Jump to content

Wat mag wel of niet na de operatie? Hoop vraagjes.

Guest Pretty_Boobs

Recommended Posts

Guest Pretty_Boobs
Posted

Hoi dames,

Gisteren (29-06-15) ben ik geopereerd door dr. Nio in het SLAZ.

Ik kreeg 500cc voor de spier.

Nu heb ik vannacht op mijn rug geslapen. Maar moet dit ook?
Of mag je ook op je zij slapen? (niet dat dat nu gaat ;) )
Als ik me verplaatst in bed, heb ik heel erg veel pijn.
Ik ben bang dat ik al teveel doe, door alleen maar mezelf proberen te verplaatsen.
Ik twijfel of mijn sportbh (hema heavy) te strak zit.
Dr. Nio zei dat ik 80D moest kopen. Dat heb ik nu gedaan.
Ik heb dr. Nio na de operatie niet meer gezien/gesproken.
De onderkant van de bh drukt heel erg op mijn littekens. En ook aan de zijkant van mijn borst.
Ook als ik zit, slaat de onderkant van mijn bh dubbel.
Ik heb voor de zekerheid toch maar de triumph tri-action workout besteld. Die komt vandaag binnen.
Ik hoop dat die wat aangenamer zit.
Ik moest paracetamol slikken. 3 -of 4x per dag 1000mg.
Maar mag ibuprofen ook?
Ik moet de hele dag op bed blijven liggen vandaag.
Moet je dan ook echt liggen of ik half zitten, onderuitgezakt ook goed?
Als ik ga staan lijkt het wel of de zwaartekracht heel erg mee gaat werken.
Vanaf wanneer mag je weer auto rijden?
Over 2 weken heb ik een afspraak bij de pmu. Mijn wenkbrauwen worden dan gedaan.
Al met al, toch nog wat vraagjes.
Heeft er iemand een mailadres waar ik dr. Nio persoonlijk wat vraagjes kan stellen?
Posted

Hey ja ik slikte ubrofen actavis en paracetamol moest zelfs omdat die onstekend remmend zijn.

En je mag best recht opzitten hoor als je je daar fijner bij voelt als je maar geen zwaren handelingen doet.

Sucses met je herstel

Posted

Wat zou je Nio nog willen vragen.

Volgens mij doe je het hartstikke goed

Lekker rustig op bed, niet op je zij

Als je nu meer pijnstillend nodig hebt kun je dat beter doen.. Maar dat kun je bij twijfel ook aan je HA of apotheek vragen.

Ik heb de Triumph aan... Zit ook strak, maar ik denk dat we nog met wat zwelling te maken hebben.

Hoop dat je er een beetje mee verder kan

Posted

Neem de ibuprofen niet tegelijkertijd met de paracetamol en liefst op z'n vroegst een uur voor of na de para. Zorg dat de verdeling goed is en je elke 6 uur ( ook je wekker zetten in de nacht) de paracetamol neemt (1000mg per keer)

Het gaat erom dat je rust, dus je hoeft echt niet heel de dag naar het plafond te staren ;)

Op de zij liggen.. De een mag het wel, de ander niet. Mail anders Nio ff, of pb een nio-boober hier ff :)

Dat de BH nu strak zit, kan ook aan vocht liggen.zorg dat je veel water drinkt en evt thee. Dan is je vochthuishouding goed en gaat je lichaam niet extreem veel vocht vasthouden.

Dacht dat Nio ook twee weken niet autorijden aanhield..

Maar dat zou ook in de papieren moeten staan die je meekreeg na je operatie.

Mailadres van hem staat volgens mij op de website van het SLAZ bij de poli plastische chirurgie (als ik me niet vergis)

Een goed herstel gewenst!!

Verder: niet meer dan 2 kg tillen de komende zes weken, niet stofzuigen, strijken, dweilen, ramen zemen enz en niet sporten in die tijd.

Pas na drie maanden mogen borstspieren getraind worden.

Oh ja en je ellebogen niet hoger dan je schouders heffen

Xx BB

Guest Pretty_Boobs
Posted

Ik heb nu om 09.00 1000mg paracetamol gepakt.

Wil om 13.00, 17.00 en 21.00 ook pakken.

Maar ik merk nu al dat er te veel tijd tussen zit

Guest Pretty_Boobs
Posted

En ibuprofen heb ik in huis van 400mg

Guest Pretty_Boobs
Posted

En na het plassen… het afvegen… Dat is is ook nog een dingetje. AU!

Posted

Kun je doen... Maar je zou ook ibuprofen kunnen nemen om 13 uur. Dan om 15 uur weer para en om 18 uur weer ibu

Dan om 21.00 uur weer para en om 0.00 uur ibu.

Dan wekker zetten voor 3.00 uur om paracetamol te nemen

Xx

Guest Pretty_Boobs
Posted

Kun je doen... Maar je zou ook ibuprofen kunnen nemen om 13 uur. Dan om 15 uur weer para en om 18 uur weer ibu

Dan om 21.00 uur weer para en om 0.00 uur ibu.

Dan wekker zetten voor 3.00 uur om paracetamol te nemen

Xx

En dan 2 ibuprofen?

Ik heb net ook even een mailtje via de site van het slaz gestuurd.

Ben benieuwd hoe snel ik antwoord krijg.

xx

Posted

Hey best boobies, mag je echt je borstspieren pas na drie maanden. Gaan trainen. Ik weet zes weken niet sporten, maar heb vorige keer wel toen ook langzaam mijn borstspieren mee getraind. Mag dit toch eigenlijk niet?

Posted

Hey best boobies, mag je echt je borstspieren pas na drie maanden. Gaan trainen. Ik weet zes weken niet sporten, maar heb vorige keer wel toen ook langzaam mijn borstspieren mee getraind. Mag dit toch eigenlijk niet?

Dat is wat Nio zei, las ik in een topic over een gedraaide prothese.

Zij was begonnen met trainen van borstspieren na acht weken, dacht ik,en Nio zei dat dat echt drie maanden niet mocht... Ik houd dit dus even aan als advies, maar het is altijd goed dit even met je eigen PC op te nemen :)

Xx

Guest Jevana
Posted

Toen ik in slaz vroeg of je ook ibu mag slikken werd er verteld dat dat niet mag omdat dat bloedverdunnend is...

Guest maanelfje
Posted

dat van de bh herken ik! bij mij zat in het begin geen enkele goed ivm druk en omslaande rand.

ik wens je sterkte toe.

Posted

Toen ik in slaz vroeg of je ook ibu mag slikken werd er verteld dat dat niet mag omdat dat bloedverdunnend is...

Klopt, terwijl het van te voren wel vaker mee gegeven werd vanuit het SLAZ. Heel tegenstrijdig dus...

Ben benieuwd wat Nio ervan zou zeggen...

Posted

Hey!

Dat van die bh ken ik. Ik heb ook die van de Hema. Randje krult bij mij ook steeds om. Leunt ie echt op het litteken of vlak eronder? Dan kan je misschien je bandjes ietsje losser doen zodat ie iets meer zakt... Ik ben nu 3 weken po en slaap nog op m'n rug. Merk wel dat is steeds meer zijwaards wakker word sochtends haha weet ook niet echt wanneer je op zij mag slapen. Zelf ben ik ik buik of zij slaper maar ja we moeten er wat voor over hebben he haha.

Ik ben na bijna 2 weken weer gaan rijden maar had wel automaat dus dat scheelde. Wanneer moet je op controle komen? Schrijf je vragen vast op... Anders vergeet je de helft als je daar bent! Succes!

Guest Pretty_Boobs
Posted

Hoi

Hey!

Dat van die bh ken ik. Ik heb ook die van de Hema. Randje krult bij mij ook steeds om. Leunt ie echt op het litteken of vlak eronder? Dan kan je misschien je bandjes ietsje losser doen zodat ie iets meer zakt... Ik ben nu 3 weken po en slaap nog op m'n rug. Merk wel dat is steeds meer zijwaards wakker word sochtends haha weet ook niet echt wanneer je op zij mag slapen. Zelf ben ik ik buik of zij slaper maar ja we moeten er wat voor over hebben he haha.

Ik ben na bijna 2 weken weer gaan rijden maar had wel automaat dus dat scheelde. Wanneer moet je op controle komen? Schrijf je vragen vast op... Anders vergeet je de helft als je daar bent! Succes!

Hoi less,

Ik zal alles opschrijven. Moet volgende week maandag op controle. Die Triumph zit wel lekkerder hoor. Maar ik ga de 85D bestellen. De 80D vind ik toch te krap. Mn BH zit trouwens op mijn litteken

Guest Nancytjuh
Posted

Ik heb geen tips... Maar ga meelezen hier.

Ik krijg ook 500cc bij dr Nio in september

Guest maanelfje
Posted

bhs die bij mij omkrulden zijn niet van hema maar alle bhs waar een elastieken rand onder zit.... triaction/shockabsorber

Guest Pretty_Boobs
Posted

De triaction krulde bij mij niet om.

Is het ook normaal dat de zijkanten vd borsten zo'n pijn doen?

Posted

Als je bh op je litteken zit, moet je de bandjes van je bh losser doen. Dat heeft Nio gisteren ook bij mij gedaan.

Ik ben nu bijna 2 weken po en gisteren dus op controle geweest. Ik mocht al vrij veel weer van Nio, ook mijn zoontje weer voorzichtig tillen enzo.

Alleen niet sporten, stofzuigen etc, en ellenbogen boven de schouder.

Ik heb trouwens 400cc dual plane gekregen.

Oja, toen hij de bandjes losser deed, leek het net als of ik geen bh aan had, zo los zat hij. Toen vroeg ik wat nu nog het nut van de bh was.. Eigenlijk nihil zei hij, alleen tepel bedekkend en misschien ietsjes druk zodat de protheses gaan passen. Ik mocht deze week dan ook gerust een bikini zonder beugel dragen,,

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.