Nicootje Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Hoihoi ik krijg 10 augustus een borstvergroting door Nio, 500 cc dual plane. Nu wil ik me graag goed voorbereiden en heb dus het hele forum afgestruind naar tips and tricks. Maar wat helpt nou echt? Ik lees veel over Arnica druppels/tabletten, maar heb ook begrepen dat de dosering daarvan veel te laag is om daadwerkelijk iets te doen? En ik heb een lijst met allerlei soorten thee, fruit, vitaminesupplementen etc... Maar wat helpt nou echt? Want baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk, maar ik geef het geld dan liever uit aan een nieuwe boobiegarderobe. En is het verstandig om bepaalde oefeningen te doen om de borstspier sterker/soepeler te maken, of moet ik juist even niet sporten?
anony Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Ik heb 600cc van Nio.Nio raad verder geen oefeningen aan, dus daar zou ik mij niet zo druk om maken. Wat ik je persoonlijk aanraad, is in ieder geval tot 2 dagen voor je operatie NIET erg je borst te trainen als je aan krachttraining doet, want dan doet het natuurlijk alleen maar meer pijn na je operatie.. plus dan staan ze niet zo strak :-) (mijn theorie in iedergeval).Ik weet niet wat je thuissituatie is, maar het is handig om zeker voor de eerste paar dagen iemand thuis te hebben die je kan helpen met wat klusjes. Verder zou ik bekers/glazen e.d. op het aanrecht te zetten want je mag ! echt niet ! naar boven reiken of kracht zetten. Wat buiten de koelkast kan staan lekker erbuiten laten, want ook die gaan lastig open vaak. Deurkrukken zijn lastig, dus gewoon binnenshuis de deuren (van de wc e.d.) open laten staan (en wcrol op de grond of op makkelijke hoogte!).Lekker een wijd huispak voor thuis (dat je makkelijk zelf je broek naar beneden en omhoogt krijgt. Dit wordt een handigheidje, komt goed. Ook voor na de operatie trouwens!! Liever niet iets waarbij je je armen omhoog hoeft te doen om het aan te trekken..Als je bed rechtop kan, lekker doen, en anders heb ik ook wel eens gehoord dat mensen een touw om hun matras spannen om met hun voet erachter te kunnen haken om buikspieren te helpenm bij omhoog komen. Ik had veel kussens in mijn rug en dat was prima.Met slapen had ik zo'n zwangerschaps/body pillow en vond dat top, maar dit verschilt per persoon. Ik ervaarde het als veel steun hebben van elke kant en niet op mijn zij kunnen rollen in mijn slaap.Na een paar dagen mag je geloof ik douchen, maar haren wassen is vrijwel onmogelijk. Als je iemand hebt die dit voor je kan doen, dan is dat super. Anders zou ik het gewoon even lekker vet laten (vraag wel even of iemand het dan in een knot kan doen ofzo voor je).Bij mij was toen ik eenmaal naar huis kon de apotheek al dicht, en ze hadden niet alles op voorraad. Als je in het SLAZ geopereerd wordt zullen ze alles wel hebben, maar ik ozu toch voor de zekerheid zsm je recept vragen na de operatie in je kamer/bed zodat degene die met je mee is het even in de buurt kunt ophalen. Dit kan een hoop pijn schelen de eerste nacht! Ik miste 1 medicijn..Als je een andere optie hebt, ga dan niet als je eenmaal een beetje mobiel bent tóch boodschappen doen, want je koopt altijd meer dan je van te voren denkt en moet altijd hoger rijken dan je wilt.. Zo heb ik 2x boodschappen gedaan en werd het toch een te zware tas.. de AH is tegenover mijn huis, maar toch niet echt goed. Gelukkig geen schade door gehad.Als mij nog iets te binnen schiet hoor je het wel! En met vragen kan je uiteraard ook bij me terecht.
anony Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Oh en qua vitaminen en arnica enzo..Ik slikte mijn gewone vitaminen (multi, maar ook extra B en visolie en magnesium). Magnesiumtabletten helpen voor herstel spieren, nachtrust en spierpijn dus dat is ene hele goede. Arnica gebruikte ik niet (hoewel ik het wel als goed middel ken tegen kneuzingen/blauwe plekken). Voor littekens gebruik(te) ik biooil, maar daar kan ik niet zoveel zinnigs zeggen, geen idee of het anders anders was genezen..
blijmetmijnboobies Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 ik ben twee weken terug geopereerd.. had twee weken van te voren arnica druppels gebruikt en nu ook nog maar heb niet het gevoel dat het helpt.. was heel erg blauw aan de zijkanten nu nog maar begint af te zakken.. Verder slik ik al jaren multivitaminen maar moet wel zeggen dat ik weinig last heb gehad van de bv.. Voelde me de tweede dag wat minder maar verder kon en kan ik alles zelf wel.. opstaan enz een makje lig gewoon plat
Fem Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Ja... Dat wat Anony zegt!! Haha Ik had mijn glazen wel hoog gelaten. Had bij de Ikea voor 10 euro een keukenkrukje gekocht. Paar filtjes onder geplakt. Dat ding heb ik wel vaak mijn huis door geschoven met mijn voeten omdat ik hem ergens nodig had hihi Bij openen van deuren of mijn schuifpui, gebruikte ik mijn voeten. Je gaat overal wel een oplossing voor bedenken Haren wassen was geen probleem bij mij duurde alleen wat langer. Als je je oor richting je schouder brengt kan je die helft van je haar wassen terwijl je je arm langs je lichaam kan houden. Daarna de andere kant. Ik slik ook altijd vitamine C voor je weerstand. Heb zelf een auto-immuun ziekte en krijg daarvoor afweerremmende medicatie namelijk. Merk het verschil als ik ze wel of niet slik.
Nicootje Posted July 20, 2015 Author Posted July 20, 2015 Wauw wat een goede tips! Bedankt allemaal!Dus magnesium en vitamine C werken wel goed? Staan op mn lijstje iig. Iemand een idee of het drinken van bepaalde soorten thee of het eten van bepaalde soorten fruit oid helpt tegen het vocht vasthouden? Ik ben niet bepaald fan van thee, dus als het niet per se hoeft...En nog een andere vraag: welke maat sportbh moet ik nemen? Nio zegt 75D, maar had gelezen dat hij niet zo goed is in het schatten van maten. Ik ben 1.62, weeg 55 kilo en heb nu een lege 75B. Welke maat kom ik dan op uit met 500cc?
boeda Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Bij mij hebben 5 hoofdkussens mij enorm geholpen de eerste dagen op de bank en voor half rechtop in bed. Blauwe plekken heb ik niet gehad. Ik heb wel bio oil, ik weet alleen niet of dat echt helpt, daarvoor ben ik ook nog te kort po. Ik ben na een week begonnen met blaas en nogwat thee van Jacob hooy (ofzo), toen begon ik wel af te vallen/vocht kwijt te raken. Die heb ik bij de apotheek gekocht, want plastabletten raadde zij mij zonder met de dokter te overleggen. Ik ben ook geen thee drinkster, maar deze viel me mee
Essay350cc Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 hoihoi, welke Jacob hooy thee als ik vragen mag? Gewoon de afslankthee of de detoxthee? Dan kan ik nu al aan de smaak wennen
Nicootje Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 Volgens mij bedoelt ze de blaas en nieren thee.
Water Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Ik wil Anony ook nog bedanken voor haar goede tips! Ik heb er veel aan gehad; zonder die tips was het toch moeilijker geweest na de operatie.
liefje Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 ik heb nog nergens op het forum gelezen over.... (drums)... Bleekselderij!!dit voert veel vocht af!je plast je wel een ongeluk maar het werkt goed!Ik heb vaak vocht in mn benen en wanneer ik weer eens veel selderij heb gegeten is het altijd vele malen minder.het is niet iedereens favoriet, maar met een beetje sla en n dressing (spekje erbij) heb je ook meteen een lichte en lekkere maaltijd waarvan je je wel verzadigd voelt maar niet zo vol zit. groetjes
Nicole83 Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Weet iemand eigenlijk hoe het precies komt dat je vocht vast houdt na je operatie? En hoe lang houdt dit aan ongeveer? Veel thee drinken en bleekselderij eten maar..gelukkig doe ik dat normaal al veel;-) Groetjes
Imdee Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Brandnetelthee... Mn buik is echt al minder....
DreamLou Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Goeie tips allemaal. Ik slik nu al twee weken vitamine c pilletjes, just to be sure. Ook rek ik mijn borstspieren, dit is niet vanuit mijn arts geadviseerd maar doe ik op eigen initiatief. ik heb een vrij kromme houding met bolle rug, vooral als ik zit en een fysiotherapeut gaf mij deze oefeningen een paar jaar gerug al eens om mn borstspieren losser te maken. Dus dat heb ik weer opgepakt.
Angelsboobs Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 ik haal dit toppic even naar voren , ik vond een aantal dingen erg handig..vooral dat van die medicijnen halen.. nooit over nagedacht, maar als ik s avonds thuis kom is bij de apotheek namelijk al dicht.
Girll Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 22 uur geleden zei DreamLou: Goeie tips allemaal. Ik slik nu al twee weken vitamine c pilletjes, just to be sure. Ook rek ik mijn borstspieren, dit is niet vanuit mijn arts geadviseerd maar doe ik op eigen initiatief. ik heb een vrij kromme houding met bolle rug, vooral als ik zit en een fysiotherapeut gaf mij deze oefeningen een paar jaar gerug al eens om mn borstspieren losser te maken. Dus dat heb ik weer opgepakt. Mag ik vragen wat voor oefeningen dat zijn?
boobcamp Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 26 minuten geleden zei Girll: Mag ik vragen wat voor oefeningen dat zijn? Ik de bijlage oefeningen die voor en na de OK worden geadviseerd door plastisch chirurg Laura Mooijen van de Velthuiskliniek. Pictures visible for members only. Become a member now.
DreamLou Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Ja zulke oefeningen ja! Die in de deuropening vooral. Die heeft mijn fysio geadviseerd. Voelt niet lekker haha althans bij mij niet...
Nicole83 Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 23 uur geleden zei DreamLou: Goeie tips allemaal. Ik slik nu al twee weken vitamine c pilletjes, just to be sure. Ook rek ik mijn borstspieren, dit is niet vanuit mijn arts geadviseerd maar doe ik op eigen initiatief. ik heb een vrij kromme houding met bolle rug, vooral als ik zit en een fysiotherapeut gaf mij deze oefeningen een paar jaar gerug al eens om mn borstspieren losser te maken. Dus dat heb ik weer opgepakt. Vitamine C..waarom slik je dat. Puur om je lijf een extra gezonde boost te geven of heeft het een specifiek voordeel? En die oefening..Ik heb een keer een vlog gezien waarin iemand dat deed. Goed hoor..je voorbereiding!;-)
DreamLou Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 15 minuten geleden zei Nicole83: Vitamine C..waarom slik je dat. Puur om je lijf een extra gezonde boost te geven of heeft het een specifiek voordeel? En die oefening..Ik heb een keer een vlog gezien waarin iemand dat deed. Goed hoor..je voorbereiding!;-) Ja puur die boost
Nicole83 Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 2 uur geleden zei boobcamp: Ik de bijlage oefeningen die voor en na de OK worden geadviseerd door plastisch chirurg Laura Mooijen van de Velthuiskliniek. Pictures visible for members only. Become a member now. Wat goed. Ik heb ze opgeslagen. Nog een paar weken wachten en dan ga ik aan de gang. Zijn vast nuttige oefeningen. Ruimte maken maar in die borstkas;-)
Guest Suus2015 Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Ik volg dit ook even, handige tips. Wat betreft de oefeningen, degene die dit online had gezet had er ook nog een uitleg bij gedaan. Ik heb m op mn mobiel staan dus voeg m even toe. Altijd handig. Pictures visible for members only. Become a member now.
Angelsboobs Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 zo dat ziet er goed uit. en hoor dat veel vrouwen hier echt baat bij hebben gehad. ik heb die vitamine ook allemaal in huis en heb ook brandnetel en groene thee gehaald, het schijnt goed te helpen om de narcose uit je lichaam te krijgen en vocht af te drijven, tja en baad het niet.... even terug komend op de medicijnen, ik vraag of ze het recept gelijk naar mijn apotheek willen faxen en mijn vriendin haalt het dan op.. ik ben waarschijnlijk nooit op tijd thuis en ik heb zo maar het idee dat ik de pijnstillen wel zal gaan gebruiken.. hahaha
summer600cc Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Hè lady's Jullie zijn goed op weg met alle voorbereidingen! Dat van die oefeningen wist ik niet maar daar had ik vast wat aan gehad. Wat zat ik vast na 6 weken pffff! Wil even een tip geven over vitamine C. Ik heb begrepen dat vitamine C vd drogist niet veel doet. Er zitten simpelweg te weinig werkende stoffen in. Ik gebruik Ester-C van holland&barret. Te koop bij oa de Tuinen, vaak met 50% korting.Dit is een zachtere vorm van vitamine C. Niet zo belastend voor de maag. Als je na je operatie medicijnen gebruikt heeft je maag het al zwaar.
summer600cc Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Oh, en als je in een ziekenhuis geopereerd word kun je daar meestal je medicatie ophalen. De meeste ziekenhuizen hebben een apotheek.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.