Ga naar inhoud

Misvormde borst na virusinfectie


Dirkje2163

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!

Ik heb geen leuk verhaal maar wil ook graag advies.

Anderhalf jaar geleden zijn mijn protheses na 41 na gewisseld. Ik kreeg opnieuw een anatomische prothese van 255 cc. Na 5 weken begon de wond van de rechterborst te lekken en bleek bij het bezoek aan de PC dat er sprake was van een virusinfectie. Een paar dagen later is de prothese verwijderd tot mijn grote verdriet, dat kun je je voorstellen! Drie maanden later is een nieuwe prothese geplaatst op kosten uiteraard van de kliniek. Na 4 tot 5 weken is de vorm van de borst al goed te zien en toen bleek mijn tepel ingetrokken, mijn borst afgeplat en was een flinke plooi aan de rechter binnenkant zichtbaar. Volgens de PC het gevolg van het litteken door de virusinfectie. De borst was misvormd. De oplossing die de PC voorstelde was een lipofilling, ook dit keer weer op kosten van de kliniek. Voordat ik daartoe kon besluiten heb ik een second opinion gevraagd bij de Park Kliniek in Rotterdam omdat ik er niet helemaal zeker van was dat lipofilling de juiste oplossing was. Dit werd bevestigd maar de PC gaf ook aan dat soms meerdere lipofillings nodig zijn.. Ik besloot toen om de lipofilling door de PC van de kliniek waar ik ben geopereerd, te laten doen. Tijdens de lipofilling besloot de PC ook de borst weer open te maken omdat de prothese verder was gezakt dan de linkerkant en zij heeft deze opnieuw geplaatst.

Maar, het heeft allemaal niet geholpen en de borst ziet er nog steeds misvormd uit: afgeplat en aan de onderkant bij het litteken ingedeukt. De prothese is weer onder het litteken doorgezakt zodat dit erg zichtbaar is. Ik ben er zeker van dat de PC alles heeft gedaan wat zij kon om de schade te herstellen maar het resultaat is niet verbeterd. De kliniek vergoed verdere behandelingen niet meer.

Is bij iemand van jullie ook sprake van misvorming en zijn er goede resultaten te melden van bepaalde behandelingen?

Wie zou de allerbeste plastisch chirurg zijn aan wie ik eventueel een nieuwe operatie zou kunnen toevertrouwen?

Dirkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Jeetje, wat een verhaal, en wat vreselijk!

Op zich fijn dat je pc zoveel gedaan heeft om het goed te krijgen, maar een goed resultaat heeft ze uiteindelijk niet afgegeven.. Dat is ook weer niet heel netjes eigenlijk..

Wie ik aan kan raden is eigenlijk dr. Paris Melis. Deze pc wordt eigenlijk vaker betrokken bij patienten die 'uitbehandeld' zijn bij hun eigen pc... Je kunt eens googlen op hem, hij werkt in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk, maar heeft (dacht ik) ook een eigen kliniek.

Verder is dr. Nio gewoon een hele goede pc, maar je zou bij hem op consult moeten gaan om te kijken wat hij voor je zou kunnen doen... Hij werkt zelf niet met anatomische prothesen, maar wel met ronde die vallen als anatomische (de eurosilicone high profile)

Beide zijn hele goede pc's, anders zou ik ze niet aanraden.

Misschien eens bij beide een consult plannen en vergelijken hier? Of kijken waar je het het beste bij voelt?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel BB voor je reactie. Ik heb een second opinion gehad bij dokter Nio over de gekozen oplossing van Lipofilling. Hij heeft mijn borsten gezien en behandelt bij littekenweefsel (van binnen overigens waardoor de misvorming is ontstaan) ook met lipofilling. Wel gaf hij aan dat een keer vaak niet voldoende is. Maar ik weet zelf niet of ik moet blijven 'prutsen' met nog meer lipofilling. Ik ga binnenkort weer naar mijn PC voor een laatste gesprek maar verwacht er niet zo veel meer van.

Waar ik over droom is dat met een nieuwe operatie wellicht het littekenweefsel kan worden verwijderd zodat herstel mogelijk is. Ik ga zeker op de site van dokter Paris Melis kijken. Ik heb lang 'gedroomd' over de prothesewissel voordat ik daartoe besloot. Nu ben ik eigenlijk terug bij af omdat mijn ene borst lelijk is geworden.

Een groet van Dirkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.