Ga naar inhoud

Wel of geen borstvergroting?

twijfelkontje

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben een jonge moeder van 25 jaar.
Voorheen had ik een A cup (70A). Dit vond ik niet geweldig, maar ik vond het acceptabel omdat lingerie wel gewoon mooi aansloot.
Nu, twee kindjes verder, is het helemaal niks meer. Alles staat open en elke dag weer haat ik mijn ''borsten''.
Nu ben ik een borstvergroting aan het overwegen maar ik ben bang voor complicaties.
Vandaar ook mijn nickname ''twijfelkontje''.
Stel ik me aan? Zie ik beren op de weg?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben trouwens al op consult geweest bij velthuis kliniek, maar dat vond ik echt helemaal niks. De chirurg keek me aan alsof ze water zag branden toen ik vertelde dat ik best tegen de operatie opzie en ze deed erg kortaf. Het zorgde er in elk geval niet voor dat ik een besluit heb kunnen maken.

Please help...

Geplaatst

Heey Twijfelkontje!

Wat goed dat je dit overweegt. Als jij je niet prettig voelt in je eigen lichaam en daar elke dag last van heb, zou ik zeggen: Gewoon doen! Ik heb zelf ook heel erg getwijfeld, voornamelijk ook door de angst voor complicaties. Ik word over een maand geopereerd. Ik heb de knoop doorgehakt en voel me veel fijner nu ik de stap heb gezet. Dat twijfelen maakte me gek! De complicaties moet je niet vergeten of onderschatten maar je moet je er niet door laten leiden.

Plan nog wat consulten in bij verschillende PC's (niet té veel, anders raak je in de war) en kijk waar je je prettig bij voelt. Als je je niet op je gemak voelt bij een kliniek of een pc, gewoon niet doen!

Geplaatst

Hoi twijfelkontje,

Ik herken dat twijfelen wel hoor. Ben zelf ooit erg ziek geweest en nooit gedacht dat ik in mijn inmiddels weer gezonde lijf zou laten snijden voor iets cosmetisch. Afgelopen vrijdag onder het mes geweest en het valt mij enorm mee, dusdanig dat ik mezelf nu afvraag waar ik mij van tevoren zo druk over maakte ;).

Het is wel goed om je van tevoren goed in te lezen, foto's te bekijken/vergelijken maar natuurlijk vooral een kliniek of ziekenhuis vinden waar jij je prettig bij voelt. Mijn ervaring bij het Medisch Centrum Amstelveen (wat dus een mini-ziekenhuis is en geen privé kliniek!) is ontzettend goed, zowel vóór als ná de ingreep.

Geplaatst

Oei, dat klinkt inderdaad heel herkenbaar.

Ik ben na mijn bevalling van de eerste bijna overleden en sindsdien ben ik zuinig met mezelf.
Ik ben me er inmiddels van bewust dat een klein risico ook een risico is en dat maakt het geheel een beetje lastig.
Wel fijn dat het jou is meegevallen zeg!
Ben je blij met het resultaat?

Ik neig eerder naar een ''ja'' dan een ''nee''....maar ik moet inderdaad nog opzoek gaan naar een goed ziekenhuis of kliniek.

Ontzettend bedankt voor je tip!

Geplaatst

Ben meer dan blij met het resultaat. Ik zal je even toevoegen, dan kun je mijn galerij bekijken ;). Mocht je nog meer info willen of dingen willen weten, stuur mij gerust een berichtje.

Geplaatst

Hooiii,

Zijn hier vrouwen die hun ervaring willen delen over een borstvergroting bij Bergmanclinics in Bilthoven?
Welke pc heeft je geopereerd en zijn je borsten geworden zoals je dat wou?
Ik overweeg namelijk een borstvergroting en ik zou binnenkort een consult bij Bergman willen inplannen.
Maar ik hoor graag hoe jullie alles hebben ervaren.
Ik zou sowieso voor een dual plane moeten gaan.

Alvast bedankt

Geplaatst

Hoi hoi

Uiteraard zullen hier wel vrouwen reageren, maar rechtsboven in het forum is ook een zoekbalk. (zie je de zoekbalk niet, scroll dan even helemaal naar beneden op het forum, en klik op 'wijzig thema' (hele kleine letters) Kies dan voor het thema: 'unlimited' Dan staat de zoekbalk daarna rechtsboven :) )

In de zoekbalk kun je dan zoeken op: bergman kliniek, of op elk ander trefwoord dat je wilt, zolang het meer dan 3 tekens bevat :)

Zorg dat het grijze balkje in de zoekbalk op: 'forums' staat, dan komen alle topics te voorschijn waar jouw trefwoord in genoemd wordt :)

xx BB

Geplaatst

Ik begrijp je helemaal.

Heb ook de bevalling bijna niet overleefd van mijn kleine meid, had een heel goede beschermengel.

Dan ga je idd wat meer nadenken over zo'n operatie en 'in een gezond lichaam snijden'.

Maar bij mij is de overtuiging dat ik me veel beter zou voelen met mooie borsten zo sterk aanwezig dat ik die angsten van me af moet zetten.

Ga gewoon eens op een consult bij een goede pc en kijk hoe je je erna voelt.

Succes!

Geplaatst

Hoi twijfelkontje,

Ik zit in precies dezelfde situatie als jij, zoals je het omschrijft.was nooit veel en na 2kindjes is het niks meer.

ook ik zie erg tegen de operatie op, maar ik weet als ik me beter wil voelen dat een operatie de enige optie daarvoor is.

de operatie staat over 2 maanden gepland.

Ik vind het nog steeds spannend ....

maar heb wel de beslissing genomen dat ik dit wil.

succes met je beslissing.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.