Jump to content

Roken en borstlift

Anna 1982

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Hoe erg is het als je nog rookt voor je borstlift? Ik probeer te stoppen, maar valt niet mee. Dus graag jullie ervaringen? Ik ben al wel aan het minderen en wil straks echt 6 weken van tevoren stoppen. Maar wat als het niet helemaal lukt????

Hellup!!!

Xx Anna

Posted

ik rook zelf ook ,en kreeg mee tijdens mijn consult dat de genezing trager gaat, stoppen lukt mij ook niet momenteel.

Posted

Dank voor je antwoord sita. Ik heb al borstvergroting gehad, daar hoefde ik niet voor te stoppen. Maar nu met bortslift wel. Maar vind het echt ook moeilijk te stoppen. Maar wil geen risico lopen door mijn eigen schuld....maar hoe erg is het?? Ja snap dat jet trager gaat, maar hoe enstig en hoeveel trager. En bij wie is het wel gewoon goed gegaan?? Dillema!!!

Xxx Anna

Posted

hoi Anna

Roken vernauwt de bloedvaten en daardoor kan je de wondgenezing verstoren, en juist met een lift is het toch wel belangrijk dat de doorbloeding goed is.

Ik snap dat het vreselijk moeilijk is om te stoppen,maar ik zou het zeker proberen, ik ben zelf toen 8 weken voor de operatie (bv en lift) gestopt met behulp van een laser behandeling, en met goed resultaat :6: , minderen is zowieso al een heel goed begin, hoop dat het je gaat lukken om helemaal te stoppen.

Het is beter voor je genezing, en als je iedere week het geld wat je bespaard opzij legt, kan je na je operatie hele mooie bh's kopen.

heel veel succes

Posted

Hoi,

@zita. Ja pc adviseerde natuurlijk 6 weken van tevoren te stoppen.

Desert-Rose bedankt voor je berichtje.

Ja snap ook wel dat het altijd beter is om te stoppen. Wil geen risico lopen! Dus 6 weken chagerijnig en evengoed op de lijn letten. Want ben bang dat ik anders weer kilo's aankom.....pfff. dat wil ik ook niet, ben nu op gewicht en wil na mijn lift niet afvallen ivm mijn nieuwe borsten! Moet ook nog 2 weken naar Mallorca voor die tijd, wordt erg lastig dan het stoppen. Maar wat moet dat moet! 6 weken op de tandjes bijten...

Had nu al geprobeerd om te stoppen. Maar wil echt niet. En er staat nu natuurlijk nog geen druk op omdat ik nog geen 6 weken voor de operatie ben. Maarja wat is nu 6 weken op een mensen leven! Idioot hè! Dat stomme roken ook, wou dat ik er nooit aan begonnen was! Dus hoop dat het me gaat lukken voor die tijd!

Xx Anna

Posted

Ik snap precies wat je bedoeld, ik ben met deze behandeling gestopt, en heb geen afkick verschijnselen gehad, niet aangekomen omdat ook je stofwisseling word aangepakt, je moet de link maar eens lezen, een heleboel zorgverzekeraars vergoeden ook de behandeling voor 75 %, en als je binnen een half jaar een terug val hebt, kan je kosteloos terug.

hoop dat je er iets aan hebt, en natuurlijk is het wel zo dat je er zelf helemaal achter moet staan.

http://www.prostop.nl

En anders misschien de E sigaret proberen, en de nicotine afbouwen

xxx

Posted

Anna 1982, denk dat veel rokers met hetzelfde dilemma zitten. Een borstvergroting is ook nog eens zo spannend, dat je misschien nog wel meer zou willen roken.

Het is beter om te stoppen maar als dat niet lukt (mij ook niet) kun je ook overwegen over te stappen op electronische sigaret. Kun je toch lekker dampen, heb je je nicotine en zou je bv in 6 weken langzaam steeds meer nicotinevrij kunnen roken. Dat heb ik gedaan. Las eens een verhaal van pc die,ook,schreef dat van alle alternatieven, electrisch roken nog het beste is.... Ook voor een bv.

Ik ben num3 dagen po. Rook soms nicotinevrij en soms weer even met nicotine..... Hetis niet anders.

Succes!

Posted

Hey Girl!

Moeilijk he! Ik ben de dag voor de operatie pas gestopt en rook nu al 10 dagen niet.

Wist helemaal niet dat ik al eerder had moeten stoppen. Deeerste dagen kon de sigaret me echt gestolen worden, absoluut geen trek in.. Maar van mijn vriend mag ik absoluut niet roken haha. En ik heb er nu zon moeite mee..

Nu heb ik altijd maar max 5 sigaretten per dag gerookt. Dr. Plovier heeft mij alleen gevraagd of ik rook, heeft me niet gezegd dat t beter zou zijn om te stoppen. Maar aangezien ik overal lees dat het het herstel zou vertragen, dan maar even doorbikkelen.

Toch ga ik zo mn vriend weeeeer vragen of ik niet 1 sigaretje bij de koffie mag :P

Posted

Bedankt voor jullie reactie meiden!

Bij mij werd het wel duidelijk vermeld...

@elvira ben blij met jou berichtje dat het ondanks roken goed is gegaan. En ik kan best wel een week van tevoren stoppen denk ik. Maar 6 weken vind ik wel erg lang....

Nou we zullen zien! Succes met je herstel Elvira!

Xx ANNA

Posted

Jaa, ik had me voorgenomen eerder te stoppen maar had er toch moeite mee. Helaas vanochtend ook geen sigaret.. Hihi.

Dankjewel en jij succes met je operatie!

Posted

ik ben een week voor de operatie gestopt en ben nu 18 dgn po en nog steeds niet gerookt. Ff doorbikkelen maar het is voor een goed doel!

• 2 months later...
Posted

Hoor graag nog wat meer meningen en ervaringen. Wie o wie???

Alvast bedankt voor reacties!

Xxx Anna

Posted

Ik ben 4 weken van te voren gestopt. heb nog één keer in die 4 weken een dag gerookt op een festival. Nu ben ik 2 en halve week PO en heb 1x een halve sigaret gerookt. Ik denk dat het toch wel heel belangrijk is om niet te roken voor je wondherstel en de kwaliteit van je huid..

Ik hoop dat het me lukt om gestopt te blijven, het scheelt me veel in de portemonnee eigenlijk haha.

Posted

Bedankt voor je reactie! Voor mijn bv hoefde ik nette stoppen van de arts. Maar voor de borstlift vond ie het toch wel belangrijk om

6 weken van tevoren te stoppen.... is nog niet gelukt. Ben net terug van vakantie en paar kilo eraan. Dus wil die er ook nog af hebben. En dat gaat niet tegelijk met stoppen met roken bij mij.... lastig... het lukt me wel 4 weken van tevoren hoop ik

... wil absoluut die paar kilo kwijt en niet na de borstlift afvallen en dan veranderde borsten. Lastig.....

Xx Anna

Posted

Ook ik moest stoppen met roken van de pc. Ik krijg mijn bv a.s. dinsdag. Van het idee van stoppen werd ik zo opgefokt dat ik eerst alleen maar meer ging roken.... Daarna is het me toch een paar weken gelukt te stoppen. Maar helaas.

Zit nu (los vd bv) in een stressvolle tijd en ben weer begonnen.... en oh wat baal ik daarvan!

Ook ik weet dat het beter ivm de wondgenezing, maar ook ik vind het erg, erg moeilijk.

Posted

Wat een rare gewoonte is dat eigenlijk he, dat roken. Ik ben zelf een stress-roker. Soms rook ik een paar weken om de stress te lijf te gaan, en dat helpt me geweldig. Maar ik stop altijd weer heel gemakkelijk, om dan weer maanden, of jaren, niet te roken.

Het is slecht voor je huid en het genezingsproces, ik zou zelf op de e-sigaret over gaan als stoppen niet lukt. Dan krijg je iig geen teer binnen.

Voor nog wat extra ondersteuning voor je huid kun je vitaminen/mineralen slikken. Zelf neem ik het goedkope huid/haar/nagels van het Kruidvat, of van de Action. Goed en goedkoop! Wat extra vitamine C en vitamine E daarbij, en je voorziet je huid van alle voedingsstoffen die je goed kunt gebruiken rond je operatie. Echt doen, vooral als je het roken niet kunt laten!

• 2 weeks later...
Posted

Wat een rare gewoonte is dat eigenlijk he, dat roken. Ik ben zelf een stress-roker. Soms rook ik een paar weken om de stress te lijf te gaan, en dat helpt me geweldig. Maar ik stop altijd weer heel gemakkelijk, om dan weer maanden, of jaren, niet te roken.

Het is slecht voor je huid en het genezingsproces, ik zou zelf op de e-sigaret over gaan als stoppen niet lukt. Dan krijg je iig geen teer binnen.

Voor nog wat extra ondersteuning voor je huid kun je vitaminen/mineralen slikken. Zelf neem ik het goedkope huid/haar/nagels van het Kruidvat, of van de Action. Goed en goedkoop! Wat extra vitamine C en vitamine E daarbij, en je voorziet je huid van alle voedingsstoffen die je goed kunt gebruiken rond je operatie. Echt doen, vooral als je het roken niet kunt laten!

Wat een goeie tip Francien!

En heerlijk dat jij er niet verslaafd aan raakt!

Ik heb ook en tip hihi,maar daar wordt niemand vrolijk van,en wordt ik vast meteen bestraft hahaha,,

de tip is.... alles weggooien wat je nog hebt,en niet meer aan denken! Dat lukt natuurlijk niet,maar bedenk je dan dat t echt voor een super goed doel is,je zult er namelijk meteen baad van ondervinden :)

Op allerlei vlakken.

Je kunt t!(ja sorry ik rook zelf niet hihi)

Posted

Wat een goeie tip Francien!

En heerlijk dat jij er niet verslaafd aan raakt!

Ik heb ook en tip hihi,maar daar wordt niemand vrolijk van,en wordt ik vast meteen bestraft hahaha,,

de tip is.... alles weggooien wat je nog hebt,en niet meer aan denken! Dat lukt natuurlijk niet,maar bedenk je dan dat t echt voor een super goed doel is,je zult er namelijk meteen baad van ondervinden :)

Op allerlei vlakken.

Je kunt t!(ja sorry ik rook zelf niet hihi)

Hahahahaha, ja, dat is ook de beste tip! En ik denk dat je nog wel gelijk hebt ook, als je bedenkt wat het gaat opleveren kun je het misschien wel laten. Roken is zo ongezond, maar ja, ook lekker als je ervan houdt en vreselijk verslavend.

En eigenlijk staat het ook heel slap, zo met zo'n ding in je mond, je wordt er echt niet mooier van.

Maar ik doe het dus ook weleens.....gelukkig maar af en toe....en dan ook nog alleen Kent-sigaretten, andere lust ik niet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.