Jump to content

Hoe lang hulp voorzien?

Chantelle

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben een mama van 2 kindjes (waarvan ik de jongste momenteel nog borstvoeding geef). Na mijn eerste kind waren mijn borsten al wat geslonken en meer gaan hangen. Toen was ik er al uit dat ik graag een borstvergroting zou willen (hopelijk worden ze dan vanzelf ook al een beetje gelift) ik wil graag een natuurlijk resultaat dus enige 'hang' mag wel.

We wilden nog een kindje dus mijn wens voor grotere borsten toch maar even opgeborgen.

Nu heb ik al eens gebeld naar artemedis en daar zeiden ze dat ik een half jaar na de borstvoeding geopereerd kon worden.

Momenteel loopt de borstvoeding nog goed en dit wil ik nog enkele maandjes voortzetten.

Toch zijn we nu al aan het nadenken hoe alles zo goed mogelijk te plannen. Want met 2 kleine kindjes die dan ongeveer 4 en 1 jaar gaan zijn zal het niet makkelijk worden.

Mijn man zou me graag zo goed mogelijk helpen en verlof (desnoods wat langer zonder wedde) nemen zodat het risico op complicaties zo klein mogelijk is. Vooral voor het tillen van jongste kind heb ik schrik.

Hoe lang zou hij dan thuis moeten blijven? De volle 6 weken? Of zouden 2 of 4 weken al volstaan?

Aangezien hij speciaal zijn verlof aan mij 'opoffert' zou hij wel graag thuis zijn als het al wat beter weer is. Dus niet midden in de winter.

Mij leek dat beter zodat het niet teveel zou opvallen maar ik begrijp zijn standpunt ook. Hij mag er natuurlijk ook iets aan hebben.

Hoe zit dat met een operatie in de zomermaanden? Is dat niet te lastig ivm kledij en borstbanden?

Ik ben sowieso niet iemand die in bikini op het strand gaat rondlopen maar gewone zomerkleren zou dat lukken?

Ps: zijn hier mensen die borstvergroting gecombineerd hebben met liposuctie? Want van mijn buik en heupen mag best ook wat af 😉

Posted

Hi Chantelle.

Ik ben 2/07 geopereerd en ben dus nog volop aan het recupereren :) (achter de spier geplaatst)

Wij hebben ervoor gezorgd dat de kindjes (14 maanden en 3 jaar) van donderdag tot zondag avond bij de grootouders zaten wat ook absoluut wel handig was! Ik heb de eerste dagen best wel wat afgezien, laat staan dat er dan bijkomend nog eens rondgehost moet worden om voor je kindjes te zorgen.

Sinds zondag avond zijn ze terug en ik moet zeggen, ook al helpt mijn man met het tillen van de jongste (in en uit stoel, bad en bed/ op en van de verzorgingstafel/...) het is best wel pittig aangezien ze zo graag eens komen knuffelen en op de schoot zitten en je gewoon minder rust hebt. De oudste snapt het wel en is voorzichtig, maar bvb bij het verpamperen van de jongste is het uitkijken want die ligt niet stil met haar voeten en zo'n poep opheffen om er een pamper onder te krijgen is ook plots geen snelle handeling meer :)

Ik werk nu tot donderdag van thuis uit (kindjes zijn op de creche) en vanaf vrijdag heb ik 3 weken verlof omdat de creche ook 3 weken dicht is. De eerste week gaat de jongste nog 4 dagen naar de andere grootouders omdat mijn man nog moet werken. De 2 volgende weken zijn ze thuis (mijn man ook).

Ik ben dus ook in het midden van een hittegolf geopereerd en ook dat hebben we overleefd, al zijn er natuurlijk betere periodes die ik je kan aanraden. Ik heb precies ook de indruk dat ik (nog) meer opgeblazen ben als het 30 graden buiten is.

Ik heb 2 extra t-shirts gekocht met een rits vooraan/achteraan zodat die snel en makkelijk aan en uit kan de 1e dagen. Nadien kan je wel een 'beetje' (BEETJE) wringen om in een gewone t-shirt of blouse te geraken, maar je mag je ellebogen niet boven je schouders doen (tenminste, als je ze achter de spier hebt laten plaatsen).

Het is op zich niet super zichtbaar onder kleding, maar die borstband komt soms wel piepen :)

Liposuctie heb ik niet laten doen :) ik heb mezelf 'getrakteerd' op een borstvergroting nadat ik 40kg kwijt ben gespeeld :)

Hopelijk heb je er wat aan, ik kan je altijd nog meer raad geven naarmate de tijd vordert, maar voorlopig ben ik slechts een kleine week PO :)

groetjes

Posted

Ik heb een zoontje van bijna vier maanden en ik ben 1/7 geopereerd geweest, dus ook nog wat aan het recupereren.

Ik had jammer genoeg geen hulp en mijn man kon ook geen verlof nemen dus heb ik een beetje mijn plan moeten trekken.

De eerste dagen waren zeer lastig, aangezien ik veel pijn had en mijn zoontje moest kunnen verversen en eten geven.

Nu, een kleine week later, valt de pijn goed mee.

Ik weet dat je niet echt mag heffen maar ik kan niet anders. Hopelijk geen complicaties.

Ik hef wel niets boven mijn schouders dus denk dat dit wel het belangrijkste is.

Als je kunt, zou ik toch hulp voorzien voor een week of twee. Tegen dan is de wond ook al genezen (bij mij zijn het verteerbare draadjes die na 10 dagen ongeveer verdwenen zouden moeten zijn).

Groetjes

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.