Leni-15 Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Hoi,Hoe lang moeten jullie de sportbeha dragen?Mijn PC zegt dat ik hem tot eind deze week moet dragen (in totaal 2 weken) en da een gewone beha mag dragen.In de winkel zeiden ze echter dat ik deze 6 weken moet dragen en dat je zeker geen push ups mag dragen.Tips, ervaringen?Grtjs
Fynic Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Het meest gehoorde advies is 6 weken sport-bh. Ik lees wel eens dat er vanaf wordt geweken maar 2 weken lijkt me wel heel snel!
Guest maanelfje Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Bij mij 6 weken dag en nacht... 2 weken lijkt mij ook wel erg kort.
son79 Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Hi. Twee weken is echt heel erg kort. Ik kreeg als advies zes weken dag en nacht dragen. Ik heb zelfs nog 4 weken een borstband gedragen erbij. Na zes weken ging ik een beugel bh dragen, maar vond sporttops het lekkerst zitten. Nog steeds vind ik dat lekker zitten. Maar draag inmiddels iedere dag beugel bh's overdag.ben nu 13 weken po. Gr sonja
linseyj Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Bij mij ook 6 weken aangeraden! Helaas kan ik bijna geen leuke kleren aan door die stomme sport bh, lastig vooral met warm weer. Heb laatst paar uurtjes savonds een beugel bh gedragen. Ik had een feestje.. eigenwijs maar zal toch niet zoveel kwaad kunnen? paar uurtjes
Leni-15 Posted July 16, 2015 Author Posted July 16, 2015 Ja ik heb dus binnenkort ook enkele feestjes en wilde dan ook een gewone beha aan, maar weet dus niet of dit kwaad kan, en zo ja, wat zou er dan kunnen gebeuren?
Nouchke Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Ik moet sportbeha met borstband (dag en nacht) gedurende 2 weken daarna sportbeha nog 2 weken dag en nacht ( dan zijn we al aan 4 weken) en dan nog 2 weken overdagMaar weet nu al dat ik hem langer gaan aandoen.. Voel mij er veilig in en er zijn sportbeha's die echt niet zo lomp lijken ( vb van fila)
Leni-15 Posted July 19, 2015 Author Posted July 19, 2015 Ik heb intussen een vrij coole sportbeha gevonden bij Hunkemoller en ben toch al iets tevredener. Al kan ik toch niet wachten tot ik een push up kan dragen
mdy Posted July 19, 2015 Posted July 19, 2015 Zorg je wel voor een goede sportbh? Niet alle zijn geschikt hoor!Hoe lelijk ze soms ook zijn, triumph heeft bijvoorbeeld een paar hele mooie.
Leni-15 Posted July 21, 2015 Author Posted July 21, 2015 Ja ik had er eerst gewoon van Decathlon, super goedkoop en was volgens PC al goed genoeg. Deze van Hunkemoller geeft wel meer steun en vind ik zelf aangenamer zitten.Ik heb niet echt last meer, ik zou zo een gewone beha aankunnen, maar het lijkt me niet goed voor de littekens...
one life Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Hi, Ik heb 14 juli mijn BV gehad (260cc dualplane) en mag vanaf morgen (2 weken po) mijn compressievest gedag zeggen en overstappen op de BH die ik wil. Ik heb inmiddels sportBH van de Hema en een van Hunkemoller en ben toch echt wel van plan om 's nachts het vestje te gaan dragen ookal hoeft het niet meer van pc (je raakt er toch een soort van aan gehecht ). Bizar wat voor verschil er zit in de adviezen van de artsen. Wel fijn om te lezen dat er dus nog iemand is waar niet tegen is gezegd dat het 6 weken dag en nacht gedragen moet worden.
FiekeFie Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Diene sport bh zal ik ook lang genoeg dragen, ik voel mij er ook wel veilig in. Ik moest ook een band dragen, maar dat heb ik 2 dagen volgehouden... Dat zat echt niet goed en als ik naar buiten wou met dit warme weer, kon ik dat niet verstoppen onder kledij. Zou dat echt kwaad kunnen? Ik ben nu 10 dagen PO. Of raden jullie me aan om toch die terug intensief te dragen? Want ik hoor dat er hier bij zijn die geen band hebben gekregen?
Cynn91 Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Ik moest hem 2 weken dag en nacht dragen, daarna tot 6 weken alleen overdag.
Leni-15 Posted July 27, 2015 Author Posted July 27, 2015 Ik heb vande week mijn 1e nieuwe beha gekocht. Ik ben alleen wat bang met beugels op de littekens dus ik heb hem nog niet gedragen.Ik heb in de winkel een gewone en een push up gepast en ik vond dat ze beiden hetzelfde effect gaven, misschien zijn ze nog niet 'soepel' genoeg op gepusht te kunnen worden of zo...
MissDaisy Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Mag jij nu al een push up bh dragen dan? Van sommige artsen mag dat pas na een jaar
Leni-15 Posted July 27, 2015 Author Posted July 27, 2015 Daar heeft hij niets van gezegd. Ik moet 3 augustus op controle dus dan eens navragen.
Leni-15 Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Hoi, Ik had een tijdje geleden de vraag gesteld hoe lang je een sportbeha moest dragen, mijn PC zei 2 weken maar hier zeiden de meesten 4 tot 6 weken. Push up was ook n vraagteken...Gisteren op controle geweest. Het is bij mij nu 3 weken geleden en ik mag inderdaad een gewone beha dragen! Ik maakte me zorgen over het litteken en dan een beugel erover maar blijkbaar is het net goed als er druk zit op het litteken. Bij brandwonden of dergelijke heb je ook drukverbanden dus dit kan echt geen kwaad! Ik vroeg dan of ik wel een push up mocht omdat ik wel wat gelezen had over implantaten die verplaatsen en hij moest een beetje lachen. Hij wist me te vertellen dat deze na 2 dagen op hun plaats zitten en deze echt niet kunnen verschuiven of zo. Ik mag dus alles dragen en doen wat ik wil. Wel is het zo dat alles afhangt van het soort implantaat dat gebruikt wordt. Ik weet niet of jullie er iets aan hebben maar de mijne zijn van Motiva en blijven levenslang. Ik ga vandaag dus de straat op met een gewone beha Grtjs
best_boobie Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Echt heel fijn dat jij dit mag. Er zijn echter heel verschillende adviezen hierin, omdat PC's blijkbaar niet allemaal dezelfde visie hebben. Bij veel pc's is het juist dat ze het heel belangrijk vinden dat de sportbh 4-6 weken gedragen wordt. Altijd naar het advies van je eigen PC luisteren dus.. Hij is eindverantwoordelijke over het resultaat Over push up heeft dr. Nio bijvoorbeeld eens het volgende gezegd toen iemand ernaar vroeg: "je mag wel push up aan maar dan kunnen je protheses gaan wandelen. Je protheses kruipen dan omhoog maar je tepels blijven op dezelfde plek staan dus in verhouding klopt het dan allemaal niet meer. Je kan best af en toe een push up aan maar daarna weer een weekje een gewone." Hij vindt het dus niet erg als af en toe een dagje een push up gedragen wordt, maar hij geeft aan dat als je veel druk geeft op de prothesen voor lange tijd, dat de pockets dan kunnen verruimen en je prothesen wel degelijk aan de wandel kunnen gaan. Wees voorzichtig met het overnemen van advies van anderen. En weet je het niet zeker, neem dan het algemeen geldende advies Het is dus niet erg dat er dit soort uitzonderingen tussen zitten, maar wees voorzichtig dit te brengen als algemeen geldende regel Ik bedoel het niet verkeerd, maar er zullen ook meiden zijn die na jouw verhaal denken; oh dan doe ik dat ook! Snap je? Terwijl dat voor hun niet geldt, omdat hun PC van mening is dat dit slecht voor hun herstel is Xx BB
lipgloss82 Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Dat is de eerste keer dat ik hoor dat je zo kort een sport bh moet dragen. De Boerhaave kliniek adviseert 6 weken dag en nacht.Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar ik hoop dat de arts gelijk heeft door jou te adviseren nu alweer een gewone BH te dragen.
katoke81 Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Ik moet 8 weken een sportbh dragen... Heb daar eigenlijk op zich geen problemen mee, dus ga dat doen ook.
Heanne Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Ik ook 6 weken dag en nacht sportbh. En het eerste jaar geen push up. Dus ga dat ook niet doen.
Fynic Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Ik ook 6 weken dag en nacht sportbh en borstband! Ik hoop voor jou dan 2 weken genoeg is, het klinkt mij maar erg kort in de oren.
Vienna1981 Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Ik heb al gehoord dat de eerste 3 maanden het beste is en aangezien dit al mijn derde operatie is en ik alles over heb voor een goed resultaat ga ik dat dan ook doen. Na 6 weken zal ik wel soms een paar uurtjes een beugelbh aandoen als ik een uitje heb of zo, maar verder zoveel mogelijk de sportbh...
Guest Silies Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 vraag me af waarom je nog een push up zou moeten dragen na je BV? Je borsten komen dan toch automatisch hoger te liggen en door een bh toch mooi op zijn plaats voor een mooie decollete, of vergis ik me daar nu in?
Leni-15 Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 vraag me af waarom je nog een push up zou moeten dragen na je BV? Je borsten komen dan toch automatisch hoger te liggen en door een bh toch mooi op zijn plaats voor een mooie decollete, of vergis ik me daar nu in? Hey, Ik zou dit enkel dragen om ze dichter bij elkaar te krijgen, zodat je meer dat 'speeltje' krijgt. Het hangt wat van je ribbenkast af hoe ver je borsten uit elkaar staan
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.