Ga naar inhoud

Tumor en borstvergroting


Aanbevolen berichten

Hoi hoi

24 augustus krijg ik mijn bv in de Welnesskliniek bij dokter Verdonck 330 cc achter de spier πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ waar ik helemaal happy mee ben.

Vooraf moest ik van Verdonck wel nog een borstonderzoek laten doen ( voor eventuele cystes etc ) weet niet of dit standaard procedure is , maar ik vind t allemaal prima en tevens ook best netjes.

Nu heb ik dit onderzoek afgelopen donderdag laten doen in het zh bij mijn woonplaats.. En de uitslag ben ik enorm van geschrokken.

2 ( godzijdank ) goedaardige tumoren van 1cm in mijn rechterborst. ( verklaard meteen mijn deuk in m'n borst , die ik heb , maar dacht dat dit van het borstvoeding geven kwam )

Nu vertelde de echoscopist mij vrij weinig hoe en wat verder , dus ga morgen zelf maar eens naar de huisarts bellen en ook maar naar Verdonck denk ik...

Zit een beetje met m'n handen in het haar van hoe ? wat ? Nu verder ?

Kan m'n bv nog wel doorgaan ? Moeten deze tumoren verwijderd worden vooraf ? Doet Verdonck dit ook tijdens m'n bv ? Of ????

Nouja hoop vragen en onzekerheid ineens terwijl alles voor m'n gevoel op schema lag en t gewoon afwachten was tot de 24eπŸ˜”

Iemand hier ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pretty_Boobs

Jeetje, wat zal je geschrokken zijn!! Gelukkig zijn ze goedaardig.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus kan je ook niks vertellen.

In elk geval heel veel succes en ik hoop dat alles mee gaat vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had net hetzelfde.

4 jaar geleden (was ik 16 jaar) voelde ik iets raar, een harde bol in mijn linkerborst. Hier had ik geen aandacht aan gegeven omdat ik bang was dat het iets erg zou zijn, dus probeerde ik dit gewoon te vergeten.

Tot dat bij mijn mama (2 jaar geleden) borstkanker is vastgesteld, was ik in paniek en zei ik het tegen mijn moeder.. Paniek natuurlijk.

Dus echo.. leek geen cyste dus moest er een punctie gedaan worden (4x), nog meer paniek... en deed veel pijn.

Bleek dus dat het een fibroadenoom was, goedaardig dus. Dit was bijna 2 jaar geleden, en om de 6 maand moest ik op controle, echo om te zien of het veranderde, maar er veranderde niets.

Nu bijna 2 maand geleden wou ik een BV, maar zat ik nog met dat fibroadenoom.. Dr Rogge van Brugge zei dat we het best VOOR de operatie weghaalden, dan mijn borst laten genezen en dan de implantaten er in.
Héél goede beslissing geweest om dit apart te doen en niet samen, want we hadden hier ook over getwijfeld!

Het is gevaarlijker om 2 verschillende operaties te doen op 1 borst, 2x pijn, 2x wonden die moeten genezen, dus ook meer kans op infecties of wat nog allemaal kan fout lopen..

Onder narcose maakte hij een snee rond mijn tepel, haalde het eruit, wat niet zo simpel was want het gezwel zat goed vast aan mijn klieren.. Heb ook geen deuk momenteel want hij heeft mijn melkklieren wat verdeeld. Al vind ik dat mijn linkerborst wel iets groter is vanboven.. maar mss is hij nog een beetje gezwollen...
Dus nu is dat fibroadenoom eruit, deed niet zoveel pijn hoor. Hij heeft de snee gelijmd. een week na de operatie (vorige week) leek alles goed te genezen en zij hij dat we een goede beslissing hebben genomen om dit er eerst uit te halen.

31 augustus krijg ik mijn BV en zo heeft mijn linkerborst genoeg tijd om te genezen van de fibroadenoom. Enkel zit ik er een beetje mee in dat mijn linker nu wel iets groter is en gevulder vanboven.. maar mss trekt dit weg ... of mss zal hij wel weten wat er daar mee moet gebeuren hihi, ik vertrouw mijn chirurg :)

Dus mijn raad is om het voor de BV te verwijderden en het genoeg tijd te geven om het de laten genezen, zΓ©ker 6 weken laten genezen.

groetjes !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie lieve berichtjes

Ik heb vanmorgen mn Ha gebeld maar helaas die is op vakantie , toch maar even de vervanger gebeld maar jeetje wat een ****piep**** assistente zeg ze vond dat de chirurg t maar eerst moet bekijken.. en ja ach dr zijn zoveel vrouwen die wat in hun borst hebben zitten... :103:

Toen de welnesskliniek gebeld en adviseerde me een email te sturen naar verdonck omdat dit echt een qwestie is voor de arts voor hoe en wat verder dus dit maar gedaan en wacht het wel even af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duim voor je Tinker! vreselijk die onzekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.