Supernova Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Hallo allemaal! Ik zal me even voorstellen. Ik ben Supernova, 32 jaar ben getrouwd en heb 2 kleine meisjes van 2 en 4 jaar. Zo'n 9 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad, 245CC achter de spier McGhan ST-410MM. Ben er altijd super tevreden mee geweest en eigenlijk vind ik ze nog altijd heel mooi. Ben van AA naar een flinke B kleine C gegaan. Alleen na de laatste zwangerschap begon ik last te krijgen van de rechterborst, wat zeurderige pijn en op een gegeven moment begon ik ook een klein bobbeltje te voelen als ik voorover leunde. Langzaam werd mijn borst steeds harder, compacter ook en de tepel wijst inmiddels meer naar buiten. Eigenlijk heb ik zo dus nog behoorlijk lang doorgelopen. (Zelfs mijn 4-jarige dochter zei laatst na het zwemmen "mama waarom is die borst kleiner dan de andere ) Nu is dat kleine bobbeltje inmiddels ook een zichtbare bobbel geworden. Vooral als ik voorover leun maar ook duidelijk voelbaar. Moet zeggen dat ik in de tussentijd nog wel naar de huisarts ben geweest om even te laten checken. Je weet natuurlijk nooit maar de huisarts zei dat het de prothese was en ik me geen zorgen hoefde te maken. Daarna begon ik ook last te krijgen van mijn linkerborst. De klachten zijn veel minder maar ook hier begint de prothese steviger aan te voelen. Nu een half jaar nadat ik bij de huisarts ben geweest toch de stap genomen voor een 'in eerste instantie' explantatie. Op 3 juli heb ik een afspraak gehad in het ziekenhuis bij de plastisch chirurg. Hij constateerde links Baker 2 en rechts Baker 3/4 kapselvorming. Ook van de bobbel was hij voor 99% overtuigd dat het de prothese was, maar ik moest toch voor de zekerheid een echo laten maken. Hij zou wel al de aanvraag indienen en ik zou binnen 2 tot 4 weken de goedkeuring binnen krijgen. Op 7 juli kon ik terecht alleen toen bleek het om een mammografie te gaan, was ik niet blij mee. Daarna nog een echo en inderdaad het was een plooi in de prothese. Toen ik daarna thuis kwam lag de goedkeuring al op de deurmat en een paar dagen later een brief van het ziekenhuis met een afspraak voor vrijdag 17 juli. Ik heb wel al een beetje met de plastisch chirurg besproken omdat ik eigenlijk een explantatie wilde. Maar hij heeft me toch wel weten te overtuigen van een wissel. Negen jaar geleden is er het maximale in gegaan en inmiddels heb ik wel wat meer ruimte. Hij zei ook dat ik beter nu iets meer terug kon plaatsen, waarschijnlijk gaat het nu rond de 290/330CC worden. Maar dat zouden we nog bespreken. Verder word het Mentor en waarschijnlijk weer anatomisch maar ook dit gaan we vrijdag bespreken. Ben benieuwd, heb er vooral heel veel zin in maar vind het eigenlijk toch heel spannend
Supernova Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 Goedemiddag!Bijna 10 jaar geleden heb ik een borstvergroting ondergaan, ik had bijna niets (70AA) en wilde gewoon graag een subtiele borstvergroting. Ik ben zelf fijn gebouwd en weeg nog geen 50 kilo dus ik wilde dat het heel natuurlijk oogde. Ik ben toen naar de Velthuis Kliniek gegaan bij dr. van Tits. We hebben toen gekozen voor de McGhan, anatomisch, 245cc (het maximale wat mogelijk was) achter de spier. Ben er altijd heel tevreden mee geweest, paste echt perfect bij mijn lichaam en ben toen naar een 70C gegaan. Ruim 7 jaar later hebben we in 2 jaar tijd 2 kindjes gekregen en vanaf toen begon ik ook last te krijgen van (in eerste instantie) mijn rechterborst. Voelde heel gespannen aan, gloeiend, vorm veranderde en ik merkte gewoon dat het niet goed zat. Maar toch nog een flinke tijd mee doorgelopen, 2 kleine kinderen druk druk druk totdat ik een bult voelde bovenin mijn borst. Ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het de prothese was en toen was ik wel gerustgesteld. Ik wist opdat moment inmiddels wel dat mijn protheses hun beste tijd hadden gehad (zaten er alweer bijna 10 jaar in) maar ik twijfelde heel erg of ik voor een wissel zou gaan of explantatie. Want eigenlijk was ik er wel klaar mee, daarbij komend dat ik ook niet echt zat te wachten om om de tien jaar een wissel moet ondergaan.. Toen der tijd werd mij verteld dat ik er wel 30 (!) jaar mee vooruit kon en dat is toch heel wat anders dan na 10 jaar. Toen kreeg ik ook last van links en ook daar zat plots 1 week voor de wissel zo'n zelfde bult als rechts.Voor de wissel/explantatie ben ik naar de huisarts gegaan die mij heeft doorverwezen naar het ziekenhuis naar dr. Hawinkels. Hij vond dat mijn borsten er nog super uitzagen ondanks kapselcontractie. Rechts baker 4 en links baker 3. Hij adviseerde mij een wissel en geen explantatie daar zou ik veel spijt van krijgen. Zeker omdat ze er eigenlijk nog super mooi uitzagen en ik nog jong ben. Dus toch besloten voor een wissel. Nu zou ik Mentor protheses krijgen, anatomisch, 330cc achter de spier. Op 24 september zou ik geholpen worden (super snel gegaan in augustus consult gehad en kon 24 sept. al terecht na de goedkeuring, alles word vergoed)Nou op 24 sept. naar het ziekenhuis ik werd om 15.30 geholpen (zou eigenlijk 11.00 zijn maar had 's ochtend nog koffie gehad met melk en suiker en dat mocht dus niet, gelukkig kon ik later op de dag nog terecht). De operatie is super gegaan, geen drains en ik mocht alweer snel naar huis. En wat ben ik blij!! Wat is het mooi!! Ook de pijn valt reuze mee t.o.v de 1e operatie. Toen kon ik niets, geeneens een fles opendraaien, deurklink naar beneden duwen, kon mijn knoop niet open krijgen als ik naar de wc moest ik kon echt niets. Dat is nu heel anders, ik heb natuurlijk wel pijn (borstspier) maar kan mijn armen veel beter gebruiken. Ik moet dus echt opletten dat ik me rustig houd want voel me al een hele pief en dan ben je snel geneigd om te veel te willen. Gelukkig heeft mijn man 2 weken vrij genomen en die brengt de kinderen naar school, verzorgt ze en doet het huishouden echt een wereld vent. Ik voel me altijd zo opgelaten om alles te moeten vragen maar hij doet het met alle liefde en pelzier! Wel heb ik ontzettend veel last van mijn nek en rug meer dan van mijn borsten. Het resultaat is zo mooi, net wat voller als de vorige keer. Nu heb ik ook wat meer projectie naar voren en dat vind ik wel mooi, ik ben gewoon superblij!!Volgende week op 9 oktober moet ik terug voor controle. Ik ben dus echt dik tevreden!!Groetjes, Supernova!
Alyssa76 Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 fijn om je verhaal te lezen supernova! Ik zit in dezelfde situatie hoor...wel ben ondertussen 17 jaar verder bijna...moet ook een wissel onderdaag..Mijn prothese is nu voor de spier en zal dual plane gezet worden. heb ook 2 kids maar gelukkig ook een super vent die er open voor staat ommij echt te helpen! Hoe oud zijn je kids? En heb je daar iets van gezegd? ik heb meisjes en ben soms bang om een verkeerde opvoeding te geven, door het idee te geven dat ze niet blij mo gen zijn met hun lichaam....Ik vraag mij af hoe ik dit moet uitleggen...Geen uitle is niet mogelijk...we gaan samen in bad enz ...zou ik het ineens niet meer doen zouden ze zich gekwetst voelen....Fijn om te horen dat je zo tevreden bent!!
Maruu Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan bij je ! Ik heb zelf vorige week mijn eerste borstvergroting gehad. Natrelle 325CC. (Ik geloof dat dat van dezelfde fabrikant is als McGhan) Ik hoop dat ze er bij mij wel langer dan 10 jaar in blijven zitten haha, alhoewel ik stiekem toch al wel weer aan het sparen ben voor een mogelijke volgende borstvergroting je weet maar nooit!
Supernova Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 fijn om je verhaal te lezen supernova! Ik zit in dezelfde situatie hoor...wel ben ondertussen 17 jaar verder bijna...moet ook een wissel onderdaag..Mijn prothese is nu voor de spier en zal dual plane gezet worden. heb ook 2 kids maar gelukkig ook een super vent die er open voor staat ommij echt te helpen! Hoe oud zijn je kids? En heb je daar iets van gezegd? ik heb meisjes en ben soms bang om een verkeerde opvoeding te geven, door het idee te geven dat ze niet blij mo gen zijn met hun lichaam....Ik vraag mij af hoe ik dit moet uitleggen...Geen uitle is niet mogelijk...we gaan samen in bad enz ...zou ik het ineens niet meer doen zouden ze zich gekwetst voelen.... Fijn om te horen dat je zo tevreden bent!! Hey Alyssa76! Bedankt voor je reactie. Ik heb ook 2 meisjes en ze zijn bijna 3 en 5 jaar. Ik vond het ook heel moeilijk wat ga ik zeggen? Want ga ik eerlijk zijn tegen mijn (hele jonge) kinderen of doe ik net of ze het niet snappen en ga ik het uit de weg. Zelf heb ik besloten voor het eerste. Ik ben er vrij "open" over geweest en besloten om er in ieder geval geen geheim van te maken. Ik ga ook regelmatig met ze douchen of in bad en ze zijn echt niet gek. Ik wist dat ik weken lang ze niet in bad kon gaan doen en dat papa het moest overnemen, dat ik zelf een tijdje niet in bad zou mogen, dat ik sowieso niet veel zou kunnen/mogen, veel op de bank zou liggen, papa thuis de taken over zou nemen, dus ik had zoiets van ik vertel het gewoon ik moet wel! Sowieso staat eerlijkheid hier hoog in het vaandel zeg ook altijd tegen mijn kinderen dat ze eerlijk moeten zijn. Zolang je eerlijk bent word ik niet boos, als je liegt wel. Ik heb mijn kinderen verteld dat mama geopereerd zou worden door de dokter in het ziekenhuis aan mijn borsten. De jongste vind het prima, die snapt het waarschijnlijk nog niet maar de oudste vroeg al meteen waarom. Toen heb ik gezegd dat er protheses in zaten die niet meer goed waren (ze wist van de bult af die kon je zelfs zien, daar begon ze ook altijd over en ze zei zelfs eens tegen me na het zwemmen "mama waarom is die borst zo raar" ik had nooit gedacht dat ze dat zou opmerken en dat het überhaubt zo op viel ) en dat die vervangen moesten worden. Prima, verder geen vragen. Mijn dochter weet echt niet wat een prothese is natuurlijk maar heb het eerlijk verteld en als ze later wel vragen heeft dan beantwoord ik die eerlijk. Mijn ouders hebben mij ook nooit gestimuleerd om een BV te ondergaan, ik wilde het al op mijn 16e. Accepteer jezelf hoe je bent, je bent zo'n mooie meid etc. Maar uiteindelijk, als je volwassen bent ga je toch je eigen keuzes maken. En zo zie ik het ook weer bij mijn dochters. Zal mijn kinderen nooit stimuleren om iets aan hun uiterlijk te veranderen, ik wil ook juist dat ze zichzelf accepteren zoals ze zijn en dat iedereen uniek is. Maar ook zij worden volwassen en maken uiteindelijk toch hun eigen keuzes. Van de andere kant is het natuurlijk ook heel mooi dat als er iets is wat je heel onzeker maakt er tegenwoordig makkelijk iets aan te doen is. En als je denkt dat je daardoor lekkerder in je vel zit en gelukkig bent waarom zou je het dan niet doen? Maar 17 jaar dat is best lang! Zijn de protheses nu niet meer goed? Ik zal eens gaan kijken morgen op het forum dan zal ik gaan kijken of jij ook een topic hebt. Begin nu moe te worden en ga zo weer terug op de bank. Groetjes, Supernova!
Supernova Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan bij je ! Ik heb zelf vorige week mijn eerste borstvergroting gehad. Natrelle 325CC. (Ik geloof dat dat van dezelfde fabrikant is als McGhan) Ik hoop dat ze er bij mij wel langer dan 10 jaar in blijven zitten haha, alhoewel ik stiekem toch al wel weer aan het sparen ben voor een mogelijke volgende borstvergroting je weet maar nooit! Hey Maruu! Haha dat hoop ik ook voor je! Maar daar gaan we wel vanuit natuurlijk. Kapselcontractie kan je altijd krijgen en niemand kan zeggen wanneer. Ik helaas de pech na 10 jaar en daar baalde ik echt van. Voor me gevoel was het nog maar zo kort en de chirurg destijds ze dat ze wel 30 jaar mee konden! Een heel verschil. Toen had ik zoiets van; ok ben nu 23 jaar over 30 jaar ben ik 53 jaar dan een wissel en 30 jaar later mogen ze er wel uit op mijn 83e haha. Maar nu denk ik moet ik serieus om de tien jaar een wissel ondergaan? Dat hoop ik toch niet. Maar wie weet, misschien heb ik geluk en gaan ze nu wel langer mee. Maar tof hé dat je een BV hebt gehad! Hetzelfde aantal cc als ik. Ben je tevreden met het resultaat tot zover? Groetjes, Supernova!
Alyssa76 Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Hey Supernova bedankt ik denk dat ik ook eerlijk ga zijn ja...das het beste...Mijn prothese mochten 10 jaar in..ik was toen 23...na 10 jaar verschillende controles gedaan en alles was ok...MRI, echo enz...plus een extra controle bij de pc in ziekenhuis en ze zeiden als ik geen klachten had mochten ze erin blijven..Ondertussen 2.5 jaar geleden was ik fel afgevallen en je zag echt veel verrimpeling....maar ze waren nog mooi.Ik vond mijn kids te jong toen en met mijn werk was te moeilijk vrij te nemen...dus uitgesteld..Ondeertussen ben ik bijgekomen en weer afgevallen...en nu ziet e het heelfel...ze moeten e dus eruit..ik voel ze en zie ze;..echt niet meer mooi xx
Supernova Posted September 29, 2015 Author Posted September 29, 2015 Voor de dames die interresse hebben mijn foto's heb ik zojuist in de galerij geplaatst. Groetjes, Supernova!
Xx550ccxx Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 dat is idd wel snel 10 jaar. ik heb ze nu 16 jaar en ga in nov voor een wissel.mag ik vragen hoe het kan dat jij het vergoed heb gekregen. dat doen ze bijna nooit
Supernova Posted September 30, 2015 Author Posted September 30, 2015 dat is idd wel snel 10 jaar. ik heb ze nu 16 jaar en ga in nov voor een wissel.mag ik vragen hoe het kan dat jij het vergoed heb gekregen. dat doen ze bijna nooitIs dat echt waar? De chirurg vertelde dat ik kapselcontractie had links baker 3 en rechts baker 4. De verwijdering van de protheses zou volledig vergoed worden alleen nieuwe protheses zou ik wel moeten betalen dit zou ongeveer tussen de €600,- & €1000,- gaan kosten, prima! Was allang blij dat ik niet wéér €4700,- hoefde neer te leggen! Daarna ben ik nog een keer terug gegaan nadat ik bericht kreeg van mijn zorgverzekeraar met de toestemming voor verwijdering van de protheses. Toen hebben we echt de definitieve beslissing gemaakt omtrent de nieuwe protheses (ik was nog enorm aan het twijfelen tussen een wissel en explantatie) en toen zei hij dat ook het plaatsen van de nieuwe protheses vergoed zou worden. Ik was ontzettend blij natuurlijk omdat ik al dacht dat het plaatsen van nieuwe protheses niet vergoed zou worden, daar ging ik al die tijd vanuit, dus ben snel weggegaan voor hij zich bedacht haha. Maar het hoe en wat weet ik eerlijk gezegd ook niet.Heb jij ook kapselcontractie? En ja dan hebben die van jouw het een stuk langer volgehouden!!Groetjes, Supernova!
Alyssa76 Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 ik heb geen contractie nee, alles ziet er goed uit! Ben dus benieuwd, ik heb er zelf niet aan gedacht dat vergoed zou worden...Ik ben zelf niet van plan om ziekenverlof voor te nemen..enkel overuren en verlofuren inzetten...
Supernova Posted October 4, 2015 Author Posted October 4, 2015 Er staan weer nieuwe foto's in de galerij 8 dagen P.O.Groetjes, Supernova!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.