Ga naar inhoud

roken en hoeveel cc en voor of achter spier?


Vera2015

Aanbevolen berichten

Ik heb ergens iets gelezen over stoppenet roken voor de operatie, maar kon het niet vinden bij MCA. Iemand hier ervaring mee als 'roker' zijnde?

Verder lees ik veel over cc's, maar wat is normaal, ik bedoel, heb nu een C/D cup (brede borsten, 2 vingers ertussen volgens de verkoopster van de Hünkemollet ;) ) en iets hangende borsten. Geen echte 'theezakjes' (ik heb geen kiddies gehad helaas) maar gewoon wat gaan zakken door ouderdom I guess :P. Een mooi gevulde C/D cup, weet iemand hoeveel cc?

En last but not least, lees veel over voor en achter de spier plaatsen: ik sport veel waarbij ook redelijk krachttraining waarmee borst/arm/rug spier aardig belast wordt. Is het dan beter om de plaatsing vóór of achter de spier te doen?

Haha, ik vraag dit natuurlijk ook morgen tijdens het consult, maar hecht heel veel waarde aan de ervaringen en tips van jullie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vera.

Het is voor ons moeilijk in te schatten hoeveel cc en of het voor de spier wordt of achter de spier.Mijn eerste bv had ik de prothese achter de spier met sporten ging het toen wel.

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik zee ging zwemmen en de spieren samen trokken van mijn borsten was geen fijn gevoel.

Nu heb ik de prothese op de spier en een groot verschil alles beweegt ook natuurlijker.

Ik kon ook niet stoppen met roken en na de operatie daar geen nadeel van ondervonden.

Er wordt hier toch vaak aangeraden meerdere consult te plannen,om een teleurstelling te voorkomen.

Succes morgen

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Ank,

Dank je wel voor je antwoord.Die cc's zal ik mij straks uitvoerig over laten informeren en ik lees bij de meesten ook een plaatsing voor de spier ipv erachter. Mag ik vragen hoeveel jij (destijds) rook(te)?

X Veraa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hier een ex roker. ik ben wel gestopt met roken en ben het nu nog steeds. ik vond het wel makkelijker wat ik deed het wel echt voor mezelf. krijg het er nu alleen wel wat moeilijk er mee omdat het niet perse meer hoeft. ik ben nu bijna 6 weken po.

maar ik heb ook een e-smoker en dat vind ik wel een uitkomst. ook dat is misschien niet helemaal goed voor je maar zeker beter dan een sigaret en dat doe ik dan op de momenten dat ik het moeilijk heb.

maar ik weet niet of het heel erg is als je niet stopt, ik heb het voor de zekerheid wel gedaan.

kwa cc is altijd moeilijk omdat het ook aan je voorsituatie ligt.

en meT sporten zou je ze op zich beter voor de spier kunnen doen. maar het hoeft niet altijd zo te zijn dat ze mee bewegen. en ligt er natuurlijk ook aan of je die keuze hebt.

succes vandaag

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook roker. Ben ook niet gestopt voor bv. Geen last van ondervonden en hoefte ook niet van pc. Bij borstlift wel ivm complicaties. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een roker en ben ook niet gestopt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen geldt

Als je genoeg borstweefsel van jezelf hebt dan is plaatsing voor de spier mogelijk, anders niet want dan krijg je de randen van de prothese te zien.

Als je veel sport en de borstspier ook train en je kan de prothese voor de spier krijgen, dan zou ik daarvoor gaan.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de reacs!

Ben inmiddels thuis en prima consult gehad in Amstelveen. Dr Moerman is echt heel vriendelijk en neemt de tijd voor je en kijkt goed naar wat kan en mooi is bij je. Ze heeft mij voorgesteld om te gaan voor de anatomische met 250 cc omdat ik op zich redelijke cup nog heb, ze hangen weliswaar iets, maar voldoende vulling naar haar idee. Toch zie ik op dit forum veelvuldig meerdere CC's voorbij komen, dus dat brengt me dan wel wat in verwarring. Ik heb nu een goede C/D maar heb echt de push up of maximizer nodig om mn boobies boven de tepel iets meer volume te geven zeg maar, dus moet ik het dan zo zien dat met die 250cc erbij het nog steeds een C/D is maardan iets meer 'gevuld' aan bovenkant van de borst? De ronde protheses werden mij door haar sterk afgeraden.

Borstspier is te ontwikkeld en dus zal het voor de spier worden.

Bloem30: wat goed dat je gestopt bent en dat vol hebt weten te houden. PC heef ook gezegd dat het niet per se móet, maar dat het natuurlijk wel de huid en het herstel bevordert, nog even los van de longen ;). Ik heb een e-sig in huis, dus wellicht lukt het mij daarmee. Hoeveel tijd vóór de bv ben je gestopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi,

Nou het aantal cc's ben ik nog steeds niet uit :( dus hier al een nieuw topic over gestart in de hoopt dat ik vóór 5 juni a.s. de knoop door kan hakken (dan een laatste tel. consult met mijn pc en op 19/6 de BV :D).

Roken....vandaag dag 6 zonder .... Haha, vreselijk veel zin in een echt sigaretje, maar gebruik nu 2 á 3x per dag een e-roll met tabak/menthol smaak en 0% nicotine. Stofwisseling vreselijk in de war dus nu en dan met het oog op straks 6 weken niet sporten (ga normaal 3x per week 1,5 uur per keer) vrees ik wel gewichtstoename. Hmm....dan toch de boobs maar maatje groter dan de tot nu toe geplande 250cc?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.