Jump to content

gele wondjes en glanzende huid

Guest maanelfje

Recommended Posts

Guest maanelfje
Posted

Ik heb sinds een paar dagen 3 gele wondjes ( 2 op drielandenpunt en 1 bij tepel) klein beetje rood eromheen. Heb er sinds vanmorgen vet gaas op en normaal gaas, heb het idee dat het er niet beter van wordt maar dat wondjes vochtiger worden. Gewoon doorgaan met verbinden zoals ik het nu doe?

Mijn linkerborst glansde net op een gedeelte, kan dit komen van vocht in de borst?

(2 weken po bvk)

Posted

Op zich zijn gelige wondjes bij het drielandenpunt en op het punt waar het verticale litteken uitkomt op de tepel, normaal.. Echter.. de huid eromheen mag niet gaan ontsteken..

Spoel je het ook onder de douche? Of leg je er twee keer per dag gewoon schone gazen op.

Op zich zal het vette gaas geen verbetering geven, dit is enkel tegen het plakken van het normale gaasje op de wond. Het is namelijk zo, dat als een wondje een korst wil vormen en het gaas er dan steeds vanaf gehaald wordt, dit natuurlijk het genezingsproces tegen gaat. De vette gazen voorkomen het plakken, en dus houden ze het normale genezingsproces niet tegen..

Ik ga even kijken of je nieuwe foto's geupload hebt, anders is het misschien goed om dat even te doen. Ik wil wel even voor je kijken, als je dat prettig vindt?

xxx

Je mag me evt ook een foto sturen in pb

Guest maanelfje
Posted

Ik spoel 2 keer per dag en verbind het 2 keer per dag.

Heb je een foto per pb gestuurd.

Dank je dat je altijd zo snel en duidelijk antwoorden geeft!

Guest maanelfje
Posted

had het idee dat de wondjes door de gazen week bleven en verergerden.

ga het nu drogen aan de lucht voor 10 minuutjes na het douchen.

daarna verbind ik het droog.... vanmorgen was het wondverband eraf. leek toch goed! begint nu in te drogen.

tip badedas ook opgevolgt sinds gisteren, zal dit de verbetering ook al kunnen brengen?

Posted

Badedas?

Dat is een hele oude methode, werd vroeger gebruikt.

Het zou kunnen dat het helpt, maar vaak verweekt dit de wond...

Echter,als het jou helpt, is het prima :)

Goed dat de gazen vanzelf loskomen :35:

Xxx

Guest maanelfje
Posted

ja las hier op t forum over badedas en ben me er eens in gaan verdiepen ;-) gebruik het gewoon als douchegel en spoelbhet direct af met water.

oja.... ik spoel de wondjes ook 2x per dag onder de douche.

Posted

Oh zo haha! Ja dan is het geen probleem!

Uitdouchen is altijd prima

Als wondjes groter worden, altijd even contact opnemen met je PC... Als het echter opknapt, is het goed :)

Xx

Guest maanelfje
Posted

thnx! doe ik.... ik gaf t nog een paar dagen.

• 2 weeks later...
Posted

Hoe is het inmiddels met je wondjes?

Guest maanelfje
Posted

Leuk dat je vraagt! Gaat goed. 2 korstjes zijn eraf en huid is geheeld. 1 korstje op 3 landenpunt zit er nog. Maar alles zit dicht.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.