Jump to content

Balen,lekkende prothese

Balen

Recommended Posts

Posted

Hallo, dit forum is niet nieuw voor mij. Jaren geleden hier heel veel info van kunnen halen waar ik "toen" ontzetten veel aan heb gehad en die mijn geholpen hebben bij mijn keuzes. Nu hier weer aanwezig. Hopelijk om mij nu weer info te kunnen verschaffen want mijn nickname zegt het al. Ik baal op dit moment enorm. Net een uur geleden te horen gekregen dat ik een lekkende prothese heb.... Hoe en wat gooi ik in het forum. Zoekwoorden: Beaucare Plovier Vrambout Balen voor het verleden. Voor nu en toekomst: Amphia Breda Weer Blij???

Posted

Hallo,

Ik snap dat je veel info kunt vinden hier. Maar op het moment staat mijn hoofd er niet naar om alles te moeten doorspitten naar voor mij relevante info. Dus als je bekend bent met: Lekkende implantaten wat dan? En: wisseling laten doen in het Amphia in Breda. Lees dan maar verder als je mijn vragen zou kunnen beantwoorden. Vindt je het zowiezo interessant om ook mijn verhaal te lezen. Ook prima ;-)

Acht jaar geleden mijn borsten laten vergroten door dkt Plovier, destijs werkzaam bij Beaucare in Machelen. Mooi resultaat en ik was heel tevreden. Nooit geen klachten gehad. Er zijn geruwde cohesieve implantaten in geplaatst. In 2011 n.a.l. van alle berichtgeving van PIP gemaild met de kliniek en gevraagd om het certificaat. Ik wilde zekerheid dat de goede er inzaten want de horrorverhalen (ook andere klinieken, ziekenhuizen in zowel Belgie als in Nederland) kwamen los op internet. Kort mailtje terug van Vrambout, de directeur, met het antwoord dat er Mentor Prethese in zat. Met geen woord werd er gerept over het certificaat. Goed, ik had geen klachten en vertrouwde hierop. Tot afgelopen week...

Ik kreeg pijn in min linkerborst en koorst. Deze werd ook giga groot. Wederom internet geraadpleegd en idd tussen 2011 en nu is er weer veel gebeurd. Oorlog tussen Plovier en Vrambout, dossiers die foetsie zijn, noem maar op. Beide afgelopen week gemaild om het certificaat. Plovier reageert meteen: Hij is niet verantwoordelijk voor alles etc etc zoals de dossier enzo. Dit is voor het gerecht uitgevochten en ook uitgesproken. Dat had ik ook al ergens gelezen. Vrambout, Beaucare heeft nog steeds niet gereageerd.

Naar de huisarts geweest gister en vandaag kon ik al in het Amphia ziekenhuis in Breda terecht voor een mammografie en echo. En ja hoor. De linkerborst lekt (????) Met cohesieve vaste kan dat dus schijnbaar ook?? Eén geluk. Mijn kapsel is dusdanig intact dat het vocht er mooi onder blijft. Het is volgens die arts die de echo en rontgenfoto's heeft bestudeerd niet in mijn lichaam gekomen. Dat zag ik ook duidelijk op de echo trouwens. Mijn rechterborst ziet er wel mooi uit. Werkelijk ik baal wel zo.... Maar goed, het is nu eenmaal zo. Ik leg me er bij neer. Meteen mijn huisarts gebeld want zij gaat vandaag nog verslag krijgen en dan zal er wel een afspraak gemaakt moeten worden bij de pc.

En nu mijn praktische vragen. Want wat staat mij te wachten? Wat wil ik zelf? Etc.etc.

Wat wil ik zelf? Uiteraard een wisseling en het liefst van beide borsten. Ik wil echt niet zonder borsten rondlopen want ik heb echt, maar dan ook echt helemaal niets van mijzelf...

Wat kan ik verwachten? De vraag zegt het al ;-)

Wat wil ik zelf? Het liefst gewoon weer veilige, dus de cohesieve onder de spier geplaatst in het Amphia in Breda. Dit is voor mij de "veiligste" optie. Een ziekenhuis waarin ik bekend ben, voor mij dicht bij huis. En ik vertrouw er gewoon op dat het daar goed is.

Wie o wie heeft er ervaringen met lekkende implantaten. Hoe is dit afgelopen bij jou? Hoe was de wisseling?

Wie heeft zich ook in het Amphia in Breda laten opereren? En door welke arts. Ik krijg wel de indruk dat ze daar aardig zijn enzo.

En dan de financiele vraag? Krijg je een wisseling ivm lekkende protheses vergoed van de zorgverzekering? In Nederland hangt een flink prijskaartje. Maar ik wil niet meer over de grens maar in de buurt. Het ziekenhuis geeft mij gewoon een veilig gevoel. Kan dit niet uitleggen waarom..

Alvast bedankt!!!

Posted

Wat rot voor je, ik kan j alleen vertellen dat bij mij t verwijderen van de protheses vergoed wordt door de cz ivm kapseling en pijn klachten, de nieuwe protheses worden niet vergoed, ik kom hier mee uit op 1390€

Jouw arts/pc moet n machtiging hiervoor aanvragen bij j verzekering

Verder kan ik je nie helpen sta op voor n wissel 20/7 maar geen idee hoe t gaat bij lekkende protheses als t in j kapsel zit lijkt t me dat ze t weghalen n meteen nieuwe plaatsen

Hoop dat iemand j hier meer over kan vertellen

Sterkte!

Posted

Hm.... dit lijkt een pip-verhaal... Niet om je bang te maken hoor, want het is heel fijn dat je lekkende prothese nog mooi in het kapsel zit en er niets in je lichaam terecht komt, maar het lijkt heel erg op de verhalen die ik hier gelezen heb destijds. Zoals je al schrijft, de verhalen over de verkeerde implantaten die destijds geplaatst zijn, in enkele klinieken in zowel Nederland als Belgie.

Ook over Vrambout en zijn kliniek.. Belachelijk dat zo iemand nog dit werk mag uitvoeren trouwens, het runnen van een kliniek... Zeker na dit soort schandalen..

Ik hoop uiteraard dat je Mentor prothesen hebt, maar als je geen certificaat meegekregen hebt, weet je het pas als ze ze eruit halen...

Fingers crossed.

Ik zal even proberen zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

Over de cohesieve implantaten, of die ook kunnen lekken:

In principe niet, maar de gel wordt in het lichaam, onder invloed van de lichaamstemperatuur natuurlijk zachter. Dat is heel logisch anders zou je een stel harde ballen in je lijf voelen. Het lekken ervan, gebeurt dus eigenlijk in deeltjes, maar niet meer zo extreem als vroeger met de vloeibare implantaten. Die 'stroomden' als het ware meteen door je hele lijf. De cohesieve implantaten verspreiden zich veel minder snel, en kunnen, zoals je ziet bij jou, goed opgevangen worden door je eigen kapsel. Dat is het grote voordeel ervan :)

Wat goed dat je zo snel in het ziekenhuis terecht kon trouwens, echt chapeau!! Nu weet je tenminste al meer.. Hopelijk kun je ook snel bij een pc terecht, en ik snap heel goed dat je het in een ziekenhuis wil laten doen. Na je ervaring in Beaucare, zal het vertrouwen in klinieken wel gedaald zijn (om het waarschijnlijk nog zacht uit te drukken)

De pc zal een aanvraag voor vergoeding doen bij de verzekering. Implantaten die lekken, moeten vervangen worden, en hopelijk krijg je wat dat betreft een gedeelte van je operatie vergoed. Hoe het precies in zn werk gaat, is ook wel een beetje afhankelijk van het ziekenhuis.. Gaat niet overal precies hetzelfde, maar dit zal de pc je kunnen vertellen als je hem/haar ziet :)

Zover ik gelezen heb de laatste 3,5 jaar, is een wissel van implantaten die lekken, niet veel afwijkend van een wissel met intacte implantaten. Zeker als alles nog mooi ingekapseld zit.
Wat de pc wel zal moeten doen, is het kapsel weghalen, waardoor je weer 6 weken zult moeten herstellen, eer je alles weer kunt.

Hoe het met de pijn zal zijn, dat is erg afhankelijk per persoon.. De een heeft nou eenmaal meer pijn dan de ander..

Ook zal het wat afhankelijk zijn van welke grootte je graag nu wilt! Wil je graag dezelfde maat, dan denk ik dat het reuze mee gaat vallen allemaal.. Wil je ze groter, dan heb je iets meer kans op wat meer pijn. Geen idee of je daar al over nagedacht hebt? Groter, of dezelfde maat?

Ik heb even voor je in de zoekbalk (rechtsboven in het forum) gezocht op Amphia ziekenhuis, en zal de topics die ik tegenkwam even hieronder plakken. Je kunt dan zelf aan de titel al zien welke pc diegene geholpen heeft, en mocht je er interesse in hebben, kun je de verhalen zelf lezen. Ik ken ze ook niet allemaal uit mijn hoofd, dus helaas kan ik je niet echt zeggen wie er heel goed is, qua pc en wie er misschien wat minder is :)

Hier zijn de topics:

1. http://www.borstenforum.com/topic/12947-iris-16-februari-2015-dr-kolkman-amphia-ziekenhuis-breda/?hl=amphia

2. http://www.borstenforum.com/topic/12241-kim1985-13-januari-dr-kolkman-amphia-ziekenhuis-breda/?hl=amphia

3. http://www.borstenforum.com/topic/11013-ilonas-boobs-26-augustus-2014-dr-kolkman-amphia-ziekehuis-breda/?hl=amphia

4. http://www.borstenforum.com/topic/9847-yffz-28-april-2014-dr-kolkman-amphia-ziekenhuis/?hl=amphia

5. http://www.borstenforum.com/topic/9279-sanne-28-maart-2014-hersteloperatie-nr3-dr-van-der-veen-asz/page-4?hl=amphia#entry224079

6. http://www.borstenforum.com/topic/7672-femmos-27-mei-2013-dr-kolkman-amphia-ziekenhuis-breda/?hl=amphia

7. http://www.borstenforum.com/topic/6706-sharonne13-4-maart-dr-kolkman-amphia-ziekenhuis-breda/?hl=amphia

8. http://www.borstenforum.com/topic/5271-ing87-25-juni-2012-dr-kolkman-amphia-ziekenhuis-breda/?hl=amphia

Hm haha, als ik het zo zie, is dr. Kolkman favoriet daar ;)

Dr. Stook niet aan te raden, en dr. van Veen heeft Sanne heel goed geholpen destijds, kan me haar verhaal nog herinneren namelijk.

Geen idee of je zin hebt om het te lezen hoor, maar zo heb je ze op een rijtje staan, en hoef je er niet zelf naar te zoeken :)

Ik zou zeggen, ga gewoon op consult, en laat je goed adviseren. Hopelijk kun je al snel terecht (als dat tenminste uitkomt voor jou)

Heel veel succes, en houd je ons op de hoogte? Altijd fijn om dit soort verhalen wat op te volgen.

xx BB

Posted

Hallo,

Bedankt voor jullie/je reactie en dat je al wat voorwerk voor mij hebt verricht ;-) Inmiddels is hier de eerste schrik al wat gezakt en ga ik er dit weekend eens rustig voor zitten. Kolkman had ik al voorbij zien komen op de website van Amphia. De andere werken er niet meer. Op zorgkaartnederland.nl kwam ik ook recencies van de PC tegen van Amphia. stuk voor stuk allemaal goed.

Inmiddels ook reacties vanmiddag terug gehad uit Belgie nadat ik nogmaals gemaild had, nu iets bozer. Die heb ik hier al ergens op het forum gezet. Het is elkaar over en weer de schuld geven. Dit is voor mij teken aan de wand dat ze werkelijk iets te verbergen hebben.

Vanmiddag heeft mijn huisarts mij gebeld. Ze had het verslag van vanochtend van de mammo en echo vanmiddag meteen ook al binnen. Ze heeft meteen een digitale verwijs naar Amphia gedaan met tevens het verzoek "spoed". Ze zei mij ook de info die ik een paar jaar terug heb mogen ontvangen van Vrambout over de implantaten ook mee te nemen. Natuurlijk neem ik ook andere info mee met wat ik gevonden heb over Beaucare en de PIP's.

Ik heb nu vakantie op dit moment dus ook mijn baas meteen maar ingelicht. Deze schrok ook en natuurlijk gaan hun er al rekening mee houden dat ik dus voorlopig uit de running zal zijn als ik weer onder het mes moet. Ik doe nl intensief werk met mijn armen enzo. Ik heb nog een kleine twee weken vrij. Ik hoop maandag echt meer te weten. Dan bel ik ook hen meteen weer op. Ik houdt hun voorlopig op de hoogte nu ik nog vrij ben.

Voorlopig houdt ik mij gedeist. Doe weinig want ben zo bang dat alles toch gaat lekken.

Wordt vervolgd... ;-)

Posted

Heel begrijpelijk dat je je rustig houdt nu idd, goed van je!

En fijn dat je baas meewerkt!

Dat lijkt me al allemaal een hele grote geruststelling, meer stress heb je namelijk nu even geen behoefte aan :)

Heel veel succes!! En laat wat van je horen! :)

xx

Posted

Ik ging in 2003 voor de zekerheid op controle bij het SLAZ bij dr.Spelt ik had mijn protheses toen 14 jaar.

Hij vond het wel tijd worden voor een wissel (in 2003 werd het nog vergoed)Ik ben in 2004 door dr.Nio geopereerd en die constateerde in mijn rechterborst een lekkende prothese.

Veel sterkte met alles.

xx

Posted

Vanochtend ben ik gebeld door het ziekenhuis. Mijn afspraak staat gepland voor volgende week donderdag bij dkt Th. de Wit in het Amphia in Breda. Eerder kon niet omdat alles al helemaal vol zit. Ik hoefde mij geen zorgen te maken over het vocht en lekken enzo. Volgens hun is het kapsel zo sterk dat dit niet zomaar in mijn lichaam komt. Hier vertrouw ik dan maar op. Ik hoop dat het snel volgende week donderdag is....

Ik probeer al wel uit te vogelen wat de kosten zijn. Daar kan ik niets over vinden bij het Amphia. Iemand enig idee in mijn situatie wat dit zou kunnen gaan kosten?. Links zal verwijderen en "schoonmaken" ivm lekkage wel vergoedt worden door de basiszorgvezekering. Daarintegen, mijn rechterborst is wel in orde maar ik wil deze ook gewisseld hebben. Ik verrouw de protheses (Perthese Mentor) niet meer. Daar komt bij, deze zit er nu dus ook acht jaar in. Niet dat ik volgend jaar voor deze rechter terug kan. Het probleem is dan natuurlijk wel dat het dan niet medisch is voor de rechterborst. Ik wil graag dat alles weer netjes in orde gemaakt wordt. Met in beide borsten nieuwe protheses. Niet groter of kleiner dan het nu al is. Iemand enig idee...???

Posted

Vanochtend ben ik gebeld door het ziekenhuis. Mijn afspraak staat gepland voor volgende week donderdag bij dkt Th. de Wit in het Amphia in Breda. Eerder kon niet omdat alles al helemaal vol zit. Ik hoefde mij geen zorgen te maken over het vocht en lekken enzo. Volgens hun is het kapsel zo sterk dat dit niet zomaar in mijn lichaam komt. Hier vertrouw ik dan maar op. Ik hoop dat het snel volgende week donderdag is....

Ik probeer al wel uit te vogelen wat de kosten zijn. Daar kan ik niets over vinden bij het Amphia. Iemand enig idee in mijn situatie wat dit zou kunnen gaan kosten?. Links zal verwijderen en "schoonmaken" ivm lekkage wel vergoedt worden door de basiszorgvezekering. Daarintegen, mijn rechterborst is wel in orde maar ik wil deze ook gewisseld hebben. Ik verrouw de protheses (Perthese Mentor) niet meer. Daar komt bij, deze zit er nu dus ook acht jaar in. Niet dat ik volgend jaar voor deze rechter terug kan. Het probleem is dan natuurlijk wel dat het dan niet medisch is voor de rechterborst. Ik wil graag dat alles weer netjes in orde gemaakt wordt. Met in beide borsten nieuwe protheses. Niet groter of kleiner dan het nu al is. Iemand enig idee...???

Ik begrijp dat jouw zorgverzekering de operatie vergoed aan je linkerborst (wat ik hier op het forum heb gelezen is dat je wel de prothese moet betalen) ik dacht 1300 euro.

Posted

Als je alles zelf dien te betalen dien je toch wel rekening te houden met 3000-5000euro.

Zou toch wel de druk erop houden hoor, desnoods rondkijken om ergens anders terecht te kunnen.?

Als het consult pas volgende week kan omdat het erg druk is, dan zou de operatie zelf nog wel eens langer op zich kunnen laten wachten. Er zit toch een silicone lekkende prothese in je lichaam...

X

Posted

Hoihoi,

ik heb niet alle reacties kunnen lezen. Maar wat ik wel weet is dat Kolkman de "boobman" is. Ze hebben een vaste prijs van 3900 euro of je nou voor rond of anatomisch gaat. En ze werken met het "merk" natrelle. Succes!

Posted

Even een updateje. Gister op consult geweest. Mijn borst was sowieso al wat zachter geworden. Ik hoop niet dat het vocht ergens is weggelekt?! Dat ben ik bang van wel. In elk geval. Hij, dkt de Wit, kon zien aan de huid dat hij idd goed opgezet is geweest. In het verslag van de mammografie en echo stond helemaal niets vermeld over de "sneeuwstorm". Ik heb aangegeven dat degene die de echo heeft gemaakt dat toch duidelijk een paar keer expliciet heeft gezegd. Ook heeft hij dat mij toen aangewezen. Dus waarom het nou niet in het verslag staat?? Any way. De arts wilde sowieso een MRI laten maken om echt een goed beeld te krijgen van de protheses hoe deze er nu voor staan, of ze lek zijn of niet enzo. Ook omdat hij niet onnodig wil gaan opereren zonder eerst echt beeld te hebben van de situatie van de protheses én ook voor de verzekering mocht het tot een verwijdering komen. Ik ben benieuwd of er nog iets van het vocht te zien is. Uiteraard ga ik daar het volgende consult wel om vragen. Ik kon gelukkig ook meteen vandaag onder de MRI. Gister dus het consult en vandaag onder de MRI: leve vakantietijd, dan gaat het lekker vlot. Hier in elk geval wel ;-) Deze dinsdag niet maar de week erop het volgende consult. Hierin wordt de uitslag met mij besproken. Aan de hand daarvan zal ik horen wat er wel of niet gaat gebeuren. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd....

Posted

Jee,wat schrikken en balen zeg al die onzekerheid en dan werkt plovier ook niet mee. Triest

Ik heb mij ook in zh laten opereren. Gewoon het gevoel.

Hoop dat alles goed voor je komt. Sterkte.

Posted

OH wat fijn dat je mri zo snel gemaakt werd!! Dat is mazzel hebben idd!

Wel een beetje jammer dat je dan vervolgens zo lang op de uitslag moet wachten.. Die is normaal ook al de volgende dag bekend.. als de radioloog er even naar kijkt, tenminste ;)

Ben benieuwd naar het vervolg!! Succes hoor!

xx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.