste om het te laten doen, die hebben de meeste ervaring.. Kostprijs heb ik geen idee van, PC deed dat gratis omdat hij ook het eerste litteken gemaakt had :)

Foto's toevoegen in dit bericht. Ik weet niet heel zeker of dat nog kan, omdat er laatst iets veranderd moest worden aan de instellingen..

Je kunt het proberen door onder het antwoord vak te drukken op: meer berichten opties.

Xxx BB

• 2 weeks later...

Hey Lucia,

Wat lang geleden. Ik heb hetzelfde probleem, daarmee dat ik hier ook eens kom kijken. Ik heb langs één kant ook een erg verdikt litteken dat rood blijft, maar wist niet of ik na meer dan een jaar weer bij men chirurg hiervoor terecht kan. Hou me op de hoogte wanneer je hiervoor gaat, ik ben erg benieuwd!

xxx

Hey Lucia,

Wat lang geleden. Ik heb hetzelfde probleem, daarmee dat ik hier ook eens kom kijken. Ik heb langs één kant ook een erg verdikt litteken dat rood blijft, maar wist niet of ik na meer dan een jaar weer bij men chirurg hiervoor terecht kan. Hou me op de hoogte wanneer je hiervoor gaat, ik ben erg benieuwd!

xxx

Hey! :D

Tja ik weet ook niet zo goed hoe het zal uidraaien omdat ik meer dan een jaar PO ben. Volgende week heb ik een afspraak. Hou je op de hoogte :)

Xx

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Update: omdat ik nog borstvoeding geef kan er voorlopig niks gedaan worden. Moet minstens tot drie maanden na de borstvoeding wachten. Nu alleen dermatix zalf smeren. Hoop dat het de jeuk gaat verzachten.

• 3 months later...

Weer even geleden: update: de dermatix zalf heeft de jeuk wat kunnen verzachten en de roodheid is wat minder. Maar verder zijn de littekens nog steeds dik en lelijk. Als ik een paar dagen geen zalf smeer jeukt het opnieuw.

Ik ben ondertussen lang genoeg gestopt met de borstvoeding en er kan dus iets aan gedaan worden. Ik krijg een GRATIS littekencorrectie! Half februari is het dan zover. Hoop dat het daarna goed komt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.