hoogtied Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Zeer gewaardeerde dames op dit forum! Na al een tijdje rondgekeken te hebben hier start ik eindelijk een topic om me voor te stellen en jullie advies en steun te vragen. Afgelopen september heb ik, 38 jaar oud, na een leven lang onzekerheid over mijn kleine en slappe borsten (A-cup, na de geboorte van mijn kinderen bescheiden B maar wel theezakjes), besloten om in het diepe te duiken en dan toch die borstvergroting te laten doen. Jarenlang was ik bang door de enge verhalen over lekkende siliconen, maar het bleef trekken. Om de gruwelbeelden te vermijden heb ik niet teveel gegoogeld, maar op kliniekervaringen georienteerd en bij ACCZ-klinieken een consult aangevraagd. Ik kreeg daar een passessie en informatie over de cohesieve siliconengel. Daarna kreeg ik Dr Kruppa te spreken, hij nam de maten en noteerde welke prothese hij wilde plaatsen: Silimed anatomische prothese 360cc met polyurethaancoating (dual plane). Ivm met mijn gezin leek de kortere herstelduur met de pu-laag mij ideaal, de cohesieve gelvulling leek me veilig genoeg. Ik ging het gewoon doen! In september werd ik geopereerd in Amstelveen. Dat verliep allemaal zonder complicaties. Ik kon aan het eind van de dag naar huis met een compressieband, pijnstillers en een littekengel. Toen ik de volgende dag ging douchen en voor het eerst mijn nieuwe borsten zag vond ik de bovenkant erg bol. Ik wist niet of ik dat wel mooi vond! Maar misschien was het de zwelling. Bij de eerste controle gaf ik aan dat ik de bovenkant, vooral rechts, erg bol vond en vroeg ik of de band strak genoeg zat om de prothese laag te houden. Dat was allemaal in orde. Desondanks heb ik de volgende dag een whatsapp naar Kruppa gestuurd met een foto. Hij reageerde: de bult die ik zag, dat was de prothese, ik moest vooral de compressieband blijven dragen dat was belangrijk, die prothese zou nog wel zakken. Nu ging ik googelen op zakkende protheses, vond het borstenforum en bemoedigende berichtgeving over drop-and-pop. Afwachten dus. De weken daarna heb ik de band loeistrak gedragen maar ik zag niks zakken. Gebeld, maar ik moest geduld hebben het eindresultaat zou pas na ca 6 maanden te zien zijn. Bij de 3-maandcontrole heb ik Kruppa gezegd dat ik de bolling niet mooi vond, de prothese te hoog, hij zei kom over 3 maanden terug als je dan nog steeds niet tevreden bent. Het was duidelijk dat een heroperatie dan noodzakelijk zou zijn. Omdat ik zo conflictmijdend als de pest ben, en het gevoel had nog geen sterk verhaal te hebben tegenover de kliniek (het resultaat was nu ook weer geen regelrecht drama), stelde ik het uit ondanks dat ik echt niet blij was met mijn borsten: de bovenkant (vooral rechts) was onnatuurlijk bol en ook vond ik de protheses erg stug en star aanvoelen onder mijn van nature slappe vlees... In mei (8 maanden po) besloot ik een second opinion te halen om mijn verhaal te onderbouwen. In mijn zoektocht naar een goede chirurg vond ik op dit forum bevestiging van mijn ervaring: pu-gecoate protheses zakken niet... ze moeten direct goed zitten. Dat had Kruppa moeten weten toch, waarom wachten dan. Daarbij werd ik een beetje eng van het idee dat het verwijderen van de protheses lastig zou kunnen zijn vanwege die polyurethaan. Ik maakte een afspraak met Dr Nio in de Parkkliniek voor een second opinion. Zijn oordeel: 'zuilvormige' borsten, prothesen 2 cm te hoog geplaatst. Hij vond ze ook erg vast zitten. Zijn advies was om ACCZ te proberen te overreden de protheses lager te laten plaatsen, op hun kosten of tegen operatiekosten van enkele honderden euro's. Ik zou wel moeten dreigen met een rechtzaak waarschijnlijk, want ja het zijn boefjes. Als ik dan niet tevreden zou zijn kon ik ze alsnog vervangen. Hij zou kiezen voor ronde Eurosilicone 85% gevuld. En hij zei nog wat enge dingen over polyurethaan. Dat ze bij ACCZ spijt zouden krijgen dat ze nu zoveel Silimed plaatsen als ze in de toekomst die dingen eruit zouden moeten bikken...! Na een slechte nachtrust heb ik besloten: die enge dingen eruit! zo snel mogelijk! en dan wel door een goede chirurg want ik vertrouw eigenlijk heel ACCZ niet meer. Geen zin in discussie over foute inschattingen, schuld, garantie... Geen zin om die dingen terug te laten plaatsen (als het al zou kunnen, hoe zouden ze eruit zien na het uitbikken??), dan nog ontevreden zijn en weer maanden wachten etc. Opgebeld naar SLAZ en Nio aan de lijn gekregen. Meteen een datum geprikt: over één maand al!! Ik was opgelucht. Nu heb ik over een week een intake in SLAZ voor de anaesthesie, maar ook nog Nio zien. Waarvoor ik jullie hulp zoek (voor degenen die het verhaal nog volgehouden hebben hihihi), is dit. Ik heb nog een paar vragen: * Ik heb nu 360cc anatomisch (van 75B naar 75D, ik vind deze maat prima!!), wat gebeurt er met de maat als ik 375cc ronde Eurosilicone 85% krijg? * Ik heb niet heel veel eigen weefsel aan de bovenkant -vandaar misschien die bochel-; geeft die 85% vulling echt geen zichtbare plooi als je staat? Nio gaat ook dual plane plaatsen. Graag zou ik horen hoe die 85% vulling bevalt. * Is er iemand bij wie pu-gecoate protheses verwijderd zijn? Nio heeft het nog niet gedaan zegt hij, tenminste niet van deze nieuwe generatie Silimed. * Hoe verloopt het herstel bij een prothesewissel als je al dual plane plaatsing had? Ik neem aan iets sneller dan bij eerste dual plane plaatsing? Want de spier hoeft minder aangepakt te worden? Nio had het over ongeveer twee weken. Ik ben wel bang voor het 'bikken', hierdoor zal ik misschien extra zwelling krijgen en als het tegenzit ook nog eigen weefsel verliezen... * En verder zijn er misschien dames die anderszins waardevolle tips hebben of ervaringen willen delen.. !!! Alvast dank iedereen die reageert op mijn topic!!! Groetjes Hoogtied
Beckybloomwood Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Hey Hey, Zo makkelijk toch sommige chirurgen!!! Ik zou er ook niet meer terug gaan, en nio is een heel goede Ik ben in maart geopereerd voor een prothese wissel ivm kapselvorming, door Nio. Ze zaten er ook al 13 jaar in, en achteraf bleek dat er dus 1 lek was, vandaar t kapsel. Ik had ronde van mcghan 340 Cc achter de spier. Ik heb nu dus ook de 85% gevulde, 450 Cc. Ben er zeer tevreden over . Miste de eerste weken wel mijn bolling bovenop van m'n vorige, maar ben nu zo blij, ze zijn zoveel mooier en natuurlijker!! Schrok eerst van t aantal Cc, maar kan de meeste bh's nog aan, ze zijn iets voller dan hiervoor. In kleding niet echt zichtbaar, maar naakt of in bikini wel! Veel succes , maar t worden sowieso hele mooie hoor!! Xx becky
hoogtied Posted June 8, 2015 Author Posted June 8, 2015 Hoi Becky,Bedankt voor je reactie en het hart-onder-de-riem!Over de cc's, beslist Nio pas tijdens de operatie wat hij erin stopt? Of schrok je bij het consult al hihihi. Een passessie lijkt me lastig als je een wissel doet dus ik weet niet precies hoe hij bepaalt wat erin moet...Ik hoef niet per se groter maar zou het wel jammer vinden als ze kleiner worden dan mijn huidige 75D... al is het alleen maar om mijn mooie nieuwe bikini's en bh's ;-)!Groetjes!
Ank Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Welkom hier Wat heftig meis maar je bent zeker in goede handen bij dr.Nio ik kan je niet veel over Eurosilicone 85% gevuld vertellen. Maar wel heel veel dames hier die door dr.Nio zijn geholpen,en ik denk ook dat BB je morgen een goede uitleg zal geven. Hou je ons op de hoogte met het verdere verloop xx Ank
hoogtied Posted June 8, 2015 Author Posted June 8, 2015 Dank Ank!! Ja ik houd jullie op de hoogte. Welterusten!
best_boobie Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 BB (ikke dus haha) ga hier morgen idd op terug komen. Doe ik dat niet, herinner me er dan aub aan!!Xxx, BB
Jadekiss Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Nio, is een geweldige vent. Goed van je dat je deze keuze zo hebt gemaakt en niet een heel drama aangaat bij de boeven van accz. Ik denk als je tegen nio zegt dat je uiterst te vreden bent met de maat, en dus niet wil dat ze kleiner worden. Dat hij zich er dan wel raad mee weet! Suc6 verder xxxx
hoogtied Posted June 9, 2015 Author Posted June 9, 2015 Hi Jadekiss dankjewel, geeft mij een fijn gevoel dat jij zoveel vertrouwen hebt in Nio.Ik had (een paar weken geleden al) een consult gepland bij ACCZ voor aankomende zaterdag, ik twijfel of ik er nog naartoe zal gaan om ze te confronteren met het resultaat, en te kijken wat ze te bieden hebben...
Jadekiss Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Ik heb voor een andere ingreep bij accz op consult geweest. Echt blij dat ik daar nooit heen ben gegaan. Aan de hand van dit forum keuze gemaakt voor Nio. Ben echt super tevreden over hem. Enige nadeel is dat je wel assertief moet zijn bij hem. Maar ik heb nu 2x gemaild met een aantal vragen. Die hij altijd binnen een dag duidelijk beantwoord.Ja, je kan zaterdag nog wel heen gaan. Maar wat verwacht je uit gesprek? Mocht je zaterdag gaan wens ik je suc6 en hoop ik dat je er wat voldoening uit kan halen meid. Xxx
best_boobie Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Hoi hoi Allereerst, wat ontzettend balen dat je die pur-dingen hebt en dat ze dan ook nog niet goed geplaatst zijn.. Wat een ónkunde is het ook.. Maar goed, daar kan ik lang en breed over praten haha, daar heb je uiteindelijk niks aan. Ik krijg op het moment de catalogus niet geopend van Silimed, omdat ik erg slechte wifi heb.. Ben zaterdag weer thuis en zal dan in de catalogus kijken wat de afmetingen van je huidige prothesen zijn, en wat Nio wil plaatsen in plaats van de silimed (of het dezelfde cupmaat gaat worden ) Heel raar dat ze je zo lang hebben laten wachten, want die Silimed met pur laag, die groeit erg snel vast en moet dus idd meteen op de goede plek ingebracht worden, maar dat weet je nu ook... Belachelijk dat een kliniek, een pc je dan zo lang laat wachten....En nu zit jij met de gebakken peren. Ik snap je als je zegt dat je geen vertrouwen meer hebt in accz... Ik heb zelf bij een andere pc een nare ervaring gehad, en ook ik had geen vertrouwen meer in zijn kunde... Dus heb toen een schadevergoeding gevraagd.. Het was een kleine kliniek en ik had een goed verhaal, dus heb daarom een gedeelte van het bedrag terug gekregen.. Maar of je dat bij accz zal lukken, weet ik ook niet.... Die zullen je misschien wel opnieuw opereren, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat dar niet meer wilt.... Nu je vragen... Zoals ik al zei, mijn wifi is nogal knudde, dus kan nu niet vergelijken wat de maten zijn, wat het verschil is tussen de silimed 360 cc en de eurosilicone 375cc. Is 375 cc wat Nio jou aangeraden heeft? Of waarom heeft hij voor deze prothese gekozen? Zodra ik thuis ben (zaterdag) zal ik voor je in de catalogus kijken. Vergeet ik het, laat me er dan aub aan herinneren! Dat je die 'bochel' hebt, heeft niets te maken met dunne huid of weinig weefsel aan de bovenkant van je borst Dat heeft álles te maken met onkunde van je pc... Een te hoog geplaatst pur-implantaat, zakt niet, en dus krijg je een bobbel op de verkeerde plaats... Ook met weinig eigen weefsel, kun je hele mooie borsten krijgen van een pc, als die pc zijn werk goed doet De 85% gevulde implantaten vallen als anatomische implantaten, zijn alleen een stuk soepeler. Door ze dual plane te plaatsen, minimaliseer je de kans op zichtbare rimpels, en zeker als je niet tot het maximum gaat qua aantal cc (breedte van het implantaat telt hier ook in mee) dan is het risico op rimpels minimaal. Ik heb toevallig laatst een verhaal gelezen waarbij Pur prohtesen verwijderd werden.. en ook eentje, een hele tijd terug. Dat was bij dr. de Meyere. Het schijnt zo te zijn, dat als ze achter de spier geplaatst zijn, dat het verwijderen iets minder moeilijk gaat, maar ik ben hier ook maar een leek.. Kan enkel aangeven wat ik gelezen heb. Nio is echter erg kundig, dus zal dit op een goede manier doen, daar twijfel ik eigenlijk geen moment aan Het herstel zal idd misschien wat sneller gaan bij een prothesewissel, maar als jouw huidige kapsel verwijderd wordt, dan zul je toch je lichaam de kans moeten geven weer volledig te herstellen en weer een volledig nieuw kapsel te laten vormen.. Dat wil dan toch zeggen dat je zes weken niet mag tillen en geen zwaarder huishoudelijk werk mag doen. Verder niet je ellebogen hoger heffen dan je schouders.. Maar vraag dit heel specifiek na aan Nio tegen die tijd.. Hij kan je dat precies vertellen Als je prothese nu achter je spier geplaatst is, dan denk ik niet dat je eigen weefsel zult verliezen.. Tenzij het spierweefsel is.. Het zal er alles mee te maken hebben, hoe erg je prohtese vastgegroeid i in je spier.. en idd.. zwelling door het bikken zul je waarschijnlijk wel krijgen ja.... Veel water drinken kan helpen om het vocht dan eerder af te voeren.. Maar vooral je rustig houden is belangrijk dan Verder heb ik eigenlijk weinig tips.... Al zou ik je aanraden om toch bij accz langs te gaan om te horen wat ze te zeggen hebben... xxx BB
hoogtied Posted June 10, 2015 Author Posted June 10, 2015 Hi BB,Allereerst dank voor je bemoedigende woorden. Vanavond ga ik eens googelen op silimed explantatie. Als ik durf.En lijstjes maken met vragen maken voor zaterdag en maandag. Bij ACCZ ga ik vragen of het uberhaupt mogelijk is om na explantatie dezelfde prothese terug te plaatsen!! En ik ga Nio vragen of ik de geexplanteerde protheses mag zien... huuuh griezelen...Ik heb flink gezocht vandaag. Eerst naar mijn prothesepaspoort, dat ik meegenomen had naar Nio vorige week. Niet gevonden, zaterdag even navragen bij ACCZ.Zojuist gezocht naar de productlijsten. Van Silimed vind ik een lijst van 2012, de 360cc zou dan ws een Natural 360HI zijn met projectie van 5.8cm. Eurosilicone ES81 375cc heeft een projectie van 4.9cm.Wat ik wel gek vind: ES81 400cc heeft dezelfde projectie als de 375cc?? Gaan die 25cc's dan in de breedte zitten, omdat de doorsnede 0,5cm groter is? Als dat zo is hoef ik de 400cc niet te nemen, dat scheelt weer keuzestress ;-).Groetjes!
best_boobie Posted June 10, 2015 Posted June 10, 2015 Oh fijn ,je hebt ze zelf gevonden!!Ja dan zullen dit de maten zijn en idd,de 400 cc gaat net iets meer de breedte in dan de 375..Vraag me nu alleen af hoe Nio behoudt van cupmaat wilt houden... Je gaat een cm in projectie terug..dat gaat bijna een cupmaat schelen.Hij heeft het zelf over de 375 gehad? Dat was de beste optie?Of wil je zelf geen 100% gevulde?Succes zaterdag!! Weet niet of ik komende dagen (veel) online kan zijn.Hoop dat ze in ieder geval naar je luisteren daar!Xxx BB
hoogtied Posted June 11, 2015 Author Posted June 11, 2015 Hi BB,Ja 0,9 cm minder projectie, dat is een behoorlijk verschil. Van de andere kant 'zakken' mijn huidige cc's straks een stukkie naar beneden, daarbij een eetlepel meer (van 360 naar 375), zou dat dan een bh-maat minder kunnen worden? Die 85% vulling spreekt me wel aan omdat het volgens mij veel natuurlijker zal ogen en voelen bij mijn eigen slappe vlees...De breedte van de Silimed HI360 is 12.3, de ES81 is 11.7 breed. Voor wat ik nu heb zou ik dus nog de ES 81 400cc kunnen nemen, die 12.2cm breed is.Ik las op dit forum ergens iets over rond tov anatomisch bij zelfde hoeveelheid cc's, welke 'groter' werden ervaren, maar ik begreep het niet... HELP!!Groetjes Hoogtied
best_boobie Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Ik kan hier zaterdag pas weer ff reageren,laat me eraan herinneren!! Dan ben ik thuis en heb ik weer wifi. Anders stuur je me nog een pb zodat ik het niet vergeet. Ga ik de catalogus ook ff uitspitten Xxx
Moeder Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Ja hier nog een ex-acczer!!Ik heb ook een topic geopend,Die van wissel naar 800ccEcht wat een toppertje die Nio!Ook ik te hoge (en draaiende) dingen.Een super keuze om je door een ander te laten opereren!
hoogtied Posted June 13, 2015 Author Posted June 13, 2015 Hi dames op het forum,Nou ik ben zojuist bij ACCZ geweest. Dokter Kruppa gesproken.Hij stelt voor om éénzijdig (rechts) de prothese lager te zetten. Als kosteloze hersteloperatie.Ik twijfel nu. Het scheelt wel veel geld: tegen minimale kosten (trip naar Bocholt, en paar vrije uren van mijn partner) een kans op voor mij acceptabel resultaat.Maar met deze protheses (inderdaad Silimed Natural 360HI) ga ik wellicht nooit bereiken wat ik voor ogen had. Alleen, met Eurosilicone mogelijk ook niet!!! Geen enkele garantie...Ik heb Kruppa gevraagd wat zijn ervaring was met explantatie van de Silimed. Hij klonk alsof hij het pas één keer gedaan had, en hij zei dat het makkelijker ging dan hij zelf verwacht had. Hoe dan ook verwacht hij dus de prothese te kunnen herplaatsen.Ik ben iig blij dat de pc toegeeft dat het resultaat rechts niet naar behoren is, vanwege de bult aan de bovenkant. De irritante consulente daarna meende het te moeten gaan uitleggen met "ieder lichaam reageert anders, of misschien heb je een beweging gemaakt" oftewel HET LAG VAST AAN MIJ!! dat er een plooitje is gekomen aan de bovenkant van de prothese. GRRR ik keek zuur en zei dat een pc ook maar een mens is en een foutje kan maken. Ik denk zelf dat hij de pocket rechts iets te klein heeft gemaakt waardoor de prothese daar een beetje opgeduwd zit, als je begrijpt wat ik bedoel.DUS: wat ga ik doen, tegen minimale kosten rechterprothese laten verplaatsen. Of nieuwe, zachtere, ronde prothese nemen.Ik zou de gok kunnen wagen bij ACCZ, en kan later altijd alsnog naar Nio.Maar: ik werk nu niet en dus kan ik nú gemakkelijker de zwaardere prothesewissel inplannen.Maandag heb ik een afspraak bij Nio en zal dit zeker ook met hem bespreken. Hij stelde zelf nl voor om eerst nog een poging te doen bij ACCZ. Maar ik twijfel dus over wat er nog te halen valt qua resultaat bij ACCZ, want al is het nagenoeg kosteloos, het is toch weer een flinke impact op je lijf... En dan doen ze nog alleen rechts 1 cm omlaag terwijl het oordeel van Nio was dat ze beide 2 cm omlaag zouden moeten.Nouja wat ik wíl is eigenlijk Eurosilicone van Nio, maar ik denk dat mijn partner voor de kosteloze hersteloperatie zal gaan pleiten... en omdat ik momenteel geen inkomen heb (en we ws gaan scheiden) vind ik dit een lastige discussie...Groetjes, Hoogtied
Guest Zomaariemand Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Wat een verhaal zeg! Ga naar het gesprek met Nio en luister wat hij adviseert. Ik kan me uit financieel oogpunt voorstellen dat je voor de herkansing gaat, maar ik weet van Nio dat hij alle dames gelukkig maakt. Moeilijk!
best_boobie Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Hm.. lastig lastig dit... Zonder 3100 euro te ontvangen, zal Nio het sowieso niet doen, denk ik Maar even zonder gekheid... Die Kruppa wil dus jouw ene prothese verlagen. Maar minder dan Nio zou doen. Nou is het wel zo, dat Nio over het algemeen de prothesen sowieso al iets lager plaatst, om de natuurlijke look te bewerkstelligen die hij creeert. Dus met 1 cm verlagen bij Kruppa, heb je kans dat het er uit ziet als bij veel andere pc's.. Hoe vind je je andere borst eigenlijk? Is die wel goed, qua hoogte? Ik denk dat je vooral even met Nio na moet gaan, wat je kunt verwachten bij hem idd. Je wilt graag groter, als je nu gaat wisselen bij hem, toch? En met het aantal cc, in de high profile die hij vorige keer heeft voorgesteld, of waar jullie het over gehad hebben, ga je dat niet bereiken.. Ja je gaat waarschijnlijk iets meer bolling krijgen boven je tepel, maar ik zou me niet al te veel gaan voorstellen bij een 'grotere borst' als je 1 cm minder projectie krijgt.. Vraag dat ook even goed na bij Nio.. IK en natuurlijk geen pc, maar zie wel hier vaak, dat meiden niet tevreden zijn als ze van anatomisch naar rond gaan, met een haast gelijk aantal cc, omdat de borst echt kleiner gaat lijken als je 1 cm minder projectie = volume naar voren, krijgt... Als je groter wilt, dan zul je zeker 1 cm méér projectie moeten gaan krijgen dan je nu hebt, en dan moet je toch echt gaan denken aan de extra high profile prothesen, bij Nio.. Vanaf 500 of 550cc (denk ik..) Overleg het goed met hem... Het schijnt zo te zijn, dat Silimed zich vooral in het eerste jaar heel erg vasthecht, en daarna steeds minder 'haartjes' in je weefsel zet.. waardoor het makkelijker wordt om ze te verwijderen... Verder zitten ze áchter je spier, dus misschien groeien ze daar ook wel minder in vast dan in borstweefsel (geen idee) Dus het zou gewoon moeten kunnen, die operatie, kostenloos, die kruppa voorstelt.. Ik zou wel goed, als je hiervoor kiest, vast laten leggen dat hij goed meet en zorgt dat de prothese deze keer op de juiste hoogte kan inkapselen. Hij is de eindverantwoordelijke. (en die assistentes in accz zijn dozen, daar waren we al achter hier.. echt niet normaal wat die allemaal uitkramen, sorry dat ik het zeg.....) Oh en ik heb even de catalogus van eurosilicone erbij gepakt.... Als je huid soepel genoeg is, en je weefsel rekbaar genoeg, dan kan Nio misschien wel 550 cc extra high profile plaatsen... Die is 12,5 cm breed met 6,4 cm projectie. Dat zou een cupmaat groter uitkomen, dan je nu hebt, misschien wel anderhalve cupmaat... De vraag is of je dat wilt Ben benieuwd wat je gaat doen xxx
Ank Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Hi dames op het forum,Nou ik ben zojuist bij ACCZ geweest. Dokter Kruppa gesproken.Hij stelt voor om éénzijdig (rechts) de prothese lager te zetten. Als kosteloze hersteloperatie.Ik twijfel nu. Het scheelt wel veel geld: tegen minimale kosten (trip naar Bocholt, en paar vrije uren van mijn partner) een kans op voor mij acceptabel resultaat.Maar met deze protheses (inderdaad Silimed Natural 360HI) ga ik wellicht nooit bereiken wat ik voor ogen had. Alleen, met Eurosilicone mogelijk ook niet!!! Geen enkele garantie...Ik heb Kruppa gevraagd wat zijn ervaring was met explantatie van de Silimed. Hij klonk alsof hij het pas één keer gedaan had, en hij zei dat het makkelijker ging dan hij zelf verwacht had. Hoe dan ook verwacht hij dus de prothese te kunnen herplaatsen.Ik ben iig blij dat de pc toegeeft dat het resultaat rechts niet naar behoren is, vanwege de bult aan de bovenkant. De irritante consulente daarna meende het te moeten gaan uitleggen met "ieder lichaam reageert anders, of misschien heb je een beweging gemaakt" oftewel HET LAG VAST AAN MIJ!! dat er een plooitje is gekomen aan de bovenkant van de prothese. GRRR ik keek zuur en zei dat een pc ook maar een mens is en een foutje kan maken. Ik denk zelf dat hij de pocket rechts iets te klein heeft gemaakt waardoor de prothese daar een beetje opgeduwd zit, als je begrijpt wat ik bedoel.DUS: wat ga ik doen, tegen minimale kosten rechterprothese laten verplaatsen. Of nieuwe, zachtere, ronde prothese nemen.Ik zou de gok kunnen wagen bij ACCZ, en kan later altijd alsnog naar Nio.Maar: ik werk nu niet en dus kan ik nú gemakkelijker de zwaardere prothesewissel inplannen.Maandag heb ik een afspraak bij Nio en zal dit zeker ook met hem bespreken. Hij stelde zelf nl voor om eerst nog een poging te doen bij ACCZ. Maar ik twijfel dus over wat er nog te halen valt qua resultaat bij ACCZ, want al is het nagenoeg kosteloos, het is toch weer een flinke impact op je lijf... En dan doen ze nog alleen rechts 1 cm omlaag terwijl het oordeel van Nio was dat ze beide 2 cm omlaag zouden moeten.Nouja wat ik wíl is eigenlijk Eurosilicone van Nio, maar ik denk dat mijn partner voor de kosteloze hersteloperatie zal gaan pleiten... en omdat ik momenteel geen inkomen heb (en we ws gaan scheiden) vind ik dit een lastige discussie...Groetjes, HoogtiedWat zit jij in een moeilijke situatie zeg.Het aanbod van Dr.Kruppa is natuurlijk prima maar hij heeft zijn naam hoog te houden,hij zei dat het helemaal kosteloos is om de prothese terug te plaatsen.Maar stel dat er wat mis gaat met het herplaatsen, krijg je die nieuwe prothese dan wel vergoed(als ze deze al op voorraad hebben)Ik wil voor maandag succes wensen bij Dr.Nio.xx Ank
hoogtied Posted June 15, 2015 Author Posted June 15, 2015 Even een update nav mijn intake vandaag bij SLAZ.Ik ging er met een fijn gevoel naartoe omdat mijn partner vond dat ik beter 3100 euri kon neerleggen voor een goed resultaat, dan voor een (goedkoper) suboptimaal resultaat te kiezen. En dan het verhaal van die enge PU. Dus dat scheelde!SLAZ, fijn zeg in een echt ziekenhuis geopereerd gaan worden, prettiger gevoel dan ergens boven een winkelcentrum!!Nio herinnerde zich mijn geval gelukkig (de Silimeds, oh ja) en moest lachen dat Kruppa deze pas éénmaal geëxplanteerd zou hebben, daar geloofde hij niets van, en ook niet dat het wel meeviel. Of ik had gevraagd waarom die Silimeds eruit moesten? Hmm jammer die vraag had ik niet bedacht.We hebben de cupmaten- en projectietheorieën doorgesproken, ik geloof dat ik dat nu wel snap. Hij verwacht dat ik op 75D zal blijven en dat vind ik prima. Daarmee zijn we gebleven bij de eerdere conclusie van Eurosilicone 85% gevuld 375cc.Verder hebben we wat praktische dingen besproken en ik ben bij de anaesthesist geweest.Dus ik ben tevreden, en kijk uit naar mijn heroperatie.Hoewel ik er erg vroeg moet zijn :-(.En de pijn en een tijd niet kunnen sporten :-( :-( nou ja he wie mooi wil zijn moet pijn lijden!
best_boobie Posted June 15, 2015 Posted June 15, 2015 Oh fijn dat je man ook 'om' is!!en oke, als Nio het zegt, dan zal het wel zo zijn van je cupmaat!! Lekker gaan aftellen nu dan!!! Heb je al een preciese datum? Als dat zo is, vermeld hem dan even in dit topic, dan verplaatsen we je topic en passen je titel aan!! xx BB
hoogtied Posted June 16, 2015 Author Posted June 16, 2015 Hi BB, en andere forumleden,Nog even over de cupmaat, het ging erover hoeveel van de cc's werkelijk IN de cup vallen. Als je (bij gelijk aantal cc) naar een bredere plattere prothese gaat, heb je cc's die zeg maar onder de rand van de cup, en niet erin vallen.Maar ik ga naar een iets smallere prothese. Dus de verwachting is dat de cc's ín de cup gaan en dat mijn D dus gevuld zal blijven!Ik wil verder geen praktische details kwijt hier maar ik zal me zeker melden in de loop van juli met een verslagje en mijn oordeel over het eindresultaat! Hopelijk alleen nog maar positieve berichtgeving vanaf nu en geen problemen meer...Bedankt jullie tot zover voor het meeleven en meedenken!!Groeten Hoogtied
best_boobie Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 ah ja, oke, dat is idd een duidelijk verhaal van die cc's in die cup. Kan ik me wel in vinden Succes met het ernaar toe leven meid!! En mocht je een verslag willen schrijven tzt, dan zou dat heel leuk zijn. Kan gewoon in dit topic, dan passen we je titel aan en zo xx BB
hoogtied Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 Hallo dames op dit forum,Ik wil graag verslag uitbrengen van mijn prothesewissel want het is alles meegevallen en ik ben heel blij met het resultaat!De operatie in SLAZ verliep heel goed en prettig, ik had een luxe eenpersoonskamer, Nio kwam van tevoren aftekenen en had daar alle aandacht voor, ze lagen iets achter op operatieplanning maar dat hebben ze met mijn operatie ingelopen want die duurde 1:10u ipv de geplande 1:45u.Ik werd heel blij en fit wakker uit de narcose, wel onderkoeld maar daarom onder een warmtedeken, heerlijk :-) en een waterijsje erbij.Ik mocht vrij vlot naar huis en had weinig pijn, ik kreeg verder geen pijnstillers mee naar huis en heb er thuis voor de nacht eentje gepakt van vorige operatie, maar de rest van de tijd kon ik op paracetamol. De volgende dag kreeg ik verbazend weinig pijn! Geen spierpijn, geen blauwe plekken, ongelofelijk. Comfortabele sportbh... wat een verschil met herstel na eerste operatie. Niet per se verdienste van Nio, uiteraard is een prothesewissel iets heel anders dan borstvergroting dual plane. Maar toch een geweldige meevaller!Op dag 3 mocht ik douchen, eerste zicht op het resultaat, en wat werd ik blij!! Ik had al gezien dat de lelijke bult bovenin weg was, maar het volledige zicht op mijn nieuwe borsten maakte mij zowat euforisch. Heb al mijn vriendinnen een foto gestuurd hihihi dat had ik nooit gedaan na de 1e ingreep...Verder herstel ging prima, op dag 5 was ik alweer flink aan de wandel en bouwde ik paracetamol af, op dag 7 gestopt met de paracetamol en klaar met de antibiotica, wat een goed gevoel! Oppassen dat ik niet teveel doe... In de patiëntenbrief staat dat je bewegingen die pijn doen niet moet doen. Nou, ik neem geen pijnstillers dus goede feedback, en verder natuurlijk niet doen wat sowieso niet mag (rijden, fietsen, sporten, zwaar tillen, hoog heffen, zijslapen; dat rijtje).Over het volume: doordat de cc's van boven de tepel naar onder de tepel zijn verplaatst, heb ik minder 'in het oog springende' borsten, wat ik juist fijn vind, maar ik merkte dat mijn eigen, 'oude' 75D sportbh wel wat voller zit!! Hoe dat in kleding er uitziet ga ik wel merken de komende tijd. Ben heel benieuwd of mijn leuke 75D bh'tjes nog wel passen... aangezien de tepel nu 'hoger in de cup komt' zeg maar.Waar ik heel blij mee ben is dat het litteken nu van net onder de borst, dus óp de borstkas, is verschoven naar net aan de onderkant van de borst. Veel minder zichtbaar dus.Bij de nacontrole was Nio erg tevreden, de protheses zitten precies op de goede plek, dus ik moet in de gaten houden dat ze niet zakken of omhoog kruipen. Zonodig bijsturen met de bh-bandjes en na drie maanden opnieuw op controle komen.Over de PU zei hij dat het verwijderen meegevallen was, alleen rechtsonder was de prothese wat meer vastgegroeid. Afgaande op de duur van de operatie tov de planning, en hoe weinig mijn lijf geleden heeft (geen zwelling/blauwe plekken, weinig pijn) is het gewoon heel goed gegaan!Kortom, heel blije en zeer opgeluchte nieuwe Nio-fan!!Heb echt waar even overwogen om zijn handtekening te vragen op mijn borst om een foto te posten op dit forum hahahaha. Toch maar niet gedaan hihihi ;-) ;-) ;-)Groetjes, Hoogtied
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.