DoubleD Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 Hoi meidenIk kan op Nederlandse forums ed nie echt veel vinden over migraine na t plaatsen van protheses maar op diverse Amerikaanse sites en forums ben ik op ervaringen gestuit van vrouwen die migraine ontwikkelden na t plaatsen van prothese al dan nie in combi met nek n schouder klachten.Nu vraag ik mij af of iemand hier ook deze ervaring heeft?Ze geven wel aan dat t niet te bewijzen valt maar omdat t zo opvallend vaak gebeurt ze de schuld geven aan de protheses (zweten, lekken, reageren van t lichaam op iets lichaamsvreemd)Nu zijn deze symptomen soms ook maar onderdeel van een heel rijtje meer symptomen die ik absoluut nie herken en krijgt de titel auto immuum ziekte Nu kamp ik zelf ook al vanaf m'n 19e met migraine en m'n eerste aanval was op vakantie in TurkijeEnkele maanden daarvoor kreeg ik m'n eerste bvIk heb nooit een link gelegd, de aanvallen altijd verklaard vanuit stress, verkeerde houding/voeding en hormonen wat ook zeker zo zal zijn omdat ik vaak verbanden kan leggen daar mee. Maar toch houden die berichten mij bezig en vraag ik mij af zou het?Echt nooit eerder een verband gelegd nl Ik weet wel dat ik heftig reageer op hormonen (rond m'n menstruatie, eerste semester zwangerschap) maar ook op lichaamsvreemde dingen want ook bij het koperspiraal had ik ontzettend veel migraine. Bij de implanon ook n nu bij de mirena ook weer, heb steeds veel tijd tussen de nieuwe anti conceptie gelaten om te kijken hoe t zonder gaat, wel wat minder, maar ze komen welDe aanvallen zijn eigenlijk nooit minder geworden behalve in t laatste semester van m'n zwangerschappen waardoor ik denk als t dus zo hormonaal dan is zal het toch los staan vd protheses of zouden die t toch triggeren of ietsSinds de bevalling van de tweede nu Een jaar geleden, heb ik nog nooit zoveel migraine op elkaar gehad waardoor ik nu twijfel is mijn hormoonhuishouding veranderd of komt t door de prothesesIk heb nu kapseling en ze moeten verwijderd worden.. Zouden de klachten daarom erger zijn? Oo de echo was geen lek te zien, krijg maandag de uitslag van de mri miss blijkt daar uit van welKrijg 20 / 7 m'n wissel.. Benieuwd naar jullie kijk hierop en eventueel ervaringenGroetjesEat love Pray
Lisa68 Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 Beste Eat Love Pray,ik ben 46 en heb heftige migraine aanvallen sinds mijn 13e.van kind migraine naar volwassen migraine met immigran spuiten. Anticonceptie heb ik nooit kunnen verdragen aangezien de aanvallen erger werden. Met de zwangerschappen (2x)werd het minder, maar rond mijn periode altijd erger. In 2002 heb ik protheses laten plaatsen en mijn migraine is hetzelfde gebleven een keer heftiger als de andere keer.Moet zeggen dat de laatste 2jr mijn aanvallen minder heftig zijn en ik ipv spuit ook vaak met immigran zetpil aankan. Nu heb ik domme pech na 13jr met een van mijn protheses gehad (een was gekanteld en heeft mijn pokket gescheurd)5 mnd geleden heb ik ze eruit gehaald, nu is alles genezen en over 10dgn krijg ik nieuwe (kan niet wachten)ik ben in Maastricht onderzocht door immunoloog en die zei dat alles ok was en de klachten die ik had niet met de protheses verband hielden gelukkig. Dus migraine wil niet altijd zeggen dat het aan de protheses ligt,het ene lichaam is gevoeliger als het andere. En migraine is erfelijk bepaald soms of hormonaal er zijn tal van redenen. Hoop dat ik je beetje gerust heb gesteld, mocht je echt vage klachten hebben zou je onderzoek kunnen laten verrichten in Maastricht daar zit een afdeling voor auto immuun ziektes. Succes met alles.
DoubleD Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Bedankt Lisa voor je uitgebreide reactie en de tijd die je hebt genomen. Klopt t dat je ook de 20e wordt geopereerd? Wat n toestand met je prothese zeg heb je er veel last van gehad? Succes met de aankomende operatie! Hopelijk herstel je voorspoedig! Ga t onthouden, Maastricht. Ik denk ook dat t in eerste instantie ook gwn erfelijk is idd, m'n moeder had t ook maar gek genoeg met de prikpil onder controle terwijl bij mij Ac het verergert Ik had de hoop dat de implanon het zou zijn door de stabiliteit in de hormoonhuishouding maar juist gwn de hormonen weer he die t verergerden Dus herken wel wat je zegt dat Ac het versterkt en ook bij mij is het erger rondom m'n menstruatie Ook lokken m'n nek n schouderklachten veel uit en reageer ik op bepaalde producten en een x te lang of te kort slapen triggert Omdat de eerste x paar mnd na t plaatsen was en ik die ervaringen dus vaker lees heb k een link gelegd en nu de hoop een klein beetje dat t na de wissel minder wordt Zal wel nie maar zou toch fijn zijn Bedankt nogmaals voor je tijd en hoop dat t je steeds beter mag af gaan Succes met de operatie en j herstel!
typmiepke Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Ik heb ook sinds mijn 18 de migraine.Met het warme weer van de afgelopen dagen heb ik 3 aanvallen gehad. Denk Dus echt dat het aan de warmte lag.Ik weet inmiddels Hoe de migraine bij mij ontstaat... weinig eten of drinken te weinig slaap of dus de hitte.. denk eerder de luchtdruk dan.Wat me bij jou opvalt is dat je aangeeft dat het hormonaal is. .. kan natuurlijk maar het kan ook aan de voeding liggen. Als je het echt zo vaak heb moet je sowieso naar het ziekenhuis desnoods naar de hoofdpijnpoli die neuroloog kan het voor je onderzoeken waar het vandaan komt en geeft je dan de medicatie die je nodig hebt. Of om het te voorkomen de migraine of om het meteen aan te pakken. Wellicht kan diegene ook zeven of dat t aan je protese ligt
typmiepke Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Zeggen..ipv zeven.. stomme spellingcontrole. . Dit is ook niet mobiel vriendelijk vind ik. De website. Grrrr
Gigi21 Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Ik heb sinds mijn 6 e jaar al zware migraine aanvallen,met aura,s tijdelijke verlamming en noem maar op, lag met schoolreisjes binnen een u plat ergens in een restaurant, had altijd een persoonlijke begeleider bij moeder, tante nicht, die op mijn moest letten!!Toen ik 10 was kreeg ik na een reeds onderzoeken in het radboud medicatie die ik 2 keer daags moest slikken, daardoor is mijn migraine met uitzondering van een lichte aanval van tijd tot tijd jaren onder controle geweest , tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste 3 maanden veel hoofdpijn gehad anders als de aanvallen van vroeger maar daarna weer onder controle!!Door de drukte en alles met onze baby toen vergat ik mijn meds steeds vaker en uiteindelijk dacht ik dat ik eroverheen was gegroeid!In 2011 kreeg ik een burnout en werd ik ook naar de hoofpijn poli gestuurd voor mijn 'spanningshoofdpijn' die na een dagboek bijhouden gewoon nog steeds migraine bleek te zijn maar de aanvalllen waren gewoon veranderd, weer kreeg ik meds zwaardere deze keer 2 keer daags topiramaat en sumatriptan voor als de aanval komt!!In 2013 heb ik een hormoonspiraal laten plaatsen ,dat ging top al1 minder voor mijn huid, ( heb een cronische huidaandoening) waardoor ik anderhalf jaar later ben gesteriliseerd en hij is verwijderd!!Sinds die tijd worden de aanvallen steeds meer en heftiger vooral voor en tijdens mijn menstruatie en nu zijn ze ook weer steeds meer ouderwets aanwezig!!Ik denk wel hormoon gerelateerd de chagie buien worden ook steeds meer :-)
Livje Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Ik heb ook altijd jaren vervelende hormonale klachten gehad en wat bij mij erg opvallend was dat ik me altijd stukken beter voelde als ik in de stopweek van de pil zat.Uiteindelijk na de geboorte van ons 2e kindje besloten helemaal te stoppen met het gebruik van hormonen, ik wilde die rommel niet meer in m'n lijf. En voel me sindsdien beter dan ooit! Ik heb uiteindelijk zoveel artikelen gelezen en ervaringen van mensen in m'n omgeving die met de zelfde problemen kampten gehoord en voor mij is t zo klaar als een klontje.Die hormonen geven alleen maar ellende. Ik heb voor m'n borstoperatie nu 5 maanden geleden bijna 1,5 jaar last gehad van nek en schouderklachten.Gaf m'n werk de schuld, verkeerde houding, drukte, stress enz.Doktersbezoeken gehad, moest naar fysio en laten masseren enz. Hielp allemaal niet.Nu na de operatie nergens meer last van!Waarschijnlijk heeft er bij mij gewoon een spier bekneld gezeten die door de Dual Plane plaatsing weer op de juiste plek gekomen is. Ik kan het niet anders verklaren. Ik kon nog niet meer fatsoenlijk m'n hoofd wat verder naar links en rechts draaien en op m'n buik liggen ging ook echt niet meer!Nu kan ik alles weer(al lig ik nu niet heel erg comfortabel op m'n buik vanwege die tennisballen op m'n borstkast;) maar dat neem ik voor lief) Voor mij was mijn borstvergroting dus met recht een win win, 2 vliegen in 1 klap situatie! Zo kan het dus ook zie je wel:))
Lisa68 Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Thnx love eat pray gaat zeker lukken, met plezier gedaan als je elkaar kunt helpen os altijd goed.Ben ff 2dgn uitgeschakeld geweest met een aanval maar ben weer op aarde haha. Ik moet de 21e dus over 9 dgn spannendd! Jij dagje eerder,was het al maar zo ver hihi.Ja in het begin wel veel last gehad maar herstel was vrij snel gelukkig omdat ik me aan alles hield.En ja onregelmatig leven en erflijkheids factor zijn idd triggers maar als je het zo lang hebt weet je het zelf wel en voel je het ook aankomen.Ik hoop voor je dat je wissel voorspoedig gaat en je heel goed hersteld en dat je hoofd je een beetje met rust laat ga voor je duimen.Liefs Lisa
loveut Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Hmmm ik moet zeggen ik heb sinds mijn 13e regelmatig migraine aanvallen, ik denk dat het er persoonlijk niks mee temaken heeft maar sinds ik mijn boobs heb heb ik minder aanvallen gehad.. mja zal vast wel weer heftiger terugkomen, heb gewoon de afgelopen tijd veel geluk gehad denk ik
Lisa68 Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Hey loveut aanvallen komen en gaan vaak zonder reden,soms heb ik lange tijden geen aanvallen andere keren heel vaak. Ik kan er niet altijd een pijl op trekken maar ik heb nooit gemerkt dat de protheses hier enig invloed op hadden.
DoubleD Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Dankjewel voor j lieve woorden Lisa zelfde geld uiteraard voor jou Zal ook zo goed mogelijk proberen m'n rust te pakken Eerste twee weken zijn gedekt maar heb twee kleine kindjes dus hou m'n hart uh tieten stevig vast hihihi Fijn dat je er weer bent Misschien door de narcose heeft ie de migraine gedelete hoe fijn is dat Loveut
Lisa68 Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Eat love pray heel veel succes gaat je vast lukken. Geniet ervan dat je ff verwend wordt.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.