Ga naar inhoud

Sporten na borstvergroting


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Mijn borstvergroting staat gepland voor 15 oktober as. Eén van de dingen waar ik het meest tegen op zie, is dat ik 8 weken niet mag sporten... Ik sport normaal gesproken zo'n 4 à 5 uur per week, vooral ashtanga yoga en pilates en wat fitness.

Ben benieuwd naar de ervaring van andere sportieve dames die een borstvergroting gedaan hebben. Na hoeveel weken kon je weer iets doen (buikspieroefeningen bijvoorbeeld)? Was het pijnlijk toen je weer begon? Hoe lang duurde het voordat je weer op je alles weer volledig kon doen en je weer op je oude niveau zat?

Hoor het graag!

Grtz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn borstvergroting was 2 jaar geleden dus weet het niet meer precies. Maar ik meen dat je 6 weken helemaal niet mag sporten. en daarna rustig beginnen. en goed luisteren naar je lichaam, als het niet goed voelt niet doen. overigens zal het ervan afhangen of je ze boven of onder de spier krijgt. Ik heb ze onder de spier en dan heb je er meer last van dan boven de spier.. want je borstspier wordt immers kapot gesneden en dat doet pijn en zal tijd nodig hebben om te helen. zware borstspier training vermijd ik sowieso zoveel mogelijk (bijvoorbeeld opdrukken) omdat ik dan de implantaten voel zitten en het lijkt me niet zo goed voor ze.. de chirurg raadde mij dit ook af. dus ik denk dat je na 6 weken wel weer wat kunt opbouwen.. sowieso zal je onder lichaam wel weer aan de slag kunnen,. boven lichaam natuurlijk wat rustiger oppakken :)

oh en hoelang het duurde voordat ik weer op het oude niveau zat.. paar weekjes denk ik hoor. ik zou me er niet te druk over maken.. wat zijn een paar maanden op een mensenleven :P je komt er wel doorheen en dan kun je alles weer doen. (behalve zware borst training misschien dan).

oh, en ik fitness + hardlopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je vertellen dat je die 6 weken echt niet wilt sporten. Althans dat was mijn beleving.

Ik keek er ook ontzettend tegenop omdat ik normaliter toch wel 4-8 uren per week bezig ben met krachttraining / cardio enz.

Ik was zo kapot de eerst weken dat ik het niet eens kon, laat staan er zin in had. Na 7 weken po ben ik net weer begonnen met een beetje kracht en cardio. Ik was na 3 oefeningen en een kwartiertje cardio misselijk van de inspanning haha. Ik heb niet bewust m'n borst getraind maar die kwam er wel een beetje bij kijken.. dit voelde absoluut niet prettig. Mijn spier staat nog erg strak.

Erg balen natuurlijk, maarja.. geduld geduld geduld. Ik kom vast wel weer op m'n oude niveau.

Ik heb overigens wel grote protheses (825cc) en dual plane geplaatst gekregen.. dat heeft wellicht wel wat meer invloed dan wanneer er kleinere protheses geplaatst worden en bijvoorbeeld voor de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kijk hier zo tegenop. Sport ook erg veel. Wanneer zijn jullie weer langzaam aan begonnen? Wellicht eerst beginnen met benen al? Ben ook benieuwd naar jullie ervaring hiermee. Ik heb 8jr geleden mijn vergroting gehad, toen was ik nog niet zo actief met sporten. Ik sept krijg ik mijn correctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste 6 weken niet gesport.. Voelde voor mij ook echt niet goed.. Je herstelt maar 1x dus wilde echt me aan dat advies houden..

Ik moet wel zeggen dat ik een lange tijd na de operatie heel moe ben geweest..

Nu pas na twee maanden ben ik het weer aan het opbouwen (hardlopen, bodypump, fitness)

Valt me echt tegen hoe lang het duurt om het weer goed op te bouwen.. Vooral met me borstspieren doe ik het nog rustig aan..

Na twee weken heb ik wel al gefietst omdat ik toch wat wilde blijven doen.. Ook lopen met de hond deed ik na twee weken weer (ze kan loslopen dus dat scheelt zonder riem invm trekken enzo) Maar na een klein rondje was ik echt al moe.

Dit verschilt voor iedereen natuurlijk, maar mij viel het de eerste twee maanden echt zwaar.. Duurt ook twee maanden voordat alle troep je lijf uit is invm de narcose enzo..

Jullie veel succes met de operatie! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn eerste bv heb ik 6 weken niet gesport en daarna cardio, fitness en hardlopen weer langzaam opgebouwd.. Zat binnen paar maanden weer op oude niveau

Heb nu een wissel gekregen naar 650 cc... Advies van pc is 6 weken niet sporten, vervolgens wel sporten maar tot 3 maanden niet actief borstspieren trainen, en bij voorkeur niet meer hardlopen..

Maar hoor hier ook meiden met meer cc's als ik, die wel hardlopen en waarbij het goed gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Tot 6 weken echt verboden, hooguit een beetje fietsen, maar dan niet je hartslag omhoog... Na 6 weken heb ik het in 1 week opgebouwd en zeker de eerste weken wel last gehad... Behalve gewone spierpijn heb ik nu nergens meer last van ( bijna 5 maanden PO)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn borstvergroting was 2 jaar geleden dus weet het niet meer precies. Maar ik meen dat je 6 weken helemaal niet mag sporten. en daarna rustig beginnen. en goed luisteren naar je lichaam, als het niet goed voelt niet doen. overigens zal het ervan afhangen of je ze boven of onder de spier krijgt. Ik heb ze onder de spier en dan heb je er meer last van dan boven de spier.. want je borstspier wordt immers kapot gesneden en dat doet pijn en zal tijd nodig hebben om te helen. zware borstspier training vermijd ik sowieso zoveel mogelijk (bijvoorbeeld opdrukken) omdat ik dan de implantaten voel zitten en het lijkt me niet zo goed voor ze.. de chirurg raadde mij dit ook af. dus ik denk dat je na 6 weken wel weer wat kunt opbouwen.. sowieso zal je onder lichaam wel weer aan de slag kunnen,. boven lichaam natuurlijk wat rustiger oppakken :)

oh en hoelang het duurde voordat ik weer op het oude niveau zat.. paar weekjes denk ik hoor. ik zou me er niet te druk over maken.. wat zijn een paar maanden op een mensenleven :P je komt er wel doorheen en dan kun je alles weer doen. (behalve zware borst training misschien dan).

oh, en ik fitness + hardlopen

Thanks voor je reactie! Ik krijg ze ook onder de spier... Je hebt inderdaad gelijk.. wat zijn een paar maanden op een mensenleven?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot 6 weken echt verboden, hooguit een beetje fietsen, maar dan niet je hartslag omhoog... Na 6 weken heb ik het in 1 week opgebouwd en zeker de eerste weken wel last gehad... Behalve gewone spierpijn heb ik nu nergens meer last van ( bijna 5 maanden PO)...

En doe je alles weer? Wat voor sport doe je als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Ik was binnen een week aan CrossFit begonnen en na 1,5 week 14 km obstacle run gedaan... Daarnaast bootcamp en fitness...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was binnen een week aan CrossFit begonnen en na 1,5 week 14 km obstacle run gedaan... Daarnaast bootcamp en fitness...

Okay, dat klinkt best pittig... Geeft me weer moed :68:. Maar het zal ook wel bij iedereen anders zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de protheses dual plane geplaatst. Ik heb heel veel pijn gehad tot twee weken na de operatie, en heb lang gewacht alvorens weer te gaan sporten, omdat het 'instabiel' voelde. Ik heb lang de compressieband gedragen tijdens het hardlopen en deze uiteindelijk vervangen door een (dure) compresie-bh.

Achteraf gezien zou ik liever mijn borstspieren heel gelaten hebben, als fanatieke sporter. Als ik de borstspieren nu gebruik voelt het, maanden later, nog steeds raar en alsof er iets niet klopt.

Dus ik zou alle fanatieke sporters adviseren goed na te denken of je je borstspieren wilt opofferen voor mooiere borsten. Stel je pc gerichte vragen. Kan het écht niet vóór de spier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn borstvergroting was 2 jaar geleden dus weet het niet meer precies. Maar ik meen dat je 6 weken helemaal niet mag sporten. en daarna rustig beginnen. en goed luisteren naar je lichaam, als het niet goed voelt niet doen. overigens zal het ervan afhangen of je ze boven of onder de spier krijgt. Ik heb ze onder de spier en dan heb je er meer last van dan boven de spier.. want je borstspier wordt immers kapot gesneden en dat doet pijn en zal tijd nodig hebben om te helen. zware borstspier training vermijd ik sowieso zoveel mogelijk (bijvoorbeeld opdrukken) omdat ik dan de implantaten voel zitten en het lijkt me niet zo goed voor ze.. de chirurg raadde mij dit ook af. dus ik denk dat je na 6 weken wel weer wat kunt opbouwen.. sowieso zal je onder lichaam wel weer aan de slag kunnen,. boven lichaam natuurlijk wat rustiger oppakken :)

oh en hoelang het duurde voordat ik weer op het oude niveau zat.. paar weekjes denk ik hoor. ik zou me er niet te druk over maken.. wat zijn een paar maanden op een mensenleven :P je komt er wel doorheen en dan kun je alles weer doen. (behalve zware borst training misschien dan).

oh, en ik fitness + hardlopen

Bij mij zijn de protheses dual plane geplaatst. Ik heb heel veel pijn gehad tot twee weken na de operatie, en heb lang gewacht alvorens weer te gaan sporten, omdat het 'instabiel' voelde. Ik heb lang de compressieband gedragen tijdens het hardlopen en deze uiteindelijk vervangen door een (dure) compresie-bh.

Achteraf gezien zou ik liever mijn borstspieren heel gelaten hebben, als fanatieke sporter. Als ik de borstspieren nu gebruik voelt het, maanden later, nog steeds raar en alsof er iets niet klopt.

Dus ik zou alle fanatieke sporters adviseren goed na te denken of je je borstspieren wilt opofferen voor mooiere borsten. Stel je pc gerichte vragen. Kan het écht niet vóór de spier?

Voor de spier gaat bij mij niet lukken. Heb je pijn als je je borstspier gebruikt? Kan je wel alles wat je voor je bv ook kon of ben je beperkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn borstvergroting was 2 jaar geleden dus weet het niet meer precies. Maar ik meen dat je 6 weken helemaal niet mag sporten. en daarna rustig beginnen. en goed luisteren naar je lichaam, als het niet goed voelt niet doen. overigens zal het ervan afhangen of je ze boven of onder de spier krijgt. Ik heb ze onder de spier en dan heb je er meer last van dan boven de spier.. want je borstspier wordt immers kapot gesneden en dat doet pijn en zal tijd nodig hebben om te helen. zware borstspier training vermijd ik sowieso zoveel mogelijk (bijvoorbeeld opdrukken) omdat ik dan de implantaten voel zitten en het lijkt me niet zo goed voor ze.. de chirurg raadde mij dit ook af. dus ik denk dat je na 6 weken wel weer wat kunt opbouwen.. sowieso zal je onder lichaam wel weer aan de slag kunnen,. boven lichaam natuurlijk wat rustiger oppakken :)

oh en hoelang het duurde voordat ik weer op het oude niveau zat.. paar weekjes denk ik hoor. ik zou me er niet te druk over maken.. wat zijn een paar maanden op een mensenleven :P je komt er wel doorheen en dan kun je alles weer doen. (behalve zware borst training misschien dan).

oh, en ik fitness + hardlopen

Bij mij zijn de protheses dual plane geplaatst. Ik heb heel veel pijn gehad tot twee weken na de operatie, en heb lang gewacht alvorens weer te gaan sporten, omdat het 'instabiel' voelde. Ik heb lang de compressieband gedragen tijdens het hardlopen en deze uiteindelijk vervangen door een (dure) compresie-bh.

Achteraf gezien zou ik liever mijn borstspieren heel gelaten hebben, als fanatieke sporter. Als ik de borstspieren nu gebruik voelt het, maanden later, nog steeds raar en alsof er iets niet klopt.

Dus ik zou alle fanatieke sporters adviseren goed na te denken of je je borstspieren wilt opofferen voor mooiere borsten. Stel je pc gerichte vragen. Kan het écht niet vóór de spier?

Voor de spier gaat bij mij niet lukken. Heb je pijn als je je borstspier gebruikt? Kan je wel alles wat je voor je bv ook kon of ben je beperkt?

@Lola; heeft jou pc opdrukken voor altijd afgeraden? Zo ja, waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn protheses volledig onder de spier. Ik train nu gewoon mijn borstspieren. Alleen dr straten zei wel dat als ik mijn borsten aanspan, ze een verkeerde vorm aannemen (1 van de redenen van mijn correctie aankomende sept). Maar je kan dus wel uiteindelijk gewoon je borstspieren trainen. Ik voel nooit met mijn protheses verder. Al ga in na mijn correctie mijn bovenlichaam sowieso 6 weken niet trainen. Verder kijk ik het maar aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nio zegt intensief sporten na 3 maanden.

3 weken geleden begonnen met hardlopen.

Maandag m'n eerste personal training gehad. Ik wou dat ik een rollator had!

Wat een spierpijn maar wel lekker. En borsten zaten niet in de weg en deden geen pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft lastig en voor iedereen verschillend. Ik ken iemand die is na 2 weken weer begonnen met rustig aan cardio en benen. Bovenlichaam alweer na 4 weken. Lijkt mij iets te snel maar toch zijn haar borsten prachtig geworden. Maar ze voelde zich er goed bij. Prima. Ik kijk het ook maar aan en ga goed naar mijn lichaam luisteren. Herstellen doe je inderdaad maar 1x en dat wil ik wel goed doen. Ben nu voor mijn operatie keihard aan het trainen, hopelijk ga ik met een prima figuurtje die operatie in en kan ik het daarna weer beetje oppakken waar ik gebleven was. Gelukkig hebben spieren een "geheugen". Maar nogmaals...herstellen doe je maar 1x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nio zegt intensief sporten na 3 maanden.

3 weken geleden begonnen met hardlopen.

Maandag m'n eerste personal training gehad. Ik wou dat ik een rollator had!

Wat een spierpijn maar wel lekker. En borsten zaten niet in de weg en deden geen pijn.

Hoeveel cc heb je jadekiss... Ik ben ook door Nio geholpen en krijg advies niet meer te gaan hardlopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de protheses dual plane geplaatst. Ik heb heel veel pijn gehad tot twee weken na de operatie, en heb lang gewacht alvorens weer te gaan sporten, omdat het 'instabiel' voelde. Ik heb lang de compressieband gedragen tijdens het hardlopen en deze uiteindelijk vervangen door een (dure) compresie-bh.

Achteraf gezien zou ik liever mijn borstspieren heel gelaten hebben, als fanatieke sporter. Als ik de borstspieren nu gebruik voelt het, maanden later, nog steeds raar en alsof er iets niet klopt.

Dus ik zou alle fanatieke sporters adviseren goed na te denken of je je borstspieren wilt opofferen voor mooiere borsten. Stel je pc gerichte vragen. Kan het écht niet vóór de spier?

Die dure compressie bh... Tell me more please.. Welke bh is het.. Heb je een merk voor me? Thanksssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Het blijft lastig en voor iedereen verschillend. Ik ken iemand die is na 2 weken weer begonnen met rustig aan cardio en benen. Bovenlichaam alweer na 4 weken. Lijkt mij iets te snel maar toch zijn haar borsten prachtig geworden. Maar ze voelde zich er goed bij. Prima. Ik kijk het ook maar aan en ga goed naar mijn lichaam luisteren. Herstellen doe je inderdaad maar 1x en dat wil ik wel goed doen. Ben nu voor mijn operatie keihard aan het trainen, hopelijk ga ik met een prima figuurtje die operatie in en kan ik het daarna weer beetje oppakken waar ik gebleven was. Gelukkig hebben spieren een "geheugen". Maar nogmaals...herstellen doe je maar 1x.

Ik kreeg echt op mijn donder toen ik vroeg of ik alweer mijn benen en buik mocht gaan trainen! Het heeft te maken met herstel, bloeddruk, hartslag, niet alleen of je hechtingen nog openbarsten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel cc heb je jadekiss... Ik ben ook door Nio geholpen en krijg advies niet meer te gaan hardlopen!

Mijn mond valt open?

Ik heb 800cc gekregen van Nio,

voordat ik begon zei ik ik ben een hardloper (15 km)

maar was geen enkel probleem.

Ook na operatie bij laatste controle gevraag of ik weer mocht strarten,

en dat mocht??

Heeft Nio gezegt dat jij niet mocht hardlopen ?

Begin al te zweten anders ga ik hem ff mailen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.