Jump to content

Ann@ : 19 juli 2015 : Dr. Verschuur : Medisch Centrum Leeuwarden

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier :) Ik krijg een bv, erg spannend! Ik ben 35 jaar maar zit er al meer dan tien jaar over na te denken om een bv te nemen. Mijn bh maat is nu 80 aa. Na de geboorte van m'n twee kinderen zijn m'n borsten ook nog eens heel slap geworden. Een paar weken terug heb ik een afspraak gehad met dokter verschuur. Tijdens de passessie twijfelde ik tussen de 325 of 375 cc dual plane anatomisch. Op dat moment gekozen voor de 325 cc omdat dat volgens de arts qua breedte mooier zou passen. Ik ben vrij tenger van boven. Naderhand begin ik toch te twijfelen of de 375 cc niet mooier zou staan. Mijn lengte is 175 en gewicht 67 kg. Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak met de anesthesist misschien dat ik morgen even ga bellen of ik vrijdag niet nog een keer kan gaan passen :) Ik wil niemand tot last zijn maar natuurlijk wil ik ook geen spijt krijgen van m'n keuze. Vind het wel erg lastig, ik wil ook geen enorme borsten krijgen. Ik ben wel super blij dat ik de knoop eindelijk door heb gehakt om een bv te nemen!!!!! Kijk er echt naar uit.

Posted

Meestal wordt er aangeraden om een grotere cup te nemen dan die je mooi vind op de passessie, omdat die vaak groter ogen. Ik denk dat 375 wel degelijk mooi ik met jouw lengte/gewicht en voorsituatie

Posted

Dankje voor je reactie! Bedoel je dat de hoeveelheid cc die je past vaak kleiner uitvalt/oogt in de werkelijkheid? Hmm in dat geval moet ik toch maar voor de 375 cc gaan :) Ik ben alleen van de bovenkant tenger maar heb van broeken altijd maat 40. Dus niet super slank. Heb jij ook een bv gehad of staat deze gepland? Wat was jouw cup maat als ik vragen mag?

Posted

Hoi Ann,

Ik denk dat 375CC mooi bij jou gaat staan.

Ik heb 350CC en 380CC omdat ze iets ongelijk waren.

Ik had hiervoor a keine B dus iets groter dan dat jij nu hebt.

Ik kom nu uit op een 75E wat misschien groot klinkt maar met mijn verhoudingen niet groot oogt.

Succes met alles!

Posted

He Mali! Leuk dat je reageert :). Cup E klinkt inderdaad groot ;) Ik ben vrij plat maar gezien mijn postuur denk ik wel dat een grote c misschien d mooi staat. Erg lastig hoor om de goede keuze te maken. Het klinkt allemaal groot, haha. Ik wil er ook geen spijt van krijgen. Lees ook regelmatig dat je beter voor meer cc kan kiezen dan voor te weinig... De pc gaf wel aan dat als ik voor 375 zou gaan m'n borsten dichter bij elkaar komen te staan omdat ik zo smal van boven ben. Is dit bij jou ook het geval?

Ik heb er wel echt veel zin in, wil het al zo lang. Vind het wel spannend, heb het nog aan niemand verteld. M'n vriend weet er alleen van.

Posted

Ja kijk maar bij mijn foto's. Mijn borsten staan ook dicht bij elkaar.

Van boven ben ik vrij smal maar me kont is toch meestal maat 40/M

Dus ben nu mooi in verhouding vind ik zelf.

In het begin is het allemaal flink opgezwollen met vocht enzo maar dat word snel minder en kan je pas goed zien hoe het is geworden.

Ik moet ook zeggen dat je snel went aan de grootte en daarom snel denkt van ''het kon nog wel wat groter'' haha.

E klinkt ook erg groot en had dit niet verwacht. Dit is natuurlijk ook per merk verschillend hoor. Van de meeste zal ik 75D hebben.

Bij mij weet alleen me moeder het en me vriend. Me moeder heeft vroeger ook een borstoperatie gehad dus konden we er goed over praten. En mijn vriend heeft me er super in gesteund, door hem heb ik het uiteindelijk ook kunnen doen.

Mijn omgeving weet verder niks. Hiervoor droeg ik altijd vulling dus nu valt het niet eens zo op..

Mensen kijken wel maar zeggen niks hihi

Heb jij al een datum? En bij welke arts?

Posted

Ik zou ook zeker voor de 375 gaan. Ik ben zelf 1,76 en 60 kg. Lees meer verhalen van meiden die ze achteraf te klein vinden dan te groot. Ik zelf heb 400CC maar ze vallen echt niet groot hoor, hadden nog wel maatje groter gemogen:-).

Posted

Dankje voor je reactie! Bedoel je dat de hoeveelheid cc die je past vaak kleiner uitvalt/oogt in de werkelijkheid? Hmm in dat geval moet ik toch maar voor de 375 cc gaan :) Ik ben alleen van de bovenkant tenger maar heb van broeken altijd maat 40. Dus niet super slank. Heb jij ook een bv gehad of staat deze gepland? Wat was jouw cup maat als ik vragen mag?

Nou die implantaten zitten natuurlijk ook maar in je BH gepropt, dit is héél anders dan onder je huid. Daarom ben ik blij dat ik 3D foto's heb gekregen, leek naar mijn mening niet op de passessie.

En ik denk dat je van AA met 375 wel op een C uitkomt hoor!

Ik wordt donderdag geopereerd, ik heb nu een A en krijg 380 of 430 CC anatomisch.

Posted

Ja kijk maar bij mijn foto's. Mijn borsten staan ook dicht bij elkaar.

Van boven ben ik vrij smal maar me kont is toch meestal maat 40/M

Dus ben nu mooi in verhouding vind ik zelf.

In het begin is het allemaal flink opgezwollen met vocht enzo maar dat word snel minder en kan je pas goed zien hoe het is geworden.

Ik moet ook zeggen dat je snel went aan de grootte en daarom snel denkt van ''het kon nog wel wat groter'' haha.

E klinkt ook erg groot en had dit niet verwacht. Dit is natuurlijk ook per merk verschillend hoor. Van de meeste zal ik 75D hebben.

Bij mij weet alleen me moeder het en me vriend. Me moeder heeft vroeger ook een borstoperatie gehad dus konden we er goed over praten. En mijn vriend heeft me er super in gesteund, door hem heb ik het uiteindelijk ook kunnen doen.

Mijn omgeving weet verder niks. Hiervoor droeg ik altijd vulling dus nu valt het niet eens zo op..

Mensen kijken wel maar zeggen niks hihi

Heb jij al een datum? En bij welke arts?

He Mali,

Ik heb je foto's gezien! Ze zijn erg mooi geworden, mag je trots op zijn! Zou je tzt nog groter willen dan? Ja, je zult inderdaad eerst wel flink last krijgen van zwelling, voelt vast erg onaangenaam. Had je veel pijn of viel het mee? Ik heb wel 2 kleine kindjes waar ik voor moet zorgen, ben benieuwd hoe dat gaat..! Mijn vriend kan maar 2 dagen vrij krijgen van z'n werk.

Jij hebt het dus ook aan weinig mensen verteld. Ik denk dat ik het ook nog aan een vriendin ga vertellen maar mijn ouders licht ik niet in. Volgens mij gaan ze het niet begrijpen. Mijn vader zou er volgens mij flauwe grappen overgaan maken. Wel jammer maar het is niet anders. Ben wel bang dat ze het gaan zien, wat ga ik dan zeggen?! Wel fijn dat jij het wel met je moeder hebt kunnen bespreken.

Ik heb nog geen datum. Vrijdag kan ik bellen voor een datum, waarschijnlijk wordt het ergens in augustus. Ik word geopereerd door verschuur in het mcl. Heb jij het ook in het zh laten doen? Vind het wel prettig dat het een dagopname is :)

Posted

Nou die implantaten zitten natuurlijk ook maar in je BH gepropt, dit is héél anders dan onder je huid. Daarom ben ik blij dat ik 3D foto's heb gekregen, leek naar mijn mening niet op de passessie.

En ik denk dat je van AA met 375 wel op een C uitkomt hoor!

Ik wordt donderdag geopereerd, ik heb nu een A en krijg 380 of 430 CC anatomisch.

Wow, 3 d foto's, dan krijg je pas een goed beeld van hoe het wordt! Denk niet dat, dat een mogelijkheid was in het zh waar ik geweest ben. Ik ga toch nog maar even overleggen met het zh of ik niet nog een keer kan komen passen. Er staat nu in het systeem dat ik 335 cc krijg..

Jij donderdag al geopereerd, spannend meid! Kijk je er ook een beetje tegenop? Of kijk je er juist heel erg naar uit? Word je in het zh geopereerd?

Posted

Ik zou ook zeker voor de 375 gaan. Ik ben zelf 1,76 en 60 kg. Lees meer verhalen van meiden die ze achteraf te klein vinden dan te groot. Ik zelf heb 400CC maar ze vallen echt niet groot hoor, hadden nog wel maatje groter gemogen:-).

Hoi sanneke,

Van jouw hadden ze dus nog wel iets groter gemogen... Wij hebben ongeveer dezelfde lengte alleen ben ik 7 kg zwaarder. Met de 335 cc zou ik ongeveer op een ruime c uitkomen volgens de pc. Denk nu na het lezen van de reacties dat ik wel graag 375 cc wil. Welke cup had jij vooraf en wat is het nu?

Posted

Wow, 3 d foto's, dan krijg je pas een goed beeld van hoe het wordt! Denk niet dat, dat een mogelijkheid was in het zh waar ik geweest ben. Ik ga toch nog maar even overleggen met het zh of ik niet nog een keer kan komen passen. Er staat nu in het systeem dat ik 335 cc krijg..

Jij donderdag al geopereerd, spannend meid! Kijk je er ook een beetje tegenop? Of kijk je er juist heel erg naar uit? Word je in het zh geopereerd?

Ja nog een keer passen kan natuurlijk nooit kwaad.

Niet echt, de zenuwen komen nu pas een beetje. Ik ben vooral bang dat ze klein uitvallen gek genoeg. Verder zullen de zenuwen morgen vroeg wel flink toeslaan, slapen zal wel niet veel meer worden.

Ik word geopeerd in de kliniek in Amstelveen.

Ik heb trouwens mijn post BH besteld, 70D en 70E. Ik ben slechts 52 kg en 1.64, en D/E klinkt zooo groot (natuurlijk flink gezwollen ook naderhand)

Dus ik heb gisteren onder een flink melige bui met mijn vriend zakjes rijst erin gepropt, maar het viel me eigenlijk onwijs mee hoe groot het oogte. Niet dat dat een erg stabiel beeld is ofzo.

Maar het was wel leuk, tot mijn implantaat knapte en ik overal rijst had :P

• 1 month later...
Posted

Gisteren m'n borstvergroting gehad. Ik stond ingepland om 8:00 uur en moest mij melden om 7:10 uur. Ik kreeg een eenpersoonskamer aangewezen, heerlijk! De verpleegkundige nam nog even een vragenlijst door en daarna was het wachtten tot ik opgeroepen werd. Van te voren zou ik de pc nog even te spreken krijgen op mijn verzoek omdat nog niet duidelijk was welke prothese ik zou krijgen. Tijdens het eerste consult adviseerde mijn pc de 375 cc anatomisch moderate full projection. Achteraf heb ik besloten om toch te kiezen voor de extra full variant omdat ik een bolling toch wel mooi vind. Ik kon kiezen uit de 370 cc mx of de 410 cc mx maar omdat ik het lastig vond om te kiezen zou de pc besluiten welke het zou worden.

Om 8:30 werd ik opgeroepen en de holding binnengebracht. Ik kreeg een infuus met antibiotica en werd aangesloten op de hartmonitor. Om 9:15 kwam de pc mij aftekenen. Hij zei; ik heb de 410 mx en de 375 mf voor je klaar liggen. Huh, dacht ik!? Waarop ik zei; nee u zou de 370 cc klaar leggen. Hij antwoordde dat deze prothese niet bestond. In de mx variant wel, antwoordde ik. Ja, dat klopt zei hij. Ik gaf aan dat er afgesproken was dat ik niet de mf maar de mx zou krijgen. Ik vroeg aan de pc of hij de 370 mx ook klaar had liggen. De pc zei dat de 370 mx ook klaar lag in de operatiekamer. Er liggen dus 3 verschillende protheses klaar, vroeg ik. Waarop hij antwoordde, dat klopt. Achteraf denk ik dat dit niet zo was en dat hij dus de 375 cc mf besteld heeft ipv de 370 mx...

De mx zou wel erg bol komen te staan en hij gaf aan dat het verstandig was om voor de 375 cc mf te kiezen. Ik zei dat ik een bolling bovenop wou. Waarop hij antwoordde dat de mf veel mooier zou vallen. Hij zei; misschien gaan we de 410 mx nog wel even passen op de ok om te kijken hoe deze bij je staat. Oké, dat is fijn dacht ik.

Daarna zei hij weer dat de mf veel beter zou passen bij m'n tengere bovenlichaam. De mx zou waarschijnlijk te groot zijn. Wat raar bedacht ik me later op de dag, waarom heeft hij dat niet eerder gezegd. Toen ik destijds aangaf dat ik een bolling bovenop wou zei hij dat ik voor de mx moest gaan want deze variant is 'iets' boller. Ik kreeg nog een een mail waarin stond dat de 370 mx en de 410 mx in bestelling waren.

De pc stuurde zo aan op de 375 cc mf en hier ben ik dan ook maar in meegegaan. Terwijl ik eigenlijk gekozen had voor de mx. Achteraf had ik hier misschien niet in mee moeten gaan maar ik stond op het punt om geopereerd te worden en was zo gespannen! Als ik hieraan terug denk, krijg ik sterk het vermoeden dat hij de 370 mx niet besteld heeft en dus niet had klaarliggen. Hij probeerde me op andere gedachten te brengen, en dat is hem gelukt. Een beetje jammer en vreemd dat het zo is gelopen is. Ik houd er een raar gevoel aan over..

Maar goed, eenmaal in de operatiezaal kreeg ik al snel het narcose middel toegediend. Ik gaf aan dat ik het spannend vond waarop de narcotiseur zei; we zullen goed op je passen meid. Op de recovery hoorde ik een mevrouw tegen me zeggen dat het erop zat en vroeg of ik pijn had. Ja, ik had behoorlijk pijn en kreeg morfine toegediend en nadien nog 2 x. Ik kon m'n nieuwe borsten nog niet zien want ze zaten helemaal ingetapet. Na een 1,5 uur werd ik naar m'n eenpersoonskamer gebracht en daar viel ik bijna flauw. Ik kreeg etiketjes van de verpleegkundige aangereikt waarop stond dat ik de 375 cc mf had gekregen, wat mij niet verbaasde.

Ik lag waar ik lag, want bewegen vond ik pijnlijk. De pc kwam nog even langs en ik vroeg of hij de 410 ook had gepast. Nee, deze had hij niet gepast want de 375 cc stond bij mij het mooist, werd er geantwoord. De 410 cc zou bij mijn postuur te groot zijn. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken..

Aan het eind van de middag knapte ik op en ben ik met hulp van de verpleegkundige op de bedrand gaan zitten. Daarna even naar het toilet geweest waarop ze zei dat ik nu wel naar huis mocht! Jippie! Ze hielp mij met aankleden maar ik kon merken dat ze weinig kennis had van cliënten met een borstvergroting. Ze pakte m'n oude bh uit m'n tas en was van plan om deze bij me aan te doen.. Ik zei, dat ik helemaal ingetapet zat en dat de bh hopelijk niet meer zou passen (cupje aa). Toen pakte ze een shirt uit de tas en wou m'n armen omhoog doen, ik zei; dat gaat mij niet lukken hoor ik kan er beter instappen. Ze vroeg of ik m'n nieuwe borsten al bewonderd had voor de spiegel waarop ik antwoordde dat er nog niet zoveel te zien was met al dat tape.. Ik heb twee verpleegkundigen aan m'n bed gehad. De eerste verpleegkundige was een hele lieve mevrouw maar ze gaf gelijk dat aan ze geen ervaring had met cliënten die een borstvergroting hadden ondergaan. De tweede verpleegkundige was er ook niet ervaren mee kon ik merken. Het gebeurt kennelijk niet zo vaak in het mcl. Wat dat betreft had ik beter naar een kliniek kunnen gaan.

Eenmaal aangekleed heeft m'n vriend mij opgehaald. Onderweg naar de auto ging ik weer bijna van m'n stokje en ben ik gaan liggen op een bankje. Eenmaal thuis heb ik mezelf in bed geïnstalleerd. Vannacht een aantal uren kunnen slapen maar werd geregeld wakker door rugpijn. Hoop dat het vannacht beter gaat met slapen. Ik voel me in ieder geval al beter dan gisteren! Zal zo de tape verwijderen, spannend. Hoop dat het er een beetje fatsoenlijk uitziet :)

Posted

Jheetje wat een verslag en omslachtig zeg!.(daar dan he)

Nu maar lekker herstellen en je laten verwennen..

Posted

Wow, wat een heftig verhaal!

Hoop dat het resultaat uiteindelijk is wat jij graag wilt! Lijkt me echt niet tof dat een pc zo voor jou beslist wat de beste maat is, advies is fijn maar uiteindelijk is het jou beslissing lijkt me.

Succes met je herstel!!

Guest boobies24
Posted

He Ann@!

Jammer om te lezen dat de communicatie zo is verlopen, hopelijk is het resultaat wel naar je wens! Wat vind je ervan tot op heden?

Hoe voel je je? En hoe reageerden je kinderen?

Succes met herstellen! X

Posted

He Ann@!

Jammer om te lezen dat de communicatie zo is verlopen, hopelijk is het resultaat wel naar je wens! Wat vind je ervan tot op heden?

Hoe voel je je? En hoe reageerden je kinderen?

Succes met herstellen! X

Ja, inderdaad jammer dat de communicatie niet goed verlopen is. Achteraf had ik misschien bij m'n beslissing moeten blijven maar hij gaf mij het gevoel dat de mx niet mooi zou staan bij mijn postuur en dan ben ik toch wel snel geneigd om te luisteren naar het advies van de pc. Achteraf denk ik dat hij de mx protheses niet had besteld en dat hij mij daarom de 375 cc mf heeft aangepraat. Heel veel verschil zou het misschien ook niet uitgemaakt hebben. Ik vind ze wel mooi geworden maar moet er nog wel aanwennen. De linker borst is groter dan de rechter maar hopelijk trekt dat bij. Ook mogen ze nog wel iets dichter bijelkaar komen.

Voel mij wel goed, pijn is prima te dragen. Merk wel dat ik snel moe ben maar dat is wel logisch. Mijn jongste dochter is 1,5 jaar en is een beetje van slag. Ze is echt een mama gek en zit altijd graag bij mij opschoot en wil vaak opgetild worden maar dit kan nu niet! Wel sneu maar het is even niet anders! Heb net foto's gemaakt en in de galerij geplaatst :)

Hoe gaat het met jouw herstel?

Posted

hee ann !

ojeetje wat een verhaal !

nou dat stelt mij natuurlijk niet echt gerust dat dat bij jou zo ging.. zo wil ik niet mijn narcose in hoor..

is het raar dat als ik 7 september voor mijn screening naar de kliniek moet dat ik nog eens na vraag of het klopt in het systeem met wat ik heb afgesproken ?

hij gaat zeer zeker plaatsen wat ik wil hebben !

ik vind je resultaat wel heel mooi.. ze zien er al super uit voor na twee dagen.. alleen heb ik zelf inderdaad voor rond gekozen omdat ik echt graag bolling wil boven op ..maar dit staat jou heel mooi !

en wat waardeloos met de verpleegkundigen zeg ... welke maat sport bh heb je aan ? en heb je die zelf gekocht of van de kliniek ?

heb je veel pijn ? wat kun je al weer ?

goed herstel en veel liefs !

Posted

hee ann !

ojeetje wat een verhaal !

nou dat stelt mij natuurlijk niet echt gerust dat dat bij jou zo ging.. zo wil ik niet mijn narcose in hoor..

is het raar dat als ik 7 september voor mijn screening naar de kliniek moet dat ik nog eens na vraag of het klopt in het systeem met wat ik heb afgesproken ?

hij gaat zeer zeker plaatsen wat ik wil hebben !

ik vind je resultaat wel heel mooi.. ze zien er al super uit voor na twee dagen.. alleen heb ik zelf inderdaad voor rond gekozen omdat ik echt graag bolling wil boven op ..maar dit staat jou heel mooi !

en wat waardeloos met de verpleegkundigen zeg ... welke maat sport bh heb je aan ? en heb je die zelf gekocht of van de kliniek ?

heb je veel pijn ? wat kun je al weer ?

goed herstel en veel liefs !

He ano!

Ja, dat ging inderdaad niet zoals ik verwacht had. Heb er nog wel even aan gedacht maar er valt niks meer aan te veranderen. Hij had duidelijk een voorkeur voor de 375 cc mf ipv de 370 mx of 410 mx. Op dat moment weet je ook niet hoe het resultaat gaat worden natuurlijk en ben ik toch wel geneigd om het advies van de ervaringsdeskundige op te volgen. Alhoewel ik besloten had om voor de 370 cc mx of de 410 cc mx te gaan. Als de communicatie goed was gegaan dan had hij deze vast voor me klaargelegd in de operatiekamer.. Ik ben wel blij met het resultaat hoor. Ik denk ook niet dat het resultaat van m'n borsten heel erg anders was geweest. De 410 mx had exact dezelfde lengte en breedte dan de 375 cc mf maar 1 cm meer projectie. De 370 mx was iets kleiner in omvang maar had ook 1 cm meer projectie.

Je zou het 7 sept best kunnen navragen hoor, is wel verstandig :)

Ja, die verpleegkundigen wisten er echt niks vanaf, was wel raar! Ik weet denk wel waar het aan ligt, ze hebben er sinds kort een dagopname van gemaakt. De cliënten die een borstvergroting ondergaan lagen voorheen op een hele andere afdeling..

Ik heb nu de lipolastic mt m aan, zit heerlijk! Gisteren had ik de Triumph aan maar deze drukt erg op mijn litteken, dat voelt pijnlijk!

Ik voel me nu goed! Nog wel snel moe maar weinig tot geen pijn. Heb vandaag geen pijnstillers hoeven slikken :) heb wel weinig kracht in m'n armen maar dat komt wel weer. Maandag gaat mijn vriend weer aan het werk, benbeniuwd of ik het red met twee kleine kinderen. Mijn moeder wou eventueel wel bijspringen. Mijn dochtertje van 1,5 jaar begrijpt er niks van en snapt niet waarom ik haar niet optil of waarom ze niet bij mij op schoot mag, dat vind ik wel sneu! Ik heb ook weer nieuwe foto's geplaatst :)

Over 3 weken ben jij aan de beurt toch? Heb je er zin in?

Xx

Posted

Nou wat een gedoe zeg !

Baal wel dat hij zo gemak zuchtig deed bij jou over het soort prothese ! Maar goed ik ga het tijdens mijn screening zeker na vragen nog ..

Hoe gaat het nu met je ? Ik vind ze wel heel mooi ..

Welke maat heb jij nu ? En ben je tevreden met de grote ?

Liefs !

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.